תוכנה לקידום אתרים אורגני – האם מערכת יכולה להחליף מקדם אתרים?

אם אתם כאן כי אתם מחפשים תוכנה לקידום אתרים בגוגל – אתחיל מזה שיש המון כלים שונים למטרות שונות.

תוכלו למצוא מעל 120 כאלה במדריך שלי על כלים לקידום אתרים.

אבל אם אתם כאן כי אתם מחפשים מידע על תוכנה לקידום אתרים בגוגל – על מנת להבין אם זה חרטוט מוחלט או משהו שהוא דווקא אפשרי, הישארו עימי כמה דקות ואסביר.

קידום אורגני בעזרת תוכנה?

נתחיל, אולי, בשורה התחתונה: אם מישהו מציע לכם לרכוש תוכנה לקידום אתרים או מערכת לקידום אתרים שתקדם לכם את האתר – כדאי שתחשבו פעמיים.

יש המון תוכנות לקידום אורגני, אבל אף אחת מהן לא יודעת לקדם האתר שלכם מא עד ת'.

תוכנה לקידום אורגני (SEO), או כלי קידום אונליין – הם כלים שנועדו בעיקר לסייע לנו לקבל ו/או לנתח נתונים, לחסוך זמן יקר והם כלים תומכי החלטה ובטח לא כלים שיודעים לקדם אתרים בזכות עצמם.

תוכנה לקידום אתרים / מערכת לקידום אתרים

לגבי מערכת קידום אתרים, צריך להפנים ולהבין:

קידום אתרים אורגני (SEO) הוא תהליך מתמשך שצריך להשקיע בו המון עבודה – מרמת המחקר מילים, אופטימיזציה, כתיבת תכנים, קישורים חיצוניים ועוד המון פעולות טכניות ואחרות – פעולות, שנכון להיום, תוכנות כאלו ואחרות המתיימרות להציע שירותי קידום אתרים, אינן מסוגלות לבצע, לפחות לא ברמה של בני אדם.

שלא תבינו לא נכון – תוכנות וכלים לקידום אתרים זה דבר מבורך שיכול לחסוך ים זמן – אבל מערכת SEO נועדה לשמש לצרכים ספציפיים ולא להחליף מומחה קידום אתרים אורגני.

תוכנה לקידום אתרים בגוגל לא יכולה לקדם אתר, תוכנה יכולה להיות כלי עזר משמעותי במשימות שונות – כמו לדוגמא בדיקת מיקומים בגוגל, אוטומציה של תהליכי SEO, פרסום ברשתות חברתיות, המלצות לשיפור עמודים עבור קידום אורגני ודברים מהסוג הזה.

אם אתם מחובבי ז'אנר הוידאו, בסרטון הבא אני משתף את דעתי על תוכנת SEO או מערכת לקידום אתרים:

כדי לשכנע אתכם בשורה התחתונה שלי על מערכת קידום אתרים, החלטתי להדגים זאת באמצעות ניסוי מחשבתי.

בואו ננסה לדמיין שהתקנו תוכנת קידום אתרים ושאנחנו מתחילים לראות את התוצאות הראשונות שלה בתהליך קידום האתר.

עכשיו, נביט בתוצאות ונשאל את עצמנו את השאלות הבאות:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

האם תוכנה לקידום אתרים אורגני יכולה לבנות היררכיה לאתר?

נניח לרגע, שתוכנה כזו או אחרת שמציעים לכם לרכוש, יודעת לנתח את ההיררכיה של האתר, להבין ממנה אילו שיפורים צריך לבצע, ולהטמיע את השינויים האלו בפועל, כולל עדכון התפריטים באתר, מבנה ה – urls, שיפור פירורי הלחם, שילוב ביטויי המפתח החשובים על פי מבנה ההיררכיה ועוד.

האם הייתם נותנים לתוכנה כזאת לשנות את האתר שלכם לבד, ללא התראה?

נדמה לי שהתשובה הברורה במקרה הזה היא: Hell no!

מבנה האתר והיחסים בין העמודים השונים באתר צריכים להיות נתונים לשליטתו הבלעדית של בעל האתר.

כל פגיעה במבנה ההיררכי של האתר, או כל טעות בהטמעה נכונה של היחסים בין העמודים השונים באתר יכולה להיות קטסטרופה מבחינת ה seo – ותהליך הקידום שלכם עלול להיפגע קשות.

בניית היררכיה לאתר צריכה להיות מבוססת גם על מחקר מילות מפתח איכותי.

וזה אומר שהתוכנה המתוחכמת שלנו צריכה ראשית לבצע מחקר ביטויי מפתח כאלו כדי לשלב את החשובים שבהם בצורה נכונה כחלק ממבנה האתר.

לא סביר שהתוכנה שהציעו לכם לרכוש עושה בדיוק את זה. תקנו אותי אם אני טועה.

נעבור, אם כן, לניסוי המחשבתי הבא.

האם תוכנת קידום אתרים יכולה לגבש אסטרטגיית תוכן לאתר?

כעת נדמיין שהתוכנה החביבה שרכשנו מקבלת מאיתנו משימה לדאוג לאסטרטגיית התוכן באתר.

היא, למעשה, מחליטה עבורנו כמה מאמרים נפרסם החודש, מול אילו כותבי תוכן נתקשר, כמה נשלם להם, באילו ביטויי מפתח נרצה שהם יתמקדו, מהם מקורות המידע שנרצה שהם יתייחסו אליהם, מה רמת העומק הנדרשת כדי לכתוב תוכן טוב יותר משל המתחרים ועוד.

או שאולי הגזמנו קצת הפעם.

אולי הכוונה בתוכנה לקידום בגוגל היא לא התקשרות מול כותבי תוכן מקצועיים, אלא כתיבת התוכן בעצמה.

מעין אלגוריתם בינה מלאכותית שמסוגל לנתח טקסטים הפזורים ברחבי הרשת, ולייצר תוכן ממוכן שיהיה מוכן בתוך שניה.

האמת, באנגלית אני מכיר כמה כלים כאלה שעושים עבודה לא רעה, אבל המרחק בין זה ובין תוכן איכותי באמת שעובר מסך של קוראים אינטליגנטיים – הוא עוד רב.

האם תוכנת ה SEO יכולה לבנות פרופיל קישורים לאתר?

בואו ננסה להבין עד כמה הדבר הזה מופרך.

אנחנו כמובן לא מדברים על בוטים ששותלים קישורי ספאם באתרים מפוקפקים במדינות אחרות.

התקדמנו די הרבה מאז.

אנחנו מדברים הפעם על תוכנת SEO שיודעת למצוא הזדמנויות לקבל קישורים ולנהל את המשא ומתן עם הגורמים הרלוונטים.

התוכנה הזאת נכנסת לקבוצת החלפת קישורים מספר 3 בפייסבוק ומתחילה לנהל משא ומתן.

המקדם מן העבר השני דורש מאמר של לפחות 400 מילים עם תמונה, כותרות וכותרות משנה.

התוכנה שלנו מסכימה אך דורשת שהקישור יצא רק מן הפסקה השניה במאמר.

המקדם מצידו מרוצה, ודורש רק שהמאמר יפורסם בבלוג ויהיה נגיש מן התפריט הראשי באתר.

התוכנה מוודאת מול majestic ו – ahrefs שמקור הקישור הוא טוב.

התוכנה החכמה שלנו סוגרת את העסקה עם המקדם ונפנית לכתוב מאמר על פי הסיכומים שנסגרו קודם לכן.

היא שולחת את המאמר למקדם שממול והוא מצידו מטמיע את המאמר באתר הלקוח ומחזיר קישור למקור הפרסום לאחר בערך שבועיים.

התכונה שלנו דוגמת פעם ביום את המייל המתקבל מן המקדם עד שהיא מזהה את הקישור המיועד.

התוכנה מנתחת את הקישור שנשלח לה, מבינה לאיזו עסקה מן העסקאות שביצעה הוא שייך, בודקת שהאנקור תקין ומסמנת וי גם על המשימה הזאת.

אכן, לא סביר בעליל שתרחיש כזה יקרה בשנים הקרובות.

בואו נעבור כעת לעולם חווית המשתמש.

האם תוכנה לקידום אתרים בגוגל יכולה לשפר את חווית המשתמש באתר?

כעת התוכנה שלנו ניצבת בפני אתגר חדש: שיפור חווית המשתמש באתר.

זה אומר שהיא צריכה להבין היטב את התנהגות הגולשים באתר, למפות את מסלולי הכניסה והיציאה שלהם מהאתר,

לאתר נטישות גולשים מעמודים שמאפשרים ביצוע אינטרקציה מול המשתמש כמו עמודי צור קשר ועמודי תשלום, ולתקן תוך כדי את הליקויים השונים שעולים.

תוכנה כזאת, צריכה מן הסתם, לשנות צבעי רקע של עמודים שבהם הטקסט אינו מובלט בניגודיות הרצויה.

שינוי הצבעים צריך להתאים לצבעי הברנד ולצבעי הלוגו, כך שאולי על הדרך, כדאי שהתוכנה תטרח גם על עיצוב מחודש ללוגו.

לא. גם כאן זה לא מאוד סביר.

האם תוכנת SEO יכולה לשפר היבטים טכניים באתר?

כדי להצליח ולקדם אתר במנועי החיפוש, חשוב יהיה לשפר גם את ההיבטים הטכניים באתר.

האם תוכנה לקידום אתרים אורגני יכולה להחליף עבורכם חברת אחסון?

לרכוש ולהתקין תעודת SSL על מנת להבטיח שהתקשורת לאתר תהיה מאובטחת?

לסגור משא ומתן על שעות התמיכה ועל אחוזי היתירות והזמינות של האתר?

האם תוכנה של קידום אתרים יכולה לעדכן לכם באופן אוטומטי את גרסאות מערכת ניהול התוכן שלכם, ואם כן, האם אתם בכלל רוצים לפעול בשיטה כזאת, בלי טסטים מסודרים, בדיקות איכות וגיבוי מתאים?

אז מה כן תוכנת SEO יכולה לעשות?

אני חושב שדי ניתן היה להבין מן הדברים שכתבתי עד עכשיו שאני לא ממש מאמין בקונספט הזה של תוכנה לקידום אתרים, יהיו הסיפורים עליה טובים ככל שיהיו.

אז מה בכל זאת כן? כן אפשר להיעזר בכלים טכנולוגיים שונים שיסייעו לנו לקבל החלטות מושכלות בתהליך קידום האתר.

כתבתי על לא מעט כלים במדריך שלי על מעל 12 כלים לשיווק באינטרנט וקידום אתרים.

תוכנות לקידום אתרים – כיצד הן עוזרות לנו בשוטף?

לאחר כל הרקע שנתתי עד כה – אתייחס לשאלה: איך לקדם עם תוכנת קידום?

אז הניסוח "איך לקדם עם תוכנת קידום" לא הכי מדויק – כי בפועל תוכנות וכלים שונים של SEO לא מקדמים בפועל, אלא עוזרים לנו עם מגוון משימות שקשורות לקידום אורגני.

על איזה תוכנה לקידום אורגני אני ממליץ? יש לא מעט… רובם לא ממש תוכנות במובן המדויק של המילה – אלא כלי SaaS – כלומר Software as a Service, כלים שנגישים אונליין (שזה יתרון משמעותי בתחום הזה של קידום אתרים).

כלים או תוכנות לקידום אתרים כגון כאלו יכולים לעזור לנו באוסף של קטגוריות משימתיות לקידום האתר, לדוגמא:

  • ביצוע מחקר מילות מפתח
  • מחקר מתחרים (למשל, Semrush המצוין)
  • מעקב וניטור אחר פרופיל הקישורים (Ahrefs האדיר ו – Majestic החביב)
  • מעקב אחר מיקומים שונים (כמו כליום וזפו),
  • כלים לבדיקת תוכן משוכפל (כמו copyscape) ויש גם לא מעט שירותים שהם בעצם All In One.

מה חשוב לדעת על מערכת לקידום אתרים / מערכת SEO?

מה שחשוב מאוד לזכור לגבי הכלים האלו זה שהתפקיד שלהם הוא לספק תמונה טובה ככל האפשר (אבל, כמובן לא התמונה המלאה), כזאת שתאפשר למנהל האתר או מקדם האתר לקבל החלטות בנושאים כמו מחקר מתחרים מקיף, בניית אסטרטגיית תוכן לאתר, התקרות מול ספקים שונים, שיפור ההיבטים הטכניים באתר ועוד.

מה שכן חשוב לי לציין הוא שאני לא נגד הטמעה של כלים שיכולים לסייע ולחסוך זמן, ובטח לא נגד שילוב של אוטומציות שונות בעסק שיכולות בנוסף גם למנוע טעויות אנוש, אבל חשוב מאוד לדעת ולהבחין מתי הבטחות שניתנות לנו הן הבטחות סרק.

בשנים הקרובות, אני לא רואה תחליף למקדם אתרים אנושי או חברת SEO, שיודעים לנתח היטב את סביבת התחרות של העסק, לגבש אסטרטגיית קידום מותאמת לעסק, ולהגיב בזמן אמת לפעילות של מתחרים קיימים או חדשים.

אז בפעם הבאה שמציעים לכם לרכוש תוכנה לקידום בגוגל, נסו להבין מהן היכולות האמיתיות שלה, איפה היא באמת תוכל לסייע לכם, ואל תפחדו לקרוא לילד בשמו: לא מדובר בתוכנה לקידום אתרים, אלא כלי עזר לקבלת מידע תומך החלטות.

בהצלחה 🙂

מדריכים נוספים:

  • איך בוחרים בית תוכנה
  • קידום אתרי וויקס
  • קידום אתרים לעורכי דין
  • איך בוחרים מקדם אתרים
  • איך בוחרים חברה לקידום אתרים
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו