זאפייר (Zapier) זהו שירות שיוצר אינטגרציה (חיבור) בין מגוון רחב של שירותי אינטרנט שונים על מנת לייעל משמעותית תהליכים רבים ולייצר אוטומציה שיווקית מלאה לצרכי קידום, שיווק וניהול דברים באינטרנט ובכלל.
כל מי שמשווק עסקים באינטרנט יודע שיש המון כלים שונים ומקורות מידע שאפשר להשתמש בהם: רשימות של פוסטים מקוראי RSS, הודעות דואר אלקטרוני שמקבלים מכל מיני שירותים שונים, כלים לניהול של צוותים, כלים למערכת קשרי לקוחות, גיליונות נתונים (גוגל דרייב) קבוצות שמנהלים בפייסבוק, בלוגים וכך הלאה.
במדריך שלפניכם ארחיב יותר על מה זה זאפייר, למה הוא יכול לשמש אותנו ואתן גם כמה פעולות לדוגמא ואפילו קישורים לזאפים (Zaps) מומלצים.
ככל שמשתמשים ביותר כלים, כך גם קשה יותר לעקוב אחרי כל המידע והנתונים שאנחנו צוברים ולשמור אותם במקום אחד. בדיוק בגלל זה פותחו שירותים כמו Zapier.
אז שוב: מה זה זאפייר ואיך זה עובד?
כפי שהוזכר לעיל, זאפייר מחבר בין אפליקציות או שירותים שונים באינטרנט.
זאפייר עובד על בסיס עקרון של תנאי -> פעולה (או מספר פעולות).
כבר כתבתי מדריך על חיבור לידים מהאתר ישירות לתוך מסמך גוגל באמצעות זאפייר, וגם מאמר הסוקר מעל 120 כלים לשיווק באינטרנט ושם הזכרתי את זאפייר והמתחרה שלו – IFTTT.
כמה דוגמאות לפעולות בסיסיות שאפשר לבצע באמצעות Zapier:
- כאשר עולה פוסט חדש באתר, הוא יפובלש אוטומטית בעמוד פייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, פינטרסט ועוד
- כל ליד חדש שמתקבל בפייסבוק יועבר אוטומטית לגוגל שיטס / CRM / מייל וכו'
- התראה במייל בכל פעם שמזג אוויר הוא X
- ועוד המון המון דוגמאות שתראו בהמשך.
כאשר יוצרים חשבון בזאפייר, אפשר לבחור מבין זאפים מוכנים פופולאריים, או ליצור Zap חדש מתוך מבחר של מאות אפליקציות. יצירת הזאפ היא פשוטה למדי: בוחרים את התנאי (הטריגר) שיוצר את הזאפ בתוך האפליקציה, בוחרים את אפליקציית היעד ואז בוחרים את הפעולה שתתבצע. ניתן גם לבצע שרשור של כמה פעולות בזאפ אחד. במהלך יצירת הזאפ יש צורך להתחבר לחשבון שלכם או לבצע בדיקה בשביל לראות שהזאפ באמת עובד.
אספתי בשבילכם רשימה של כמה זאפים שימושיים שבאמת יעילים (בעיניי) לאנשי שיווק, מקדמי אתרים ובכלל מי שעוסק בדיגיטל. לפני שתוכלו להגדיר את הזאפים אצלכם בחשבון, אתם צריכים שיהיה לכם חשבון Zapier פעיל (מן הסתם), ועבור חלק מהזאפים תצטרכו גם חשבון פרימיום (מתחיל ב 15$ לחודש אבל חוסך הרבה יותר מזה…)
1. שיגור עדכון לרשימת תפוצה גם לפייסבוק
רוב העדכונים שאנחנו שולחים לרשימת התפוצה הם לא מאוד ארוכים, ולכן הגיוני לשלוח אותם גם לעמוד של העסק בפייסבוק בשביל שמי שעשה לייק לעמוד, אבל לא הצטרף לרשימת תפוצה יוכל לראות אותם. זאפייר תומך בכל השירותים הפופולאריים כגון Mailchimp, רב מסר ואקטיב טרייל (דורש חיבור ידני דרך הזמנה).
אפשר גם סתם לשלוח עדכון קבוע בעמוד הפייסבוק בכל פעם שניוזלטר נשלח, לדוגמא "הרגע שלחתי מסר מגניב לרשימת תפוצה שלי, רוצים גם? הצטרפו עכשיו" – עם לינק לעמוד ההרשמה הרלוונטי. כדאי שזה גם ילווה עם תמונה מושכת ומסקרנת.
לצפייה ב-Zap2. פוסט מהאתר לרשת החברתית
בעזרת התמיכה בוורדפרס, אפשר לשלוח עדכון על כל פוסט חדש לרשתות חברתיות כגון פייסבוק או טוויטר. ניתן לבצע את אותה פעולה על בסיס RSS גם כן (למשל, אם לא בא לכם לספק פרטי גישה לזאפייר של אתר הוורדפרס שלכם).
לצפייה ב-Zap (פייסבוק)בוידאו הבא אני מדגים איך עושים את זה:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
3. לידים מהפייסבוק לגוגל שייטס + מייל (דורש חשבון פרימיום)
אם אתם משתמשים במודעות לידים מהפייסבוק, תוכלו לקבל עדכון אוטומטי שלהם לקובץ שייטס בגוגל דרייב וגם לדואר האלקטרוני. זה אחד הזאפים השימושיים ביותר אצלי וכזה שממש מפשט את העניינים. עוד על שיווק בפייסבוק.
4. לידים מהאתר לרשימת תפוצה
ניתן להגדיר שכל פנייה שנכנסת מטופס יצירת הקשר באתר, תצורף אוטומטית לרשימת התפוצה. זה כמובן מותנה בכך שהמשתמש הסכים להצטרף לרשימה במעמד השליחה.
לצפייה ב-Zap5. פוסטים חדשים מקבוצות בפייסבוק או דפים לוורדפרס
דרך קלה ואף קצת תחמנית לייצר אתרי תוכן על אוטומט. כמובן שזה מתאים רק במקרים ספציפיים, אבל בעקרון אפשר לייצר בלוג על טייס אוטומטי באמצעות קבוצות פייסבוק שאתם מנהלים שלהם.
זה עובד ככה: בכל פעם שיש פוסט חדש בקבוצה, הוא יתפרסם אוטומטית בבלוג וורדפרס לבחירתכם. כדאי שהקבוצה תהיה סגורה או סודית על מנת שלא יהיה תוכן משוכפל (גוגל מאנדקס רק תוכן מקבוצות ציבוריות – Public). זה שימושי למשל לקבוצות דרושים, קבוצות עם נושאים מעודכנים כמו שוק ההון וכו'.
דבר נוסף שיש לשים לב אליו – שלא מדובר במידע רגיש מדי, שכן חברי הקבוצה בוודאי לא ישמחו לגלות את הבלוג ללא ידיעתם. בקיצור, להשתמש בתבונה 😊
לא מצאתי זאפ מוכן לקבוצות, אבל לעמודים יש את זה –
לצפייה ב-Zap6. שליחת עדכונים מרשתות חברתיות לגוגל Sheets
יש לא מעט שירותים שמאפשרים לכם לעקוב אחרי הפעילות והאזכורים שלכם במדיה החברתית, וזאפייר תומך בחלק מהם כמו למשל Mention. כך אתם יכולים להתעדכן בכל שינוי בזמן אמת בלי להיכנס לדאשבורד שלכם. שימושי למשל למי שמנהל פרוייקטים של ORM – ניהול מוניטין ברשת.
לצפייה ב-Zap7. הודעת ברוכים הבאים למצטרפים חדשים ברשימה
במקום לשלוח מייל סטנדרטי על הצטרפות לרשימת תפוצה, תוכלו לשלוח מייל מותאם אישית לכל מי שמצטרף לרשימה. נכון שרוב מערכות הרשימת תפוצה מאפשרות את זה, אבל אני אישית מוצא את זה הרבה יותר נוח עם זאפייר 😊
אם אתם עובדים עם מיילצ'ימפ, יש פה זאפ מוכן בשבילכם:
לצפייה ב-Zap8. משלוח הזמנות חדשות ב-WooCommerce (דורש חשבון זאפייר בתשלום)
בעזרת זאפייר, תוכלו לשלוח הזמנות חדשות ישירות לגוגל שיטס או בתור רשימה מרוכזת של הזמנות למייל שלכם.
זאפ לגוגל שיטס זאפ לג'ימייל9. שיתוף אייטמים מפוקט בג'ימייל
פוקט הוא שירות שמאפשר לכם לשמור מסמכים ואתרים שונים מהרשת לצפייה מאוחרת יותר בלי ליצור רשימות ענקיות של אתרים מעודפים. פוקט יכול לשמור קישורים ולשלוח אותם ישירות לתיבה פנימית, אבל בעזרת זאפייר, אפשר לשתף פריטים מפוקט ישירות למייל לבחירתכם (למשל קולגות, עובדים וכו').
לצפייה ב-Zap10. שמירת מסמכים מג'ימייל לדרופבוקס באופן אוטומטי
לדרופבוקס יש אמנם אינטגרציה פנימית עם ג'ימייל, אבל היא תומכת אך ורק בדפדפן כרום. עם זאפייר, אין את הבעיה הזו והוא גם מאפשר שליחה אוטומטית של כל קובץ חדש שמתקבל בלי הצורך לשמור אותו ידנית (אפשר להגביל את השליחה על פי פרמטרים ספציפיים).
לצפייה ב-Zap
11. RSS למייל
מאז שגוגל סגרה את שירות ה-RSS שלה, אנחנו צריכים להשתמש בתוכנות חיצוניות שלפעמיים הן לא ממש נוחות. באמצעות הזאפ הזה, אנחנו מקבלים התראה חדשה ישירות למייל, כך שלא נפספס שום הודעה חשובה.
לצפייה ב-Zap12. התראה על לידים ב-SMS
כל משווק יודע שבכל מה שקשור ללידים, הכי חשוב להכות בברזל בעודו הוא חם. למי שלא בודק את המייל שלו כל חמש דקות, יש אופציה לשלוח SMS לטלפון הנייד רק כאשר מתקבל ליד דרך טופס.
בגלל שיש המון זאפים שמתאימים לפלטפורמות שונות, הכי פשוט להשתמש ב-Explore (אחרי שנכנסתם לחשבון שלכם), ולעשות חיפוש על SMS by Zapier.
13. ייבוא רשימת תפוצה לגוגל שיטס
אם יש לכם רשימות תפוצה ב-Mail Chimp או כל שירות פופולארי אחר, אתם יכולים לשלוח אותה ישירות אל Google Sheets ומשם לייבא אותה לקהל מותאם אישית של פייסבוק או כל שירות שמציע אופציה דומה.
לצפייה ב-Zap14. ייצוא לידים לקובץ חיצוני או מערכת CRM
כמעט כל מערכת לידים תומכת בייצוא של לידים, אבל לא תמיד למערכת בה אנחנו משתמשים. בעזרת יצירת זאפים גלובאליים, אנחנו יכולים לבצע את הייצוא הספציפי שאנחנו צריכים.
דרך מסך Explore, בחרו במערכת הלידים (או הטפסים) בה אתם משתמשים ובמערכת ה-CRM בה אתם עושים שימוש (אפשר גם דרך Google Sheets אם אי אפשר לייבא ישירות). לאחר מכן Zapier יציג לכם את ההתאמות הטובות ביותר משתי האפליקציות.
15. איחוד של RSS
נניח שיש לכם כמה בלוגים בתוך אותו האתר או שיש לכם הרבה בלוגים שונים שאתם קוראים, ואתם לא רוצים ליצור זאפ נפרד עבור כל אחד מהם. בעזרת RSS Mixer, אתם יכולים ליצור פידים משולבים ולהשתמש בזאפים שונים בשביל מטרות שונות כמו עדכונים, שיתוף ברשתות חברתיות וכך הלאה.