עד לפני שבוע הכל היה די שגרתי.
הרגשתי זחוח ואמרתי טוב, מקסימום איזה לקוח או 2 יעזבו בעקבות הקורונה הזה.
אוי כמה שטעיתי 🙂
מה-15 למרץ, לאחר ההנחיות של משרד הבריאות והנאום של ביבי, התחילה האנדרלמוסיה האמיתית.
כל מי שבעסקי התיירות / מזון / אירועים – מת.
זה לא נגמר בזה, כי זה משפיע בעקיפין גם על תחומים נוספים ועל ספקים של אותם מקומות וככה נוצר כדור שלג קשוח והרבה מאד עסקים חוטפים מזה, וכמובן גם אנחנו – אנשי ה-SEO, מגלים בתקופה זו עד כמה אנחנו חיוניים עבור הלקוחות שלנו.
אני כמובן מבין את המצב, וזה גם תלוי עד כמה הלקוח התנהל כלכלית ועד כמה יש לו גב לספוג את המכה הקשה הזאת.
האם זה נכון להפסיק שיווק בעת המשבר?
בעיניי, עסקים שהשכילו להתנהל כלכלית נכון ויש להם תזרים שיכול להחזיק אותם כמה חודשים קדימה לפחות (שזה לדעתי, מצב חובה לכל עסק – בדיוק בגלל תקופות מהסוג הזה) – צריכים להמשיך בשיווק שלהם – לא משנה אם זה קידום אורגני, פרסום בגוגל, שיווק בפייסבוק או בכל ערוץ אחר.
יש לכך כמה סיבות:
- עסקים רבים, קטנים או כאלה שאין ביכולתם להמשיך לממן ערוצי שיווק – מורידים גז, מה שגורם לכל השוק לרדת, מחירים יורדים ויש אפשרות לבלוט יותר.
- בקידום אורגני – ישנה חשיבות רבה להמשכיות ותחזוקה, על מנת לא לאבד מומנטום ולרדת בדירוגים, על אחת כמה וכמה בתחומים מאתגרים. ניתן גם להוריד תקציבים למשהו יותר צנוע (למשל, בניית קישורים) שזה גם יכול להיות אפקטיבי במידה מסוימת, עד יעבור זעם.
- הכנת קרקע לקראת חלוף המשבר והזדמנות לפתוח פער מול המתחרים.
מי שממש לא יכול להרשות לעצמו כלכלית – כמובן שעדיף להקפיא פעילות ולדאוג לעצמך / למשפחה / לילדים וכו' – זה מעל הכל.
בכל מקרה…
אין לי מושג מתי החרא הזה ייגמר, אני רק מקווה שזה יהיה בזמן הקרוב כי לא בא לי לראות את הכלכלה הישראלית ואת אחיי העצמאיים קורסים לחלוטין (מה שלצערי כבר קורה).
מספר טיפים להתמודדות עם קורונה:
עשיתי סרטון קצר ובו אני חולק מספר מחשבות נוספות על הוירוס וכמה טיפים להתמודדות עם המצב.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
שנדע ימים טובים יותר בהקדם, ורק בריאות!
תגובה אחת
אני דווקא הסתלבטתי על לקוחות שאני לא צריך וכתבתי לכל מי שפתח טיקט.
בתגובה ל COVID-19 אין מענה ללקוחות.
Comments are closed.