ראיון מספר 9 יוצא לדרך! (לכל הראיונות באתר ליחצו כאן) והפעם עם אוהב ציון שחלקכם מכירים אותו כציון סימיאן מהפייסבוק. אחד מאנשי הוורדפרס הבולטים בארץ ועומד מאחורי מספר מיזמים מעניינים. אוהב ציון משתף כמה תובנות מעניינות על תחום הדיגיטל – שווה קריאה!
שלום ציון, קודם כל – אפשר בבקשה הבהרה לגבי השם שלך? רביב, אוהב ציון, ציון סימיאן, איפה זה עומד? 🙂
או קיי, שמח שיש לי את הבמה להבהיר נושא מורכב כזה. נולדתי כרביב ציון. לפני חמש שנים שיניתי את השם לאוהב ציון. פייסבוק הנחמדים לא אישרו לי אחרי שנה להיות בעל שם כזה מגניב כמו אוהב ציון והכריחו אותי (!!!) לשנות את השם בפרופיל לציון.
כל מי ששואל לשמי אני מציין אוהב, כולם בשוק קל אבל אחרי כמה שניות זה מתיישב פיקס 🙂
כמה שנים אתה בעסקי האינטרנט ואיך הגעת לתחום?
אני כבר עשור מקדם ומפתח אתרים, אם כי תחום הקידום די נמאס עליי בגלל השוק הירוד והתלות של איכות העבודה שלי בשגעונות של מישהו אחר (גוגל). מעבר לזה שפיתוח זה תחום יותר סקסי בעיניי וגם מרוויחים בו יותר 🙂
בשנים האחרונות בכלל שיווק ממומן קורץ לי יותר גם עבור העסקים שלי וגם עבור הלקוחות שלי כי אנחנו בעידן של חוסר סבלנות והיכולת שלי לייצר לידים מהיום הראשון היא קריטית להמון עסקים. בכל מחיר.
חוץ מהחברה שלך wpwith.us ובניית אתרי וורדפרס, מה עוד מעסיק אותך בימים אלו?
אני בונה אקדמיה לקוד ודיגיטל (www.guerrilla.co.il) כרגע שתייצר את הדור הבא של מפתחי האתרים בארץ. חשוב לי בתור מי שמעורב עמוק בסצינה להעלות את הרמה הדי ירודה של התחום. אי לכך פתחתי אקדמיה שבה אפשר ללמוד פיתוח ועיצוב אתרים, פיתוח לדפדפן ולצד שרת ושיווק דיגיטלי הכל תחת ניהול שלי בכל רמה, ממערכי השיעור ועד ואופי האקדמיה.
מה שונה אצלנו? ה-20/80 בכל בית ספר 20% פרטיקה ו-80% עיוני. אצלנו בדיוק ההפך כי אני מאמין שאין תחליף לניסיון ועבודה אמיתית בשוק האמיתי.
מה זה Growth Hacking בעיניך?
שסוגרים בפנייך את הדלת ואתה נכנס דרך החלון.
שיווק מקיף שמשתמש מטכנולוגיות סופר מתקדמות להשגת צמיחה מהירה.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
ההגדרה של ויקיפדיה הכי נכונה ומתארת את התחום שבארה״ב הוא לוהט ובארץ מתחילים רק להכיר (Growth hacking is a marketing technique developed by technology startups which use creativity, analytical thinking, and social metrics to sell products and gain exposure)
מתוך כל ערוצי השיווק העיקריים באינטרנט – SEO, PPC , סושיאל וכו', יש משהו שאתה מאמין בו במיוחד? או שצריך לדעת להתאים את הערוץ לסוג העסק וקהל היעד?
אני מאמין בתוכן איכותי, ומדיה חברתית כבסיס לכל פעילות שיווקית ברשת, אחרי זה יש לכל פרויקט מה שמתאים לו. אבל אם יש המלצה אחת היא שאין המלצה אחת נכונה לכל הלקוחות, מעבר לזה שהם צריכים אתר 🙂
יש לך איזה מיזם או רעיון פרוייקט מעניין שאתה מעוניין לשתף אותו עם הגולשים?
לצערי (או לשמחתי :-)) אני עובד על מעל 30 פרויקטים בו זמנית. סיימתי לבנות אתרים לעריית תל אביב ולשטראוס אסטרטגיה אז הדבר היחיד שאני יכול לשתף בו את הגולשים זה שאני ממש מחכה לאיזה חודש חופש בניו יורק.
מה הטיפ (או מספר טיפים) הטוב ביותר שאתה יכול לתת למי שרוצה להצליח בתור פרילנסר בתחום שלנו?
תעשו את האבחנה בין לעבוד בתחום לבין לעסוק בתחום. לעבוד בתחום פירושו להרוויח משכורת של עובד בתחום לעסוק בתחום זה לעשות עסק מזה ואז השמיים הם הגבול. לא כולם לצערי יודעים לעשות את האבחנה אבל אפשר מייד לזהות מי עובד בתחום ומי עוסק בו.
אהבתי. עוד משהו שאתה רוצה לספר לאומה?
אין ייאוש בעולם כלל אמר רבינו נחמן וזה טיפ שאני נותן להמון בגינרים בתחום, לא להפסיק לנסות בסוף הכסף הגדול וההצלחה מגיעים. נכשלתי עשרות פעמים עד שהצלחתי ותודה לאל שפעם אחת לא חשבתי לפרוש.
תודה רבה!