למה אני לא מופיע על השם שלי בגוגל (ומה אפשר לעשות)?

יש סיכוי טוב שגם אתם נתקלתם בסיטואציה הבאה: אתם מחפשים את השם שלכם בגוגל או אפילו את שם המותג שלכם, אבל לא מוצאים אותו בכלל. 😲

במקרה אחר, אתם מוצאים אותו בתוך אתר בלתי צפוי או כזה שאתם לא רוצים להיות מאוזכרים בו. לדוגמה:

  • אתרים משפטיים שבהם אתם מופיעים תחת פסקי דין
  • אתרים של עסקים שעבדתם בהם בתור שכירים
  • אתרים שהוסיפו את העסק שלכם עם מינימום פרטים (שם, כתובת, מקצוע)

יכול להיות גם שהוא כן מופיע במקום שאתם מצפים כמו אתר הבית או רשת חברתית כלשהי, אבל אתם צריכים לגלול לא מעט בתוצאות כדי למצוא אותו (עמוד שני או לחיצה על "עוד תוצאות").

עוד סיטואציה לא פחות נפוצה היא שזהו השם שלכם, אבל מדובר באדם אחר עם שם זהה. וזה לא קורה רק ליוסי כהן או אבי לוי…🤨

כל המקרים האלו קשורים באופן הדוק לנושא רחב יותר שאנחנו קוראים לו "ניהול מוניטין בגוגל", אבל אני רוצה לגעת במקרה הספציפי הזה דווקא בגלל שהוא כל כך נפוץ ומעצבן.😡

למה השם שלכם לא מופיע בגוגל

אז למה השם שלכם לא מופיע או מופיע באופן לא צפוי?

בעיקרון, גוגל הוא מנוע חיפוש, ויש לו המון פרמטרים שהוא מחפש לפיהם את התוצאות הכי רלוונטיות, לכן יכולות להיות כמה סיבות לכך שהשם שלכם מופיע בצורה בעייתית:

  1. אתם (ולא מישהו עם אותו השם) פשוט לא מאוזכרים ברשת כלל.
  2. אין לכם אתר אישי או אתר תדמית ולכן מופיעים רק אתרים שמסיבות כאלו ואחרות השם שלכם כלול בהם, כמו אותם אתרים שהזכרתי קודם.
  3. האתר שאתם רוצים שיופיע בתוצאות כמו אתר תדמית פשוט לא מספיק מקודם. לדוגמה, יכול להיות שמדובר באתר חדש דנדש, אבל יש גם אפשרות שלא שילבתם את השם במקום מספיק בולט.
  4. בנוגע לאתרים חדשים: לעיתים לוקח להם זמן להופיע בגוגל גם כשגוגל כבר סורק אותם. הסיבה היא שסריקה של גוגל לא אומרת בהכרח שהוא מוסיף את העמוד לאינדקס.

יתרה מזאת, גוגל לא יכול תמיד לדעת שצירוף מסוים הוא שם אדם, גם אם לנו זה נראה מובן מאליו.

על מנת לפתור את הבעיה הזו, נוצר פורמט מיוחד שבאמצעותו אנחנו יכולים לסמן שמות ולהגיד לגוגל "עכשיו תדע שזה שם של אדם ולא שם של עץ…".

אבל גם זה לא תמיד מבטיח לנו את התוצאה הרצויה כי מבחינת גוגל מדובר בהמלצה בלבד.

גוגל קוראת למאגר הזה גם "גרף הידע" (Knowledge Graph).

מקרים שבהם הפתרון הוא פשוט

  1. קודם כל, חברו את האתר ל-Search Console. כך תוכלו לדעת בוודאות אם גוגל סרק אותו ואם הוא בכל זאת עדיין מופיע באינדקס, למה זה קורה. אתם יכולים אפילו לבקש הכללה באינדקס של העמוד הרלוונטי (בדרך כלל עדיף לעשות זאת על עמוד הבית).
    סיבה נפוצה לאי הכללה באינדקס היא הגדרה לא נכונה של קובץ robots.txt עבור אתרים שבזמן הפיתוח לא רצו לפתוח לגוגל, אבל שכחו לעשות את זה אחרי שהאתר כן היה מוכן…
    בכל אופן, רצוי מאוד להוסיף מפת אתר ברגע שאתם יכולים. הנה עוד כמה טיפים לאינדוקס מהיר.
  2. עסק חדש שעוד לא רשום ניתן בקלות להוסיף לאינדקס מוכר כמו דפי זהב או בזק. זה מהיר, קל, ואתם לא צריכים מקדם אתרים בשביל זה, אבל יש לכם שליטה מינימלית באופן בו הוא יוצג.
  3. יש אנשים שלא מגדירים את השם שלהם גם באנגלית וגם בעברית בפייסבוק. לפעמים פייסבוק לא יכולה לנחש את זה לבד, במיוחד אם מדובר בשם יצירתי כמו "ים" (yam).

כדי להוסיף עוד שם זה מה שאתים צריכים לעשות (עדיף מהמחשב, יכול להיות שאצלכם השמות יהיו מעט שונים או באנגלית):

בתוך התפריט הכללי שנפתח בעזרת סמל החץ בוחרים בהגדרות ופרטיות -> הגדרות -> כללי.

במסך שנפתח אמור להופיע השם שלכם בשורה הראשונה. כאן לוחצים על "עריכה" כדי להוסיף שמות חלופים (אני בחרתי ב"אחר").

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

במידה והגדרתם את כל זה בצורה נכונה, השם הנוסף אמור להופיע בסוגריים בפרופיל שלכם.

מקרים שבהם צריך להתאמץ קצת יותר (ואיך עושים את זה)

הפתרונות שהצעתי עד עכשיו הם פתרונות "פלסטר" – כאלו שאפשר להשתמש בהם במהירות למקרים שממש חשוב לכם שאנשים אחרים ימצאו אתכם.

אבל כדי לתת לעצמכם ייצוג כמו שצריך, אין בררה אלא להתחיל לנהל את המוניטין שלכם.

אני אזכיר כאן שוב את הדרכים העיקריות לעשות זאת:

פתיחת עמודים נוספים ברשתות חברתיות

חשוב לעשות את ההבחנה בין פרופיל אישי לבין פרופילים עסקיים, למרות ששניהם יכולים להתקדם יפה בתוצאות בשל המוניטין החזק של הרשתות החברתיות.

פרופיל פרטי מיועד לכל הפעילויות שלכם כאדם פרטי. אבל אם השם שלכם הוא גם שם המותג, אתם יכולים להפוך אותו לדף עסקי בפני עצמו עם זהות נפרדת.

הדף הזה יכול לצבור אוהדים ולהרחיב את הפרופיל שלו ממש כמו כל דף אחר.

לפעמים זה דורש קצת עבודה, במיוחד מבחינת עיצוב וסידור, ולכן כדאי לבקש עזרה ממישהו שהקים דפי פייסבוק בעבר.

מלבד זאת, אני ממליץ בחום על פתיחת עמוד עסקי בלינקדאין – זוהי רשת חברתית שמיועדת למי שיש לו עסק או מחפשי עבודה שרוצים ליצור לעצמם רשת של קשרים.

אין כמעט אדם בתחום הטכנולוגי שאין לו פרופיל כזה, ואין סיבה שתישארו מאחור.

וכמובן שיש את הרשתות שפונות לצעירים כמו טיקטוק, Snapchat ו-Instagram, שהיום פופולארית בכל שכבות הגיל.

שם ההגדרות לפעמיים קצת שונות ושני הפרופילים עשויים להיות מאוחדים.

אם בא לכם להעמיק בנושא של קידום אתרים ורשתות חברתיות, הנה סרטון קצר שיחדד את הנושא:

יו-טיוב ו-Vimeo

מדובר בשתי רשתות שונות להעלאת סרטונים שגם הם מתקדמים יפה בגוגל. יו-טיוב היא כמובן הרשת הפופולארית יותר עם תכונות חברתיות כמו שיתופים ותגובות.

Vimeo נחשב לאתר האריסטוקרטי יותר והוא מיועד בעיקר למי שווידאו וגרפיקה הם המקצועי שלו: הסרטונים הם באיכות גבוהה יותר ואפשר לשלם על מנת שלא יוצגו פרסומות בסרטונים שלכם.

יש היום המון תוכנות שמאפשרות לכם לקחת כמה טייקים ולערוך אותם בצורה פשוטה כמו למשל Camtasia.

כל מה שאתם צריכים זו מצלמה נורמלית ועדיף גם מיקרופון נפרד.

קידום ביו-טיוב הוא לא תמיד דבר פשוט עד שלא צוברים ניסיון, אבל מכיוון שלא סביר שמישהו כבר העלה סרטון עם השם שלכם בכותרת או בתיאור, זו כנראה לא תהיה בעיה להביא את הסרטון שהעליתם גם לתוצאות הכלליות בגוגל.

פתיחת פרופילים נוספים

זוהי לא הפעולה הכי מסובכת בעולם, אבל לא תמיד קל למצוא את האתרים האלו אם אתם לא רופאים או עורכי דין.

בדרך כלל, ובניגוד לאינדקסים הכללים, צריך ורצוי למלא כמות נכבדה של פרטים ולהעלות תמונות. והעיקר, לגוון בטקסט בין כל האתרים אם אתם רוצים שכולם יוצגו בתוצאות.

הנה כמה אתרים כדי שתבינו על מה אני מדבר:

  • הבמה – לאנשי תעשיית הפרסום
  • התוכיניסטים – לאנשי תוכן (כתוב או ויזואלי)
  • Xplace – מיועד לפרילנסרים מכל הסוגים והמינים
  • מדרג והמקצוענים – בעלי מקצוע

בדרך כלל כדי למצוא את האתר הכי רלוונטי עבורכם, חפשו את הביטוי "אינדקס" ואחריו את המקצוע או התחום שלכם.

קחו בחשבון שחלק מהאתרים האלו ידרשו כסף לצורך פתיחת פרופיל (אפילו בסיסי).

כדי לא לזרוק סתם כמה מאות שקלים, כדאי לקחת כמה שמות בולטים שמופיעים באתרים האלו ולחפש אותם מחדש בגוגל על מנת לבדוק את הנוכחות של האתר עצמו לעומת אתרים אחרים.

קידום לוקאלי

קידום לוקאלי מאפשר לכם להופיע במפות של גוגל עם סוג של אתר קטן הכולל טקסט, קטגוריה, תמונות ועדכונים.

זוהי פעולה שאפשר לבצע לבד, למרות שכדי להתקדם בתצוגה ששמורה לעסקים האלו לפעמיים צריך לעבוד חזק על אזכורים באתרים נוספים (מה שהסברתי לפני כמה משפטים…) וגם לקבל כמה שיותר ביקורות.

ככל שהפרטים מלאים ועדכניים יותר, כך גם יש סיכוי גבוה יותר שמי שיחפש את השם שלכם בגוגל יקבל בלוק מידע קצר על העסק.

למעשה, מדובר כאן בסימון של שמות בני אדם שדיברתי עליו במבוא.

עם זאת, אתם צריכים לקחת בחשבון שמדובר על תוצאה שמופיעה על סמך המיקום של המשתמש. למשל, אם אתם אדריכלים שהמשרד שלהם נמצא בחיפה, אין הרבה סיכוי שתופיעו על ביטוי כמו "אדריכל בבאר שבע".

אם יש לכם את הזמן, רצוי מאוד לקרוא את המדריך שלי לקידום מקומי.

קידום באמצעות נכסים

אין לכם זמן או כוח להקים אתר כדי שהשם שלכם יופיע בגוגל? אין בעיה!

יש ברשת עדיין לא מעט פלטפורמות שבהן אתם יכולים לכתוב פוסטים. עדיף לכתוב בפלטפורמות שתומכות בעברית (RTL) על מנת שהטקסט ייראה כמו שצריך.

לדוגמה:

וורדפרס.קום – תומך בעברית באופן מלא
בלוגר.קום – שירות של גוגל – גם כן תומך בעברית

יש גם אפשרות לפתוח אתר בפלטפורמות חינמיות לניהול תוכן כמו WIX.

אתם רק צריכים לקחת בחשבון שאם תחליטו בעתיד לפתוח אתר משלכם, אתם עלולים למצוא שאתם מתחרים בעצמכם וחבל סתם למחוק את כל האתר שבניתם.

בפלטפורמות בלוגים (או כאלו שניתן לצרף להן בלוג) בדרך כלל אפשר להגדיר קרדיט למי שכתב את הפוסט. שימו לב שמדובר בשם המלא שלכם.

קצת על נכסים דיגיטליים…

עזרה לאתרים במיקומים נמוכים

כאמור, אם אנחנו צריכים להתמודד מול אתרים חזקים, אנחנו עשויים להיתקל בבעיה ולמצוא שהם מופיעים לפנינו!

כאן נכנסות לפעולה שיטות קידום קלאסיות. למרבה המזל, קידום שם של אדם או חברה הוא קל יותר כשמדובר במקרים האלו.

קישורים

קישורי קרדיט הם הדבר הכי קל שאפשר ליצור ובדרך כלל הם עובדים לא רע. בשביל זה רצוי לפנות אל בעלי אתרים אחרים ולבקש מהם לכתוב פוסטים אורחים אצלם.

יהיו כאלו שבהחלט ישמחו לתוכן בלי שתתנו להם קישור חוזר.

עוד מקור טוב לקישורים הן תגובות בבלוגים. אומנם מדובר בקישורי nofollow (או סוגי קישורים אחרים שלא מעבירים קרדיט לאתר אליו הם מקשרים), אבל בדרך כלל גוגל קולט את הרמז ונותן להם משקל, בתנאי כמובן שיש גם קישורים מהסוג הסטנדרטי.

תוכן

מן הסתם, האתר לא יהיה מקודם על השם או המותג שלכם אם לא תציינו אותם במקום בולט.

נסו לשלב אותם במקומות הבאים:

  • הכותרת הראשית (H1) וה-Title של דף הבית
  • הכותרת הראשית (H1) וה-Title של דף אודות
  • כל מקום שבו כבר יש טקסט שיווקי (כולל כמובן עמוד אודות)
  • אם יש לכם בלוג או אוסף מאמרים, כתבו אותו כקרדיט.

לפעמיים, במערכות כמו וורדפרס לא תמיד אפשר להפנות את קישור הקרדיט לעמוד שהוא לא עמוד הפרופיל (שמיועד לכך).

במקרה הזה הכי פשוט לשכתב את עמוד האודות. כל עוד הטקסטים מספיק שונים, גוגל לא יעניש אתכם.

יש גם אתרים שבשל המבנה שלהם מעדיפים לא לפתוח את אפשרות הפרופיל המלא, אלא להצמיד בלוק קרדיט לכל פוסט (כמו אצלי).

הטקסט אומנם חוזר על עצמו בכל פוסט, אבל הוא לא מספיק ארוך כדי לגרום לבעיה של שכפול תוכן.

תמונות

תמונות חשובות גם לגרף הידע ויש גם סיכוי שהן יופיעו בתוצאות שלא כחלק ממנו. לכן חשוב לשלב תמונות שלכם או של הלוגו שלכם במקומות הרלוונטיים ולא רק כחלק מהתבנית או תמונה גדולה יותר.

אם ביצעתם את כל ההמלצות כאן (והן לא קשות ליישום), ברוב המכריע של המקרים תוכלו להגיע לאחד המקומות הראשונים, אלא אם כן כתבתם פוסט אורח באתר מאוד נחשב.

אבל זה לא בהכרח אסון כל עוד התוכן הזה מקצועי ומפנה אל הביוגרפיה שלכם.

לסיכום ומילה אחרונה

אם אתם לא מופיעים בגוגל באופן בו ציפתם, זה ממש לא אסון ויש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות: לפתוח בלוגים, לחזק את הנוכחות ברשתות חברתיות וכמובן לקדם את האתר הפרטי או התדמיתי שלכם עצמו.

למעשה, עדיף לא להופיע בגוגל כלל מאשר להופיע בהקשרים שליליים, אז יכול להיות קשה יותר לתקן את המצב.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו