052-9095200

שיווק בדואר האלקטרוני: השיטות הטובות ביותר שכל מותג צריך להכיר

שיווק בדואר האלקטרוני הוא טכנולוגיית שיווק יעילה וקלאסית.

כ-30% מהלקוחות הודו כי הם החליטו לקנות סחורה או להיכנס לאתר בגלל שקיבלו דואר אלקטרוני מהחברה.

ניוזלטר (רשימת תפוצה) בדואר האלקטרוני יעיל למידע, איסוף משובים, הודעות, מושך תנועה לאתר ומייצר מכירות ישירות. ניוזלטר הוא לא "מטה קסם", אלא מהווה תפקיד חשוב באסטרטגיית השיווק. בואו נחשוב כיצד להתכונן ולנהל ניוזלטר בדואר האלקטרוני עבור העסק שלנו.

הכנות לניוזלטר: אבני דרך

תתייחסו לדואר האלקטרוני ככלי עסקי. מנקודת מבט זו, ההודעות שלכם יכולות לבצע את הפונקציות הבאות:

  • מכירות
  • מסרים חינוכיים
  • מסרים אינפורמטיביים
  • מסרים מבדרים

על פי זה, ניתן להגדיר יעד לשיווק באמצעות הדואר האלקטרוני:

  1. יצירת לידים (משיכת לקוחות המוכנים לבצע הזמנה). זו אולי המטרה העיקרית של מיילים רבים.
  2. הגדלת נאמנות הקהל. ניהול דיאלוג עם צרכנים, סיוע פעיל, פתרון בעיות באמצעות מכתבים.
  3. משוב. הכנסת תנועה לאתר: לחיצות על קישורים המצורפים במכתבים. קישורים יכולים להוביל לדפי המוצר או כתוכן אינפורמטיבי.

כדי להשיג אחת או יותר מהמטרות הנ"ל, עליכם להיות מוכנים בהתאם.

תחליטו מה רוצה להשיג קמפיין השיווק בדואר האלקטרוני

דואר אלקטרוני יכול להשיג מספר מטרות – לדוגמא, מטרה אחת היא לכל קבוצת יעד של נמענים. זה יכול להיות:

  • הגדלת המכירות (מטרה ראשונית וחוזרת)
  • הגברת המעורבות בתקשורת
  • הגדלת גודל הבדיקה הממוצע
  • צמיחה בתנועת האתר
  • שיפור במדדי הנאמנות

המטרה צריכה להיות ברורה ומציאותית. לדוגמא, "הגדלת המכירות החוזרות ב-30%." אל תזלזלו במדדים: הגדירו משימות אמיתיות עבור החברה.

פילוח הקהל

זה הכרחי לפצל את כל המנויים שלכם לתוך קבוצות יעד ולייצר הצעות רלוונטיות עבור כל אחת מהקבוצות. כדי לבצע את הפילוח, אתם תצטרכו לאסוף מידע על המנויים. להלן מספר אפשרויות לאיסוף הנתונים:

  • טופס מנוי בצורה של שאלון קצר (עיר, מין, גיל וכדומה)
  • סקרים באתר עבור מבקרים רשומים.
  • נתוני פעילות ממערכת ה CRM

דוגמא לטופס הרשמה

באמצעות ה-CRM ניתן לבצע פילוח RFM (קנייה אחרונה, תדירות הקנייה וסך הקנייה בעבר). ניתן לחלק את הלקוחות לחלקים: לדוגמא, לכלול לקוחות שביצעו יותר הזמנות במהלך 60 הימים האחרונים ובזבזו יותר כסף מהפילוח הראשון.

אלו הם לקוחות אח"מים: ניתן להציע להם בונוסים והנחות בניוזלטרים באמצעות הדואר האלקטרוני. ניתן להגדיר חלק נוסף לקונים האחרים תחת אותו הגיון.

עריכת מחקר לקהל

קבעו מי הנמענים שלכם ועבור מי אתם עובדים.

התוכן ועיצוב המכתבים, תדירות השליחה וסגנון הכתיבה תלויים בתשובות לשאלות האלה. אתם צריכים ליצור דיוקן של המנוי (באופן אידיאלי, הדיוקן הוא נציג של כל פילוח). ככל הנראה כבר שמתם לב כי המשימה הזאת קשורה למשימה הקודמת.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לא לקנות ניוזלטרים לדואר האלקטרוני

כמובן שזה קל מאוד להשיג אלפי כתובות דואר אלקטרוני בסכום כסף קטן, אבל זה לא יעשה דבר. הסיבה שאני ממליץ לעבוד עם מסדי נתונים "קרים" היא:

  • הקהל לא מכיר את המוצר והמותג שלכם
  • אנשים יתעלמו מכם (במקרה הטוב)
  • שיעור המרה נמוך – כמעט אפסי
  • אם משתמשים יתלוננו אז הכתובות שלכם יעברו לתיקיית הספאם

יצירת בסיס משלכם

כדי להשיג באופן חוקי מנויים מרצון, השתמשו בשיטות הבאות:

  1. מנוי בעת קבלת טופס ההרשמה או בעת ההזמנה. הוספת תיבת סימון עם הבקשה לטופס ההרשמה.
  2. טופס המנוי נמצא בכל דפי האתר. הוא צריך לבלוט, אך לא להסיח את הדעת.
  3. חלון הודעת קופצת של מנוי. זו אפשרות יעילה, אבל גם חשוב להימנע מאובססיה. לדוגמא, תתכננו הודעה קופצת של הטופס לאחר שהמשתמש נמצא במשך 60 שניות בדף.
  4. עמוד מנוי. תבנו את העמוד ותתארו את כל היתרונות של קבלת המכתבים (לדוגמא, "הנחות סודיות" קבועות עבור מנויים בלבד).
  5. לחצני התראה "כאשר המחיר יורד" או "כאשר המוצא נמצא במלאי". באמצעות לחצנים כאלה ניתן לקבל כתובות חשובות ממשתמשים שמוכנים להפוך ללקוחות.

בחירה בשירות איכותי

שירות דואר אלקטרוני מיוחד מאפשר לכם לא רק לשלוח קבוצות של הודעות לפילוחים שונים של לקוחות, אלא גם לבצע בדיקות ולקבל נתונים אנליטיים. דוגמאות לשירותים שכאלה יינתנו בסוף המאמר.

יצירת תכנית

בכל קבוצת יעד יש אינטנסיביות משלה לקבלת מכתבים. השתמשו במידע הקיים של המנוי כדי לעשות את זה. לדוגמא, פילוח לקוחות המבצעים רכישות חוזרות פעם ב-30 ימים, תוכלו לשלוח מכתב עם הצעות חדשות ביום ה-20 לאחר ההזמנה.

ביצוע בדיקות B/A

כיצד ניתן להבין איזו גרסה של מכתב תמשוך את הקהל? תבדקו אותן. ניתן לבדוק את המכתב כולו או היבטים אישיים הנמצאים בו: נושאים, קריאה לפעולה וכמו כן תאריכים ורווחי הזמן בין השליחות. כל שירות הפצת דואר אלקטרוני מודרני מאפשר בדיקות.

בדיקת מכתבים

לפני ששולחים את המכתבים, בדקו את כל השדות במכתבים. בדקו אם הם מוצגים כראוי במסכי מחשב ובמכשירים הניידים.

רספונסביות של ניוזלטר

תנו הזדמנות להשיב על המכתבים ולבטל את הרישום אליהם

תנו חופש למנויים.

תאפשרו להם להגיב להודעות שלכם.

זה חשוב: יכול להיות שללקוח היעד יש שאלות ואתם צריכים לענות לו עליהן. תנו למנויים את ההזדמנות לבטל את המנוי מרצון בכל מכתב (ולהסיר את אנשי הקשר

ממסד הנתונים). אף אחד לא אוסר עליכם להשתמש בשיטות כדי לגרום לאנשים להישאר איתכם. לדוגמא, הצעת הנחות בשלב הסירוב.

סוגי ניוזלטרים בדואר האלקטרוני

הניוזלטרים הטובים ביותר בדואר האלקטרונים מכווננים.

כלומר, אלו שמסייעים לעסקים להשיג את מטרותיהם. כבר ציינתי כי הם יכולים לבצע פונקציות שונות.

קיימים 4 סוגי מכתבים בדואר אלקטרוני:

  1. טריגר (הם גם אוטומטיים). תבניות דואר אלקטרונית הנשלחות באופן אוטומטית כאשר מתרחש תסריט מתאים, לדוגמא, ביום ההולדת של המנוי, ביום ההרשמה, כאשר יש שינוי בסטטוס המשלוח של ההזמנה וכדומה. הם מומלצים לאתרי שירות, חנויות וחברות שירות.
  2. מכירה או קידום. אלו הם מכתבים פרסומיים. לדוגמא, הודעה לגבי תחילתה של מכירה או מבצע מיוחד, הנחות מיוחדות. סוג זה יותר מתאים לחנויות מקוונות.
  3. מידע (מדריך). מכתבים אלה מכילים תוכן בעל משמעות אינפורמטיבית שימושית. סקירות מוצר, מחקרים והוראות הן דוגמאות טיפוסיות. סוג זה מתאים לאתרי שירות וכל מי שעובד בשוק השירות. הם נועדו להגביר את האמון בחברה.
  4. הפעלה מחדש. סוג זה נועד להחזיר משתמשים שלא היו פעילים במשך זמן רב. זו אפשרות אוניברסלית עבור כל החברות. מכתבים כאלה מאפשרים לכם להחזיר מנויים ישנים או לקבוע כי הכתובות שלהם אינן פעילות ולהסיר אותן ממסד הנתונים.

כיצד ליצור תבנית עבור מכתב בדואר האלקטרוני

תבנית ניוזלטר בדואר אלקטרוני היא הבסיס לכל דואר אלקטרוני.

הפכו אותה למזוהה, נוחה ויפה כדי שמשתמשים ייקשרו במהרה לכל הודעה שיקבלו על מהמותג שלכם. נוכחות התבנית תגרום לכם לבלוט מיתר החברות ותפשט את ההכנה להודעות החדשות.

מבנה התבנית:

  1. כותרת מקדימה. זוהי השורה עליונה הממוקמת מעל הכותרת או הבאנר. היא מכילה הודעה, קישור פתיחת למכתב בלשונית חדשה ופרטים טכניים אחרים. זהו האלמנט המתאים ביותר והכי לא מסיח דעת.
  2. הכותרת. היא מכילה את לוגו החברה ואת השם בצד השמאלי, במקום הכי בולט. היא גם מכילה מידע ליצירת קשר, קישור לאתר, וכפתורים לניווט לדפי החברה ברשתות החברתיות. היא צריכה להיות בהירה ובולטת, אך לא מסיחה את הדעת מהמהות שלה.
  3. החלק העיקרי. המידע כאן יהיה שונה בכל מכתב. כדי להקל על הזיהוי, השתמשו באותם גופנים, תבניות ואייקונים בכל המכתבים.
  4. הכותרת התחתונה. היא מכילה את נתוני השירות וכפתור לדחייה. הכותרת התחתונה לעיתים משכפלת את פרטי יצירת הקשר.

רשימת תפוצה לדוגמא - איביי

 

רשימת תפוצה לדוגמא - איביי

פיתוח תבנית המכתב מתרחשת במספר שלבים. קודם כל צריך ליצור אב טיפוס: ציירו תרשים ידנית או באמצעות עורך גרפי. העבירו את התרשים יחד עם הדרישות הטכניות למעצב. הפריסה שיצר המעצב תשמש את מעצב הפריסה בעת חיבור המכתב.

אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם ולחסוך בשירותיו של מעצב: לדוגמא, יצירת לוגו וכותרת. כדי לעשות את זה, השתמשו במחוללי סמלים תאגידיים. לדוגמא, בשירות של Logaster, ניתן ליצור לוגו וסמלים גרפיים אחרים עבור תבנית המכתב בשתי הקלקות בלבד.

5 שירותי הדואר האלקטרוני המובילים

בחרתי את השירותים הפופולריים ביותר עבור עסקים. המחירים המוצגים נכונים לזמן פרסום המאמר ויכולים להשתנות כמובן.

1. קשר מתמיד

זהו אחד מהפרויקטים המפורסמים ביותר המיועד בעיקר לעסקים קטנים.

הוא מכיל מספר גדול של תבניות מכתבים שניתנות להתאמה אישית. הוא מעביר רעיונות מותאמים אישית לכל תעשייה. הוא מכיל תמיכה טכנית ברמה גבוהה וספרייה גדולה של משאבים. הוא גם נותן גישה מלאה לכל התכנים למשך 60 יום. תוכנית התעריפים הזולה ביותר היא $20 לחודש עם בסיס של עד 50 מנויים.

תבניות של ניוזלטרים

2. Sendinblue

זו תוכנה פשוטה. היא נותנת הבנה מלאה על האופן שבו ניתן לשלוח ניוזלטרים בדואר אלקטרוני ובסמסים. היא מתאימה למשתמשים העוסקים בפעם הראשונה בשיווק באמצעות הדואר האלקטרוני.

המחירים תלויים במספר המכתבים. אם כמות המכתבים הכוללת היא מתחת ל 300 ליום, ניתן להשתמש בשירות ללא עלות. 40,000 מיילים מוצעים מידי חודש ללא הגבלת שליחה יומית עבור $25.

3. Drip

שירות לאתרים מסחריים (בעיקר חנויות מקוונות). הוא מסייע להפוך מבקרים למנויים ומספק אוטומציה אינטליגנטית לתהליכי השיווק. ניתן גם לשלוח באופן אוטומטי מכתבים ללקוחות בזמן המתאים על פי התנהגותם וכוונותיהם. השירות מציע תקופה של 14 ימים ללא עלות. התעריף המינימלי הוא $49 עבור 2500 מנויים במסד הנתונים.

4. ConvertKit

הוא מעוצב למוציאים לאור, מחברי פודקאסטים ובלוגרים. הוא יכול לעזור ביצירת אימיילים מותאמים אישית. השירות מכיל בנאי ליצירת פתרונות וויזואלים אוטומטיים. הם מאפשרים לכם להשיג את יעדיכם. קיימת גרסה חינמית למשך 14 ימים. עבור $29 לחודש, הפונקציונליות זמינה לעבוד עם מסד נתונים של עד 1000 מנויים.

5. AWeber

זהו פרויקט פופולרי ליצירת לידים אצל עסקים קטנים. יש לו מערך שלם של הכלים הנחוצים ביצירת ניוזלטרים וטפסים מקוונים. השירות משתלב עם אתרי וורדפרס. יש גישה חופשית למשך 30 ימים לשירות הפרימיום. התעריף המינימלי הוא $19 עבור עבודה עם בסיס של 500 מנויים.

מסקנה

כיצד לשלוח כמות גבוהה של דואר אלקטרוני? בצעו מחקר ופילוח לקהל שלכם, קבעו את סוג וסגנון המכתב ותבניות מותאמות אישית. השתמשו במסדי נתונים חוקיים עבור מנויים. אל תתמרנו את תשומת הלב של הקהל. תהיו שימושיים ומעניינים כדי שתוכל להשיג גישה נאמנה ולהגדיל את פעילות קהל לקוחותיכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו