אחרי למעלה משלושה חודשים שבהם נאבקו העסקים בישראל ובעולם בהשלכות הקורונה, ברור כשמש שהנגיף ימשיך ללוות אותנו עוד למשך תקופה ארוכה.
אז במקום לנסות ולהיפטר ממנו – כדאי שנתחיל להבין כיצד למנף אותו ולאמץ את השינויים (לטובה!) שהתרחשו לאורך התקופה.
כשמתייחסים לשיווק העסק בעידן הקורונה, מכוונים לחוקי משחק חדשים, לעולם מהיר ומקוון שמתעצב במהירות על פי הקהל שלו ולמקום שבו לכל עסק יכולים להיות מקום משלו ואמירה.
אז איך תשווקו דיגיטלית את העסק שלכם? במדריך הבא תמצאו את כל התשובות:
הזמן הוא עכשיו
אם גם אתם רוצים לתכנן קדימה ולעוף עם שיווק העסק בעידן הקורונה אונליין, אין זמן טוב יותר מעכשיו.
הרשת מסוגלת לאפשר לכולנו לבצע שינויים משמעותיים במערך העסקי ובאסטרטגיה העסקית, לראשונה בעולם במינימום זמן וכסף.
המרחב הדיגיטלי מספק עשרות פלטפורמות ופתרונות, כך שאפשר לשמור על גמישות מחשבתית, יצירתיות ושיקול הדעת האישי בהפעלת העסק, אבל מבלי לשנות את מהות המותג או המוצרים עצמם.
עוד על קידום עסק בזמן קורונה:
הקהל כבר ברשת, אבל מה איתכם?
משבר הקורונה רק חיזק את נתוני הגלישה ברשת והפך אותה לזירת החיים המרכזית, גם בתקופה של חזרה מתונה וזהירה לשגרה.
אנשים שהחלו לצרוך יותר מוצרים ושירותים אונליין כמו מוצרי פארם ותינוקות באתר יוקאר בתקופת הסגר, ממשיכים וימשיכו לעשות זאת גם לאחר מכן.
לכן, מומלץ להביא בחשבון תכנון קדימה שמשקלל בתוכו השקעה מרובה בדיגיטל: קמפיינים, ניהול עמוד פייסבוק, קידום בגוגל, פיתוח האתר, שדרוג החנות או הגלריה באתר ועוד.
אין ספק שעל מנת לעשות כסף תצטרכו להשקיע כסף וזה קשה, בעיקר לאור המצוקה הכלכלית שהביא עמו הנגיף.
אך כדי להגיע למאגר הלקוחות שמסוגל לתקשר איתכם דרך הרשת בלבד, תצטרכו להפנות את מלוא המשאבים דווקא לדיגיטל.
שיווק עסקים בדיגיטל בזמן הקורונה
כשאתם משווקים אונליין את העסק שלכם דרך קידום ממומן ואורגני, פרסום פוסטים, סרטוני תוכן ועוד, אתם מסבים את תשומת לבם של יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
בנוסף, תוכלו לשמור בקלות רבה במיוחד על הלקוחות הוותיקים או החוזרים, ללוות את תהליכי הרכישה החדשים שלהם בצורה נעימה ולהשתמש בפלטפורמות שיודעות כיצד להציג להם את המשפך השיווקי באופן מטיב ומותאם. גם ללקוחות החדשים וגם לאלו הוותיקים, ניתן להקים צ'טבוט שיתקשר עמם בצורה נוחה ומיידית ויעביר אליהם מסרים.
תוכלו להשתמש גם בווצאפ לעסקים, שיאפשר לכם לתמוך מרחוק בכל תהליך ולתקשר באופן אישי עם הלקוחות.
כמו כן, רצוי שתמיד יהיה לכם אדם בשר ודם מאחורי המסנג'ר של הפייסבוק. לצד כל אלו קיימים שלל כלים ופיצ'רים שיאפשרו לתמוך בשירות הלקוחות, שימור לקוחות, גם בתהליכי המכירה ובעגלות נטושות או מתעכבות בשלב הקופה.
איך לבצע התאמה לשירותי העסק למרחב הוירטואלי
זכרו שהחשיבה על התכנים והמסרים שלכם אמורים להיות בהתאמה לדיגיטל.
אם עד היום הייתם לעסק שלא נוכח דיגיטלית באופן משמעותי, הרי שכעת אתם מחויבים לדברים שמתרחשים דרך המרחב הדיגיטלי למשל: התייחסות לגבי משלוחים (האם יש או אין? האם בפריסה ארצית?), מענה 24/7 באתר או בווצאפ, יצירת קשר מהירה ונוחה, ביצוע הזמנות בממשק ייעודי, בדיקת מעקב הזמנות, צפייה בחנות המוצרים או פירוט על השירות שלכם וכמובן – מחירים מעודכנים.
חשבו עם עצמכם:
- כיצד התקופה הזו שונה ביחס להתנהלות שלכם מול הלקוחות?
- האם אתם ערוכים לספק את מערך השירות הדיגיטלי מבחינת הטכנולוגיה, אנשי הצוות וכד'?
- מהם המסרים והמוצרים שתרצו לשווק יותר בתקופה הזו?
שיווק העסק בעידן הקורונה אונליין: לא מתעלמים ממה שקורה בחוץ
יש לכם רצון עז למכור הרבה ומהר, אבל זכרו שהעולם נמצא כולו במשבר ולכן חשוב להשתמש גם במסרים תומכים, מעודדים ומזדהים.
הגישה הזו מוכיחה את עצמה כאפקטיבית ביותר בעידן הקורונה, מאחר והיא מייצרת מעורבות גבוהה יותר של לקוחות ובונה עמם יחסים סביב ערכים או עמדות משותפות. זכרו שלקוח מזדהה, עתיד להפוך כמעט תמיד ללקוח משלם.
נסו להחיל תקופת ניסיון בחינם, לצרף מנויים לתוכנית חדשה במחיר מוזל, לנהל מערך חדש של תכנים בנושא התמודדות בתקופת הקורונה או לגבי מוצר שיקל על אחרים בתקופה הקרובה ועוד.
סקירה חדשה של הנכסים הדיגיטליים
כאשר מתמקדים בשיווק דיגיטלי לעסק ובייחוד בקופת הקורונה – חשוב לסקור את כל ערוצי התקשורת הקיימים ולאתר את השימוש המתאים בכל אחד מהם.
לדוגמה, רשתות חברתיות שטרם חברתם אליהם כמו לינקדאין או טוויטר, יכולים לבסס את מעמדכם כבית עסק חשוב ונחשב, מאחר והמשתמשים בפלטפורמות אלה מוכוונים לעסקים בעיקר (B2B). דיוור לקוחות דרך ניוזלטר שבועי לדוגמה, יכול לעניין את כל מי שאי פעם נרשם לרשימת התפוצה שלכם במוצרים, במבצעים או בחידושים לגבי התחום שלכם.
אפילו ערוץ יוטיוב יוכל להיות המקום המושלם לחלק מהעסקים, בעיקר אלו שמעוניינים להדגים, להמחיש או ליצור זיקה יותר פרונטלית. על הדרך כדאי להתנסות בשידורי לייב, שהפכו בשנתיים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהרשת. עסקים שמעלים לייבים נחשבים לרלוונטיים "כאן ועכשיו", למסונכרנים לחלוטין עם הצורך של הקהל ולכאלה שמתקשרים איתו ישירות, בלי פילטרים או מחסומים נוספים.
ועכשיו לתכלס: איך עוברים לשווק את העסק בעידן הקורונה אונליין בחמישה צעדים?
כפי שהבנתם, בין אם תרצו ובין אם לאו, תצטרכו להעביר חלק ניכר מפעילות העסק שלכם למרחב הדיגיטלי.
אז איך מבצעים את זה בלי שגיאות ועל הצד הכי בטוח?
- מקצים בבית פינת עבודה – משרד ביתי הפך לחלק בלתי נפרד מתפעול העסקים ב-2020 והוא מאפשר לעסק לשלוט בכל אספקט שנוגע לעבודתו, מבלי להפר את ההנחיות במהלך התקופה.
- ארגון מחדש של כל הנכסים – בשגרה, קשה מאוד לבעלי העסק לנהל את כל המידע העסקי יקר הערך שברשותם. לכן לפני שתבצעו כל דריסת רגל רעננה בדיגיטל, חשוב שתבדקו מהם הנכסים שברשותכם (אתר, עמוד פייסבוק וכד') ותאחדו בהם את הרעיונות, המוצרים והמהלכים החדשים שיהיה ניתן להכניס לנכסים שיתווספו.
- להבין את הגישה שלכם – בעלי עסקים שרוצים לבצע שיווק עסקים דיגיטלי בעידן הקורונה, מוכרחים להבין מהם המוצרים והשירותים שניתן להציע לקהל בשלב זה. האם ניתן לבצע משלוח עד הבית? יש שירות טלפוני פעיל? האם ישנם מוצרים לא זמינים כרגע? הכניסו את התובנות לתוכנית עבודה מסודרת שתאפשר לכם להשיב ולספק את הפתרונות המוצלחים ביותר לכל מה שהלקוחות שלכם זקוקים לו.
- צרו אסטרטגיה שיווקית – זוהי הנקודה שבה העסק צריך לתרגם את כל המידע שברשותו למעשים שיאפשרו לו להתקדם, לפרוץ לתודעה, למכור, להרוויח… דרך האסטרטגיה תוכלו לסלול את הדרך ללב הלקוחות הפוטנציאליים ולבצע מכירות מוצלחות. הדבר מתחיל באיסוף מידע על הקהל שלכם: מיהם הרוכשים שלכם? היכן הם נמצאים/ גולשים? איזה תוכן מעניין אותם? מה הצרכים שלהם? פרטים אלו יאפשרו לכם לבנות את מערך השיווק הדיגיטלי בכל פלטפורמה, לדייק את המסרים שלכם ולהפוך לממוקדים ויעילים מאוד בפני הקהל שלכם.
- תקימו אתר – אם אתם עסק פעיל ועדיין אין לכם אתר, זה הזמן להתחדש באחד. אתר ייעודי לטובת העסק יאפשר לכל השירותים והמוצרים שלכם להתבלט בצורה הנכונה, יספק אופציה לרכישה קלה ופשוטה אונליין ויתקשר עם כל הגולשים בצורה טכנולוגית, מהירה ואפקטיבית ללא כל הוצאה נוספת. מכיוון שהקמת אתר מצריכה זמן וכסף, אפשר לשקול גם זירות מסחר רלוונטיות כמו אמזון או אטסי. כמו כן, ניתן לספק מענה ראשוני ללקוחות שלכם על ידי פרופיל הפייסבוק, דרך הטלפון, המייל או הווצאפ ללא תלות באתר עצמו.
בהצלחה!
תגובה אחת
מאמר חשוב דניאל היקר!
Comments are closed.