בניית אתרים לצלמים: דגשים חשובים

בכל מה שקשור לבניית אתרים עבור יוצרים ואמנים, אין ספק שהמראה של האתר הוא אחד הדברים החשובים ביותר.

אם האתר ייראה מיושן או סתם לא מושקע, הלקוח הפוטנציאלי יחשוב לעצמו (ובצדק), שאם בעל המקצוע לא טרח להשקיע באתר שלו, אז איך בדיוק הוא משקיע בלקוחות שלו?

אם אנחנו מדברים על אתרים לצלמים 📸, אין להם בדרך כלל את הפריבילגיה לעצב לעצמם את האתר ולהשאיר רק את העניין הטכני לחברת בניית אתרים או מתכנת (אלא אם כן יש להם ניסיון בהתקנת תבניות והם יודעים אילו לבחור), כך שהם צריכים לעשות תחקיר ולעבוד עם מקצוענים אמיתיים בתחום עיצוב ובניית האתרים. על זה רצוי כמובן להוסיף גם מקדם אתרים 😏.

אבל לפני שאתם בכלל חושבים על הקמת אתר צילום לעצמכם או ללקוח שלכם, הנה כל הדגשים החשובים, כולל קידום אתרי צלמים:

דגשים חשובים לבניית אתרים לצלמים

בחרו במערכת ניהול תוכן פתוחה

מערכות כמו Wix הן נחמדות מאוד לאתרים שלא משתנים הרבה ויש להם מבנה די קבוע, אבל אם תרצו לבצע יום אחד שינויים מסיבים באתר או לעבור למערכת אחרת, יהיה לכם קשה מאוד לעשות זאת עם מערכת כמו Wix.

כדי לצאת ידי חובה, אני אציין שיש מערכות ייעודיות לצלמים כמו Photoshelter, אבל ברוב המערכות שמצהירות על עצמן כ”מיועדות ל…” מתגלות אחר כך לא מעט מגבלות, במיוחד בכל מה שנוגע לקידום אורגני.

לכן המערכת הכי מומלצת לעניות דעתי היא עדיין וורדפרס, לא רק בגלל שהיא פתוחה וחופשית, אלא בעיקר בגלל שיש עשרות אם לא מאות תבניות נהדרות לצלמים מלבד האופציה לעצב תבנית מותאמת אישית.

על התבניות האלו אתם יכולים להוסיף יכולות נוספות.

לדוגמה, הפעלה של סרטוני וידאו קצרים ברקע, גלריות מיוחדות עם אפקטים מרשימים, סליידרים ועוד. (חלק מהתבניות מגיעות עם תכונות כגון אלו Built In).

יש אפילו גלריות כמו NextGEN Pro שיכולות להפוך את האתר לפלטפורמה למכירת תמונות בלי להסתבך עם פתיחת חנות שלמה.

אם אתם צריכים עזרה בבחירת מערכת הנה התובנות שלי בקרב האפי בין וויקס לוורדפרס

ספקו פתרון לאופטימיזציה של התמונות

כשאנחנו מדברים על תמונות סטטיות, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפגוע באיכות הוויזואלית של התמונה על מנת לצמצם את המשקל שלה.

הגולש הממוצע יכול להשתמש בחיבור אינטרנט לא משהו והוא לא מסתכל על הקבצים ישירות במחשב שלו דרך Disk On Key או אמצעי נשלף אחר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לכן, תמיד שמרו את התמונות הגולמיות שלכם באיכות הטובה ביותר (לרוב המצלמה תעשה זאת עבורכם) ובצעו אופטימיזציה לתמונות רק עם פונקציות של Loseless. כלומר, הקטנת גודל הקובץ ללא פגיעה באיכות.

יש אתרים שיעשו זאת עבורכם בכמויות גדולות עבור תשלום, אבל יש גם הרחבות למערכת ניהול התוכן שעושות זאת אוטומטית בזמן ההעלאה של הקבצים (עוד סיבה טובה להשתמש ב-Wordpress).

כמו כן, קחו בחשבון שהרזולוציה הממוצעת כיום לא מתקרבת אפילו ל-4K (אלא אם כן מדובר במסכים מיוחדים לעורכי וידאו או גיימרים), ולכן בדרך כלל אין טעם להשאיר את התמונה בממדים המקוריים שלה.

כך תוכלו להגיע די בקלות לתמונות ששוקלות פחות מ-150 או 200 קילובייט (נפח שהוא עדיין סביר עבור גלישה ברשת סלולרית).

“עטפו” את התמונות בטקסט

לגלריה של תמונות בלי שום הקשר אין הרבה פוטנציאל מבחינת קידום אתרים. לכן, דאגו תמיד שלצד כל תמונה יהיו לפחות 5-6 שורות של טקסט שמתארות אותה (גם אם זה מעט פוגע בעיצוב של הגלריה) והוסיפו תיאור של 2-3 מילים לתוך תג הטקסט החלופי (תג ALT).

אם יש לכם אפשרות ליצור עמודי פרויקטים עם 2-3 תמונות ופסקאות ארוכות של טקסט, זה אפילו עדיף וגם יעזור לקידום של מילות מפתח ספציפיות (למשל, “צלם לחתונות”).

סרטונים אפשר להעלות ליוטיוב ול-Vimeo (אפילו עדיף)

צילמתם סרטון מקצועי ואתם רוצים להראות אותו לכולם?

אין ממש טעם להעלות אותו לנגן מותאם אישית: ביו-טיוב יש לכם שליטה מלאה בסרטון. לדוגמה, אתם יכולים לקבוע שלא ניתן יהיה להטמיע אותו באתרים אחרים.

למעשה, רוב הצלמים משתמשים ב-Vimeo, בעיקר בשל האיכות הגבוהה יותר של הסרטונים והמודל שמאפשר לכם לשלם כדי להעלות אותם באיכות מקסימלית ללא מודעות והסחות דעת.

יש גם כאלו שטוענים שמערכת ה-Analytics של נתוני הסרטונים היא מוצלחת יותר. למשל, אתם יכולים להעלות גרסה מתוקנת של הסרטונים שלכם בלי לאבד את הנתונים הקיימים.

עם זאת, קחו בחשבון ש-Vimeo לא כוללת כמעט מאפיינים חברתיים, ולכן אם אתם רוצים בונים גם על תפוצה חברתית ושיתופים, תצטרכו בכל זאת ללכת על האופציה של Youtube.

כתבו טקסט "חוויתי" להגדלת הפניות

העזרו בטקסט “חוויתי” כדי להגדיל את כמות הפניות

נסו להעביר לגולשים שלכם את הסיבה לכך שאתם אוהבים את המקצוע ואיך בכלל הגעתם אליו, במיוחד אם אתם צלמים פרילנסרים.

אם הגולשים יבינו שהצילום נותן לכם סיפוק ומשמעות גם מעבר לכסף, הם יוכלו להתחבר אליכם רגשית ויידעו שהם בידיים טובות.

גם אם אתם חברה או סוכנות, הקימו דף ייעודי לכל בעל מקצוע ואל תסתפקו בסתם טקסט שיווקי של פסקה אחת או שתיים בדף הבית.

כל זאת כמובן לא בא במקום פרטים ביוגרפים, ניסיון מעשי, המלצות וכו’ שעדיף שיהיו בתוך עמוד הבית.

אל תסתפקו רק בכמה עמודים קטנים

מתקשר לסעיף הקודם: זה שיש לכם אתר תדמית לא פוטר אתכם ממחקר מילות מפתח עם בניית עמוד לכל ביטוי רלוונטי. למשל, אם אתם מצלמים סוגים שונים של אירועים, שימו כל סוג אירוע תחת תפריט אירועים.

אם אתם מספקים גם שירותי עריכה, שימו אותם תחת תפריט עריכה.

העיקר שבכל דף כזה יהיה מספיק תוכן על מנת שיוכל לעמוד בפני עצמו (אחרת אין טעם לקדם אותו).

הרעיון כאן הוא להגדיל את מספר העמודים שיוכלו להתברג על כל ביטוי. יהיה לכם קשה למדי לקדם את כל סוגי האירועים תחת אותו העמוד.

השתמשו בבלוג צילום בחוכמה

היכן שצלמים אחרים שמים פוסטים באיכות נמוכה (פינת מאמרים או בלוג) או פוסטים קצרים.

אף אחד לא רוצה לקרוא עוד מאמר על “בחירת צלם לבר מצווה” או “מגנטים לאירועים”… אבל בדרך כלל אין בררה אלא להשתמש בהם כדי לקשר עם מילות המפתח לעמודים המרכזיים באתר.

על מנת לעקוף את המכשול הזה, אתם יכולים לקשר לעמודי השירותים האלו בצורה חכמה מתוך הפוסטים. למשל, מתוך פוסט שמדבר על חלוקה נכונה של תקציב הצילום (צילום זה גם אלבומים, תשלום אקסטרה על לוקיישנים מיוחדים וכו’).

אפשר גם לתת טיפים מקצועיים, למשל:

☑️ תיקון של תמונות עם אפליקציות או תוכנות למחשב
☑️ איך מתכוננים ליום צילומים ביום חם
☑️ יום צילומים מעניין שהיה לכם וכו’

💡 ניתן אפילו “למרקר” את הפוסטים האלו כשאלות ותשובות, וכך כשמישהו יקליד שאילתות דומות בגוגל, האתר שלכם יופיע בתוך תיבות מיוחדות.

אם אין לכם רעיונות, יש לא מעט פורטלים עם פוסטים באיכות גבוהה שיכולים לעזור לכם כמו למשל “מדרג” או “המקצוענים”. באופן לא מפתיע, אלו גם הפורטלים שמקודמים גבוה בגוגל.

תוכלו לראות שגם אם הפוסטים שלהם נראים באנלים (צילום אירועים קטנים), אם בוחנים אותם היטב, קל לראות שהרמה שלהם היא גבוהה ובמיוחד מעמיקה (משהו שגוגל אוהב מאוד).

אל תתעסקו רק בקידום אורגני

עם כל הכבוד לקידום אורגני, תוכלו לתת דחיפה משמעותית לאתר שלכם (ולעסק בכלל) גם דרך הרשתות החברתיות ובחינם.

למשל, להעלות פוסט עם קישור לגלריה מהעמוד שלכם, לספר על חוויה מעניינת שקרתה לכם או לתת תשובות לשאלות של גולשים בקבוצות מקצועיות.

נכון שהחשיפה של עמודים עסקיים בפייסבוק פחתה, אבל יש עדיין כל מיני טריקים כמו שיתוף של פוסט מדף בפרופיל שלכם וכו’.

טיפ קטן אם אתם משתמשים באינסטגרם: שימו בביו שלכם קישור דינאמי (tinyurl וכו’) ושנו אותו בהתאם לפוסט שאתם מעלים. כך תימנעו מטעויות.

למידע נוסף על קידום אתרים לצלמים.

עוד קצת על קידום אורגני וקידום ממומן 👇

לסיכום – הקמת אתרים לצלמים

בניית אתרים לצלמים היא משימה שדורשת State of Mind קצת אחר: האתר שלכם לא רק צריך להיות יפה ושיווקי, אלא גם להעביר משהו חוויתי ועוצמתי שיחבר את הגולשים אליכם ברמה האישית.

כך גם אם לא יהיו לכם אלפי כניסות בחודש, אחוז ההמרות שלכם יהיה גבוה יותר מהממוצע בתחום.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו