קידום אתרים במערכת של ישראכרט

לרשימה ההולכת וגדלה של מערכות לבניית חנות וירטואלית הצטרפה גם חנות חדשה של ישראכרד.

לא מדובר בשיתוף פעולה עם חנות קיימת, אלא במערכת עצמאית לחלוטין.

קידום אתרים במערכת של ישראכרט

לפני שנתחיל – סרטון קצר שלי עם סקירה על מערכת ישראכארט לבניית חנויות

💰 המחיר והייחוד של החנות

המערכת אומנם מתחרה במערכות הקיימות, אבל היא ממש לא מנסה לשבור את השוק מבחינת המחיר: חנות קטנה שאפשר למכור בה עד חמישה מוצרים עולה 129 ₪ לחודש, חנות בינונית עולה 294 ₪ לחודש וחנות גדולה שמשתלמת למי שמוכר בנפחים גבוהים עולה כ-990 ₪ לחודש (על אלו יש להוסיף מע"מ).

עם זאת, ניתן להתנסות במערכת בחינם ל-14 יום.

חשוב גם להדגיש שמערכת הסליקה הפנימית של ישראכרט מייתרת את הצורך במערכת חיצונית וניתן אפילו לשלב תשלום באמצעות Apple Pay.

עוד חידוש מאפשר לשלם בשיטת "התורים", Booking (קבלת קישור ותשלום מדי שנוח), שיטה שיכולה להיות מעולה לנותני שירותים שרוצים אתר שהוא קצת מעבר לאתר תדמית פשוט.

לבסוף, מלבד האינטגרציות הקיימות כבר, יש חיבור ל-API ו-webhook (העברת מידע דרך הכתובת או מילוי טפסים למערכת חיצונית).

🧙‍♂️ אשף פתיחת החנות

לאחר שתפתחו את החנות תגיעו לאשף שייתן לכם לבצע את כל הפעולות הנפוצות שמבצעים בדרך כלל בשלב הקמת החנות: פתיחת מסוף לתשלום, בחירת דומיין, בחירת עיצוב, הוספת מוצרים והעלאת לוגו.

כמו כן, תוכלו להתקין תוספים. רוב התוספים שקשורים ל-SEO וכלים אחרים של גוגל ופייסבוק הם בחינם:

🔌 הגדרות SEO בסיסיות וחיבור לכלים של גוגל

אם התקנתם את תוסף ה-SEO, תוכלו למצוא את הגדרות תגי המטא של ברירת המחדל תחת הגדרות החנות הבסיסיות. מלבד זאת:

✔️ תוכלו להתחבר לגוגל אנאליטיקס UA או גרסה 4. אירועי מסחר אלקטרוני יתווספו אוטומטית.
✔️ תוכלו להגדיר את הפיקסל של פייסבוק, כולל טוקן ופיקסל מסוג API (להגדרת אירועים מותאמים אישית)
✔️ אימות של האתר בסרצ' קונסול באמצעות דף HTML (למרות שאני תמיד ממליץ לעשות זאת ברמת הדומיין תחת החברה שבה רשמתם את הדומיין).
✔️ הוספת ה-ID של גוגל תג מנג'ר

ברמת המוצרים והקטגוריות:

✔️ ניתן להגדיר תגים ספציפיים עבור כל מוצר או קטגוריה שמוסיפים
✔️ למוצרים ניתן להוסיף גם תגיות
✔️ ניתן לשנות את שם ה-Slug (מחרוזת מותאמת אישית לכתובת) באמצעות השדה "שם ייחודי לקישור"
✔️ לכל מוצר ניתן להוסיף כמה קטגוריות, אך יש קודם ליצור אותן תחת תפריט קטגוריות ואי אפשר להשלים אותן בזמן הגדרות המוצר

הערה בנוגע לתמונות

מסיבה שלא ממש ברורה לי, אין אפשרות לקבוע את תג ה-ALT של התמונה: כל התמונות מקבלות את תג ה-ALT של שם המוצר (וזה כמובן ממש לא אמור להיות ככה…).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

👍 הוספת תכונות מתקדמות לדפי מוצרים

מלבד תיאור המוצר והוראות שימוש, אפשר גם להוסיף טפסים נוספים המאפשרים לקונה לבחור מבין מספר אפשרויות. לדוגמה, תיבת סימון של צבעים שונים או אפילו העלאת קובץ (למוצר כמו חולצה מודפסת נניח).

שיטה נוספת למיון המוצרים מתבצעת באמצעות תכונות. למשל, אפשר לארגן את כל החולצות שזמינות במידה Small.

התכונות לא קשורות לאפשרויות המוצר או לתגיות, מה שיכול להיות מעט מבלבל בהתחלה.

✍🏻 דפי תוכן נוספים והוספת בלוג

דפי תוכן נוספים ניתן דווקא ליצור בקלות יחסית באמצעות תפריט הניהול "דפי תוכן", בו תוכלו למצוא גם את כל הגדרות הקידום הבסיסיות.

תפריט זה משמש גם לקביעת תוכן שיוצג בדף הבית, טקסט קבוע לתחתית האתר וטקסט קבוע לחלק העליון.

הדפים שיוצרים מופיעים על פי המיקום אותו קובעים בסגמנט של "דפי תוכן" בהגדרות החנות. למרבה הצער, אי אפשר ליצור תפריטים מקננים (תפריט נפתח) למעט תפריטי הקטגוריות בהן ניתן להגדיר קטגוריות אב.

אם רוצים להפוך את דף מסוים לבלוג, יש להוריד את תוסף הבלוג. גם אותו מפעילים תחת הגדרת הדפים (אחרת הוא לא יופיע).

הבלוג עצמו הוא די בסיסי וכולל תצוגה של הפוסט האחרון שהוספתם עם פוסטים אחרונים בצד. עד כמה שהצלחתי לראות, לא ניתן לתייג עמודים בתוך הפוסט או ליצור קטגוריות פנימיות.

הגדרות SEO מתקדמות

עוד הגדרות SEO מתחבאות בתפריט "כללי":

  1. ניתן לטעון את כל התמונות בבת אחת או באופן מטושטש באופן הדרגתי (מה שאני מניח שמאיץ את קצב עליית האתר).
  2. אפשר להציג או להסתיר את פירורי הלחם.
  3. ניתן לטעון את כל המוצרים בבת אחת (מבחינת גוגל יהיה כמובן רק עמוד אחד ארוך). זה לא תמיד ידידותי לגולש מכיוון שהחלק התחתון של העמוד נדחף כל הזמן למטה ולוקח זמן להגיע לשם אם לא רוצים להתעכב על כל המוצרים בדרך.
  4. ניתן לקבוע את מספר העמודות ומיקום התפריט במובייל.

כמו כן, אם לא החלטתם להשתמש בגוגל תג מנג'ר, יש מקום להוסיף קוד JS מותאם אישית!

💨 מהירות

בדקתי שתי חנויות לדוגמה באמצעות Pagespeed Insights, אחת של סנו ואחת של חנות מתנות בשם SweeTweet.

שני האתרים קיבלו ציונים זהים של 86 במובייל ו-94 ב-Desktop.

האמת היא שאלו הם ציונים מעולים בקטגוריה של חנויות וירטואליות שבדרך כלל סובלת מאיטיות מעצבנת (ישראכרט אומרים שזה בזכות שרתים משופרים).

🎟️ יצירת קופונים

יצירת קופונים היא חלק אינטגרלי מהעלאת אחוז המכירות וגיוס לקוחות חוזרים.

לא מפתיע שגם כאן יש הרבה אפשרויות ליצירת קופונים. לדוגמה, אפשר ליצור קופונים רק ללקוחות רשומים, קופון רק ללקוח ספציפי, משלוח שמותנה ברכישת מוצר מסוים ("קנה X וקבל Y) ועוד.

דברים נוספים ששווים אזכור

☑️ מפת אתר: מפת האתר נמצאת בתת ספריה sitemap (למשל, mystore.co.il/sitemap). זוהי מפת HTML.

יש גם מפת XML שלא מתועדת בשם מקום בפורמט הרגיל (mystore.co.il/sitemap.xml) ואותה אפשר להוסיף לסרצ' קונסול.

☑️ תיעוד: תחת עזרה תוכלו למצוא תיעוד מסודר של ניהול החנות וגם לקבל שסן תמיכה בטלפון (תמיכה טלפונית על בסיס קבוע זמינה רק בחבילה הכי יקרה). אין אומנם חלוקה לקטגוריות, אבל תיבת החיפוש למעלה עובדת לא רע בכלל. יש קצת יותר מ-100 מאמרים, אע"פ שקיימת חפיפה בנושאים.

👌🏼 בהחלט נקודה לזכותה של ישראכרט.

☑️ קנוניקל: לא הצלחתי למצוא חנות לדוגמה שלא השתמשה בטעינת מוצרים בזמן אמת (כנראה מכיוון שזוהי ברירת המחדל), אבל כן יש תגי קנוניקל עצמאי בכל עמוד (כמו שאמור להיות).

☑️ הפניות 301: היכולת לבצע הפניות 301 קיימת, אבל לא מופיעה בתפריט אלא בקישור: https://my.istores.co.il/client/shop_redirects

אפשר אפילו להעלות קובץ אקסל אם צריך לבצע הרבה הפניות בבת אחת.

☑️ משלוח דיגיטלי: קיימת אפשרות להוסיף לחנות מוצרים דיגיטליים ולשלוח אותם כקבצים במייל. במצב זה בחירת שיטת המשלוח והמחיר שלו יתבטלו באופן אוטומטי.

☑️ רב מסר: שיתוף הפעולה עם רב מסר מאפשר לפתוח רשימות תפוצה (בתשלום) ולהגדיר מייל שיישלח אל לקוחות שנוטשים את העגלה שלהם.

בנוסף, מקבלים ספר דיגיטלי באורך מלא (200 עמודים) על שיווק באינטרנט שנכתב על ידי הבעלים של רב מסר, ד"ר רוני הורביץ, ושחר לארי (הבעלים של חברת הייעוץ Tinker Manage Disruption).

במבט ראשון הוא נראה מאוד מפורט, אך בחינה מדוקדקת יותר של עמוד השער הפנימי מגלה שמדובר בספר שיצא ב-2011!

אומנם העקרונות הפחות טכניים כמו כתיבה שיווקית והסבר על מסע הלקוח הם אותם עקרונות, אבל מן הסתם חסר כאן המון חומר מעודכן. חבל.

לסיכום

החנות של ישראכרד מציעה המון אפשרויות מתקדמות וזה בהחלט ייאמר לזכותה. מצד שני, כתוצאה מכך גם עקומת הלמידה שלה היא חדה יחסית, אפילו אם לוקחים בחשבון שיש תיעוד מפורט מאוד מלא בצילומי מסך.

הדבר משפיע גם על הקלות שבה אפשר למצוא אופטימיזציה לחנות.

זה עשוי להתבטא בכך שיהיה צורך לחזור אחורה ולבצע המון התאמות ששכחנו לעשות בדרך, במיוחד בכל מה שקשור להוספת מידע על מוצרים ועיבוי שלהם (שהוא בעל השפעה קריטית על הדירוג שלהם בגוגל) וקביעת ההיררכיה הפנימית.

עוד אספקט טעון שיפור הוא מנגנון הזנת התוכן וניהול הבלוג, במיוחד עבור מי שמבסס את הקידום שלו על כתיבת מאמרים ופוסטים למטרות בניית קישורים חיצוניים ולכידה של עוד מילות מפתח.

יש לציין לטובה את המהירות שבה האתרים עולים.

גם הספר שמקבלים בחינם יכול להעניק לכם כמה תובנות על האופן בו מנגנוניים שיווקיים עובדים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו