למה אחסון אתרים מהיר הוא חשוב לקידום במנועי חיפוש?
מהירות הפעולה של האתר שלכם מושפעת ממספר גורמים מרכזיים.
לצורך העניין, נחלק אותם לאלה שאינם נמצאים בשליטתנו (לפחות לא הישירה) – כמו מהירות האינטרנט של הגולשים, המכשירים בהם הם משתמשים, מצב התשתיות במדינה ממנה הם גולשים, תקלות ספק שונות וכו';
ואלה שכן נמצאים בשליטתנו – איך האתר בנוי, צריכת המשאבים שלו, וכמובן, שירות האחסון בו הוא משתמש.
שירות אחסון האתרים בו תשתמשו יהיה בעל השפעה ניכרת על מהירותו.
החומרה בה ממנה מורכב השרת עליו השירות מאחסן את האתר, התשתיות, התוספים שהוא מספק, שימוש (או אי שימוש) ב-CDN, אפילו חבילות ממוקדות בפלטפורמה עליה בניתם את האתר (למשל, אתר שנבנה באמצעות וורדפרס ירוויח יותר כאשר הוא ישתמש בשרת ייעודי של אחסון אתרי וורדפרס) – לכל אלה תהיה השפעה בלתי מבוטלת על מהירותו, יעילותו ותפקודו הכללי של האתר.
אם כך, ניתן להבין מדוע לאחסון אתרים מהיר – ולמהירותו של האתר באופן כללי, ישנה השפעה רבה על דירוגו של האתר שלכם במנועי החיפוש השונים.
אתרים שנטענים ועובדים מהר יקבלו דירוג גבוה יותר, ומנגד, אתרים בעלי זמני טעינה ארוכים יותר ידורגו נמוך על ידי מרביתם של מנועי החיפוש (לפחות אלה הרלוונטיים – גוגל, בינג וכדומה).
למידע נוסף על שיפור מהירות אתרים.
ההשפעה של מהירות האתר על דירוגו במנועי החיפוש
למהירות הטעינה של האתר ולפעולתו החלקה ישנה השפעה ישירה על חוויית המשתמש.
בימינו, בהם הטכנולוגיה מפותחת מספיק לא רק כדי לגלוש באינטרנט באופן מהיר וחלק, אלא אפילו להזרים תכני וידאו באיכות 8k, הגולשים מצפים מהאתרים להיטען מהר – למשל, מחקר שבוצע ע"י קבוצת אברדין (The Aberdeen Group) מראה כי קונים לא יישארו באתר של חנות אינטרנטית אם לוקח לו מעל ל-3 שניות להיטען.
נסו לראות זאת מנקודת מבטכם:
- האם תהנו לגלוש יותר באתר שפועל באופן חלק ומהיר, או באתר שלוקח לו זמן בלתי סביר לעלות?
- האם, בעולם בו אנו מצפים לתמונה להופיע תוך שניה על המסך, נמתין לתמונה יותר מכמה שניות, במקום לחפש אותה במקום אחר?
חוויית המשתמש החיובית או השלילית תקבע את תעבורת המשתמשים אל האתר – חווייה חיובית "תגרום" למשתמשים לבלות יותר זמן באתר, ולחלקם גם לחזור אליו, בין אם כדי להשתמש בשירותים שהוא מציע בשנית, ובין אם סתם כדי "לדפדף".
עוד נקודה למחשבה, לשם ההמחשה: האם יותר סביר שתחזרו לאתר של אמזון, בעל הפעולה המהירה והחלקה, כדי לקנות מוצר חדש (או לעבור על מוצרים חדשים ו"להעביר את הזמן") או לאתר אחר, שלעמודיו לוקח מעל לשבע שניות להיטען, הגרפיקה שלו פחות נעימה לעין, והשימוש בו פחות אינטואיטיבי?
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
בהתאם, חוויית משתמש שלילית תביא לאפקט הפוך: יותר נטישות של האתר, פחות תעבורה ופחות גולשים חוזרים.
כך למעשה, חוויית המשתמש תשפיע על ה-SEO של האתר – דירוגו במנועי החיפוש השונים.
ככל שלאתר מסויים ישנה יותר תעבורה נכנסת דרך מנוע חיפוש, כך הדירוג שלו באותו אתר עולה.
זאת מפני שגם מנועי חיפוש הם סוג של מוצר.
לקוחות (גולשים) שמקבלים דרך המוצר גישה מהירה יותר למוצר פופולרי אחר הם לקוחות מרוצים וחוזרים.
מהירות האתר שלכם לא תשפיע רק "בעקיפין" (דרך חוויית המשתמש) על דירוגו במנועי החיפוש.
למעשה, אין זה דבר חדש שמהירות האתר משפיעה באופן ישיר על הדירוג שלו. ניקח את מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם – גוגל (למעשה, חלק לא קטן מכל תחום ה-SEO מתרכז בגוגל) – כדוגמה. גוגל הכריזה כבר אי שם בשנת ב-2010 שמהירות הטעינה של אתר תשפיע ישירות על דירוגו במנוע החיפוש שלה.
היא לא פירטה (ועד היום איננה מפרטת) איך או מהי מהירות הסף כדי לקבל דירוג יותר גבוה, אבל עם התעדכנות הטכנולוגיה, ניתן בהחלט להניח שחלקו של משתנה המהירות במשוואת דירוג האתרים של גוגל רק הולך וגדל.
למה?
כי גוגל יודעת שמשתמשים מרוצים הם משתמשים שיחזרו.
גוגל היא המובילה הבלתי מעורערת (מעל ל-89.33% מנתח שוק מנועי החיפוש, נכון לאוקטובר 2024, על פי אתרStatcount.com), לכן הסבירות שכל שאר מנועי החיפוש – בינג, יאנדקס, יאהו, ביידו וכו' – נוהגים בהתאם, היא גבוהה.
בשורה התחתונה, חשיבותו של אחסון אתרים מהיר ואמין היא ניכרת – אפילו קריטית – לדירוג האתר במנועי החיפוש ולחוויית המשתמש.
איך אמינות שירות אחסון האתרים שבחרנו משפיעה על ה-SEO של האתר?
ניתן לאמוד את אמינותו של שירות אחסון האתרים לפי חמישה קריטריונים עיקריים (כמובן שיש עוד, אבל נלך הפעם לפי השיטה הזאת, בשם הפשטות):
- היכולת של השרתים שלו – הן ברמת החומרה והן ברמת התוכנה – לפעול ברציפות וללא תקלות שיגרמו לאתר לקרוס או לתפקד באופן לקוי.
- יכולת ומהירות התגובה שלו כגוף המאחסן את האתר על השרתים שלו במקרה של תקלה או קריסה.
- התמיכה הטכנית שהשירות מספק, הן במקרה של תקלה או קריסת האתר, והן במהלך התפקוד השוטף.
- קיום, תדירות ורציפות הגיבויים לשרתים ולאתרים אותם הוא מאחסן.
- רמת האבטחה שהשירות מיישם על השרתים ועל האתרים שלו.
למרות שמנועי חיפוש אינם יכולים למדוד את אמינותו של שירות אחסון האתרים באופן ישיר או עקיף, גם הוא מהווה נדבך חשוב בדירוג האתר. איך? נשתמש שוב בגוגל כדוגמה.
גוגל מבצעת בדיקות מחזוריות של האתרים המופיעים במנוע החיפוש שלה. בדיקות אלה מתבצעות באמצעות זחלנים (Crawlers).
אם הזחלנים לא מוצאים את האתר – כלומר, האתר איננו זמין – גוגל יוריד אותו בדירוג, ולאחר כמה ימים יסיר אותו לחלוטין מתוצאות החיפוש.
במידה והתקלה באתר רק מאטה אותו או פוגמת בתפקודו השוטף, גם אז הוא יירד בדירוג של גוגל בשל המהירות, וגם בשל חוויית המשתמש שתיפגם ותרחיק ממנו את הגולשים.
כאן נמדדת החשיבות האמיתית באמינותו של שירות אחסון האתרים שתבחרו – ככל שהאתר שלכם ימשיך לפעול ברציפות וללא תקלות, ויהיה זמין הן למשתמשים והן ל"ביקורות" של מנועי החיפוש – כך ניתן יהיה לשמור על הדירוג הנוכחי שלו או לשפר אותו.
במקרה של תקלה, שירות אמין ידע לתפקד במהירות וביעילות, וימנע מהאתר שלכם לרדת בדירוג שלו יותר מדי (או, אם התגובה תהיה מהירה מספיק, ייתכן שהדירוג לא ייפגם כלל).
חברת Jetserver היא מבין חברות אחסון האתרים האמינות הוותיקות בישראל, המספקת שירות מהיר, איכותי ויציב, בתוספת של תמיכה מעולה.
איך לבחור שירות אחסון אתרים שיתאים לקידום האתר שלכם?
אחרי שהבנו למה בחירת חברת אחסון אתרים יש גם השפעה על קידום האתר שלנו, נשאלת השאלה כיצד לבחור בשירות שיתמוך בדירוג SEO גבוה לאתר שלנו. להלן מספר טיפים שיכולים לעזור:
1. אחסון אתרים מהיר:
בדקו באיזו חומרה השירות משתמש בשביל השרת שמאחסן את האתר. מעבד מדור חדש יותר, כמות ליבות עיבוד, גודל זיכרון RAM, כונני אחסון נתונים (NVMe היא כרגע הטכנולגיה החדשה והיציבה ביותר) – כל אלה יעשו את ההבדל בין אתר מהיר לאתר איטי.
אחסון אתרים מהיר לא מסתכם רק בחומרה: מערכות מטמון (caching) מתקדמות, מערכת ההפעלה של השרת (מערכות לינוקס נוטות להיות יציבות ומהירות יותר בכל הנוגע לשרתים), פאנל השליטה של השרת – אחסון אתרים מהיר הוא הסכום במשוואה די ארוכה, וכדאי להכיר את כל המשתנים בה כדי לדעת את התוצאה הסופית.
שימוש במערכות CDN – (שרתים פזורים ברחבי העולם, המאחסנים את מטמון נתוני האתר לגישה מהירה יותר של גולשים המרוחקים מהשרת ) – גם הוא סימן לכך שהחברה מספקת אחסון אתרים מהיר.
2. אבטחה ותמיכה:
וודאו כי החברה בה תבחרו לאחסון האתר מספקת תמיכה מסביב לשעון, ושנציגי התמיכה הם בעלי הסמכות רלוונטיות לעולם אחסון האתרים, רשתות תקשורת, פיתוח וכדומה. המלצות וביקורות על התמיכה יועילו גם הן, ומומלץ לחפש אותן, אם ישנן כאלה.
בנוסף, וודאו מהי רמת האבטחה על השרתים המאחסנים את האתרים. לא יזיק להיות בקיאים בשיטות ובמערכות הנפוצות והמומלצות כדי להבין עד כמה השרתים מאובטחים. מהירות התגובה ונהלי הפעולה במקרה של נפילת האתר, תקלה או אפילו חדירה מגורמים עוינים גם הם נתונים שכדאי לוודא.
תמיכה ואבטחה נאותות יבטיחו כי האתר שלכם יישאר פעיל, ויחזור להיות פעיל תוך זמן קצר במקרה של תקלה – שני משתנים בעלי השפעה ישירה על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש.
3. חבילות "ממוקדות":
אם האתר שלכם משתמש בפלטפורמה או מערכת ספציפית, מומלץ לבדוק אם החברה מספקת חבילות שמיועדות לאותה מערכת. וחבילות כאלה יכללו תוספים ו"טוויקים" שונים שיכולים לתרום לכך שהאתר יפעל יותר במהירות, ואף יסייע לקידומו מבחינת SEO.
לדוגמה, אם האתר בניתם את האתר שלכם באמצעות שימוש בוורדפרס, חברה המציעה חבילת אחסון כמו "אחסון אתרים וורדפרס" תספק עם החבילה תוספים כמו LiteSpeed Cache (תוסף לניהול מטמון האתר, לפעולה מהירה יותר) ו-Yoast SEO (תוסף נוסף שעוזר למשתמשים לשפר את הדירוג של האתר במנועי חיפוש).
חברות מסויימות יציעו חבילות מיוחדות למטרת SEO, בעלות מאפיינים שמטרתם העיקרית היא לשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש.
נסכם ש…
הבחירה הנכונה בשירות שיאחסן את האתר שלכם תהיה, בסיכומו של דבר, אחד מהמרכיבים המרכזיים להצלחתו.
שירות אחסון אתרים מקצועי, אמין ומהיר, לא רק יוריד מכם את נטל הדאגה לגבי תפקודו השוטף של האתר שלכם. הוא גם יהווה חלק מפעולתו המהירה והרציפה של האתר, ומחווייתם של המשתמשים באתר – מה שיגביר את התעבורה והחשיפה אליו ולעסק שלכם, ויעלה את דירוגו במנועי החיפוש השונים.