איך גוגל משכתב כותרות (ומה אפשר לעשות נגד זה?)

כותרות העמודים הן אולי אחד האלמנטים הכי בסיסיים בקידום אתרים. מלבד העובדה שעדיין יש לו השפעה על הדירוגים של דפים בודדים, הכותרת היא בסופו של דבר מה שהגולש רואה 🤓 כשהוא מנווט בין תוצאות החיפוש.

אם ה-Title משעמם או בכלל לא מתייחס ספציפית לדף הנוכחי, הסיכוי שיכנסו לאתר מגוגל וגם יישארו בו הרבה זמן מצטמצם באופן משמעותי אפילו אם הוא ממוקם במקום יחסית גבוה.

אבל סביר להניח שחלק גדול מכם כבר יודע את זה. מה שאתם אולי לא יודעים הוא שגוגל עשוי לשכתב את הכותרת אם הוא חושב שהיא לא מספיק מוצלחת.

אגב, שכתובים של גוגל הם לא דבר חדש: לכמעט כל אחד מאיתנו יצא לראות תיאורי אתר (שתי השורות שמתחת לכותרת) עם מילות מפתח מודגשות ותוכן שנלקח מתוך הדף כפי שהוא.

גם שכתובי הכותרות עצמם קיימים למעשה כבר מ-2012, אבל במהלך השנים מספר עדכונים של גוגל הפכו אותם לנפוצים יותר.

איך גוגל משכתב כותרות?

לפני הכול – כמה דברים שחשוב לדעת על שכתוב כותרות ודירוגים

הדבר הראשון והחשוב ביותר שאני רוצה להדגיש הוא שגוגל עדיין מדרג דפים על סמך הכותרת המקורית שלהם.

לכן, גם אם אתם בודקים מדי פעם איך האתר נראה בגוגל והכותרת שמוצגת היא לא זו שאתם מצפים לה (ובהנחה שהגדרתם אותה בנפרד משאר הדפים), ממש אין צורך להיכנס לפאניקה.

אם תקראו את הדף בקישור, תוכלו גם לראות שאפילו אם נתקלתם בכותרת משוכתבת, זה לא בהכרח אומר שזו הכותרת הטובה ביותר ולכן אין צורך לשנות את הכותרת המקורית לפי השכתובים של גוגל.

אז איך גוגל משכתב כותרות?

על פי המסמכים החדשים יחסית של גוגל, כותרות משוכתבות לא על פי השאילתה של המשתמש (כפי שפעל המנגנון הקודם), אלא על פי התוכן של העמוד.

לדוגמה, יכול להיות שגוגל יחליט שכותרת ה-H1 היא התיאור הטוב ביותר של הדף למרות שעד היום החוק הבלתי כתוב היה שעדיף שהיא תהיה מעט שונה מכותרת ה-Title של התצוגה המקדימה.

וכמו עם התיאור, גוגל גם עשוי לקחת חלקי טקסט שכבר נמצאים בדף, במיוחד כאלו שהסגנון העיצובי שלהם שונה.

עוד מקום בלתי צפוי הוא אנקור טקסט של קישורים שיוצאים או נכנסים לדף, למרות כשחושבים על זה בהקשר של בניית קישורים, זה נשמע הגיוני למדי.

אילו כותרות בדרך כלל יזכו לשכתוב ✏️?

על פי גוגל, האלגוריתם שלה בדרך כלל משכתב כותרות שהוא מוצא שהן לא מספיק טובות או רלוונטית.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הנה כמה דוגמאות ישירות מגוגל שהרחבתי קצת:

  1. כותרות שמורכבות באופן אוטומטי ונחתכות באמצע. למשל, דף בלי שם שהכותרת שנוצרת עבורו היא רק שם האתר. אלו בדרך כלל גם כותרות מאוד קצרות.
  2. כותרות ברירת מחדל (“דף הבית” לעמוד הראשי של האתר או אפילו כותרת “ללא שם”).
  3. כותרות ארוכות מדי (כותרת סבירה היא באורך של עד 50-60 תווים).
  4. כותרות שמלאות במילות מפתח (דחיסת מילות מפתח).
  5. כותרות שלא משקפות את השינויים שהדף עבר. לדוגמה, אם יש לי דף עם הכותרת “מדריך לקידום אתרים 2015”, אבל למעשה כבר עדכנתי את התוכן שלו ל-2021, גוגל יחליף את השנה באופן אוטומטי.
  6. עמודים שהתוכן שלהם משתנה באופן דינאמי, אבל הכותרת שלהם נשארת סטטית. לדוגמה, רשמנו רשימה של מוצרים פופולאריים בעמוד קטגוריה באופן ידני, אבל בינתיים המוצרים האלו התחלפו.
  7. כותרות זהות בתוך סגמנט מסוים באתר. לדוגמה. אם אני מסקר כמה פרקים של אותה הסדרה בעמודים נפרדים, אבל לא מציין את השם שלהם בכותרת, האלגוריתם עשוי להחליט לשכתב את הכותרת.

ובכל זאת, בסך הכול, גוגל משכתבת רק 13% מהכותרות לעומת 20% כשהיא רק התחילה לשפר את מערכת השכתובים המקורית.

איך משפרים את הכותרות באתר?

אז איך נמנעים משכתוב כותרת?

פשוט מאוד – יוצרים כותרות טובות ✔️ לפעמיים קל לשכוח את זה, אבל העקרונות הם די פשוטים.

  1. אז קודם כל, לא לדחוס יותר מדי מילות מפתח – הגולש לא טיפש והוא מבין ש“קידום אתרים” ו”קידום אתרים בגוגל” זה בעצם אותו הדבר…
    זה כמובן לא אומר שלא צריך להשתמש במילות מפתח, ההפך, אלא לעשות זאת בזהירות ולנסות שהן יהיו קצת שונות אחת מהשנייה (גם אם המשמעות דומה). לדוגמה, “קידום אתרים אורגני” ו”קידום אורגני בגוגל”.
  2. שימו לב אם המערכת שלכם לא מנפקת כותרות כפולות לעמודים דומים. אפילו הבדל בין “מוצרי קוסמטיקה עמוד 2” לסתם “מוצרי קוסמטיקה” יכול להיות משמעותי (למרות שבכלל עדיף שהעמוד הראשון יהיה קנוני והשאר יפנו אליו).
  3. לדאוג להזכיר את המותג שלכם – עקרון שנורא קל להתעלם ממנו, אבל ההמלצה עליו מגיעה ישירות מגוגל. למרבה הצער, עדיין רואים המון אתרים שבכותרת שלהם לא מופיע בכלל שם האתר, המותג וכו’…
  4. לא קשור בהכרח לשכתוב כותרות, אבל בגלל שה-CTR (שיעור הלחיצות) הוא קריטי לכניסות אורגניות, הכותרת ביחד עם התיאור חייבים להעביר גם איזשהו מסר שיווקי שיבדיל אותם מהמתחרים שלכם.
  5. די ברור, אבל חייבת להיות התאמה בין הכותרת לתוכן העמוד. עמוד עם הכותרת “איך להרחיק יונים ” שכולל רק טקסט שיווקי על הרחקת יונים עבור העסק שלכם הוא בעייתי בלשון המעטה כי הוא לא עונה על השאלה בכותרת.

איך אני יודע מה המצב של האתר שלי 😮?

הדרך הכי טובה לבדוק כפילות ובעיות בכותרות היא עם Screaming Frog. באתרים קטנים יחסית של עד 500 אלמנטים (כולל תמונות, קבצי סקריפטים וכו’) אפשר להשתמש בגרסה החינמית.

לאתרים קצת יותר גדולים כבר צריך את הגרסה המלאה.

היתרון של סקרימינג פרוג הוא שתוכלו לראות את כל עמודי האתר בטבלה ולסדר אותם על פי ה-Title, ולא רק המלצה כזו או אחרת.

לסיכום

אנחנו מאוד אוהבים להתלונן, אבל אם אתם מגלים יותר מדי כותרות משוכתבות באתר, אתם לא צריכים לקחת את זה בצורה יותר מדי קשה, אלא להבין שכנראה יש לכם הזדמנות לשפר את המצב (שהוא הפיך לחלוטין, בניגוד למשל לבניית קישורים לא טובה).

לעיתים יהיה מדובר בכמה עמודים מרכזיים (כנראה הראשיים) ולפעמיים יהיה מדובר בבעיה רוחבית באתר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו