052-9095200

איך לשווק קורס, הרצאה או סדנה באינטרנט?

אחת הקטגוריות הכי חמות של מוצרים שנמכרים היום ברשת הם קורסים. הרי זה כל כך הגיוני ומתבקש – שתפו אנשים אחרים במה שיש לכם תשוקה לגביו, עזרו להם לשפר את חייהם כמו שאתם בעצמכם שיפרתם, או שפשוט תחלקו אתם ידע שימושי שיש להם בו עניין וצורך – ותעשו מזה מקצוע, או אפילו דרך חיים.

שיווק קורסים וסדנאות באינטרנט

אם תשתמשו נכון בכלי השיווק שזמינים לכם כיום באינטרנט, תוכלו למנף את התשוקה שלכם לסדרי גודל חסרי תקדים ולהגיע לקהל התלמידים הפוטנציאליים שלכם בצורה ממוקדת ובהיקפים גדולים מתמיד.

אז אם אתם יזמים מתחילים בתחום ההוראה, אם אתם כבר מנוסים אבל רוצים להתפתח, אם יש לכם קורס דיגיטלי שכבר הכנתם, קורס פרונטלי, סדנה או הרצאה שאתם רוצים לשווק, קראו את המאמר הזה עד סופו. תמצאו בו כמה מהלכים אפקטיביים שבאמצעותם תוכלו להפוך את החלום שלכם למציאות, או את המציאות שלכם לחלומית עד יותר.

אחד השלבים החיוניים בהקמה או פיתוח של כל עסק הוא בניית אסטרטגיית שיווק אפקטיבית. אפשר לומר שזה ממש מרכיב קריטי בסוד ההצלחה של כל יוזמה עסקית שמכבדת עצמה.

זה בעצם שלב ראשוני של מחקר, תכנון והצבת מטרות שבו היזם או בעל העסק שואל את עצמו:

  • מה יש לי להציע?
  • במה אני שונה מאחרים?
  • למי אני רוצה לפנות?
  • איך אני מתכוון לפנות אליהם?

יישום יתרונות אלו לטובת שיווק הקורס או הסדנה

באופן טבעי, התשובות לכל אחת המשאלות האלה קשורות זו לזו. לאורך המאמר אסביר כיצד תוכלו ליישם את העקרונות העסקיים החיוניים האלה בשיווק הקורס, הסדנה או ההרצאה שלכם, תוך שימוש בכלים רבי העוצמה של השיווק הדיגיטלי.

חלק מהשלבים הראשונים מומלץ לעשות עד לפני הכנת הקורס עצמו. ייתכן שתראו לנכון לערוך בו שינויים בהתאם בהמשך.

אפיינו את קהל התלמידים שלכם

שלב זה חיוני, כמובן, לבניית תוכן הקורס עצמו. אך לעניינינו, הכלים הדיגיטליים שעומדים לרשותכם כיום מאפשרים לכם למקד את מאמצי השיווק שלכם בקהלי יעד ספציפיים לפי צרכיכם. אפיון מדויק של קהל היעד יאפשר לכם לרתום את הכלים הדיגיטליים לאפקטיביות מרבית.

התחילו עם מה שאתם יכולים. בהמשך תוכלו להגדיר דברים מחדש ולמקד לפי צרכי השעה.

חשבו לעצמכם באופן כמה שיותר מפורט מי הם בעצם התלמידים הפוטנציאליים שלכם. הגדירו תחילה פרטים בסיסיים כמו גיל, מגדר, מיקום והכנסה.

מעבר לכך, יועיל אם תגדירו מאפיינים יותר ספציפיים כמו מקצוע, תחומי עניין ורשתות חברתיות מועדפות.

בנוסף, מאד יעזור אם תדעו באילו מכשירים ודפדפנים הם לרב משתמשים ואפילו באיזה שעות הם נוטים לגלוש. מידע כזה הוא מאד חשוב למיקוד מאמצי הקידום שלכם. אך אם אתם לא יודעים מראש אותו כבר תוכלו לאסוף תוך כדי תהליך הקידום עצמו.

תוכלו לקרוא, לנתח נתונים כאלה וגם להסיק מהם מסקנות שימושיות באמצעות הכלים האנליטיים הרבים שעומדים לרשותכם. אתם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים שכתבתי על הנושא הספציפי הזה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בהקשר של SEO – כדאי לקרוא את המדריך שלי על מחקר מתחרים.

זהו את הצעת הערך הייחודית שלכם

כמעט לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, או אפילו מומחים, ברשת יש לכם מתחרים – והרבה מהם.

חשוב מאד שתוכלו לתת סיבות טובות ורלוונטיות לתלמידים הפוטנציאליים שלכם למה כדאי להם ללמוד אצלכם ולא אצל המתחרים שלכם.

אחת הדרכים הכי פשוטות לזהות את היתרון התחרותי שלכם זה פשוט להיכנס לנעלי התלמידים הפוטנציאליים שהגדרתם. ערכו סקירת שוק של קורסים וסדנאות שיכולים לעניין אותם.

שימו לב להצעות אטרקטיביות אחרות.

מצד אחד, המטרה היא שתבדילו את עצמכם מן התחרות. חפשו את הערך שייחודי לכם שאחרים לא מציעים, או לפחות לא ברמת האיכות שאותה אתם מציעים.

נסחו את זה במילים. בהמשך תשתמשו בהבדל הזה כתוכן שיווקי.

מצד שני, אם אתם רואים שהמתחרים מתעלים עליכם בהיבטים מסוימים, כדאי מאד שתדביקו את הפערים. התחרות ברשת גורמת לכך שרק מעט מהתחרים המובילים תופסים את החלק הארי של השוק. השאר פשוט חולקים את השאריות.

נסחו כותרת מושכת שמבוססת על מחקר מילות מפתח

חשבו על אופן שבו תלמידים פוטנציאליים מחפשים מידע על התחום שלכם. חשבו באילו מונחים (מילות מפתח) הם עשויים להשתמש, אילו שאלות הם עשויים להקליד בתיבת החיפוש.

מחקר מילות מפתח הוא נושא רחב ועשיר. הוא שלב חיוני בכל מהלך שיווק וקידום ברשת. כתבתי עליו לא מעט. אני מזמין אתכם לקרוא עליו.

ישנם כלים חינמים שיעזרו לכם לבצע את התהליך הזה בצורה מושכלת ואפקטיבית.

על קצה המזלג, מה שעושים זה לוקחים דף ועט ומתחילים להציף רעיונות – רושמים משהו כמו 20 עד 50 מילים, ביטויים או שאלות שנראים לכם קשורים מספיק לנושא הקורס שלכם. את הרשימה הזו מעבירים לטבלת אקסל ואז מריצים באחד מהכלים למחקר מילות המפתח.

לנוחיותכם אני מצרף פה מדריך מצולם שעשיתי בנושא:

לפי פרמטרים מסוימים (שפרטתי במאמר נפרד) תוכלו לקבוע אילו ממילות המפתח יותר רלוונטיות לשיווק הקורס שלכם.

מתוך אלו, בחרו 2 או 3 ביטויים עיקריים ובאמצעותם תנסחו כותרת וכותרת משנה לקורס שלכם. הכותרת הזו תשמש אתכם בזירות שיווק רבות בהמשך. חשוב מאד שתהיה מדויקת ומושכת.

מחקר מילות מפתח יסודי הוא מאד חשוב לקידום הקורס שלכם. זה בעצם יעזור לתלמידים פוטנציאליים למצוא אתכם במנועי החיפוש השונים, בין אם זה גוגל או אתרים ופלטפורמות אחרים.

זה בעצם תהליך מתמשך שילווה אתכם לאורך כל מאמצי השיווק. בגדול, אפשר לעדכן ולמקד אותו מדי פעם תוך כדי עבודה, אבל כאן העבודה הראשונית מאד קריטית. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כדי לעשות את זה נכון.

החלו לבנות נוכחות ברשת

עד כאן עסקנו בשלבים ראשוניים של הגדרה, תכנון ומיקוד. הגיע הזמן להביא את כל מידע החיוני הזה ליישום בעולם הדיגיטלי.

ישנם ערוצים רבים שבאמצעותם תוכלו לפנות לתלמידים הפוטנציאליים שלכם. בעצם לא תוכלו לדעת מראש מה הכי אפקטיבי עבורכם. יש כאן מרחב גדול ולא נודע שתאלצו למפות תוך כדי ניסוי וטעייה.

אבל אל תתייאשו. יש כמה צעדים ראשוניים שתוכלו לעשות מבלי להוציא יותר מדי כסף שיתנו לכם אינדיקציה איפה כדאי לכם למקד את המאמצים.

הנה רשימה של ערוצים דיגיטליים שבאמצעותם תוכלו לפנות לתלמידים פוטנציאליים:

שנרחיב קצת על כל אחד מהם?

1. אתר לקורס

אתר עצמאי שמיועד אך ורק לקידום הקורס, הרצאה או הסדנה שלכם הוא כלי אפקטיבי ורב עוצמה שיכול להגדיל בצורה משמעותית את החשיפה לקהל היעד שלכם.

מבחינת מערך השיווק הדיגיטלי, חשבו על אתר משלכם כחולייה מרכזית, שמקשרת בין שאר ערוצי השיווק, מעיין בית פרטי שלכם ברשת. תהיה לכם שליטה מלאה על התוכן שמצוי בו. תוכלו למקד בו את מאמצי הקידום ובכך לחזק את שאר אפיקי השיווק האחרים.

זה נכון שהקמת אתר גדול ומשוכלל יכול להיות עניין יקר, אך בתחילת הדרך אתם לא חייבים ללכת על כל הקופה. אפשר להתחיל במשהו צנוע שמשרת את הצרכים שלכם. בהמשך תוכלו לפתח ולהגדיל אותו.

בנוסף, אין מה לעשות, אתר עצמאי ייראה יותר טוב בעיניי התלמידים הפוטנציאליים שלכם. זה יאפשר להם להכיר אתכם, לצפות בסרטוני הקדמה או המלצה. זה יאפשר לכם לבנות את הסמכות המקצועית שלכם באמצעות תוכן איכותי כמו מאמרים וסרטונים אינפורמטיביים.

כתבתי לא מעט על נושאים כמו אפיון אתרים, איך לבחור חברה לבניית אתרים ואחסון אתרים. כל אחד מהם הוא נושא עשיר ומעניין. אני ממליץ לכם לקרוא עליהם.

2. בלוג

אחת השיטות הכי אפקטיביות לקידום באינטרנט כיום זה קידום באמצעות תוכן.

העיקרון הבסיסי הוא להציע לגולשים ערך כלשהו בתמורה לתשומת הלב שלהם, במטרה להגדיל את החשיפה שלכם, לבנות את הסמכות המקצועית שלכם בעיניהם ולמקם אתכם כמקור מיהן של מידע חיוני ורלוונטי לצרכים ותחומי העניין שלהם.

חשבו על התחום שאותו אתם מלמדים. אין דרך יותר טובה להראות לתלמידים הפוטנציאליים שלכם שאתם מורים ברי סמכא מאשר לספק להם תוכן עשיר, מעניין ואיכותי בתחום ההתמחות שלכם.

כתיבת בלוג היא דרך פשוטה וקלה יחסית שאמצעותה תוכלו לשווק את הקורס, הסדנה או ההרצאה ששלכם. אתם אפילו לא חייבים שיהיה לכם אתר משלכם כדי להתחיל בלוג. אפשר לפתוח חשבון באחת הרשתות החברתיות או בפלטפורמות שמיועדות לבלוגים.

שיווק באמצעות בלוגים הוא בעצמו נושא עשיר ויש הרבה דרכים לעשות את זה. אם זה מעניין אתכם, אני מזמין אתכם לקרוא מאמרים נוספים שכתבתי על הנושא.

3. דף נחיתה

אם גדול עליכם בתחילת הדרך להקים אתר במיוחד עבור הקורס, צעד ראשוני צנוע אך אפקטיבי ומומלץ יהיה להקים דף נחיתה לקורס. דף נחיתה אינו תחליף לאתר, אך בדומה לו הוא נכס אינטרנטי שבבעלותכם הבלעדית. יש לכך יתרונות רבים.

מדובר בדף אחד יחיד שאליו יגיעו ("ינחתו") גולשים מעוניינים אחרי שהקליקו על אחת המודעות או הפוסטים שלכם, אם זה דרך רשתות החברתיות, מנועי החיפוש או כל ערוץ אחר.

המטרה בדף הנחיתה הוא להציג מידע ותוכן רלוונטיים ומושכים לתלמידים פוטנציאליים במטרה לעודד אותם להשאיר פרטים לקבלת מידע נוסף או ממש להירשם לקורס ולשלם עליו באופן ישיר בדף עצמו.

ההשקעה שלכם בדף הנחיתה תלוי במטרות שהוא משרת עבורכם. אם אתם רוצים רק לאסוף כתובות מיילים כדי להמשיך לשווק לתלמידים הפוטנציאליים את הקורס ולעניין אותם בתוכן נוסף, כמו מאמרים וסרטונים על התחום, אז הדף יכול להיות יותר בסיסי.

אם אתם רוצים לאפשר להם להירשם לקורס וגם לשלם עליו דרך דף הנחיתה, תצטרכו לחבר מערכת סליקה להתאים את אבטחת הדף לכך.

בנוסף, ממש כמו אתר משלכם, תוכלו לשלוט באופן מלא בהיקף ואיכות התוכן שמוצג בדף הנחיתה שלכם ולקדם אותו באמצעים אורגניים וממומנים יחד. זה כלי מאד אפקטיבי שבהחלט ישתלם לכם לדעת איך להשתמש בו לטובתכם. גם עליו כתבתי מאמרים שכדאי לכם לקרוא.

4. רשימת דיוור

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני היא דרך פשוטה וזולה יחסית שבאמצעותה תוכלו לפתח את הקשר הישיר שלכם עם התלמידים הנוכחים והפוטנציאליים שלכם. תוכלו לשלוח להם סרטונים, מאמרים, הנחות, מצבעים, הזמנות ועדכונים לגבי מה חדש עם תחום ההוראה שלכם ועם הקורס עצמו.

בדומה לכתיבת בלוג, השיווק הוא מבוסס תוכן. המטרה היא לעניין את התלמידים הפוטנציאליים שלכם בתכנים איכותיים שקשורים לתחום שאותו אתם מלמדים, לפתח את הסמכות המקצועית שלכם בעיניהם ולעורר את סקרנותם ללמוד מכם עד – כלומר להירשם לקורס או להגיע להרצאה או לסנדה שאתם משווקים.

האתגר המרכזי בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני, מלבד יצירת תוכן איכותי ומושך באופן מתמשך, זה כמובן איסוף כתובות המייל. הרי אם אין לכם למי לשלוח, לא לעזור לכם כל התוכן שבעולם.

דף הנחיתה אפקטיבי וקידום נכון ברשתות החברתיות, מנועי החיפוש ופלטפורמות ייעודיות נוספות הם כלים שיכולים לעזור לכם לצבור רשימת דיוור של קוראים מעוניינים. בנוסף, אתם תמיד יכולים לרכוש רשימות דיוור, אבל זה עולה לא מעט ואתם חייבים להיות בטוחים שהרשימה שאתם קונים היא אכן של לקוחות פוטנציאליים שרלוונטיים לתחום שאותו אתם מלמדים.

5. רשתות חבריות

כולם כבר יודעים ששיווק ברשתות החברתיות הוא כלי עוצמתי במיוחד שמאפשר לכל עסק להגיע לקהל היעד שלו בצורה ממוקדת ואפקטיבית באופן חסר תקדים. אלו זירות מאד תחרותיות אך האפשרויות בהן אדירות.

בימינו, תצטרכו לעשות הרבה יותר מסתם לפתוח חשבון עבור הקורס או הסדנה שלכם ולהעלות פוסטים מידי פעם. ככה תגיעו, במקרה הטוב, לאנשים שכבר מכירים אתכם. התחרות כיום אדירה והגולשים כבר רגילים לגלול את המסך הלאה. תנו להם סיבה לעצור, להתעניין וגם לעקוב אחריכם.

עליכם להשקיע את מיטב המאמצים שלכם בהעלאת פוסטים שמושכים את העין, שיעוררו עניין מצד הגולשים ויעודדו אותם ליצור אינטראקציה – להיכנס לקישור שייקח אותם לדף נחיתה, להגיב, לשתף או לעשות לייק.

אם אתם ממש חדשים בתחום – מצרף סרטון קצר שמסביר איך פותחים דף פייסבוק:

בנוסף, חשוב מאד שתהיו זמינים למענה על שאלות ותגובות של גולשים בזמן אמת. אלה שכבר בחרו לשאול אתכם שאלה או להגיב לפוסטים הם בפרוש תלמידים פוטנציאליים. כך תראו להם ולאחרים שאתם נותנים מענה מהיר וענייני, שיש עם מי לדבר ועל מי לסמוך.

עבודה יסודית על השלבים הראשונים שציינתי, כמו הגדרה מדויקת של קהל היעד וזיהוי היתרון התחרותי,  תעזור לכם למצוא את הדרכים הייחודיות שלכם לפנות לקהל המתאים באופן הכי אפקטיבי ברשתות החברתיות.

לסיכום:

ישנן עד הרבה דרכים רבות וטובות שבאמצעותן תוכלו לשווק את הקורס, הסדנה או ההרצאה שלכם בעולם הדיגיטלי. אפשר לומר שבמאמר הזה הצגתי בקושי את קצה הקרחון. גם על כל אחד מהנושאים שציינתי יש עד הרבה מה לדעת. אני מזמין אתכם לקרוא מאמרים נוספים שכתבתי על הנושאים הספציפיים השונים, וכמובן לשאול אותי. אני אהיה יותר משמח לעזור.

בכל זאת, אני מקווה שהצלחתי לתת לכם תמונה כללית ורחבה מספיק של האופן שבו כלים של שיווק הדיגיטלי יכולים לעזור לכם להגיע לתלמידים נוספים. השורה התחתונה היא שהוא שזה אפשרי, ובגדול.

אם זה נראה לכם הרבה, או אפילו יותר מידי, זה ממש בסדר וגם טבעי.

קושי מרכזי בתחילת הדרך הוא שלא תוכלו לדעת מראש איזה מבין הכלים שעומדים לרשותכם הוא יותר אפקטיבי ממשנהו. אתם בעצם צריכים לנסות.

דרך אחת טובה להתחיל היא דווקא בדבר הכי קרוב – לעשות עם עצמכם מן "בדק בית" לגבי הקורס או הסדנה שלכם ולשאול את עצמכם את השאלות שהצגתי תחילה במטרה לבנות לעצמם אסטרטגיית שיווק אפקטיבית.

אותה תוכלו בהמשך ליישם במערך שיווק דיגיטלי אפקטיבי, שמתאים לתחום הוראה, קהל היעד והיקף המשאבים שאתם מעוניינים להשקיע.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו