פרסום בגוגל מציע הזדמנות מצוינת להגדיל את החשיפה של העסק שלכם ולמשוך לקוחות חדשים, אך רק אם מנהלים את הקמפיינים באופן אסטרטגי ונמנעים מטעויות נפוצות. ניהול קמפיין אפקטיבי בגוגל אדס דורש תשומת לב לפרטים וידע מקצועי.
במדריך זה, נחשוף 12 מהטעויות השכיחות ביותר שמפרסמים נופלים בהן בפרסום בגוגל, החל מבחירת מילות מפתח לא רלוונטיות וכלה בהתעלמות ממדדים חשובים. נראה כיצד ניתן להימנע מטעויות אלו כדי להפיק את המרב מתקציב הפרסום שלכם. עם ההבנה הנכונה והימנעות מהמכשולים הנפוצים, פרסום בגוגל יכול להיות מנוע צמיחה אדיר עבור העסק שלכם.
1. חוסר ההתאמה בין מילות מפתח, מודעות ועמודי נחיתה
נתחיל עם טעות קלאסית – אי התאמה בין מילת המפתח שהגולש חיפש בגוגל לבין המודעה וגם לעמוד הנחיתה, זה פשוט בזבוז כסף, במקרה כזה, תסגרו את הקמפיין ותבנו אותו מחדש כמו שצריך. מילת מפתח "עורך דין דיני עבודה" צריכה להציג מודעה על "עורך דין דיני עבודה" וצריכה להפנות את הגולש לעמוד נחיתה או עמוד רלוונטי באתר שמתאר את השירות של דיני עבודה שהוא מציע ולא עמוד בית שמציג את כל השירותים ובטח לא עמוד שמדבר על משהו אחר.
איך נמנעים מזה? פשוט תוודאו שיש חוט מקשר ברור בין מילת המפתח, טקסט המודעה ותוכן עמוד הנחיתה. תנסחו את המודעה בצורה שמשקפת בדיוק את מה שהגולש יקבל אם ילחץ עליה, ותנו לו את זה בעמוד הנחיתה. ככה תבנו אמון ותשפרו את הסיכוי להמרות. פשוט תתנו לגולש את מה שהוא מחפש, מאוד פשוט ומשפר באופן משמעותי את הביצועים.
אל תחסכו קבוצות מודעות, תבנו לכל שירות או קבוצת מילים קבוצת מודעות משלה עם מודעה ייעודית ועמוד נחיתה ספציפי.
ההימור המסוכן של התאמות רחבות
עכשיו, בואו נדבר על התאמות מילות מפתח. יש את ההתאמות הרחבות האלה שנראות כמו הימור מפתה – "בוא נכניס את המודעה שלנו על כל מיני חיפושים קשורים, ככה נקבל יותר תנועה!" נשמע טוב, נכון? אבל חכו רגע. זה כמו להתפזר על כל הלוח ברולטה ולקוות לטוב. סיכוי גדול שתקבלו הרבה קליקים לא רלוונטיים ותבזבזו הרבה כסף.
בטח אתם שואלים, אז מה עושים? התשובה – התחילו צנוע. תתמקדו בהתאמות לביטוי או התאמה מדויקת לפחות בהתחלה, ותרחיבו לאט לאט. תתנו לקמפיין לצבור המרות (לפחות 40 ) ואז תתחילו להוסיף מילות מפתח בהתאמה רחבה.
טיפ חשוב: אם אתם עובדים עם התאמות רחבות אתם חייבים לעבוד עם אסטרטגית הצעת מחיר של המרות כלומר, מקסימום המרות או יעד עלות להמרה ולעקוב ברמה יומית על מונחי החיפוש של מילות המפתח בהתאמה רחבה, תגלו שם הרבה "זבל" – תשללו כל מה שלא רלוונטי. ואם מילת מפתח בהתאמה רחבה ממשיכה להביא המון דברים לא רלוונטיים, תשקלו לוותר עליה ולהישאר עם מילות מפתח אחרות בהתאמה רחבה.
שכחת לעבור על דוח מונחי חיפוש
עוד משהו שאסור לפספס – בדיקה שוטפת של דוח מונחי החיפוש. זה כמו לנקות את הבית ולגלות כל מיני דברים מוזרים מתחת לספה. רק במקרה שלנו, מה שנמצא זה חיפושים לא רלוונטיים שהמודעה שלכם מופיעה עליהם ושילמתם עליהם לא מעט כסף.
נגיד שאתם עורך דין לתעבורה, והמודעה שלכם צצה על "איך לצאת זכאי במשפט תעבורה בלי עורך דין". אאוץ'. כנראה שאלה לא הלקוחות שאתם רוצים (אלא אם כן אתם יכולים לשכנע אותם שאולי בכל זאת כדאי להם עורך דין, ובמקרה הזה – כל הכבוד על יכולות השכנוע!). אז תעשו לעצמכם טובה, תפקחו עין על מונחי החיפוש ותשללו את כל מה שלא מביא לכם ערך. ככה תחסכו כסף ותשפרו את איכות התנועה שלכם.
לא מגדירים נכון מעקב אחרי המרות
עכשיו תתארו את זה – יש לכם קמפיין, אתם משקיעים זמן וכסף, אבל איכשהו המספרים על ההמרות נראים מוזר. סביר להניח שמשהו קרה בדרך למדידה. או שקוד המעקב לא הוטמע נכון, או שהגדרתם המרה כל צורה של אינטראקציה באתר, אז גם מבקר שהזיז את העכבר קצת נספר (כן, גם זה קרה!).
ההמלצה שלנו – תבדקו את הגדרות מעקב ההמרות פעמיים. תבדקו שהכל מוטמע נכון, שההמרות המוגדרות הן באמת המרות ושהנתונים מופיעים כמו שצריך בגוגל אדס. רק עם נתונים מדויקים תוכלו לקבל החלטות נכונות לגבי ביצועי הקמפיין שלכם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
מתעלמים מציון איכות של מילות המפתח
נעבור לנושא ציון האיכות, או כמו שחברים קוראים לו – Quality Score. זה המספר הזה בין 1 ל-10 שגוגל נותן לכל מילת מפתח, והוא אמור לשקף כמה המודעה שלכם רלוונטית ואיכותית. למה זה חשוב? כי ציון גבוה יכול לתת לכם מיקום טוב יותר בפחות כסף. אז איך משפרים את זה?
פשוט תשקיעו בהתאמה ואיכות. תבחרו מילות מפתח ממוקדות, תכתבו מודעות סופר רלוונטיות, ותשקיעו בעמודי נחיתה משכנעים. אם תמשיכו בדרך הזאת, אתם בדרך לציון 10! (ולמיקומים מעולים).
כל אחד הוא יחיד ומיוחד
טעות נפוצה נוספת שרואים הרבה – שליחת כל התנועה מהמודעות לדף הבית של האתר. זה לעשות חייבים קשים לבן אדם שמחפש אותך אבל אתם מסבך אותו ויכול להיות שהוא יתייאש ויעבור למישהו אחר שקצת יותר נחמד אליו ויותר עוזר לו עם מה שהוא צריך.
אז מה עושים? אם יש עמוד פנימי באתר שהוא נראה טוב, עם הנעה לפעולה טובה אז להפנות את הגולש לעמוד הספציפי לפי השירות שהוא חיפש.
ואם האתר לא מספיק מושך וטוב אז לעבוד עם עמודי נחיתה וגם לא רק עמוד אחד, ליצור מספר עמודים כמספר התחומים של העסק שלכם. כזה שנכתב ועוצב בדיוק למטרה הזו, עם כותרת קליטה, טקסטים משכנעים, קריאה לפעולה ברורה, ואולי אפילו טופס קצר וענייני, צילום של הצוות או שלך, כתובת של המקום, שעות פעילות, הוכחות חברתיות (ביקורות, המלצות של לקוחות ועוד…) יגדילו באופן משמעותי את אחוז ההמרה מהקמפיין שלכם.
לא לעבוד עם תוספי מודעות (נכסים)
עוד טיפ קטן אבל משמעותי – תוספי מודעות. זה כל מיני דברים שאפשר להוסיף למודעת החיפוש, כמו כתובת, מספר טלפון, יתרונות מרכזיים, מבצעים, תמונה ועוד… לפעמים זה הופך את המודעה מסתם טקסט למשהו שממש עוזר ללקוח.
אז למה לא להשתמש בזה? כל תוסף (נכס) שתוסיפו יכול להגדיל את "שטח הפרסום" שלכם בגוגל ואחוז ההקלקה (CTR) יגדל באופן משמעותי שיגדיל לכם גם את ציון האיכות.
זו פעולה פשוטה, קצרה ומאוד משתלמת, חבל לא לבצע אותה.
תזמון הצגת המודעות – אסור להתעלם ממנו
עוד טעות שאנחנו רואים שמפרסמים מתעלמים וזה לא עוברים על דוח תזמון המודעות. זה דו"ח שמראה לכם כמה הקלקות והמרות הגיעו בכל שעה ובכל יום. ואיך זה יכול לעזור לנו?
בואו נגיד שאתם מגלים שרוב ההמרות מגיעות בימים א'-ה' בין 8:00-17:00. אבל בסופי שבוע ובשעות הערב אין הרבה קליקים או המרות. אז מה עושים? פשוט מזיזים את התקציב לשעות החזקות. למה להשקיע בזמנים שלא נותנים תמורה? תתמקדו במקומות שהלקוחות שלכם הכי פעילים ומוכנים להתחבר.
דסקטופ זה לא אותו דבר כמו מובייל
אתם יודעים שבגוגל אדס אפשר לראות את הביצועים לפי סוג המכשיר – דסקטופ, מובייל וטאבלט? טאבלט לא ממש מעניין כי כמות החיפושים עליו הוא שולי ממש ואין טעם אפילו לדבר עליו.
בשנים האחרונות המובייל תופס הרבה יותר מקום ממחשב, רואים את זה בכמות הכניסות וזה רק הולך ומתגבר, אז כמובן שהאתר או עמוד הנחיתה שלכם צריך להיראות מעולה גם במובייל וגם בדסקטופ.
יש דוח בגוגל שניתן לראות בו את הביצועים של הקמפיינים שלכם ברמת סוג המכשיר, כמות חשיפות, כמו קליקים, מחיר ממוצע לקליק וגם כמות המרות, שיעור המרה ועוד… למה הדוח הזה חשוב, כי לפעמים יש הבדלים גדולים בין סוגי המכשירים ואז צריך לבצע התאמות, ניתן להגדיר שנשלם 20% יותר למובייל או 40% פחות לדסקטופ או אפילו לשלוח לגמרי הצגה של המודעות שלנו למכשיר מסוים. יש כאלו שאפילו בונים קמפיין נפרד למובייל וקמפיין נפרד למובייל. אבל זה כבר למתקדמים!
כי לפעמים פחות זה יותר
לסיום, בואו נדבר על טרגוט גיאוגרפי. אם העסק שלכם מקומי או אזורי, לא תמיד כדאי לפרסם בכל הארץ. זה כמו לחלק פלאיירים של פיצרייה מתל אביב בכל הארץ – הרבה מאמץ, מעט תועלת.
אז איך מחליטים איפה כן ואיפה לא? תחשבו איפה נמצאים הלקוחות שלכם, עד כמה המוצר או השירות שלכם רלוונטי לאזורים מסוימים, ומאיפה מגיעים הלקוחות שלכם עד כה. אם מספקים שירותים באזור המרכז בלבד, סביר להניח שפניות מחיפה או באר שבע פחות יסגרו אתכם. אז תתמקדו באזור שלכם, זה יחסוך לכם כסף ויביא תוצאות טובות יותר.
שיפור קמפיין זה לא טייס אוטומטי
עכשיו נדבר על עניין האופטימיזציה. אם אתם רוצים להפיק את המיטב מהקמפיין שלכם, אתם חייבים להיות עם היד על הדופק. קמפיין זה לא טייס אוטומטי, בשביל שהוא ישתפר אתם צריכים לבצע בוא שינויים, לזהות דברים לא טובים ולטפל בהם, לזהות פוטנציאל גדילה ולחזק אותו.
לעבור על כל הדוחות שגוגל מציע לכם, לעבור על מונחי חיפוש ולשלול, לדעת מתי לעבור ממקסימום קליקים למקסימום המרות ועוד המון דברים שאתם צריכים להכיר.
וזהו, אלה הטיפים שלנו להימנע מטעויות נפוצות בקמפיינים בגוגל אדס. עכשיו, אנחנו לא אומרים שמהיום כל קמפיין שלכם יהיה מנצח. אבל אם תיישמו את הטיפים האלה, תשימו לב לפרטים הקטנים ותתמידו בלמידה – אתם בהחלט בדרך לשם.
כמובן שצריך להתאים את הכל לעסק שלכם ולמה שעובד בשבילכם, אבל העקרונות הכלליים תמיד רלוונטיים – רלוונטיות, איכות, התאמה אישית, מדידה ושיפור מתמיד.
אם יש לכם זמן ואת הידע, תעשו את זה בעצמכם. אם אין לכם אחד משני אלו תשכרו שירותים של חברה שמנהלת קמפיינים בגוגל. ממש חבל, העסק שלכם יכול להרוויח הרבה יותר עם קמפיין שמנוהל כמו שצריך.
בהצלחה!
מתן אסטון, מומחה לפרסום בגוגל עם ניסיון של מעל 15 שנה בתחום. מתן עומד בראש סוכנות הפרסום BOOSTIT, העוסקת בניהול קמפיינים בגוגל אדס ומסייעת ללקוחותיה למקסם את התוצאות מהפרסום בגוגל.