אם יש לכם אתר אינטרנט לעסק או לחברה, כנראה שכבר הבנתם שלא מספיק לסמוך על המזל כדי להתברג גבוה בגוגל, ויותר מזה – שמיקום גבוה בגוגל יכול לעשות את ההבדל בין עסק שכמעט ואף אחד לא מכיר, לכזה שכל התעשייה מודעת לקיומו.
אבל הדרך אל העמוד הראשון בגוגל אמנם רצופה כוונות טובות, אבל מצריכה גם שימוש בשירות ייחודי שנועד בדיוק לזה – קידום אתרים.
אז מה זה קידום אתרים? האם ישנם כמה סוגי קידום אתרים? מה זה קידום אתרים משולב? איך עושים אותם? כמה עולה קידום אתרים? האם שאלות בהמשכים שומרות על עקומת הקשב?
על כל אלו ועוד – ננסה לענות במאמר הקרוב.
אז מה זה קידום אתרים?
קידום אתרים הוא שם כולל לכל הפעולות שנעשות באתר על מנת לצלוח מעין מבחן שגוגל עושה לאתר שלכם 24/7, וככל שתצליחו במבחן הזה יותר, גוגל בהתאם יקדם אתכם מעלה בסדר עדיפויות שלו.
אותו מבחן נוגע בעצם לעד כמה האתר מצליח לתת מענה טוב לגולשים שמחפשים אותו ו/או מונחים שקשורים אליו, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף.
זה לא שגוגל ממנה וועדה שמרימה או מורידה שלטים עם ציונים מ- 1 עד 10, הדירוג נקבע לפי האלגוריתמים השונים של גוגל שנוגעים לאיכות האתר, מהירות האתר, חווית המשתמש, כמה "ממליצים" (קישורים) יש לאתר ועוד ועוד.
לכן, קידום אתרים הוא בעצם בשיטת שיווק דיגיטלי שהפרקטיקה שלה היא ייעול וטיוב הנתונים של האתר בעיני גוגל, והמשמעות שלה היא הגדלת החשיפה שאותו אתר מקבל באינטרנט.
בסרטון הבא אני מרחיב על ההבדלים בין קידום אורגני וקידום ממומן:
קידום אתרים משולב? אילו סוגי קידום אתרים יש?
בהמשך לכך, קידום אתרים מתחלקים בצורה גסה ל- 2 קטגוריות שונות בתכלית:
- קידום ממומן (או פרסום בגוגל) – שכשמו כן הוא – בעל האתר משלם לגוגל על מנת להופיע במודעות הממומנות (מופיעות בראש או בתחתית התוצאות בגוגל)
- ומנגד, קידום אורגני, שעוסק בטיוב ושיפור כל האלמנטים באתר עד לכדי שגוגל יציב את האתר בראשית תוצאות החיפוש מבלי לשלם בשביל זה אגורה שחוקה לטובתו, בגלל שהוא מאמין שהאתר איכותי ויכול לתת מענה טוב ללקוח – לגולש, כשכאן מדובר למעשה גם באינטרס של גוגל עצמו, כמנוע חיפוש שמבקש לתת לגולשים שלו בדיוק את התוצאה שלשמה הם השתמשו בו כדי למצוא.
קידום אתרים משולב – קידום אתרים אורגני עם קידום אתרים ממומן
בנוסף, בעל אתר לא צריך לבחור בין 2 השיטות השונות פשוט כי הוא יכול לשלב ביניהם, מה שמביא אותנו ל- קידום אתרים משולב.
קידום אתרים משולב בעצם מאפשר להנות מ- 2 העולמות, כאשר האתר גם זוכה לחשיפה קבועה בזכות התשלום לגוגל, ובעת ובמקביל עובר תהליכי ייעול וטיוב במסגרת הקידום האורגני, על מנת להביא אותו בקצה לעת בה לא יצטרך עוד קידום ממומן בכלל.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אז למה בכלל שמישהו ישלב בין ה- 2? כדי לענות על זה נצטרך לבחון את היתרונות של כל אחד מהם.
קידום אתרים ממומן – יתרונות
קידום אתרים ממומן מאפשר לבעל אתר לקבל תוצאות טובות בטווח הקצר, מעין יריית פתיחה שמאפשרת לו בראש ובראשונה להגיע לשיעורי חשיפה משמעותיים, כאלה שיכולים להודיע לכל מי שצריך לשמוע ולהיוודע לקיומו על השירותים או המוצרים שיש לו להציע לציבור הרלוונטי.
בנוסף, קידום ממומן נותן חשיפה שקבועה מראש ולא מצריך עבודה יתרה מצד בעל האתר.
כלומר, בעת התשלום נקבע שיעור החשיפה שגוגל מתכוון לתת לאתר, עם התחייבות של גוגל להשאיר את האתר בעמוד הראשון בהתאם לגובה התשלום אל מול החשיפה שהאתר קיבל.
לדוגמה, אתר יכול לשלם X ש"ח שיתנו לו בתמורה חשיפה אל מול Y גולשים, שברגע שתתמלא אותה מכסה, האתר יפסיק להיות מקודם על ידי גוגל ויחזור למקומו הטבעי, לנוכח הציון והדירוג שגוגל נותן לו במבחן היעילות וערך המוסף לגולש או ללקוח.
בהיבט הפשטות, בשל העובדה שבמקום ללמוד למבחן ההוא מתחילת המאמר בעל אתר ממומן למעשה קנה את הציון עובר, הוא לא נדרש לעבוד או להתעסק עם כל עניין הקידום, כי כל עוד התשלום עובר – האתר מקודם כסדרו.
מתי קידום אתרים ממומן אידיאלי?
לכן, העת הנכונה ביותר עבור אתר להשתמש בקידום ממומן היא כשהוא מבקש לשבור איזו תקרת זכוכית באמצעות סיוע מלאכותי וחיצוני בחסות גוגל, אבל לא מדובר בשיטה שמומלצת לביצוע בטווח הארוך.
הסיבה לכך היא שקידום ממומן יכול לגבות מחיר לא מבוטל מבעל האתר ומתקציב הפרסום שלו, כשהסתמכות עליו ועליו בלבד יכולה להותיר את בעל האתר כלקוח שבוי אצל גוגל, שברגע שיפסיק לשלם לו את "שכר הדירה" שהמקום הראשון בגוגל גובה, כל התנועה שנכנסת לאתר תיפסק ותעצור לחלוטין.
מה שמביא אותנו לאלטרנטיבה – קידום אתרים אורגני.
בסרטון הבא אני מדבר על שילוב של קידום אורגני וממומן:
קידום אתרים אורגני – יתרונות
קידום אתרים אורגני הוא למעשה (בהקבלה לאותו מבחן) סך כל העבודה והפעולות שנעשות על מנת לצלוח את כל המדדים האפשריים כדי לקבל את תו התקן שנלווה למיקום בעמוד הראשון בעיני גוגל.
הדרך לצליחת אותו מבחן כרוכה בקיום תהליכים שמשנים לחלוטין אתר, והופכים אותו לרוב – להרבה יותר טוב.
תהליכים שנעשים באתר במסגרת קידום אורגני
כלומר, במסגרת קידום אורגני מוכנס תוכן רלוונטי ומורחב שעוסק בנושאים שבהם האתר מבקש להתברג גבוה, התשתית הטכנית של האתר עצמו הופכת לאחת שיכולה להכיל כמות גדולה של גולשים בעת ובעונה אחת וכמובן מאובטחת כדי לא להותיר לאף גולש הפתעות לא נעימות במחשב כתוצאה מביקור אצלכם.
תהליכים נוספים שנעשים באתר כוללים הקמת רשת קישורים בתוך האתר ומחוצה לו, על מנת לסמן גם לגולש וגם לגוגל עצמו בדיוק במה אתם מתעסקים ואיך הגולש יכול להגיע במהירות ממונח אחד לאחר, גם אם הוא נמצא מחוץ לאתר שלכם וגם אם הוא בתוכו עצמו.
אופטימיזציה – לעשות מה שאתה עושה טוב, אבל טוב יותר
אבל גולת הכותרת של קידום אורגני היא לא רק שיפוץ ומתיחת פני האתר, אלא האופטימיזציה שמרוויחים ממנו.
אופטימיזציה היא בעצם תהליך הסקת מסקנות מביצועי הגולשים באתר עצמו, איזה דפים באתר הגולשים אהבו, מאיזה הם ברחו מהר החוצה, איזה מילים נוספות מחפשים גולשים שהגיעו לאתר דרך מונח מסוים, ואיך תוכלו להרחיב את החשיפה לעוד גולשים עם תוסיפו לאתר שלכם את אותו מונח.
בעצם אופטימיזציה היא תהליך למידה שלעולם לא נגמר, וכשנעשה כהלכה – מגדיל לפעמים פי כמה מונים את התנועה באתר עצמו.
מתי קידום אתרים אורגני אידיאלי?
קידום אורגני בניגוד לקידום הממומן נועד למרחיקי לכת לטווח הארוך, לא מדובר פה בזבנג וגמרנו, אלא בתהליך שהמטרה שלו להבטיח שהאתר שלכם יהיה בנוי נכון ובאופן שייתן חווית משתמש טובה לגולשים.
אותה חוויה בדיוק היא גם חלק לא מבוטל מהיתרונות העקיפים שיש לקידום אורגני, כשנבנה לעסק או לחברה שהאתר מייצג שם ומוניטין כאסמכתה ובעלת דעה שאחר כך ניתן לתרגם בקלות ללקוחות ושיתופי פעולה עסקיים.
לכן, לרוב קידום אורגני מתרחש לאחר הקידום הממומן או לפעמים בחפיפה מסוימת לקידום הממומן, כשביצוע של קידום אורגני בשילוב עם קידום ממומן – קידום אתרים משולב, מייצר אפקט אחר.
קידום אתרים משולב – מעבר מפריצת הדרך לייצוב הסטטוס של האתר
כלומר, כשאתר ביצע קידום אתרים ממומן ופרץ את תקרת הזכוכית בעודו מייצר חשיפה ותנועה לגולשים שהתוודעו אליו, אם במקביל יעשה גם קידום אתרים אורגני, כזה שמתמקד בעיקר בבניית האתר והכנסת תוכן איכותי ושנותן מענה לגולש, גם כשתיגמר תקופת התשלום במסגרת הקידום הממומן והאתר לא יקודם עוד מלאכותית, הוא יוכל לשמור על מעמדו ומיקומו הגבוה.
לכן קידום אתרים משולב הוא בעצם העברת מקל מהצורך בסיוע מצד גוגל, לאתר עצמאי שעומד בזכות עצמו ובזכות התוכן והמענה שהוא נותן לגולשים השונים.
כמו כן, כשהאתר מקודם באופן עצמאי ונכון הוא מייצר כניסות בלי תלות בכמות התשלום שאתם משקיעים בגוגל, כלומר בניגוד לקידום ממומן בו ידוע לכם מבעוד מועד כמה גולשים ייחשפו אליכם בזכות התשלום, קידום אורגני יכול להביא אתכם לאין סוף מבלי לגבות בשביל זה תשלום נוסף.
קידום אורגני מוזיל את עלויות השיווק – דיגיטלי ולא דיגיטלי
המשמעות הזו מחזקת גם את המוניטין של המותג שלכם וגם מפחיתה את העלויות שתצטרכו לשלם לאחר מכן בעבור אמצעי שיווק ופרסום אחרים – בין אם מדובר בקידום ממומן שהפך ללא הכרחי, או בין אם באמצעי פרסום ישנים ושמקומם הוא עוד לפני שהגיע הנס הגלוי שקרוי – אינטרנט.
קל יותר לייצר לידים מקידום אורגני
בגלל האמינות שיש לאתר שהגיע לקדמת הבמה בזכות עצמו והמידע שיש בו, ולא בגלל שהוא קנה את דרכו לשם, לקוחות שנכנסים לאתרים כאלה נוטים לשים את מבטחם במידה רבה יותר, אמונה שמתורגמת באופן ישיר – ללידים ולקוחות חדשים.
כלומר, ללקוח הרבה יותר קל לתת את הפרטים שלו, אלו שאחר כך אפשר ליצור עימו קשר או לחליפין למכור לבעל מקצוע אחר, כשהוא נחשף לאתר שגוגל מכיר ביתרון שיש לו ובאיכות שטמונה בו.
חשיבות המעבר ב- 3 שלבים
אז כמו שאפשר לראות, אפשר לבחור בקידום ממומן בלבד, קידום אורגני בלבד, ותמהיל שנהנה מ- 2 האפשרויות ושיש להן להציע.
כמו כן מומלץ לרוב לעבור בין 3 השלבים הללו בדרך הבאה, כזו שרותמת מכל שיטה את המרב שיש לה להציע ושהכי נכון לאותו אתר באותו הרגע.
✔️ קידום ממומן בלבד
✔️ קידום אתרים משולב
✔️ קידום אורגני בלבד
התהליך הנ"ל הוא שמאפשר לאתר לרתום את מלוא היכולת של כל שיטה ושיש לה להציע, בלי לשבור לכם את הכיס, ולהפיץ את הבשורה ולבנות את המותג שלכם בטיימינג הכי טוב – כשכבר קיבלתם חשיפה ויצרתם דריסת רגל.
כמובן שאפשר לחזור על הדפוס שוב ושוב, הגעתם לתקרת זכוכית אחרי הרבה זמן בקידום אורגני? אפשר לתת לו בוסט קטן באמצעות קידום ממומן, הפכתם תלויים מדי בתשלום השוחד לגוגל? הגיע הזמן לעבות את האתר.
לסיכום – קידום אתרים משולב כשיטה שמוכיחה את עצמה בפועל
על העובדה שבלי קידום אתרים לא ניתן להרחיק לכת ברשתות אין עוררין, מוזמנים לבדוק בעצמכם בכל מונח באשר הוא מי מופיע בראש ולמה, כשאם לא קיימת ליד כתובת האתר סימון קטנטן בשחור "מודעה", כנראה שבאתר הזה הושקעה מחשבה ועבודה רבה.
לכן, על כל אתר באשר הוא לקיים במידה כזו או אחרת קידום אתרים אם הוא מעוניין לדחוף את עצמו מעלה, ולייצר לעצמו נוכחות דיגיטלית משמעותית.
כדי למצוא את הפתרון האידיאלי עבור כל אתר יש לבחון כל מקרה לגופו, כשלפעמים האתר זקוק למעט סיוע חיצוני, לעתים לעיבוי תוכן וייעול פנימי, ולפעמים לתמהיל משולב של שניהם.
מתלבטים מה האתר שלכם צריך?
רוצים לדעת אם זה הזמן לקידום בתשלום או דווקא לבדק בית פנימי? נו אז שאלות בהמשכים באמת שומרות על עקומת הקשב?
מוזמנים להשאיר פרטים וליצור קשר, על מנת שאמצא עבורכם את הפתרון האידיאלי לאתר שלכם, מה יש לכם להפסיד?
מדריכים נוספים באתר:
- קידום אורגני או קידום ממומן
- קידום אתרים שאלות ותשובות
- איך לפרסם את עצמי באינטרנט