למה העסק שלי לא מופיע בגוגל מפות?

שירות גוגל מפות (Google Maps) הוא לטעמי אחד השירותים הכי יעילים של גוגל. למשל, כשאני מחפש מקומות מעניינים, מאוד יכול להיות שאני אבחר ב-Google Maps על פני אפליקציות כמו Easy.

ב-Easy אולי יותר קל למצוא מקומות טובים, אבל אם אני רוצה לדעת בדיוק איפה כל מקום נמצא ואיזה כבישים מגיעים אליו בלי לפתוח Waze, Google Maps לחלוטין עושה את העבודה.

כחלק מקידום עסקים בגוגל, לא מעט עסקים נרשמים היום לשירות העסקים המקומיים של גוגל במטרה להופיע על המפות האלו, אך למרבה הצער מסתבר שזה לא תמיד מספיק ועסקים רבים לא מצליחים למצוא את עצמם על המפה.

הופעה על המפה לעומת הופעה בתוצאות של גוגל

לפני שאתם ממשיכים לקרוא חשוב להבין שיש הבדל בין עסק שלא מופיע על המפה של גוגל לבין עסק שלא מופיע בתוצאות המקומיות הרלוונטיות.

כמו האלגוריתם הכללי של גוגל, כך גם לאלגוריתם של העסקים המקומיים יש מאות פרמטרים שונים.

במידה והרשומה שלכם מאושרת קל יחסית לבדוק אם אתם מופיעים על המפה: רשמו את שם העסק שלכם כמו שהוא מופיע בגוגל. אם עולה פאנל עם הפרטים שלו וקישור למיקום של המפה, הכול בסדר, לפחות מהבחינה הזו.

הופעה על המפה לעומת הופעה בתוצאות של גוגל

אז איך ומתי זה יכול לקרות?

עברתם כתובת ולא עדכנתם את גוגל

אם העסק שלכם עבר כתובת, כדאי מאוד שתעדכנו אותה. ייתכן שמשתמשים כבר הודיעו לגוגל שהעסק לא נמצא במקום הקיים שלו ולכן הוא נמחק מהמפה, אבל עד שלא תאשרו את הכתובת החדשה של העסק הוא לא בהכרח יופיע שוב.

הרשומה שלכם עוד לא אושרה

בפעם הראשונה שתאשרו את העסק שלכם ייתכן שתאלצו לחכות עד שתקבלו גלויה עם קוד אימות.

מהניסיון שלי אם תבקשו לאחר מכן עסקים אחרים, הם יאומתו אוטומטית, אבל עם העסק הראשון זה שלב חובה שאי אפשר להתחמק ממנו.

בחירת של יותר מדי קטגוריות

גוגל מדגישה שעליכם לבחור אך ורק את הקטגוריות שרלוונטיות לעסק.

בחירה של יום מדי קטגוריות כדי לגרום לעסק להופיע גם על קטגוריות שהוא לא באמת שייך אליהן עשויה לגרום למחיקה שלו מהמפות והשהיית הרשומה.

העסק שלכם לא עומד בקריטריונים המינימליים

יש כמה סוגי עסקים שלא יאושרו באופן עקרוני:

  • עסקים מקוונים בלבד שלא מקיימים פגישות פרונטליות (למרות שזו הגדרה חמקמקה)
  • עסקים עונתיים שאין להם שילוט במשך כל השנה (לדוגמה, דוכני דרכים).
  • נכסים להשכרה כמו דירות Airbnb
  • עסקים בתוך עסקים (מי שמעביר הרצאות, סדנאות וכו')

יש להזכיר שלמרות המגבלות האלו יש גם כמה יוצאי דופן:

  • לוקרים, כספומטים וכו', כל עוד ישנם פרטים ברורים של בעל העסק
  • משלוחי מזון ללא נוכחות פיזית יכולים להופיע בתנאי שהם מציינים אזורי שירות ומסתירים את הכתובת (הוראות מדויקות ניתן למצוא בעזרה של גוגל)

עסקים שחולקים כתובות

כמו שאפשר לצפות, גוגל מאוד לא אוהבת כפילויות של תוכן, ואם רושמים כמה עסקים בדיוק על אותה כתובת זה יכול לגרום לבעיות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תחת כתובת העסק אתם יכולים להוסיף שורות נוספת כמו קומה, מספר כניסה, מספר חדר או אפילו ת.ד. וכו' כדי להבדיל אותו מעסקים אחרים באותו מקום.

שימוש נכון ברשתות או סניפים

בעוד גוגל לא מאפשרת רישום של שני עסקים בדיוק על אותה כתובת, היא כן מאפשרת שימוש בכמה סניפים שונים של אותו העסק על כמה כתובות שונות.

אחד העקרונות המנחים במקרה הזה הוא עקביות בשם. לכן אם יש לכם למשל רשת של מסעדות, אתם לא יכולים להשתמש בשם העיר או המושב בו הוא נמצא בכותרת (לדוגמה, "סינמה סיטי גלילות").

יש כמובן מקרים יוצאי דופן. לדוגמה, רשתות "ארומה" ו-"ארומה תל אביב" או סניפי "אקספרס".

מומלץ להסתכל בעזרה של גוגל תחת "הנחיות לרשתות, מחלקות ובעלי מקצוע עצמאיים".

סיבות נפוצות נוספות שיכולות לפסול את העסק מלהופיע במפות:

  • רישום פרטי העסק על שם מי שאינו הבעלים (עדיין תוכלו למנות משתמשים עם הרשאות לנהל את החשבון)
  • לא ניתן לפרסם קידומי מכירות ומבצעים ללא הפניה לתנאי ההשתתפות
  • הכללת תיאורים שיווקיים או פרטים אחרים בשם העסק במקום בשדה שמיועד לכך
  • לא ניתן להשתמש במוקד טלפוני או מרכזיה כמספר הטלפון של העסק

אם העסק שלכם הוא עסק מתחום ספציפי כמו מסעדה שכוללת גם תפריט, אני ממליץ להסתכל בהנחיות המלאות

איך מחזירים עסק שנפסל לחיפוש ולמפות?

באופן דומה להחזרת אתר שנענש, ישנו טופס "בקשה להשבה" של פרופיל. לרוב משתמשים בטופס הזה רק במידה ומדובר ב"בעיית איכות".

כלומר, לא מידע שחסר על מנת לאמת את העסק בפעם הראשונה, אלא משהו ייסודי יותר.

לעיתים נדירות יש עסקים שמושהים לצמיתות (Hard Suspension) ולא באופן זמני (Soft Suspension), כך שהם נמחקים לחלוטין מהמערכת. אלו לרוב עסקים שלא עמדו בקריטריונים מלכתחילה או ביצעו פעולות לא חוקיות.

רגע לפני שנסיים ולמי שלא בטוח, הנה מדריך קצר ומעשי להוספת עסק לגוגל מפות

לסיכום

למרות שיכולות להיות לא מעט סיבות לכך שהעסק שלכם לא מופיע על מפות גוגל, בסופו של דבר בדרך כלל לא קשה מדי להבין מה הבעיה ולהחזיר אותו אל המפות. זה יכול לקחת זמן, אבל לא כדאי להתייאש.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו