בניית אתר בגוגל / איך פותחים אתר בגוגל: 3 דרכים לפתוח דף או עמוד בגוגל

בניית אתר בגוגל – יש כזה דבר? הרבה אנשים שואלים אותי איך פותחים אתר בגוגל והאם בכלל אפשר לפתוח “דף” בגוגל?

אז התשובה היא שבהחלט אפשר לפתוח דף בגוגל. לצורך העניין, דף בגוגל הוא דף על איזה שהוא חלק מהדומיין של גוגל.

פתיחת עמוד בגוגל: 3 דרכים לפתוח “דף” בגוגל:

  1. דרך גוגל Maps: כל עסק מקומי יכול להופיע לא רק בתוצאות החיפוש או ברשימה מורחבת של עסקים, אלא גם בתוך דף ייעודי שהוא פרופיל העסק שלו.
  2. דרך Google Sites שהוא שירות לבניית אתרים של גוגל. הגרסה הישנה שלו הייתה די מעפנה, אבל הוא עבר מתיחת פנים ואפשר להגיד שהיום הוא סביר (אבל עדיין לא פלטפורמה שאני ממליץ עליה עבור SEO רציני)
  3. דרך “כרטיסי אישי” בגוגל – עד כמה שידוע לי, נכון לכתיבת שורות אלו לא זמין בישראל (למרות שאני אסביר איך אפשר לעשות זאת באופן עקרוני).

דרך “אירוח” האתר בשירותים של גוגל בסטנדרט AMP. (בונוס) השאלה היותר מעניינת היא האם הדפים האלו בכלל נוספים לאינדקס של גוגל, ואם כן, האם הקישורים שבהם הם קישורים סטנדרטים?

גם על השאלה הזו אני אנסה לענות…

איך פותחים דף בגוגל?

בניית אתר בגוגל / פתיחת אתר בגוגל דרך Google Maps

אני מניח שמרבית האנשים ששואלים איך פותחים אתר בגוגל – מתכוונים לתוצאות של גוגל מפות או Google My Business (בקיצור GMB).

למי שלא יודע למה הכוונה, מדובר על התוצאות האלה שאני בספק אין עדיין לא נתקלתם בהן עד היום:

דוגמא לתוצאה של גוגל מיי ביזנס / גוגל מפות

שירות “גוגל מפות”  משתייך לעסקים מקומיים שמופיעים על גבי מפות גוגל וגם בתוצאות החיפוש. המיקום המדויק של הקישור לעסק תלוי בסוג החיפוש שמבצעים: אם מבצעים חיפוש כללי כמו “קטיף תותים בעמק חפר”, הוא יופיע בבלוק בין עסקים אחרים.

לעומת זאת, אם מחפשים את השם שלו, הוא יכול להופיע בצד או למעלה במקום הרבה יותר בולט.

בכל אופן, כל עסק חייב למקם את עצמו על המפה כדי להופיע בתוצאות, למרות שהוא לא חייב להציג זאת בפרופיל שלו (לדוגמה, אם אתם פרילנסרים, בהחלט יכול להיות שלא תהיה לכך חשיבות).

את הניהול של Google My Business מבצעים דרך פאנל ניהול מיוחד שש לכם שליטה עליו לאחר אימות.

מה שחשוב לעניינו הוא שברגע שלוחצים על המפה 🗺️ או על שם העסק (בבלוק) עוברים למסך שלו.

המסך הזה כולל את הפרטים המלאים כמו כתובת, ביקורות ותמונות וכמובן את המפה. בדף זה תוכלו למצוא גם קישור לאתר שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

האם הקישור לאתר שלי תורם לי מבחינת SEO?

עד כמה שאני הצלחתי להבין, התשובה המבאסת היא שלא 😥, וזאת מהסיבה הפשוטה שדף העסק עצמו לא נכנס לאינדקס של גוגל

יש לי לכך גם שתי “הוכחות”:

  1. כאשר תיכנסו לדף העסק באמצעות שתי הדרכים שרשמתי למעלה, תוכלו לראות שמדובר בכתובת שהיא למעשה שאילתה של גוגל. כלומר, כתובת שנוצרה באופן דינאמי.
  2. אם תיכנסו לפאנל הניהול של העסק ותוציאו את הכתובת לשיתוף דרך הכפתור המתאים (סימן של “מזלג” כמו זה שיש בפלאפונים), תראו קודם כל כתובת מקוצרת של גוגל. אם תלחצו עליה, תועברו לכתובת ארוכה מאוד.

לפחות אצלי, בדיקת אינדוקס של הכתובת לא החזירה אותה באינדקס, ולכן אני יכול להניח שהדף עצמו לא מאונדקס.

כשחושבים על זה, לגוגל גם אין ממש סיבה להציג אותו בתוצאות שלה אם היא כבר מציגה עסקים בפורמט המקומי בכל הדרכים שהזכרתי למעלה.

למתעניינים, הנה מדריך מעשי וקצר איך להוסיף עסק לגוגל מפות / גוגל לעסק שלי👇🏼

פתיחת אתר בגוגל דרך Google Sites

גוגל סייטס הוא שירות בניית אתרים פשוט מאוד של גוגל. כל האתרים שאתם בונים דרכו נמצאים תחת הסאב דומיין sites.google.com.

בונה האתרים הוא מאוד פשוט, תחשבו על Wix, רק עם הרבה פחות אלמנטים ושליטה הרבה יותר מוגבלת בפריסה של האלמנטים.

למעשה, האלמנטים הכי מעניינים הם הטמעה של שירותי Drive כמו מסמכי דוקס או גיליונות אלקטרונים (Sheets).

אבל שוב, אם מה שמעניין אותנו זה הוספה של קישורים:

החדשות הטובות הן שהקישורים האלו מופיעים עם התג המתאים בגרסה הציבורית של האתר (לאחר שפרסמת אותו).

החדשות הפחות טובות הן שלא מדובר באמת בקישור המקורי, אלא בהפניה של גוגל בסגנון https://www.google.com/url?q=URL. אם תלחצו על הקישור, תוכלו לראות גם שמתבצעת הפניה.

יכול כמובן להיות שהקישורים האלו תורמים מעט לפרופיל הקישורים שלכם מכיוון שאנחנו יודעים שהפניה לא לגמרי הורגת את ההשפעה של הקישור, אבל בגלל שמדובר במוצר של גוגל, כנראה שלא הייתי בונה על זה.

כרטיס אישי ב Google

פתיחת עמוד בגוגל באמצעות כרטיס אישי בגוגל

כרטיסי אישי בגוגל דומה לכרטיס של עסק, אבל הוא מיועד לבני אדם פרטיים ולא בהכרח לאישיות מוכרת או ל”סלב”.

אם לא ראיתם אחד כזה 🎟️ או שגוגל לא הציע לכם ליצור אחד כזה אפילו אם חיפשתם את עצמכם, זה כנראה בגלל שמדובר בניסוי שפועל משום מה בהודו מכל המקומות…

אם מסיבה מסוימת אתם נמצאים כרגע בהודו או שאתם מוכנים להתאמץ ולהשתמש ב-VPN כדי לבדוק את הנושא, ככה עושים את זה שלב אחרי שלב.

כמו שאתם יכולים לראות, לא מדובר באמת בדף, אלא יותר בחלק שנצמד לראש תוצאות החיפוש.

לפחות מהתמונות במדריך, לא נראה שלדף הזה יש קישור קבוע, כך שכל שאלת הקישור לאתר שלכם מבחינת SEO לא ממש רלוונטית פה.

“אירוח אתרים” על השרתים של גוגל באמצעות AMP

AMP הוא סטנדרט שמאפשר לאתרים במובייל להיטען ממש מהר וגוגל גם מסמן באמצעות אייקון קטן של ברק בדף התוצאות במובייל.

מלבד העובדה שלטעינה מהירה במובייל עשויה להיות אפקט חיובי על דירוגי האתר (בייחוד לאחר העדכונים של “חווית המשתמש“), יש עוד פרט אחד מעניין שאולי לא שמתם לב אליו: חלק מהאתרים שנכנסים אליהם באופן הזה מציגים URL כמו https://www.google.com/amp/original-url.

אבל לפני שאתם מתלהבים, לא מדובר בגרסה נוספת של האתר שמתארחת על השרתים של גוגל, אלא על גרסת קאש של הדף המקורי שהיא למעשה iframe בתוך דף התוצאות (iframe היא מסגרת בלתי נראית שמארחת תוכן של אתר אחר).

במילים אחרות, מה שגוגל מציג הוא את הגרסה המקורית של האתר על כל המשתמע מכך וגם במקרה הזה הקישורים לא באמת יוצאים מהדומיין של גוגל ☹️.

גוגל גם מסבירים על זה בקטע קצת יותר טכני.

אז לסיכום – מה למדנו?

למדנו שאין דבר כזה ארוחות חינם: רוב “הדפים” שאנחנו יכולים להקים בגוגל הםא לא באמת דפים עם כתובת URL קבועה, אלא פריטי מידע שגוגל שולפת באופן דינאמי.

המשמעות היא שגם הקישורים שיוצאים מהדפים האלו הם לא קישורים שגוגל מתחשב בהם.

אבל יש לכל העניין הזה גם צד חיובי שאי אפשר להתעלם ממנו: Google My Business ובניית כרטיסי אישי בגוגל (שאני מקווה שיהפוך לזמין בעוד מדינות) הן דרך מצוינת למיתוג עצמי בגוגל שלא הרבה משתמשים בה, וחבל.

כמובן שאין כמו אתר אינטרנט מדוגם ותדמיתי שבו אתם יכולים להציג את עצמכם בצורה הכי טובה שאפשר, אבל מהניסיון שלי, גם Google My Business זוכה לעשרות צפיות בחודש.

Google Sites הוא קצת פחות שימושי היום, אבל אם אתם לא אוהבים את האופן שבו Google Drive מתנהג מבחינת סידור הספריות והקבצים, זה לא בהכרח רעיון רע לבנות איזה פורטל קטן שאפשר לעבוד באמצעותו פרויקטים משותפים.

אני מכיר גם אנשים שהופכים את הדרייב לסוג של ארכיון מכיוון שכל כך קל להעלות אליו קבצי PDF ובעצם כל מה שתרצו (למרות שהנפח כמובן הוא על חשבון הדרייב שלכם).

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו