ייצוג נשי נוסף באתר(!) והפעם עם אתי דהאן, שמכירה את תחום הקידום מהצד של כתיבת התוכן (על היתרונות והחסרונות שבזה…). אתי היא כותבת תוכן מוכשרת בטירוף שמייצרת תכנים ברמה גבוהה ללא פשרות. נפגשתי עם אתי היום והתוצאה לפניכם 🙂
שלום אתי, ספרי קצת על עצמך: איך הגעת לעולם הכתיבה, כמה שנים את בתחום וכו'?
האמת שתמיד אהבתי לכתוב, תמיד בני הזוג שלי וחברותיי נהנו מברכות מושקעות ורומנטיות בימי הולדת או ביום אהבה, אבל רק בשנים האחרונות פיתחתי את הכישרון לידי מקצוע של ממש.
אני מגיעה עם ניסיון של 6 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי, ו- 3-4 שנים בתחום התוכן. עבדתי בחברת תוכן גדולה לפני כ- 3 שנים, ומזה כמעט שנתיים שאני עצמאית, חופשיה ונהנית מהחיים (טוב מעבודה לא ממש אפשר ליהנות, אבל גם :-).
איך נראה יום ממוצע של כותבת תוכן במשרה מלאה?
תתכוננו להוציא את העיניים 😉 האמת ששגרת היום יום שלי מאוד נוחה: אני קמה בבוקר, מארגנת את הבן שלי לבית הספר, הולכת לחדר כושר (3 פעמים בשבוע) ויושבת בבתי קפה או בבית לעבוד. טוב נשמע כמו חלום, אבל כתיבת תוכן היא מורכבת ודורשת עבודה קשה, חייבים להיות כל הזמן יצירתיים, להמציא משפטים חדים וחדשים, להתאים את סגנון הכתיבה ללקוח וכו'.
ידוע שהלקוח הישראלי הוא לא הלקוח הכי קל בעולם, איך זה בא לידי ביטי בעבודה עם מקדמי אתרים?
האמת שאני טיפוס מאוד קליל, נעים, גמיש אבל מאוד ממוקד. אני יודעת לדבר בדיוק בשפה שלהם, ולמען האמת מרוב הניסיון הרב שצברתי, אני יודעת בדיוק מה כל אחד צריך. טיפ קטן – מקדמי אתרים אוהבים שאכתוב להם מהיום לאתמול, לכן אני משתדלת "לתקתק" עבודה.
תוכלי לתת קצת טיפים איך להשתפר בכתיבה עבור מקדמי אתרים ו/או בעלי עסקים שרוצים לעשות זאת בעצמם?
הייתי ממליצה להתמקד פחות במוצר או בשירות, פשוט לתת יותר מידע אינפורמטיבי שיעיל ללקוח ולא יעיל למוצר/שירות. ועוד משהו – להפסיק עם "אנחנו מציעים…" ו – "אנחנו הכי טובים…", גולשים רוצים לדעת למה המוצר/השירות טוב עבורם ולא באמת מי אתם.
עוד משהו – חשוב לעבור על הטקסטים דקה לפני שמעלים אותם לרשת. אני רואה מלא שגיאות כתיב מזעזעות ברשת!
אחד הוויכוחים הקבועים שעולים בקבוצות הפייסבוק השונות זה נושא המחיר: הפער בין "מאמרי קידום" ו"תוכן שיווקי". מה דעתך על כל העניין הזה?
אני חושבת שהבעיה מתחילה בהגדרת בעל המקצוע ובציפיות מול הלקוח.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
קודם בואו נעשה סדר, אני טוענת שיש צורך להפריד בין כותבי תוכן לבין קופירייטרים. קופירייטר לא יכול לכתוב תוכן של 30 ₪, הוא אדם שלמד והשקיע ובעל כישרון יצירתי. לעומת זאת, מקדמי אתרים שמשלמים סכום כזה, צריכים לדעת שהאיכות תהיה בהתאם והם לא יכולים לצפות מכותבי תוכן שיכתבו להם תוכן איכותי בסכום הזה.
ממש לאחרונה השקת את האתר WeWrite שמטרתו לחולל מהפכה בעולם התוכן בישראל 🙂
ספרי קצת על האתר, מה הביא אותך לחשוב על הרעיון ואיך בעצם זה הולך לעבוד…
WeWrite היא פלטפורמה להזמנת תוכן איכותי און-ליין. שמתי לב במהלך עבודתי ככותבת תוכן, שיש שני סוגי לקוחות: אלו שמעוניינים להעביר הנחיות ולעבוד בשיטת "שגר ושכח" ויש לקוחות שמעוניינים בשיחת טלפון + סבבי תיקונים. לכן, הרעיון הוא לתת ללקוח אופציה לבחור איך הוא מעוניין לקבל את השירות, וכך לבחור כמה הוא רוצה לשלם.
לדוגמא – לקוח שמעוניין בתוכן רק על ידי הנחיות – ישלם פחות. לקוח שמעוניין בשיחה/ראיון עם כותב תוכן + סבבי תיקונים ישלם יותר. למה? כיוון ששיחה עם לקוח + סבבי תיקונים לוקחים זמן, וכפי שאתם יודעים – זמן שווה כסף!
באתר ניתן למצוא מגוון שירותי תוכן איכותיים, כאשר המיקוד הוא על תוכן שיווקי לאתר. בקטגוריה זו, לקוח יכול לקבל את כל שירותי התוכן לאתר שלו במקום אחד, כמו – פרופיל חברה, דפי קטגוריות, כתבות לבלוג ועוד. בנוסף, ניתן למצוא בפלטפורמה שירותים נוספים כמו: מאמרים איכותיים, תוכן לדפי נחיתה, לניוזלטר, ברושורים, כתיבת ערך לויקיפדיה, כתבות יח"צ ועוד.
גולת הכותרת באתר היא – שירות הגהה על תכנים. לקוחות שמעוניינים לכתוב תוכן באופן עצמאי, יוכלו לעלות את הקובץ ועורכת לשונית תעבור על הטקסט ותתקן טעויות כתיב ותחביר.
מה אף אחד לא יודע עליך?
שהתחלתי לכתוב ספר ובבוא היום אסיים אותו ואוציא אותו לאור.
תודה רבה אתי!
לראיונות נוספים באתר: