איך עושים קידום אתרים בסין בלי ללמוד סינית (כמעט…)

אם נרצה ואם לא, הכלכלה הסינית הולכת ומשפיעה יותר ויותר על הכלכלה העולמית ומספר הישראלים שרוצים להשקיע בסין באופן עקיף או ישיר גדל בהתאמה.

מעבר ללימוד סינית, יש גם מקוון של קורסים או מתווכחים שתפקידם להקל על הישראלי לנווט בתוך העולם העסקי והתרבותי של סין ששונה מאוד מזה הישראלי (וגם זה האמריקאי).

אחד הדברים שפחות מדברים עליו הוא שיווק דרך רשת האינטרנט הסינית. יש להבין שגם האינטרנט הסיני שונה מאוד מזה שאנחנו מכירים.

האינטרנט בסין לא רק מצונזר 🔞, אלא שהשלטונות מתערבים באופן תדיר בתוכן שלו ואפילו מפעילים “סוכנים” או טרולים שהמטרה שלהם היא למנוע כל ניסיון לגרום לתסיסה בתוך “המרחב הרשתי” של המדינה באמצעות זריעת דיס-אינפורמציה.

הצנזורה הייחודית הזו, שגם ממש לא התחילה היום, מכונה בשם “חומת האש הסינית”. 🐉

מדובר בנושא מרתק שעלה לכותרות דווקא לאחר שהעולם התחיל להבין כמה מאמץ עשו הסינים כדי להסתיר את ההתפרצות הראשונית של הקורונה.

קידום אתרים ב baidu

ואיך כל זה מתקשר אלינו?

גוגל כידוע עזבה את האינטרנט הסיני לפני שנים רבות ומאז ספגה ביקורת מבפנים ומבחוץ בכל פעם שעלו רמזים לכך שהיא מעוניינת לחזור על מנת לא לוותר על הפוטנציאל הכלכלי העצום במדינה.

כיום הוא אומנם מפעילה מנוע חיפוש בסינית, אך הוא מוגבל לטיוואן, מקאו והונג קונג.

יאהו הייתה המנוע המערבי האחרון והפופולארי שיצא מסין באופן רשמי בסוף 2021, למרות שרוב השירותים שלו חדלו לפעול במדינה כבר קודם ונתח השוק שלה גם כך כנראה היה פחות מאחוז אחד.

נשארנו עם מנוע החיפוש באיידו שבלאו הכי שולט בשוק החיפוש הסיני ביד רמה עם נתח שוק של יותר מ-70%, ולכן אם אנחנו רוצים לעשות עסקים בסין, כדאי שנבין קצת איך הוא עובד, גם אם נשאיר את ענייני השיווק או הקידום לחברה סינית 🈺.

רשיונות

לפני שתוכלו להקים אתר בסין עצמה ולקבל סיומת .cn, תצטרכו להצטייד בשני רשיונות, אחד הוא רישיון עסק והשני הוא רישיון “ספק תוכן” או ICP שאותו מקבלים מהרשות לתעשייה וטכנולוגיית מידע (the Ministry of Industry and Information Technology).

ישנו רישיון ICP נפרד לאתרי מידע פשוטים ולאתרי מסחר אלקטרונים.

אחסון בשרתים מקומיים של באידו עבור אתרים בסינית

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אחסון ושימוש בשירותים המקומיים של באידו עבור אתרים בשפה הסינית

אתרים שרוצים לפעול מסין עצמה חייבים להיות לא רק בעל דומיין מתאים, אלא גם כדאי מאוד שיהיו מאוחסנים בחברה סינית (מה שבכל מקרה תורם למהירות שלהם ושיפור הדירוגים).

כך הזחלן של באידו יוכל לסרוק את האתר במהירות ובקלות. לעומת זאת, הזחילה באתרים מחוץ לסין היא איטית ומוגבלת.

שימו לב שבניגוד לגוגל, לגיל הדומיין בבאידו יש חשיבות גבוהה יחסית, ולכן אם אתם יכולים למצוא דומיין וותיק יחסית בשוק היד השנייה דרך זירות מסחר לדומיינים, המאמץ יכול להיות שווה את זה (בהנחה שהוא לא קיבל עונש כמובן…).

מלבד זאת, מומלץ מאוד להשתמש בכלים של באידו שמקבלים לאלו של גוגל, שימוש בכלים של גוגל עשוי לגרום לאתרים להופיע באופן משובש…

לבאידו יש כלי מקביל ל-Search Console שכולל גם את ה-Analytics. הבעיה היא שהוא כולו בסינית.

כמובן שיש מדריכים באנגלית שיסבירו לכם איך לעשות זאת ותמיד אפשר להשתמש בתרגום האוטומטי של כרום עצמו (שלא חסום על ידי באידו גם בסין…).

הפונקציות של הכלי של באידו דומות למדי לכלי של גוגל, אך שליחת מפת אתר נעשית רק אחרי שהתוכן של האתר נבדק באופן ידני. לעומת זאת, כן אפשר לשלוח עדכוני תוכן לבלוגים דרך שירות שנקרא “פינג”.

לבאידו יש גם כלי עזר לאופטימיזציה של דפים, אך הוא פועל על בסיס דפים בודדים ולא מנפיק דוחות שלמים בטבלה כמו אצל גוגל…כלי נוסף ולא פחות שימושי מאפשר לכם לדווח על כמות גבוהה של קישורים שבורים, זאת מכיוון

שהם עשויים לפגוע בדירוגים שלכם ולא רק באופן הזחילה באתר. כלי דומה ידווח על אתר שנסגר באופן זמני, כך שהדירוגים שלו לא ייפגעו.

לבסוף, אתם יכולים גם להוסיף את החיפוש המותאם אישית המקביל לזה של גוגל ומציג דפים מתוך האתר שלכם בפורמט עמודי התוצאות הרגיל של המנוע.

אגב, תמיד כדאי בכל מקרה לשלוח את האתר שלכם לספריה של באידו. מדובר באינדקס של אתרים שמזכיר קצת את זה שהיה פעם של DMOZ וגוגל בזמנו שאב ממנו מידע.

מידע מובנה

המידע המובנה בבאידו בולט מאוד ולמעשה הוא דומיננטי יותר אפילו מאשר בעמודי התוצאות של גוגל. לכאורה זה נותן לכם יותר אפשרויות להבליט את האתר, אך חלק גדול מהמידע המובנה הוא ממומן.

מדובר בנתונים של באידו עצמם או של אתרים שהחברה משתפת איתם פעולה, לא תמיד באופן גלוי.

מצד שני, הנפח של המידע המובנה בעמודי התוצאות משתנה מאוד בין קבוצות של מילות מפתח, ולכן זה משהו שכדאי לבדוק באופן ידני או באמצעות כלים שמתמחים בבאידו וזמינים גם באנגלית כמו למשל Dragon Metrics.

מכאן גם נובעת החשיבות הגבוהה של הזנב הארוך, במיוחד במדינה עם האוכלוסייה הגדולה בעולם…

הפרוטוקולים בהם אפשר להשתמש עבור מידע מובנה נמצאים באותה ספריה של באידו שקישרתי אליה למעלה…

אולי יעניין אתכם קצת על נתונים מובנים במנועי החיפוש המקומיים 👇🏽

שפה ㊗️

על מנת להתקדם בתוצאות, באידו לא רק דורש שהאתר עצמו יהיה ממוקם בסין, אלא גם שהוא יהיה כתוב בסינית תקנית או מנדרינית ולא בסינית מסורתית שנעשה בה שימוש מחוץ לרפובליקה העממית של סין.

לבאידו יש לעיתים בעיה להבחין בין שתי שפות שונות שנמצאות באותו הדף, ולכן חשוב לצמצם כמה שיותר את השימוש בשפות אחרת.

איכות התוכן

באופן מעט שונה מגוגל, באידו לא מחפש רק תוכן איכותי ומקורי, אלא גם אתרים שיש בהם כמות נכבדת של דפים שמתעדכנים לעיתים קרובות, מה שאולי עשוי להוות בעיה עבור חברות שמשתמשות באתר הסיני שלהן בעיקר מסיבות תדמיתיות. למרות זאת, יש לזכור שעמוד הבית הוא עדיין החשוב ביותר.

מבחינת צפיפות מילות המפתח, כמו אצל גוגל, עדיף שלא להגזים ולהישאר באזור ה-6% עד 10%. קישורים חיצונים הם קצת פחות חשובים מאשר בדרך כלל ולאנקור טקסט שלהם אין הרבה משמעות.

דבר חשוב נוסף: באידו לא מזהה Javascript וגם לא מחבב iframes (תוכן מאתר אחר שנטען בתוך פריים בלתי נראה), לכן, אל תטענו מידע חשוב דרך סקריפטים שונים, אלא השתמשו ב-HTML פשוט בקידוד מודרני כמו UTF-8. ועל פלאש כמובן אין מה לדבר…

עוד נקודה מעניינית היא מיקום התוכן החשוב: העכבישים 🕷️ של באידו עובדים בצורה ששמה דגש על החלק הראשון של הדף מבחינת הקוד שלו (100kb עד ה-120kb הראשונים) ולכן התוכן החשוב ביותר בעמוד חייב להיות בתחום הזה.

בדרך כלל זו לא בעיה גדולה מכיוון שהתמונות וקבצי העיצוב הם אלו שתופסים את הנפח הכי גדול באתר, אבל אם הקוד שלכם ממש בזבזני, והדף הממוצע שוקל יותר מ-150kb, כדאי שתדללו אותו.

תוכן באתרים סיניים

תוכן בעייתי

מן הסתם, התוכן הבעייתי 📝 ביותר הוא תוכן שמבקר את המשטר הסיני או נוגע בנושאים רגישים אחרים כמו למשל עצמאות טאיוואן.

הפתרון הטוב ביותר לפקח על התוכן שגם האתרים האחרים בקבוצת עליבאבא משתמשים בו הוא לפקח על כל התגובות שמועלות לאתר. לכן, אם יש לכם בלוג או אתר חדשותי, אתם חייבים להיזהר פי כמה וכמה.

אם תתרגמו תכנים מאנגלית לסינים בלי ההקשר הנכון, אתם עשויים למצוא את עצמכם מעלים תוכן בעייתי לאתר בלי שתדעו זאת. לכן כדאי מאוד לשכור חברת תוכן שמכירה את הניואנסים של השפה הסינית.

עוד נקודה כאובה היא תוכן משוכפל: כפי שנראה בהמשך, באידו אומנם סבלני יחסי לקישורים באיכות נמוכה בכמויות גבוהות, אבל תוכן משוכפל יכול לפגוע מאוד בדירוגים שלכם.

שמירה על המותג שלכם

כמו שאתם יכולים לצפות, קידום האתרים השחור לא פוסח על סין, ואחת התופעות הרווחות היא יצירת אתרים מזויפים לחברות ומותגים שאין להם נוכחות במנוע החיפוש.

לאחר מכן האתרים האלו מתברגים על מילות מפתח שחשובות למותג ומנסים למכור אותו לבעלים החוקיים של המותג בסכום גבוה…

למרבה המזל, דרך כלי מנהל האתרים, ניתן לסמן לבאידו את המותג שלכם עם עד שלוש מילות מפתח, אבל רק במקרה ואתם סובלים מהתופעה הזו, אחרת אין טעם להשתמש בכלי כי סביר להניח שהבקשה שלכם לא תאושר…

מחקר מילות מפתח, מטא דאטא ו-URL

רגע לפני שנצלול לעולם של מילות מפתח בסינית, קבלו את המדריך שלי לביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק 

לשימוש במילות מפתח בתגי המטא יש חשיבות גדולה מאוד, כשגם תג ה-Meta Keywords עדיין רלוונטי. כנ”ל לגבי תגיות H1, אבל גם H2 וכמובן ALT לתמונות (היכולת של באידו לעבד תמונות באופן ויזואלי היא די מוגבלת).

לעומת זאת, מילות מפתח ב-URL הן לא ממש חשובות ולמעשה רוב האתרים עדיין עושים שימוש באותיות באנגלית כשמדובר בדומיין הראשי שלהם ושמות העמודים. (נהוג להשתמש בקיצור של חמש ההברות הראשונות באנגלית).

חיפוש של מילות מפתח ניתן לבצע באמצעות כלי ה-Baidu Index (לא להתבלבל עם מדריך האתרים שהצגתי קודם).

יש בו לא מעט מידע ומלבד מספר החיפושים בחודש, תוכלו לראות גם המחשה גרפית של מילות מפתח קרובות, קצת כמו Google Trends.

קידום לוקאלי

כפי שכבר ציינתי, בבאידו יש למידע מובנה חשיבות מכרעת. אך מכיוון שלא תמיד קל לבלוט באמצעותו, גם כאן כדי לנצל את ההזדמנות ולשלוח את האתר שלכם לשירות המפות המקומי עם רכיב שנקרא “Map Widget”.

יש לא מעט מדריכים מתורגמים לאנגלית וגם פלאגין לוורדפרס. אך מכיוון שהפורמט הטכני, אני לא אקשר לאחד ספציפי. קל מאוד למצוא מדריכים מעודכנים בגוגל…

התאמת האתר ל Baidu

התאמה למובייל

התאמה למובייל בבאידו הוא סופר חשובה. באידו אומנם יכולה “לתרגם” אתרים לא מתאימים למובייל לתצוגה ידידותית (כמו שכרום לאנדרואיד לפעמיים מציע) באמצעות מה שנקרא ” SiteApp Transcoding”, אבל הם עדיין יסבלו מדירוגים נמוכים מאוד בתוצאות במובייל 📱 ולמעשה לא תהיה לכם כמעט שליטה על האופן בו הם יוצגו הן מבחינת התוכן והן מבחינת העיצוב.

מבחינת הפתרון הטכני, למרות שבאידו ממליצים על עיצוב רספונסיבי (כמו בגוגל), בפועל נראה שאתר מובייל נפרד (m.chinesedomain.cn) עובד לא פחות טובה.

בכל אופן, בטווח הרחוק ועם יותר ויותר מכשירים סינים מבוססי אנדרואיד יהיה קל יותר לעבוד עם אתר רספונסיבי על מנת להטמיע שינויים.

קידום Off Page

כמו בגוגל וכמעט כל מנוע חיפוש אחר, לקישורים נכנסים יש חשיבות גדולה מאוד לבניית המוניטין של האתר. אם אתם יכולים, כדאי לבנות קישורים מאתרי חדשות או ממשל.

לעומת זאת, נראה שלאיכות של אתרים שאינם משתייכים לקבוצות האלו יש פחות חשיבות וניסיון לבנות רק “קישורים איכותיים” לא בהכרח יהיה שווה את הזמן שלכם.

המשמעות היא שלכמות עדיין יש השפעה לא קטנה, אך כמובן שהעדיפות צריכה להיות עדיין לקישורים מאתרים סינים.

בנוגע לאנקור טקסט: מדי פעם חשוב לשלב גם את השם המלא של הדף אליו אתם מקשרים באנקור.

עוד נקודה שכדאי להדגיש: מכיוון שבאידו לא מבחין בין קישורי Nofollow ל-Dofollow גם אם הם מסומנים בסימון שמתאים לגוגל, הרבה אתרים בונים קישורים דרך האתרים הפופולאריים Baike (כמו ויקיפדיה הסינית) ו-Zhidao (אתר שאלות ותשובות), כמו שאפשר לנחש משמם, שניהם שייכים לרשת של באיידו עצמה.

באופן דומה לגוגל, באידו לא לוקח בחשבון לייקים ושאר סיגנלים מרשתות חברתיות, גם לא אלו הסיניות כגון WeChat.

בנוגע לקישורים יוצאים, נראה שיש להם שיש להם השפעה מסוימת, אך לא ברור עד כמה בדיוק. מה שבטוח הוא שקישור לאתרים שימושים לא יכול להזיק, כל עוד הם לא מסיטים את הפוקוס מהאתר עצמו.

עוד נקודה שלא קשורה ישירות לדירוגים היא שליחת האתר שלכם ל-Baidu News הדומה לשירות המקביל של גוגל.

אם באידו ישתכנע שהאתר שלכם הוא אכן אתר סיני שמקפיד על כל כללי הרגולציה, יהיה לכם קל יחסית להכניס אותו לשירות הזה דרך כלי ה-Webmaster Tools.

סיכום וקריאה נוספת

קידום אתרים בסין הוא אומנם לא משימה בלתי אפשרית, אבל עבור חברות SEO רבות, העובדה שבאידו אינו זמין בשפה אחרת מסינית וגם בשל ההבדלים התרבותיים, הקידום עדיין יכול להיות מאתגר. לכן, לפעמיים אין בררה ושימוש בשירותיה של חברה מקומית היא עדיין האופציה הטובה ביותר.

עם זאת, הבנת העקרונות והניואנסים השונים בין גוגל לבין באידו עדיין יאפשרו לכם לפקח על העבודה והאופן בו הקידום מתבצע בצורה הרבה יותר טובה מאשר אם הייתם נותנים לחברה לפעול על אוטומט.

אם אתם בכל זאת רוצים להיכנס לעובי הקורה ולקבל הסברים מפורטים כיצד לבצע כל פעולה ופעולה, יש מדריך סופר מפורט של Dragon Metrics שמכסה גם את שאר האתרים של רשת באידו.

לדרגון מטריקס יש גם מספר כלים באנגלית שיכולים לעזור לכם עם מעקב אחרי מילות מפתח וניתוח מתחרים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו