הקמת חנות שופיפיי בעברית – איך עושים את זה נכון?

אם התעניינתם בפתיחת חנות אינטרנטית, כנראה ששקלתם את שופיפיי כאחת מהאפשרויות המרכזיות להקמת החנות, ולא סתם.

הפלטפורמה הקנדית תופסת תאוצה בכל העולם עם מעל ל 1,700,000 חנויות פעילות!😲

ניתן לראות את הזינוק בנתונים גם אצלנו בארץ עם עלייה מ1,300 חנויות שופיפיי בישראל בתחילת 2020 לכ-2,500 חנויות פעילות ב-2021*.

המחסום העיקרי הניצב בפני מי שבוחר להקים חנות שופיפיי בעברית, הוא עניין התאמת הפלטפורמה לקהל הישראלי ולשפה העברית.

אכן, ישנם מספר נושאים הדורשים “טיפול”, אך זה עשוי להיות פשוט משחשבתם.

נפרט כאן את הנושאים העיקריים, שלאחר שתסדרו אותם תוכלו ליהנות מהנוחות והיכולות של הפלטפורמה הנהדרת הזאת בלי דאגות.

הקמת חנות שופיפיי בעברית

מטבע

לאחר פתיחת החנות, יש לשנות את המטבע הדיפולטיבי לש”ח 💱.

זהו צעד שחשוב לזכור לעשות לפני פתיחת החנות מכיוון שלאחר ההזמנה הראשונה לא ניתן לשנות את המטבע, אלא לאחר פניה לתמיכה ופתיחת בקשה חריגה.

שימו לב שמומלץ גם לשנות את האופן שבו מופיע המטבע בחנות מ”ILS”, לסמל “₪”.

את השינויים ניתן לבצע תחת: Settings > General > Store Currency > Change formatting.

שפה

יש לחלק את נושא השפה לשניים:

ממשק הניהול:

את ממשק הניהול של שופיפיי (נקרא לפעמים “בקאופיס”), הזמין למנהלי החנות האינטרנטית ואינו חשוף בפני הלקוח, לא ניתן לתרגם לעברית ולא ליישר מימין לשמאל.

החנות הפרונטלית:

מורכבת מהאתר עצמו ותהליך הצ’קאאוט, זה שזמין וחשוף למשתמשים וללקוחות שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

את החלק הזה ניתן לתרגם במלואו לעברית ואף ליישר אותו לימין (יוסבר בפסקה הבאה).

התרגום יכול להתבצע ב 2 דרכים שונות: באופן ידני או בעזרת אפליקציה חיצונית.

לממשק התרגום הידני של התבנית ניתן להגיע על ידי לחיצה על התבנית הרלוונטית בכפתור ה Actions, ובחירה ב Edit languages.

שם ניתן לראות את כל ה”מחרוזות”, כלומר הטקסטים מהם בנויה התבנית. יש לעבור על כל הטקסטים הרלוונטיים ולתרגם אותם, בתבנית ממוצעת יש בערך בין 1,000 – 1,500 טקסטים שונים הדורשים תרגום.

אופציה שניה ומהירה יותר היא שימוש באפליקציה.

ישנן אפליקציות המציעות תרגום אוטומטי על ידי “מכונה” כמו Translation Lab או Langify, וישנן אפליקציות בהן נעשה תרגום מראש ע”י מתרגמת, כמו RTL Master.

מבנה התבנית

התבניות הרשמיות של שופיפיי (Themes) הן אחת הסיבות המרכזיות לבחירה בפלטפורמה.

התבניות בחנות התבניות נבחרות בקפידה ומציעות חוויית משתמש יוצאת דופן שמייחדת את האתרים הבנויים על בסיס הפטלפורמה.

לצערנו שופיפיי לא מציעה תבניות הבנויות מימין לשמאל (RTL), לא חינמיות ולא תבניות “פרימיום” בתשלום.

התאמת התבנית לעברית (וגם לערבית הנכתבת מימין לשמאל), דורשת למידה של הקוד בו בנויה התבנית, ושינוי שלו כך שיתאים מימין לשמאל כאילו כך נבנה מראש.

טעות נפוצה לחשוב שבעזרת העתקת קוד “מוכן מראש” ניתן ליישר כל תבנית לימין, אך פעולה כזו תשאיר אלמנטים רבים לא במקום הנכון, וכפתורי פעולה וחצים שמכוונים לכיוון ההפוך במקרה הטוב, או תשבור את מבנה התבנית במקרה הרע.

על מנת להתאים את התבנית הרצויה לעברית באופן מלא מומלץ להשתמש בשירות של מתכנת או סוכנות איקומרס המתמחה בכך.

אופציה נוספת היא שימוש באפליקציה שנועדה לפתור את הבעיה הזו בדיוק, בשם RTL Master.

החסרון בשימוש בה הוא שהיא תומכת במספר תבניות מסוים(כ-20) ולא בכל התבניות הקיימות, אך שווה לבדוק.

סליקה

סליקה

עם יד על הלב, סליקה היא כנראה המכשול הגדול ביותר כיום למי שמעוניין להקים חנות שופיפיי בישראל, עם עסק הרשום בארץ.

התהליך אינו מסובך – אך מספר החברות המציעות פתרונות סליקה הינו מצומצם מאוד ובשל כך המחירים מעט גבוהים מהמחירים בשוק הסליקה.

נוסף על כך – יש לזכור שגם שופיפיי גובה את העמלה שלה על כל סליקה בחנות, זאת בהתאם לתוכנית החודשית שלכם.

שופיפיי מקדמת את פתרון הסליקה שלה, Shopify Payments, המבוסס על הטכנולוגיה של Stripe.

מכיוון ש Stripe אינה נתמכת בישראל עדיין, פתרון הסליקה אינו זמין.

הפתרונות הקיימים בישראל כרגע אמנם מתחברים לשופיפיי אך דף הסליקה הינו בהכרח דף חיצוני ואינו מוטמע בתהליך הצ’קאאוט. זה אמנם לא הדבר המומלץ ביותר לתהליך צ’קאאוט נוח ופשוט, אך ניתן לומר שהלקוחות הישראלים כבר רגילים ולא מדובר בגורם משמעותי לנטישת הצ’קאאוט.

החיבור המהיר והפשוט ביותר הנתמך בחנויות שופיפיי בארץ הוא ל Paypal.

הוא נעשה תוך כמה לחיצות בודדות, אך החסרון הידוע הוא כמובן העמלה הגבוהה ש Paypal לוקחת מכל רכישה. לחנויות ישראליות מומלץ להשתמש בסליקה של Paypal, מכיוון שישנם ישראלים רבים שמשלמים רק באפשרות זו.

החברות המציעות סליקה בארץ הן Payplus ו Icount – כשהאחרונה היא בעצם תוכנת הנהלת חשבונות המאפשרת חיבור דרכה לספקי סליקה שונים.

Payplus מאפשרת להציע בדפי הצ’קאאוט סליקה באמצעות ביט או Appl Pay. המחירים בחברות הנ”ל משתנים בהתאם לגודל הלקוח וסוג התוכנית.

משלוחים

משלוחים

ישנן כמה עשרות חברות שילוח ישראליות, והחדשות הטובות היא שלרובן קיימות אפליקציות שופיפיי ייעודיות המאפשרות חיבור מהיר ופשוט.

לאחר שתסגרו “חבילת משלוחים” או שירות עם אחת מהחברות, תוכלו להוריד את האפליקציה שלה, להזין את נתוני הלקוח שלכם ולהוציא משלוחים בלחיצת כפתור.

ישנן חברות המאפשרות גם בחירה בנקודות חלוקה ברחבי הארץ לבחירת הלקוח.

קופה רושמת

אחד היתרונות המרכזיים בשופיפיי לעומת המתחרות, הוא מוצר הקופה הרושמת שלה: Shopify POS.

הקופה הפיזית מסתנכרת בצורה מלאה עם החנות האינטרנטית בכל המישורים: לקוחות, הנחות, מלאי, גיפט קארדס ועוד.

מכיוון ששירות התשלומים של שופיפיי, Shopify Payments, עוד לא זמין בארץ, ישנן מספר התאמות שיש לעשות בהתקנת החומרה. אך ישנן כבר לא מעט חנויות בארץ שעובדות בהצלחה עם הקופה הרושמת של שופיפיי.

יתרון נוסף הוא דו”חות מאוחדים שניתן להוציא מהמערכת לכלל המכירות בריטייל ובחנות האינטרנטית, ובכך ללמוד יותר טוב על המגמות והמוצרים בחנות ולהשתפר בהתאם.

נוטיפיקציות

כשלקוחות מבצעים אינטרקציה עם החנות שלכם, ישנם מספר נוטיפיקציות (מיילים ו-SMS) שנשלחים אליהם באופן אוטומטי או לבחירתכם ממערכת השופיפיי שלכם.

מייל ללקוחות שנטשו עגלה, שביצעו הזמנה או ללקוחות שפתחו משתמש באתר.

המיילים האילו בעלי טקסט קבוע וניתן לשנות אותו בממשק הניהול תחת Settings > Notifications.

המיילים כתובים בקוד בשפת “HTML”, אך ניתנים לעריכה כך שתוכלו לשנות את כל הטקסטים המופיעים בהם לעברית.

אפשרות נוספת היא שימוש באפליקציית RTL Master שהוזכרה מקודם, בה ניתן להשתמש בטמפלטים מוכנים בעברית וערבית למי שלא רוצה להתעסק עם שינויים מורכבים ב HTML.

רגע לפני שמסיימים הנה כמה טיפים קצרים ממני על קידום אתרי Shopify 👇

לסיכום

שופיפיי מיצבה עצמה כשחקנית המרכזית בעולם החנויות האינטרנטיות העצמאיות, וככזאת היא מחויבת לספק את כל הצרכים של בעל עסק המוכר אונליין.

הגידול המהיר שלה אמנם קרה עם עזרה לא קטנה ממגיפת הקורונה, אך מדובר בתהליך שהיה קורה כך או כך בשלב כזה או אחר.

שופיפיי עדיין לא מתאימה ב100% לבעלי עסקים ישראליים שרוצים חנות בעברית, אבל בעזרת הכלים והשיטות שהצגנו במאמר תוכלו להשתמש בה בלי חששות ובלי להתפשר על חווית הקנייה שתספקו ללקוחות.

על הכותב:

איתי חריטן הוא מנהל סוכנות האיקומרס “קונבו”, המספקת שירותי הקמה ופיתוח של חנויות שופיפיי ומתמחה בהתאמה הפלטפורמה לקהל הישראלי.

 

*נתוני שימוש בשופיפיי: Storeleads

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו