והפעם אחד על אחד עם אריאל קליקשטיין (יש את שם המשפחה הזה ביותר אינטרנטי?), צדיק אמיתי (תרתי משמע) ובזכות החברה שלו החיים של כולנו הרבה יותר יפים.
אני כמובן מדבר על אלמנטור ופוגו'.
שלום אריאל, לפני שנדבר על אלמנטור (Elementor) אשמח שתספר קצת עליך: איך הגעת לתחום, מה הרקע שלך וכו'
התחלתי את דרכי המקצועית בכלל בתחום הפרסום והיחסי ציבור בעידן שהפרינט שלט פה ללא מתחרים.
לפני עשר שנים עסקים בישראל כמעט ולא היו קיימים באינטרנט, שלא לדבר על קידום אתרים. זה היה די ברור שמי שלא נמצא שם פשוט לא קיים, אבל מצד שני לא היו הרבה פתרונות טובים לבניית אתרי אינטרנט, אז במקום להתעסק בקריאייטיב, שיגעתי את כל מי שאני מכיר, בעיקר לקוחות שעבדתי איתם בתחום הפרסום, לעשות אתר אינטרנט לעסק שלהם.
לאחר כמה פרוייקטים שניהלתי בתחום והתאכזבתי התחלתי לחפור בנושא בעצמי. בתור אחד עם רמת קשב של זבוב אבל אוטודידקט בנשמתו, זה היה די טבעי להתחיל לבדוק בקוד איך כל דבר עובד.
לאחר כמה מערכות ניהול תוכן שניסיתי לפתח עם כמה מפתחים, הבנתי שזה לא עסק וחרשתי את רוב מערכות ה-CMS באותה תקופה, די מהר היה די ברור שהחוויה של וורדפרס עבור המשתמש הסופי היא הכי ידידותית למשתמש, אז התחלתי לעבוד עליה.
בהתחלה אילו היו אתרים שנראו יותר כמו בלוג, אבל עם הזמן גם הכרתי את השותפים שלי כיום: יוני לוקסנברג ויקיר סיטבון שביחד הקמנו חברה לבניית אתרים עם התמחות ספציפית בוורדפרס.
כיום, לאחר שהיא נהפכה לפופולרית בעולם, זה נשמע די טרוויאלי לבנות אתר על וורדפרס.
אבל אני זוכר היטב את התקופה שעוד היינו צריכים לשכנע את הלקוחות שלנו שקוד פתוח זו הבחירה הכי נכונה מבחינתם לטווח ארוך.
זה היה מאתגר לפעמים, אבל עם הזמן, וורדפרס התחילה לתפוס חזק גם פה בישראל, ולקוחות שהיו חשדניים בעבר, הבינו שהם מוציאים הרבה כסף על פתרונות יקרים והתחלנו לקבל פניות מארגונים, עיריות וחברות גדולות במשק שהיו צריכים לפתח יכולות מיוחדות בהתאמה אישית לוורדפרס.
אז איך עשיתם את הסוויץ' בין שירותי בניית אתרים למכירת מוצר מדף טכנולוגי?
לאחר תקופה של כמה שנים בהם בנינו אתרים, הרגשנו שאנחנו מסתובבים סביב עצמינו עם אותן בעיות שכל מי שנותן שירות בתחום הדיגיטל נתקל בהן.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
תחום בניית אתרים מאוד אפור, וכל פרויקט שעשינו, היינו בסוף מגלים שהפסדנו עליו, לא בגלל שתימחרנו אותו לא טוב (טוב, אולי גם..), אלא בגלל שהיינו פרפקציוניסטים בנשמה, ולא היינו מסוגלים לקבל תכתיבים של תבניות עיצוב מוכנות, וכל הזמן חשבנו איך אנחנו עושים את זה יותר טוב.
אז בהתחלה כתבנו תבנית מאפס לכל לקוח, ועם הזמן התחלנו לפתח את הכל תחת פריימוורק מסודר יותר, וככה עם הזמן הוא הלך וקיבל צורה של מוצר למשתמש-קצה והלקוחות ממש נתנו לנו משוב טוב וכל הזמן הוספנו לו עוד יכולות.
מאז שהתחלנו לעבוד ביחד, אני זוכר שהיינו מסתכלים על השוק של תבניות עיצוב ואומרים "וואלה, זה בדיוק מה שאנחנו עושים ללקוחות שלנו, אז למה שלא נעשה את זה בעצמינו". מפה לשם, לאחר בדיקה של כמה מודלים עסקיים, בתחילת 2014 שחררנו שלוש תבניות וורדפרס ראשונות לשוק הישראלי תחת השם Pojo.me.
זה היה קשה, היינו צריכים לממן את עצמנו עם פרוייקטים חיצוניים, ורוב האנשים ששמעו על המיזם היו די סקפטיים, אבל הצלחנו לשבור כמה סטיגמות וזה התחיל לתפוס תאוצה.
מעניין אותי לדעת, מה מקור השם Pojo, יש לזה משמעות?
וואלה, אין שום משמעות. חיפשנו משהו לא מזוהה עם כלום, שיהיה קל לזכור.
אבל אם מתעקשים, אז בספרדית אם אני לא טועה זה משהו שקשור ל"תרנגולת", בנוסף זה גם מונח תכנותי ב JAVA אבל זה ממש בטעות, כי לא ממש חפרנו טוב בגוגל לפני שקנינו את הדומיין 🙂
אז איך הגעתם לאלמנטור?
לאחר שנתיים של עבודה עם תבניות עיצוב הגענו לכמה תובנות על עולם התבניות עיצוב לוורדפרס, והחלטנו שאנחנו מתמקדים בבעיה המרכזית שקיימת בתחום של בניית אתרים על וורדפרס – הגמישות העיצוב והיכולת של מעצב לעשות מה שבא לו באתר, מבלי להזדקק כל הזמן למתכנת שיקודד לו את העיצוב לתבנית.
זה הרי לא הגיוני שבעולם ה DIY שקיים בחוץ כמו Wix, Squrespace, Weebly וכו', כל אחד ללא ניסיון יכול לפתוח אתר ולעצב אותו עד רמת הפיקסל ובשוק המקצועי והכי חזק בעולם שעובד על וורדפרס לא ניתן לעשות את זה. אז עם כל הניסיון שהיה לנו בתחום התחלנו לשרטט לעצמנו את הכלי שהיינו חולמים שיהיה לנו ונולד Elementor Page Builder.
אלמנטור, הוא עורך ויזואלי לאתרי אינטרנט על וורדפרס, והוא מאפשר למעשה לכל אחד עם התקנת וורדפרס לעשות מה שהוא רק חולם מבחינה עיצובית ולחסוך בזמן הפיתוח והעיצוב של האתר בצורה משמעותית, מה שמאפשר לבוני אתרים להרוויח יותר כסף על הפרוייקטים שלהם וגם האפשרות לתת ללקוח מוצר שמתפתח כל הזמן עם טכנולוגיות מתקדמות.
את אלמנטור שחררנו בקוד פתוח והוא חינמי לחלוטין, כל אחד יכול להתקין אותו בקלות מתוך מאגר התוספים וכיום אנחנו עם יותר מ 200,000 התקנות פעילות מכל העולם, ועם קצב צמיחה של יותר מ 1000 התקנות חדשות מידי יום, כאשר את הכסף אנחנו מרוויחים מיכולות פרו מתקדמות אותם אנחנו מקדמים בתוך המוצר.
אז בוא נעשה רגע סדר במיזמים שלכם: פרט לתבניות של פוג'ו והתוסף אלמנטור, מה עוד מעסיק אתכם בימים אלה?
כיום אנחנו מפוקסים ב 100% על אלמנטור, וכל מה שמעניין אותנו זה להמשיך את הצמיחה ואיך לגרום לאלמנטור להיות העורך הדיפולטיבי לכל אתר וורדפרס.
כמובן שאנחנו ממשיכים לתחזק ולהוציא גרסאות חדשות עבור תבניות העיצוב של פוגו', כי כרגע עדיין בוורדפרס הדרך לבנות אתר עוברת דרך התבנית עיצוב. דבר שאני מעריך שישתנה בעתיד עם אלמנטור.
לגבי אלמנטור, תוכל לשתף לגבי תכניות להמשך? איזה עוד הפתעות מצפות לנו לגבי זה?
יש כמה דברים שנמצאים על הגריל אצלינו, בשבועות הקרובים אנחנו עומדים לשחרר Inline Editing, כדי לתת חוויה מושלמת של עריכה בלייב וזה נותן פיתרון מושלם לבלוגרים שכותבים פוסטים ארוכים, בנוסף אנחנו עובדים על Theme Builder לעריכת אזורים שונים בתבנית עיצוב באמצעות אלמנטור. אם עד היום ניתן לערוך אזורי תוכן ואזורי וידג'טים עם אלמנטור, השלב הבא הוא האפשרות לערוך אזורי תוכן נוספים באתר כמו למשל, הידר, פוטר או עמודי ארכיון בצורה ויזואלית וקלילה הרבה יותר.
מה אתה חושב על SEO? והאם זה בא לידי ביטוי איכשהו אצלכם בתוספים ובתבניות?
נושא ה-SEO הוא אחד הדברים הכי חשובים אצלנו בתהליך הפיתוח, זה מתבטא דבר ראשון באופטימיזציה אכזרית של קוד, כדי להריץ את האתרים בצורה הכי מהירה ויציבה שאפשר, בנוסף המשתמשים שלנו לא מוותרים לנו, ודורשים כל הזמן להוסיף יכולות שיאפשרו להם לקדם את האתר בצורה טובה יותר.
כמובן שישנה תאימות מלאה לתוספי SEO פופולרים כמו זה של YOAST וכל תוכן שנערך באמצעות אלמנטור יכול לעבור אנליזה של מילות מפתח בלוח הבקרה של הפוסט.
עסקים בונים לעצמם אתר אינטרנט כדי למכור משהו, ואם אף אחד לא יגיע לאתר שלהם אז הסיכוי שהם ישקיעו באתר שלהם ילך ויקטן ולכן האינטרס המשותף שלנו ושל הלקוחות שלנו – שהם בוני אתרים בד"כ – זה לתת מוצר טוב ומקודם טוב במנועי חיפוש כדי שבעל העסק ימשיך לפתח אותו הלאה.
עוד משהו שתרצה לשתף?
ברוח השנה העברית החדשה, אני רוצה להיות קצת פרובינציאלי ולפרגן ללקוחות הישראלים שלנו (10% מהמשתמשים) שהם נותנים לנו בראש על כל דבר, וכישראלים דוגרים הם לא מתביישים לדרוש ולשים הכל מול הפרצוף ואני אישית בטוח שזה מה שעוזר לנו להשאר חדים ולשפר ללא הפסקה, מה שהופך את המוצר שלנו לטוב עוד יותר כל הזמן.
בנוסף חשוב לי לשתף את ערוץ היוטיוב שלנו שהקמנו לפני מספר חודשים וחגג לאחרונה יותר ממיליון צפיות. בערוץ תמצאו הדרכות, סקירות, ספיד-ארט וכל מה שקשור לעבודה עם אלמנטור על אתר וורדפרס, מומלץ לכל מי שחובב את התחום.
תודה אריאל!