בניית / קידום אתרי קופונים – דגשים שכדאי להכיר

התפוצצתם של אתרי הקופונים בתחילת העשור שהציפו את הרשת הישראלית הותירה זירה מדממת במיוחד ורק האתרים החזקים שרדו, למשל, גרופון או באליגם, ולמעשה אם תסתכלו בתוצאות החיפוש של גוגל, תגלו הרבה יותר אתרים שמרכזים קופונים מאתרים שונים (אגרוטורים) מאשר אתרי קופונים ממש.

אחת הסיבות לכך היא שקידום אתרי קופונים היא מלאכה קשה: הגולשים מחפשים קופונים לכל מוצר שקיים היום, מה שאומר שיש מספר אינסופי של מילות חיפוש שהגולשים מחפשים ואי אפשר להתברג על כולן.

קידום אתרי קופונים

בנוסף לכך, יש עוד כמה אתגרים הייחודים לאתרי קופונים, למשל:

  • מה עושים עם עמוד שהקופון בו כבר לא בתוקף?
  • עמודי הקופונים בדרך כלל עשירים מאוד מבחינה גרפית, איך בונים אותם בצורה כזו כך שעדיין יעלו מהר? (אחד מהפרמטרים שגוגל מתחשב בהם לאחרונה).
  • התאמה למובייל – כיצד שומרים על אתר ידידותי גם למובייל שעונה על כל הדרישות של גוגל?
  • ועוד…

במהות, קידום אתרי קופונים דומה מאד לקידום אתרי מסחר (חנויות וירטואליות), רק עם כמה דקויות חשובות.

במדריך הבא נדבר על בניית אתרי קופונים בהקשר של SEO בעיקר (דגשים לקידום אורגני בגוגל).

נתחיל בחלק החשוב ביותר – עמודי הקופונים עצמם

בראש ובראשונה, כדאי מאוד להשיג קופונים בלעדיים עם טקסט ותמונות ייחודים שלא יופיעו באתרים אחרים.

כך תוכלו להיות בטוחים שאתם לא מתחרים עם אתרים אחרים על אותו קופון בדיוק (גוגל לא אוהב עמודים זהים באתרים שונים – עוד על תוכן משוכפל וההשלכות שלו על הקידום).

שנית כל, גם אם הקופונים עצמם לא בתוקף, זה לא אומר שכדאי למחוק אותם או להחביא אותם מגוגל מכיוון שאפשר לנצל אותם על מנת לעשות טיזינג לגולשים ("מצטערים, פספסת את המבצע היומי שלנו, אבל אל תדאג, הירשם עכשיו כדי לקבל בכל יום מבצע שווה במיוחד!).

הדבר החשוב ביותר הוא לא ליצור אצל הגולש מצג שווה כאשר הוא מגיע מגוגל מכיוון שהדבר יוצר אצלו תחושה של אנטגוניזם והוא עשוי שלא לחזור שוב לאתר.

לכן, מאוד לא כדאי לציין כמה קופונים נמכרו או כמה זמן נשאר למבצע בחלקים שמוצעים לתצוגה בגוגל כמו הכותרת והתיאור של הדף מכיוון ש-"העכביש" הסורק של גוגל לא יכול להציג את השינויים בחלקים הדינאמיים האלו בזמן אמת (אחרת הוא היה צריך לבקר באתר כל כמה שניות…).

אילו מילים כדאי לקדם ואיך?

קודם כל, אחת המילים שהכי כדאי לקדם היא מן הסתם "קופונים" והנגזרות (אתרי קופונים) או מילים דומות (דילים, מבצעים, הנחות וכו').

למרות שכמות האנשים שמחפשים אתרי קופונים כנראה לא גבוהה כמו בעבר, עדיין מדובר בנפח חיפוש משמעותי.

שנית כל, רצוי לבחור 10-15 קטגוריות נפוצות במיוחד ולקדם אותן באופן ספציפי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למשל "קופונים למסעדות", "קופונים לחו"ל" וכך הלאה.

כדי למצוא אילו מילים הן הכי פופולאריות אתם יכולים לעשות כמה דברים:

  • לבצע מחקר מילות מפתח יסודי
  • להיעזר במתכנן מילות המפתח של גוגל (זמין דרך חשבון ה – Google Ads)
  • להסתכל על דפי הקטגוריות הכי פופולאריים באתר שלכם
  • לעקוב אחרי תוצאות החיפוש הפנימיות באתר (ניתן לבצע זאת באמצעות Analytics).

איך עושים מחקר מילות מפתח? כאן אני מסביר:

ושיטה נוספת לבצע מחקר, למתקדמים יותר:

אגב, העובדה שאתם לא מקדמים את כל מילות המפתח האפשריות באופן אקטיבי לא אומרת שלא צריך להקפיד על הכותרת והתיאור בקטגוריות אחרות מכיוון שהרבה מאוד חיפושים בודדים יכולים בסופו של דבר להצטבר לנפח משמעותי.

בניית אתרי קופונים – התאמה למובייל

למזלנו, בניגוד לעבר, בניית אתר מותאם למובייל היא כבר לא עסק מסובך ואני מניח שאצל 99% מהחברות לבניית אתרים היא כבר הפכה לסטנדרט.

בנוסף, כל אחד יכול לבדוק את מידת ההתאמה של האתר שלו לגוגל מבחינת הדרישות הטכניות באמצעות כלי ה – Google Mobile Test.

מבחינת האופן שבו כדאי להציג את מסך הבית בנייד, בחלק מאתרי הקופונים יש פיד הדומה לפיד של פייסבוק ואפשר לגלול אותו למטה כדי לקבל תוצאות נוספות.

אין מניעה להשתמש בפיד כזה, אבל יש לדעת איך לתכנן את האתר כך שכל פעם שגוללים את הפיד, ייטען רק האייטם הבא, וזאת על מנת שהאתר ייטען מהר ולא יבזבז נפח יקר מחבילת הגלישה של הגולש.

כאמור, מהירות גבוהה יותר תבטיח גם דירוגים גבוהים יותר לטווח הארוך.

נושאים נוספים שיש לקחת בחשבון

אבטחה

גוגל הצהירה שהיא תיתן עדיפות בדירוגים לאתרים שישתמשו בפרוטוקול אבטחה תקני כמו SSL.

לא מדובר ביתרון משמעותי במיוחד – שכן זה הפך לסטנדרט כיום וזה נפוץ מאד.

כמו כן, בהנחה שאתם מאפשרים לגולשים שלכם להיכנס עם שם משתמש וסיסמה ולשלם באמצעות כרטיס אשראי בנוסף ל – PayPal, אתם בכל מקרה צריכים להשתמש בפרוטוקול כזה, כך שמהבחינה הזו אתם מכוסים.

שימוש באפליקציה

עלות פיתוח אפליקציה היא אמנם יקרה יותר מאשר פיתוח אתר מותאם בלבד, אבל יש לה יתרון משמעותי כאשר מדובר באתרי מבצעים או קופונים מכיוון שהיא מאפשרת לשלוח אל המשתמש התראות על קופונים המתאימים לו.

מלבד זאת, אפליקציה יכולה להבליט את האתר בגוגל כאשר מחפשים מהנייד מכיוון שגוגל נוהג לערבב בין התוצאות המסורתיות לבין הצעה להורדת אפליקציות ולעיתים אף מציג קישורים למסכים ספציפיים בתוך האפליקציה בהתאם לסוג המכשיר של המשתמש (מכשיר מבוסס אנדרואיד, אייפון, אייפד וכו').

תוכן גולשים

תוכן גולשים אותנטי כגון המלצות על האתר עצמו או עסקים שהציעו קופונים יכול לעזור לדירוגי האתר בגוגל מכיוון שהוא מעבה את התוכן ומאפשר ליצור "מידע מובנה" כגון דירוג בכוכבים (כוכב אחד עד חמישה) אותו אפשר לשלוח לגוגל על מנת שיציג אותו בתוצאות החיפוש מתחת לתיאור הדף.

קישורים פנימיים

הקישורים הפנימיים באתרי קופונים (ובאתרי מסחר אלקטרוני בכלל) הם בדרך כלל הקישורים שמובילים למוצרים או דילים נוספים הדומים לאלו שהגולש צופה בהם כרגע.

במקום לקשר סתם למוצרים מאותה קטגוריה באופן רנדומלי, עדיף להגדיל ראש ולבסס את ההמלצות על מוצרים אחרים שהגולשים שכבר צפו בדף התעניינו בהם, הדבר מקנה להמלצות אמינות רבה יותר ומגביר את סיכויי המכירה.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו