תוכן מניע את האינטרנט – זו ללא ספק קביעה שאפשר לעמוד מאחוריה.
כאשר גולשים מגיעים לעמוד אינטרנט מסוים, הם נשארים בו רק משום שהם מקבלים באמצעותו תוכן רלוונטי שתואם את הציפיה שלהם.
תוכן, אגב, לא חייב להיות מאמר נוקב וארוך על ההיסטוריה של ימי הביניים, בתוספת סקירה ביבליוגרפית.
תוכן יכול בהחלט להיות סרטון מצחיק ושטחי, חידון, משחק, תמונה מושקעת ממש או ממשק אינטראקטיבי כלשהו.
אני מרחיב עוד על סוגי תוכן בוידאו הבא, למי שמעוניין:
היום נדבר על תת נישה מסוימת בעולם התוכן והיא מאמרים.
מאמרים יכולים לייצר לא מעט יתרונות לבעלי אתרים מאחורי הקלעים, גם אם בסופו של דבר, לא כל הגולשים בוחרים לקרוא כל אות שנכתבה בהם.
במאמר הבא אני אחלק את נושא המאמרים ל-3 קטגוריות (כמובן שיש יותר, אבל אתרכז בעיקריות שרלוונטיות לקידום אתרים).
קניית מאמרים מעמיקים
מהם מאמרים מעמיקים או מאמרי עומק?
מאמרי עומק הם מאמרים שסוקרים בצורה מקיפה נושא, סוגיה, מוצר, שירות או כל אובייקט אחר שניתן לייצר בו רבדים מעמיקים של תוכן.
מתי עושים שימוש במאמרי עומק? בעיקר כאשר רוצים לייצר ערך מוסף אמיתי לגולש, להגביר את המעורבות שלו באתר, להגדיל את משך השהיה שלו, לעודד אותו לבקר בעמודים נוספים באתר ולהקטין את שיעור הנטישה של גולשים.
אילו דוגמאות למאמרי עומק ניתן למצוא באינטרנט? בתכלס – הכל מהכל.
אם אתם מחפשים שעון ריצה חדש, ומתלבטים בין כמה חברות ובין כמה דגמים של שעונים, מאמרי עומק הם בדיוק סוג התוכן שיוכל לסייע לכם בבחירה.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
במאמרי עומק תוכלו למצוא למשל:
- יתרונות וחסרונות של דגמי השעונים השונים
- החווית האישית והסובייקטיבית של כותב המאמר בעת השימוש בדגמי השעונים השונים
- נתונים טכניים שונים
- מפרטים
- תמונות להמחשה
- תקלות נוספות
- השוואה בין ספקים
- השוואה בין חבילות אחריות
- ועוד…
רכישת מאמרי עומק צריכה להתבצע מתוך הבנה שכותב המאמר אכן מסוגל לייצר את התוכן הדרוש.
לא בכל הנישות ובכל הנושאים ניתן להשלים פערים אלו רק מתוך קריאה של מאמרים אחרים ברשת האינטרנט.
ישנם לא מעט נושאים שבהם נדרשת הכשרה או הסמכה אמיתית של כותב המאמר בנישה, מה שעלול לייקר את מחיר המאמר בסופו של דבר.
ממליץ גם לקרוא את המדריך שלי על כתיבת תוכן איכותי.
רכישת מאמרי שיווקיים
מאמרים שיווקיים הם מאמרים שמטרתם לשכנע את הקוראים לבצע פעולה מסוימת, למשל, רכישה של המוצר שאותו הם סוקרים, או קניה של מנוי לשירות כלשהו.
מאמרים שיווקיים בדרך כלל יכילו מסרים חיוביים אודות המוצר או השירות, לא באמת יסקרו את המוצר בצורה אובייקטיבית, ימקדו את המסרים ככל האפשר כדי שלא לבלבל את הקוראים, ויהוו חלק ממשפך שיווקי שמטרתו בסופו של דבר – למכור, והרבה.
למידע נוסף על קריאה לפעולה (CTA), צפו בסרטון:
כדי לייצר מאמרים שיווקיים, תצטרכו למצוא כותב תוכן בעל אוריינטציה שיווקית.
פחות חשוב יהיה שהוא יכיר כל בורג במוצר שאותו הוא סוקר, אלא שיבין את הבעיה המרכזית שהמוצר מיועד לפתור, וגם כמובן את דרך ואיכות הפתרון.
לרוב, רכישת מאמרים שיווקיים תהיה קלה ופשוטה, כמעט בכל תחום. יש בחוץ לא מעט חברות מדיה שתשמחנה לספק לכם את השירות הזה.
רכישת מאמרי קידום / מאמרי SEO
מאמרי קידום, בניגוד לשתי הנישות הקודמות שסקרנו, נחשבים לז'אנר המוקצה משהו בתחום המאמרים, לא תמיד בצדק.
מטרתם העיקרית של מאמרי קידום היא לסייע לאתר כלשהו להתברג על מילות מפתח מסוימות בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, באמצעות שילוב מילות מפתח וקישורים בין אתרים.
הרבה מאוד פעמים, מאמרי קידום בכלל לא יכללו שמות של מותגים או מוצרים ספציפיים.
הם יכילו בעיקר משפטים שמכילים את מילות המפתח הרצויות, וכמובן שתיראו בהם טקסט עוגן שמקשר לאתר אחר.
ברוב המוחלט של המקרים, אם כי ראיתי גם דוגמאות סותרות לכך, מאמרי קידום לא ייצרו לכם כקוראים ערך מוסף אמיתי.
מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים מאמרים?
רגע לפני שאתם נפנים לרכישה של מאמרים עבור העסק שלכם, במטרה לקדם אותו ולייצר באמצעות התוכן הכנסות, כדאי יהיה שתקדישו תשומת לב לנקודות הבאות:
מהו הניסיון של הכותב בנישה?
אם אתם כותבים על משלוחי פרחים באזור חדרה, ייתכן בהחלט שלא תצטרכו להתקשר מול כותב תוכן עם ניסיון רב בתחום, משתי סיבות עיקריות:
- ראשית, משום שבתחום הזה לא נדרש לימוד מעמיק כדי לייצר תוכן סביר
- שנית, משום שהקוראים עצמם לא מצפים למצוא בתחום הזה מאמרים מעמיקים.
למעשה, בתחום הזה, מאמרים מיועדים בעיקר כדי לאותת למנוע החיפוש שעמוד האינטרנט שבו נמצא התוכן עוסק במשלוחי פרחים באזור חדרה.
לעומת זאת, אם אתם מתכוונים לסקור ציוד רפואי חדש, ולתאר בפני הקוראים את מידת המהימנות שלו, כדאי יהיה מאוד שתפנו לכותב תוכן עם ההכשרה הראויה לכך. אם אתם רוצים לייצר תוכן משפטי לאתר שלכם- עשו שימוש בכותב תוכן בעל רקע משפטי מתאים.
מהי היכולת של הכותב התוכן לספק את הסחורה בזמן?
אם אתם רוכשים מאמרים כחלק מאסטרטגיית תוכן לקידום האתר, ודאו כי כותב התוכן אכן מסוגל לספק לכם את המאמרים בזמן.
פרויקטים גדולים נוטים לעיתים להסתבך, במיוחד אם אתם תלויים בכותב תוכן יחיד שאמור לספק לכם את המאמרים.
ההמלצה שלי בהקשר הזה היא להתחיל בקטן: לנסות ולראות האם כותב התוכן מסוגל להתמודד עם כמות מסוימת של מאמרים בהתאם ללוחות הזמנים שהוא עצמו מתחייב עליהם, ואז להגדיל את הנפח במידת האפשר.
איכות הכתיבה
לפני שאתם רוכשים מאמרים מכותב תוכן או מחברה המספקת שירותי תוכן, בקשו לקבל דוגמאות כתיבה.
באמצעות בחינה של דוגמאות הכתיבה תוכלו להבין האם אתם מתחברים לסגנון של כותב התוכן, האם הוא מקפיד על ריווח נכון, פיסוק נכון ותחביר נכון, וגם האם הוא עושה שימוש בשפה שמותאמת לקהל היעד (כי בסופו של דבר, נרצה שקהל היעד יצרוך את התוכן הזה, ולא ינטוש את עמוד האינטרנט שלנו משום שהוא כתוב בשפה גבוהה מידי או נמוכה מידי).
נכונות לבצע שינויים
ייתכן שלא תהיו מרוצים לגמרי מן הטיוטה הראשונית שתימסר לכם, במיוחד כאשר מתייחסים לשני הסוגים הראשונים של המאמרים שהצגנו: מאמרי עומק ומאמרים שיווקיים. הנכונות של כותב התוכן לבצע שינויים, הגישה שלו, מהירות התיקון ועוד – כל אלו צריכים להיות מוסדרים היטב בהסכם ההתקשרות, שכן אם לא כך יהיה הדבר – עלולות לצוץ לא מעט בעיות שתגרומנה לשני הצדדים לצאת לא מרוצים.
הסמכה נדרשת
דיברנו מקודם על ניסיון של כותב התוכן בנישה. כעת אני רוצה לדבר על המומחיות וההסמכה שלו.
לעיתים, תירצו שכותב התוכן שלכם יהיה דמות ציבורית מוכרת שכולם יודעים שיש לו הידע בנושא.
זה יכול להיות מאמן כושר מוכר, פוליטיקאי, מנהל בכיר בתעשייה, סלב או כל דמות אחרת שבנישה שבה היא פועלת היא נחשבת לאוטוריטה. לפני שאתם מבצעים רכישה של מאמרים, חשוב יהיה לבדוק, אם כן, לא רק מהי איכות התוכן, אלא גם את זהות הכותב, וההשפעה שלה על הקוראים.