מומחה שיווק באינטרנט – מה תפקידו ואיך לבחור אותו?

מקדמי אתרים, או מומחי שיווק אינטרנטי מבוקשים מאוד בימים אלו.

למה? התשובה פשוטה – כדי להגיע ללקוחות חדשים, יעיל מאוד לפרסם את שירותינו העסקיים בערוצי השיווק השונים (יש כאלו שהרבה יותר יעילים מאחרים – תלוי בסוג העסק).

מומחה שיווק באינטרנט

כאן, רבים עומדים בפני “צומת דרכים”: לעשות זאת לבד? לקחת מנהל קמפיינים \ פרויקטים? ולמרות העלויות הכרוכות בכך, רבים מעדיפים לשכור איש מקצוע – מומחה שיווק באינטרנט.

חשוב להגיד ששיווק באינטרנט / פרסום באינטרנט זה תחום מאד רחב, ולא סביר שתמצאו מישהו שמומחה בהכל: SEO, PPC, שיווק בפייסבוק, פרסום בגוגל, פרסום באינסטגרם, שיווק בלינקדאין וכו’ – אבל בדרך כלל גם לא צריך.

למעט מותגים גדולים – אשר בהחלט יכולים לפרסם בכמה וכמה ערוצים במקביל, מרבית העסקים הקטנים מתרכזים בערוץ אחד או 2.

מי שכן רוצה (או צריך) לעבוד במספר ערוצי שיווק ופרסום במקביל – לרוב יעזר בשירותיה של סוכנות לשיווק באינטרנט או משרד פרסום.

במאמר זה, נבין מה כולל תפקידו של מומחה שיווק באינטרנט, איך בוחרים אחד, ועוד.

מומחה לשיווק באינטרנט – בקצרה, מה התפקיד שלו?

במשפט אחד? תפקיד המומחה הוא שיווק העסק בדיגיטל, על הצד הטוב ביותר.

ואם נפרט טיפה יותר… עליו לדעת להתאים את ערוצי השיווק הרלוונטיים ביותר לעסק, ולנהל את האופרציה – בין אם על ידי מתן ייעוץ חיצוני והתנהלות מול הספקים השונים (מקדמי אתרים, אנשי PPC וכו’) ובין אם לבצע את העבודה בפועל.

*כל זה דורש חשיבה יצירתית, מחוץ לקופסה, ושלל כישורים נוספים.

מומחה שיווק בדיגיטל צריך לאפיין את העסק, להכין עבורו אסטרטגיה, תוכניות עבודה ואפיקי פרסום. ומצד הלקוח, כל אלו אמורים לבוא לידי ביטוי בעלייה ניכרת בכמות המכירות/הפניות.

דרישות התפקיד:

1. היכרות מעמיקה עם יסודות השיווק האינטרנטיים – אחת הדרישות החשובות, אם לא החשובה מכולן.
המומחה
חייב להבין את יסודות וערוצי השיווק לעומק. ובנוסף, לשלוט בצורה מלאה במערכות הפרסום הקיימות.

2. קידום תהליכים, עמידה בזמנים – אולי זה נשמע טיפה מובן מאליו… המומחה אמון על קידום הפרויקט בזמן הנתון.
הוא מתחייב להביא תוצאות, מהירות או איטיות, בהתאם לערוץ השיווקי. עליו לקדם עניינים, לשכור פרילנסרים מתאימים לעבודה, כגון: כותבי תוכן שיווקי לניסוח וכתיבת מודעות, בונה אתרים \ מתכנת, לבניית דפי נחיתה ממירים (במידת הצורך) ועוד.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

3. הקפדה על הפרטים הקטנים – זהו פחות דרישה, ויותר יתרון. מומחה שיווק מצוין ייצמד לפרטים הקטנים ביותר התהליך. לכך, יהיה ביטוי בפילוח היעדים, כתיבת התכנים, ובניית דפי הנחיתה הרלוונטיים. זכרו: הרבה פעולות קטנות מובילות לשינוי גדול.

4. היכרות עם מערכות האנליטיקס – מומחה בשיווק באינטרנט מוכרח להבין, ולהיות מסוגל לנתח נתונים הנכונה. אחרת, לא יוכל לנקוט צעדים ולהוביל לשינויים הדרושים (שאת רובם ניתן להסיק מדוחות האנליטיקס השונים). במידע ובפרוייקט מעורב גם תהליך קידום אורגני – מומלץ מאד להכיר, לפחות ברמה בסיסית, את מערכת ה-Search Console של גוגל.

איך בוחרים איש שיווק באינטרנט?

יחסית בקלות 🙂

למעשה, הפרמטרים שינחו אותנו בבחירה לא ממש שונים, בהשוואה לבחירת בעל מקצוע אחר.

לפני הבחירה, נתחיל בביצוע מחקר השוואתי בין כמה מומחים, נראה כמה נקבל ואצל מי. אלו מספר פרמטרים שכדאי להסתכל עליהם:

  • המלצות – לאחר המחקר ההשוואתי בין המומחים שמצאנו, נתמקד במומחה האמין ביותר, בעינינו. כעת, נצטרך “לרחרח” אודותיו: המלצות חיוביות ושליליות כאחד. נבדוק באתר שלו, בעמוד הפייסבוק, וגם בעמוד העסק בגוגל מפות. לא יזיק גם לברר מי היו לקוחותיו הקודמים.
  • נסיון – שיווק באינטרנט איננו משחק. בכל זאת, מדובר בכסף ובמוניטין שלנו.
    הניסיון חשוב לא פחות מההמלצות. לכן, בדקו (טוב מאוד) עד כמה המומחה מנוסה בתחום. ובהשוואה לזמן הנתון, הסתכלו על כמות הפרויקטים שהשלים. בדרך כלל, כל המידע יהיה זמין באתר המומחה, בעמוד “אודותיי” / עמוד ניסיון תעסוקתי אחר.
  • שיחת הטלפון הראשונה – בשיחת הטלפון הראשונה, כבר נקבל “תמונה” כל שהיא על השירות, היחס והאדיבות כלפינו. רושם ראשוני, לא?
  • מה אומרים עליו? – לא, לא מדובר בהמלצות (שוב פעם). הפעם, הכוונה היא עד כמה המומחה מעורה בתחום: איך מתנהגים אליו? כמה מעריכים אותו אנשי מקצוע אחרים? והכי חשוב… עד כמה הוא מוכר בקרב המומחים? האם הוא תורם מהידע שלו ברחבי האינטרנט?
  • רמת הבקיאות בידע – חלק מאנשי השיווק מנהלים בלוגים מקצועיים. במידה וגם איש השיווק שנרצה לשכור מנהל אחד, מומלץ לבדוק דרכו עד כמה הוא “מבין” על מה הוא מדבר. בסופו של יום, לא נרצה “לקנות חתול בשק”.
  • זמינות – כאשר אנו זקוקים לתשובה, ולפעמים העניין דחוף, הזמינות נכנסת לתמונה. במהלך עבודתנו, נזדקק לייעוץ, עזרה וכו’. 

יתרונות וחסרונות – איש שיווק לעומת בעל העסק

ההתלבטות הראשונית היא בין פרסום עצמי, לבין פרסום בעזרת איש שיווק מקצועי. ניגש לעניין משני הכיוונים.

מהם היתרונות והחסרונות, משני הצדדים?

יתרונות וחסרונות של שני הצדדים:

1. זמן = כסף – יתרון משמעותי.

אם נשכור איש שיווק, לא נצטרך לדאוג לערוצי הפרסום בעצמנו.

משמע, יהיה לנו יותר זמן לעסוק בעבודה השוטפת של העסק. המון זמן נחסך לנו בכך.

מנגד, במקרה שבו אנו אחראים לפרסום, הכל “ישב” עלינו. וכך, נתעסק יותר בשיווק העסק, מאשר בעבודת הניהול החשובה.

בנוסף, ניאלץ לנבור בבעיות קמפיינים ופרסום. בקיצור, כאב ראש לא קטן.

2. עלויות שוטפות

בביצוע הקידום / פרסום בעצמנו, נחסוך את מרבית העלויות השוטפות – לא מעט כסף.

ובכל זאת, עדיין יהיו עלויות צדדיות: כתיבת התוכן, הקישורים (במקרה של קידום אורגני) וכו’.

מהצד השני, בשכירת איש שיווק עלויות חודשיות הן הכרחיות. וזה לא נגמר כאן… מבחינת הפרסום הממומן, איש השיווק יגבה עלויות נוספות על ניהול הקמפיין החודשי, בנוסף למימונו.

3. פחות ידע, יותר כאב ראש

השקט הנפשי הוא יתרון משמעותי בשכירת מומחה שיווק.

איש השיווק ינהל את הפרסום בצורה המקצועית ביותר, הודות לידע שצבר לאורך השנים.

ומנגד, בניהול עצמי תמיד נהיה בדאגה. לא למדנו את התחום, לא התנסינו בו יותר מדי. ולכן, נמשיך לנסות שיטות לשיפור הקמפיין, שלא בטוח שיצליחו.

אולם, בהחלט בטוח שהן ידאיגו אותנו. במקרה הטוב, נשלם על זה בכסף (בקמפיין הממומן). ובמקרה הרע, ניסיונות כושלים בקידום האורגני עלולים לפגוע באתר שלנו לטווח ארוך ובמקרים קיצוניים אף לצמיתות.

4. הקידום האורגני, לעיתים אין ברירה

הקידום האורגני מתפתח בכל עת. הוא דורש משאבים שאין לכל אדם ואדם. ובמקרים רבים, גם קשרים עם אנשים אחרים בתחום.

האם ניתן לבצע קידום אורגני לבד, ללא עזרה מקצועית? התשובה היא כן – אבל באיזו רמה? זה משהו אחר.

קידום אורגני (SEO) דורש לא מעט ידע ונסיון, על מנת שיהיה אפקטיבי – במיוחד כיום עם התחרות ההולכת וגוברת בכל התחומים. אז אפשר לכתוב מאמרים ולסדר כותרות באתר כל היום – אבל בלי הידע המקצועי המזוקק לא בטוח שזה יעזור לכם לפרוץ את תקרת הזכוכית.

אם זורם לכם, אני מצרף גם סרטון על אפשרויות פרסום עצמי ללא תשלום לבעלי עסקים:

פרילנסר לשיווק באינטרנט או חברה?

כעת נעשה השוואה קצרה בין מומחה לשיווק באינטרנט לבין סוכנות כזו.

ניפוץ האשליה: נתחיל בניפוץ כמה אשליות. בעבר, האמינו כי מומחה יחיד לעולם לא ישתווה לחברה. אולם, כיום, המצב שונה בתכלית. מומחה שיווק אמיתי מסוגל להסתדר עם משאבים ממוצעים, בזירות תחרותיות, נגד חברות ענק. מן הסתם, הכל מתחיל ונגמר בניתוב הכספים של המומחה לעומת החברה: מחקר, הבנה ותיעול התקציב למקומות הנכונים. האמינו או לא, לעיתים למומחה בודד קשרים רבים יותר מחברה. זאת,  מכיוון שהמומחה “פתוח” יותר לשיתופי פעולה. לעומתו, החברה מוגבלת, ותעדיף שימוש במשאביה הפנימיים, על פני שיתופי פעולה חיצוניים. קחו את הנאמר בערבון מוגבל, הכל תלוי במשאבים שישקיעו החברה והמומחה הספציפיים שתבחרו.

המחיר: מומחה שאינו חברה, לרוב, יציע מחירים אטרקטיביים וזולים יותר. הסיבה ברורה… לחברה הוצאות גדולות בהרבה: השכרת משרד(ים), עובדים, שירותי צד ג’, וכמובן, הקצאת משאבים לפרויקט. בסופו של דבר, המחיר מניע את האנשים, אין מה לעשות. מחיר אטרקטיבי בהחלט “מושך”.

מידע רב נוסף על מחירי שיווק באינטרנט תוכלו לקבל במדריכים הבאים שפרסמתי:

היחס האישי: בהשוואה לחברה, שאין לה באמת יותר מדי זמן לשירות אישי, מומחה פרטי יעניק יחס אישי וחם בהרבה, ייצא מגדרו למענכם. זה לא שיש לו יותר זמן, אל תטעו. פשוט מדובר בהבדל ברור: במקרה של חברה, אנו מדברים עם נציגים, ולא עם בעל העסק. ולכן, מובן שירגישו פחות “מחויבות” לפרויקט שלנו.

התשובה: בסופו של דבר, אם המחיר האטרקטיבי, הזמינות והיחס אישי חשובים לכם יותר… בחרו במומחה.
לא מפריע לכם לשלם “אקסטרה”? לכו על חברה. אולם, ייתכן שהתמורה לא תהיה שונה, למרות התוספת במחיר. פעלו לשיקולכם 😉

לסיכום

מומחה לשיווק באינטרנט משמע מעין גשר, בין האתר לגולשים. בסופו של יום, הוא נמדד באמצעות התמורה, ה־”סחורה”, שהוא מספק – מכירות. לא רואים שינוי, לאחר זמן ההתחייבות? אל תגררו את העניין… “חשבו מסלול מחדש”, פנו למומחה אחר.

בהצלחה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו