דף הבית / בניית אתרים / האתר שלך נראה כמו תחת? אולי זה לא הזמן לקדם אותו

האתר שלך נראה כמו תחת? אולי זה לא הזמן לקדם אותו

זה לא סוד שבשנים האחרונות גוגל שם פוקוס גדול מאוד על השימושיות של אתרים ברשת. כלומר, לא מספיק שהאתר יספק מידע על מה שהגולש מחפש, לגולש גם צריך להיות קל להתמצא באתר ולהגיע אל המידע הזה. בנוסף, המגמה של גוגל היא פחות ופחות להסתמך על מדדים בעיתיים כמו קישורים חיצוניים ויותר לנתח התנהגות גולשים – שאותה יותר קשה לזייף וגם כמעט בלתי אפשרי לבצע עליה מניפולציה.

קידום אתרים מכוערים

למרות שבינינו – קישורים כנראה לא הולכים להיעלם בזמן הקרוב. אני ושמול גם עשינו שיחה מצולמת בנושא לא מזמן, אם זה מעניין אתכם.

כמובן שיש אתרים יוצאים מן הכלל כמו Craigslist שעדיין זוכים לדירוגים גבוהים בגוגל, אבל אתם כנראה לא רוצים שהאתר שלכם ייראה כמוהו…

אז למה ברוב המקרים לא נראה אתרים מכוערים בראש התוצאות בגוגל?
יש לזה כמה סיבות:

1. התאמה לסלולר

עיצוב למסכים גדולים ועיצוב למסכים של סמארטפונים הם שני דברים שונים לגמר: המסך של הסמארטפון הוא צר וארוך (אם לא הופכים את התצוגה), בעוד המסך של המחשב וגם של הטאבלט הוא בדרך כלל מסך רחב. לכן, רוב האתרים במובייל הם אתרים שמציגים רק את התוכן עצמו על המסך, והתפריטים הם נפתחים.

גוגל יכול לזהות מתי אתר מסוים לא מתאים לסלולר באמצעות הגדרות של אזורים שונים במסך. אם הגדרות אלו קיימות, סימן שהאתר מתאים לסלולר. אם הן לא קיימות, הוא כמעט בוודאות לא מתאים. אפשר לראות דוגמה לאופן שבו גוגל מנתח אתרים כאן. למידע נוסף על התאמת אתרים לסלולר וקידום שלהם. בנוסף, כתבתי לא מזמן על עדכון המובייל פירסט של גוגל שכדאי מאד להכיר.

אתרים רספונסיביים

2. עיצוב כבד מדי

עיצוב כבד מדי הוא עיצוב שיכול להראות טוב, אבל הוא מכביד מאוד על האתר: זה יכול להיות עיצוב שמשתמש בהרבה אנימציות, עיצוב שמשתמש בתמונות לא מכווצות או כזה שטוען הרבה מאוד אלמנטים מאתרים חיצוניים (קל מאוד להתפתות לזה היום כשרוצים לחסוך בעבודת הפיתוח). כל אלו בסופו שלח דבר משפיעים מאוד לרעה על מהירות האתר שהיא גם פרמטר בדירוגים של גוגל.

3. אתרי פרלקס

אתרי פרלקס (Parallax) הם אתרים שמציגים את כל המידע שהגולש מחפש בעמוד אחד. לכאורה זה בדיוק מה שאנחנו צריכים בעידן בו רוב הפעילות שלנו מתרחשת בתוך הפיד בפייסבוק, אבל בפועל קשה מאוד לקדם אתרים כאלו בגוגל:

  • אין חלוקה לעמודים שונים, אז טכנית אין כתובות URL שונות ואי אפשר לשנות את תגי המטה ולהתמקד במילות מפתח שונות.
  • אם אין הרבה עמודים, אנחנו שוב חוזרים לעניין של הנראות – גוגל יציג רק עמוד אחד בכל פעם אפילו אם כן מצליחים לדרג את האתר על מילות מפתח שונות.
  • אנחנו לרוב מוגבלים בכמות הטקסט מכיוון שאתרי פרלקס נוטים להיות ויזואלים.
  • האתרים האלו לא רק נטענים לאט, אלא לפעמיים טוענים מידע מהשרת בזמן אמת, מה שיכול להפריע לגוגל לסרוק את כל התוכן כמו שצריך.

הפתרון הוא ליצור היבריד של אתר פרלקס ואתר רגיל בעזרת רשימה של קישורים קבועים בתחתית האתר. רצוי מאוד שהעמודים הקבועים לא ישתמשו בטקסט המקורי אחד לאחד, אל יהיו מנוסחים בצורה שונה ואפילו ירחיבו את המקור.

4. שגיאות טכניות

ככל שאתר מעוצב בצורה פחות יעילה, כך גם יותר קשה לעקוב אחרי שגיאות טכניות: החל מעמודים שלא קיימים (404), דרך הפניות לא נכונות ועדו לקישורים שיוצאים לאתרים שכבר לא קיימים. יש הרבה תוכנות כמו Screaming Frog ואפילו כלים של גוגל שעוקבים אחרי שגיאות כאלו, אבל הדרך הכי טובה היא פשוט לבדוק היטב כל עמוד חדש שיוצרים או לוודא שאלמנטים עיצוביים חדשים לא שוברים דברים בדרך.

5. פרסומות

אף אחד מאיתנו לא אוהב פרסומות, אבל בלי פרסומות, הרבה מאוד מהמידע באינטרנט לא היה חופשי. הבעיה היא שאתרים רבים מציגים פרסומות בצורה שרק פוגעת בחוויית המשתמש: החל ממודעות מעבר שנפתחות בטאבים נפרדים ועד לפרסומות שנדחפות לאתר וצריך לסגור אותן.

הדבר הראשון שחשוב לזכור הוא שגודל המודעה חייב להיות פרופורציונלי לגודל המסך: מודעה שתוספת 80% מהמסך על מסך גדול, היא עדיין מודעה שקל לסגור אותה בגלל שהשוליים בינה לבין חלון הדפדפן הם עדיין גדולים מספיק. לעומת זאת, אם נמקם את אותה המודעה בדפדפן סלולרי (ואפילו אם נתאים את הפונט למסך קטן יותר), יהיה מאוד קשה לסגור אותה.

יש לא מעט אתרים שאין להם זכות קיום בלי פרסומות, אבל כדאי וחשוב לשלב אותן תוך מחשבה על חווית הגולש וכמובן גם על גוגל. להרחבה ניתן לקרוא על הפרסומות של גוגל אדסנס.

6. הקשר בין חוויית משתמש לקידום

כמו שהזכרתי, יש קשר ישיר בין עיצוב האתר לחוויית המשתמש: ככל שהאתר מעוצב טוב יותר, כך גם המדדים של חווית המשתמש ישתפרו: הגולש ישהה באתר יותר זמן, יהיו פחות גולשים שיעזבו את האתר מיד וגם אחוז ההמרות יהיה גבוה יותר. כמובן שזה תלוי גם באיכות התוכן, אבל הגולש הממוצע שופט אתר אינטרנט בשניות הראשונות בעיקר על בסיס המראה שלו – מה שנקרא הרושם הראשוני.

לגוגל יש הרבה דרכים למדוד חווית משתמש באתרי אינטרנט: דפדפן כרום שהוא מרגל אחד ענק, גוגל אנליטיקס (זמני שהייה, אחוז נטישה ועוד) וגם לא פחות חשוב: CTR בתוצאות החיפוש, ומשך הזמן בו הגולשים נשארים בתוצאה X והאם ממשיכים לתוצאה הבאה וכו'. כל הדברים האלה נלקחים בחשבון ועוזרים לגוגל להבין את טיב התוצאות – וכל זה התחזק יותר בעידן Rank Brain.

אז מה עושים?

אם הגעתם עד כאן, אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה עושים?

התשובה תלויה בשאלה באיזה מצב נמצא האתר.

לדוגמה, אם האתר בכלל לא מאורגן וצריך לפרק אותו ולהרכיב מחדש, אין שום טעם להתחיל לקדם אותו מכיוון שעמודים יכולים להשתנות לגמרי, וביחד איתם גם התיאור עבור גוגל, מילות המפתח שנרצה להתמקד בהם וכמובן קישורים חיצונים.

לעומת זאת, אם יש אתר שהעיצוב שלו מרשים, אבל הקוד לא עבר אופטימיזציה וצריך לעבור על הקוד שלו על מנת לבצע, חייבים להעריך מראש כמה זמן בערך זה אמור לקחת. אם מדובר בתקופת זמן ארוכה יחסית, אפשר להמשיך לקדם אותו במקביל מכיוון שתוכן העמודים כמעט ולא ישתנה.

אם אתם לא בטוחים לגבי מצב האתר שלכם, רצוי לערב גם מעצב גרפי או איש חווית משתמש וגם מקדם אתרים בתהליך.

לא בטוחים? כמו תמיד, מוזמנים להשאיר לי פנייה ואשמח לסייע 😊


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

מדריך וורדפרס

מדריך וורדפרס: דברים שכדאי לדעת על מערכת ניהול התוכן הפופולארית בעולם

לפניכם פוסט קצת סאחי שבא לתת ריספקט גדול לוורדפרס – מערכת ניהול התוכן הטובה בעולם ...

עדכון Mobile First

עדכון ה – Mobile First של גוגל: כל מה שחשוב לדעת

בשנים האחרונות הסמארטפונים תופסים חלק נכבד יותר ויותר מחיינו ולכן אין זה מפתיע שגם אחוזי ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה