רוצים לדעת איך להופיע בגוגל, וספציפית – להופיע בטופ של גוגל…?
ברור שאתם רוצים!
עמוד ראשון בגוגל…כולם רוצם להיות ראשונים בגוגל, ובהרבה מקרים להגיע לשם ל זה לא מספיק – כולם רוצים להיות מספר 1.
ויש לכך כמובן סיבה טובה. מחקרים שונים מצביעים על עובדה פשוטה: העמוד הראשון בגוגל שווה הרבה כסף, מהסיבה שרוב הקליקים מתפזרים על פני חמשת המקומות הראשונים בגוגל.
הנה גרף שממחיש את זה בצורה טובה:
כצפוי – הכי שווה להיות מקום ראשון. התמונה מתוך המאמר הזה של ברי שוורץ.
מדובר על ממוצע, אך בגדול רואים בבירור כי המקום הראשון נהנה, כמעט בצורה עיוורת – מעדיפות בקליקים והרבה אחריו התוצאה השנייה והשלישית, וכן הלאה.
עוד אנו למדים עפ"י המחקר, שהדף השני והשלישי בגוגל מקבלים רק קרוב ל-6% מהקליקים.
מקום ראשון בגוגל לא תמיד מבטיח CTR (אחוזי הקלקה) גבוה
כן, למרות האמור לעיל – לא תמיד המקום הראשון בגוגל יבטיח לכם CTR (Click Through Rate – שיעור הקלקות מתוך החשיפות). דוגמאות לכך הם למשל עמודי ויקיפדיה שמדורגים גבוה אך לא תמיד עונים לצורך של המשתמש.
אז איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל, והאם תמיד זה היעד הנכון?
אז על מנת להגיע לעמוד הראשון והתוצאות הראשונות בגוגל – יש תהליך שנקרא קידום אתרים או SEO שזה אומר קידום אתרי אינטרנט לראש התוצאות של גוגל הכולל גם מגוון שיפורים אחרים שמבצעים באתרים ומחוץ להם (למשל, בניית קישורים חיצוניים).
כדי להיות בדף הראשון בגוגל אנחנו בראש ובראשונה צריכים להתחשב ב:
- נקודת הפתיחה שלנו (כמה האתר מקודם או לא מקודם, כמה תוכן יש באתר, רמת התוכן ועוד)
- רמת התחרות של התחום והביטוי הספציפי אותו אנו רוצים לקדם לתוצאה הראשונה
- מהו התקציב שלנו
- כמה אורך רוח יש לנו (מרכיב קריטי בתהליך של קידום אורגני בגוגל)
- וכמובן – אם אנחנו לא בדיוק אנשי מקצוע, נצטרך גם מקדם אתרים מקצועי שיודע את העבודה.
האם חייבים להיות ראשונים בגוגל על מנת להצליח בקידום אתרים?
התשובה קצת יותר מורכבת מזה, צפו בסרטון בו אני מסביר (רק אם בא לכם…לדעתי שווה את הכמה דקות):
הישארו עוד קצת ואסביר 🙂
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
האם אפשר להגביר אחוזי הקלקות לאתר גם אם אני לא מקום ראשון בגוגל?
כן, בהחלט.
דבר זה היה נכון במיוחד עד לא מזמן, בתקופה שבה גוגל הציג תמונות מחברים בתוצאות – אני זיהיתי לפחות בחלק מהמקרים כי אתרים עם תמונות מחבר מקבלים יותר קליקים מאתרים שאין להם תמונה כזו, במיוחד עם מדובר באתר היחיד בעמוד שיש לו תוצאה כזו.
תוצאות בולטות נוספות הן תוצאות וידאו (בין אם מיוטיוב ובין אם מאתרים אחרים), מתכונים, חדשות ועוד. כל הנ"ל נכנסים לקטגוריה שנקראת Rich Snippets – כלומר "סניפטים עשירים" בתוצאות החיפוש.
מעבר לאלמנט הויזואלי -תמיד מומלץ לכתוב כותרות ותיאורים הכי סקסיים שאתם יכולים, כדי לשכנע הגולש ללחוץ דווקא על התוצאה שלכם ולא של המתחרה.
אם נחזור לשאלה המקורית – איך להגיע לעשיריה הראשונה בגוגל (שזה הדף הראשון בגוגל), התשובה לכך מורכבת ותלויה בהמון משתנים.
1. התחרות היום גבוהה מאי פעם
ככל שהזמן עובר, יותר ויותר עסקים מבינים ש-SEO הוא ערוץ שיווק משמעותי, אם לא הכרחי, עבור העסק שלהם, במידה והם רוצים לחזק את נוכחותם באינטרנט ולקבל יותר פניות/מכירות מהאתר שלהם.
הביקוש הגובר לתחום הקידום והשיווק באינטרנט הביא בשנים האחרונות לפריחה של כל העוסקים התעשייה הזו: החל מקורסים שמלמדים קידום אורגני וממומן, חברות חדשות ונפתחות ויותר ויותר אנשים שמתחילים לעסוק בתחום, בין אם בצורה מקצועית ובין אם לא.
למרות זאת, הכל יחסי והתחרות בארץ עדיין זעומה ביחס לתחרות בארה"ב למשל.
כמו כן, בארץ יש עדיין כמה תחומים יחסית בתוליים, בכל הקשור לזירת הSEO – אך צריך לזכור שאיפה התחרות נמוכה ככה גם פוטנציאל הרווח (בדרך כלל).
2. איך ניתן בכל זאת לנצח את התחרות?
בתור אחד המתמחה ומתמקד בעיקר בקידום עסקים קטנים ובינוניים, אני תמיד מנסה למצוא "פרצות" ולפתוח כמה שיותר דלתות לאתר שאני מקדם.
החכמה בלדעת איך להופיע בגוגל בכמה שיותר ביטויים רלוונטיים – היא לדעת לבחור את הביטויים הנכונים עם איזון נכון בין ביקושים ותחרות – כלומר ביטויים שמחפשים אותם מצד אחד, ומצד שני לא קשים בטירוף לקידום אורגני.
מה שזה בעצם אומר זה לאו דווקא ללכת ראש בקיר עם הביטויים הקשים והתחרותיים ביותר בתחום, אלא למצוא את הביטויים והחיפושים היותר קטנים וממוקדים, שמצד אחד גם יותר רלוונטיים לעסק, ומצד שני הרבה יותר קלים לקידום עד לתוצאות הראשונות בגוגל.
ואיך אפשר בלי דוגמא: אם ניקח למשל את הביטוי "עדשות ניקון". כמובן שכל חנות צילום תשמח להיות מקום ראשון בגוגל על הביטוי הזה. אבל, ברגע שהיא תגיע לשם – האם זה יחזיר את ההשקעה? האם החנות תראה מזה לקוחות? ממש לא בטוח. למה? כי אין פה שום מיקוד והביטוי לא בהכרח מעיד על כוונה מסחרית של הגולש. גולש מחפש ביטוי כזה יכול להיות עדיין בשלב של ההתעניינות או המחקר הראשוני של המוצר.
לעומת זאת, אם מישהו יחפש "עדשת ניקון 50mm f/1.8 חוות דעת" או "עדשת ניקון 50mm f/1.8 מחיר" – פה יש כבר כוונה רצינית לרכישה של המוצר. הלקוח כבר עשה את המחקר שלו, התבשל קצת וכנראה הגיע למסקנה שהוא רוצה לרכוש את המוצר. חיפוש כזה – יכיל מן הסתם הרבה פחות חיפושים, אבל הרבה יותר פוטנציאל למכירות.
כמובן שלא כל עסק מוכר מוצרים דרך האתר, אבל הדוגמא לעיל באה להמחיש שעל מנת להגיד לדף ראשון בגוגל, ואף לתוצאות הראשונות, צריכים להיות יצירתיים ולנצל את התחומים הלא רווים בשוק הספציפי בו אנו עוסקים. בכל עסק ניתן למצוא את החיפושים הרלוונטיים והממוקדים בהתאם לתחום שלו.
3. איך מוצאים חיפושים רלוונטיים?
יש כמה דרכים לברר מה הקהל שלכם מחפש ומה יהיה הכי רלוונטי עבורו:
- מתכנן מילות המפתח של גוגל – כלי חובה לכל מקדם אתרים ומשווק אינטרנט.
- Google Suggest – זה בעצם ההשלמה האוטומטית של גוגל שעוזרת לנו להבין מה עוד מחפשים בתחום שלנו. הרבה מהביטויים שיופיעו כאן, לא תמצאו בכלי מילות מפתח. ככה זה נראה בעצם:
- סרץ' קונסול של גוגל (Google Search Console) – במידה והאתר שלכם מחובר לסרץ' קונסול של גוגל – תוכלו לדלות משם מידע על ביטויים מהם הגיעו לאתר שלכם (או רק נחשפו אליו). בהרבה מקרים, במיוחד עם אתרים גדולים עם הרבה עמודים – ניתן למצוא שם אוצרות אמיתיים…
- מחקר מתחרים – תמיד אפשר לראות מה המתחרים שלך עושים, במיוחד אם הם עושים את זה טוב – ואז לעשות משהו דומה ואף לשכלל את זה. גם כלים כמו Screaming Frog מאפשרים לך לסרוק אתרי מתחרים ולהבין איזה עמודים יש להם באתר, על מה הם מדברים ועוד. למידע נוסף על מחקר מתחרים.
- כמובן יש עוד מגוון דרכים, כמו לעשות סקר שוק, לשאול ישירות את הגולשים שלכם באמצעות סקרים וכד', אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני אז אפשר להשתמש באתרם כמו אמזון ואיביי בכדי לקבל השראה ועוד.
- יש עוד כמה כלים שיעזרו לכם לבצע מחקר מילות מפתח יעיל – כתבתי עליהם במאמר המטורף הזה (כן אני עף על עצמי :-)).
- בנוסף, כתבתי מאמר על שיווק באמצעות תוכן ו-9 דרכים לקבל רעיונות למילות מפתח שאותו אני מאד ממליץ לקרוא.
לסיכום
לדעת איך להופיע בגוגל זה לא מספיק – צריך לדעת להופיע למעלה כמה שיותר, ועל מונחים רלוונטיים! בעולם התחרותי של היום, צריכים להיות יצירתיים מתמיד על מנת להגיע למקומות הראשונים בגוגל, להישאר שם ולהביא לקוחות כמה שיותר ממוקדם לאתר שלכם.