052-9095200

איך לפתוח בלוג (ואיך לעשות את זה טוב)?

לפעמים נדמה שכיום, כמעט ואי אפשר למצוא אתר אינטרנט מודרני שלא כולל בתוכו בלוג.

בלוג, אותו "יומן" דיגיטלי הוא פלטפורמה שמאפשרת לנהל פוסטים – שהם סוג של מאמרים, כתבות או קטעי תוכן, שסוקרים סוגיה ספיציפית. ישנם סוגים שונים של בלוגים בכל תחומי החיים: בלוגים בנושאי ספורט ותזונה, בלוגים בנושאי טכנולוגיה, בלוגים בנושאי היסטוריה, בלוגים שנושאים הקשורים לפיננסיים, וכמובן יש גם בלוג קידום אתרים 🙂

בימנו, לא חייב להיות אדם עם אוריינטציה טכנולוגית מאוד גבוהה כדי לנהל בלוג. יש לא מעט פלטפורמות שיאפשרו לכל מי שיבקש זאת להקים ולנהל בלוג בקלות ובפשטות, לשתף את הגיגיו בנושאים שונים, לחוות את דעתו, לסקור מוצרים שונים בתחום שבו הוא מתמחה ועוד.

איך לפתוח בלוג

איך מקימים בלוג?

אז קודם כל – אם אתם רוצים לדעת איך לפתוח בלוג, אתם במקום הנכון 🙂

בגדול, ניתן לחלק פלטפורמות לניהול בלוגים לשני סוגים עיקריים:

1. בלוגים בפלטפורמות מארחות

כאן מדובר בבלוגים שהם חלק מפלטפורמה ציבורית המאפשרת הקמה וניהול שוטף של בלוג.

בתצורת עבודה זאת, מנהל הבלוג הוא למעשה אורח בפלטפורמה, וצריך לציית לכללים שלה.

היתרון הגדול של פתיחת בלוג בפלטפורמות כאלו הוא פשטות ההקמה והניהול של הבלוג: לא צריך להתקין מערכת לניהול תוכן, לא צריך להתעסק עם אחסון אתרים עם רישום דומיין, עם אבטחת האתר, עם גיבוי, עם התקנת טלאי אבטחת מידע על תוספים שונים ועוד.

החיסרון בניהול בלוגים על פלטפורמות מארחות הוא העובדה שהבלוג לא באמת שייך לכם.

אם תירצו ביום בהיר להעביר את הלוג לפלטפורמה מארחת אחרת, יהיה לכם קשה מאוד לעשות זאת. אם הפלטפורמה עצמה תודיע ביום מסויים על סגירת השירותים שלה, תאלצו למצוא פתרון יצירתי להמשך ההתנהלות של הבלוג.

דוגמאות לפלטפורמות מארחות שונות ניתן למצוא בתפוז, קפה דה מרקר (שנסגר בינתיים), weebly, wix, Tumblr ועוד רבים אחרים.

2. בלוג המותקן באתר שלכם

השיטה השניה להקים ולנהל בלוג – אותו יומן דיגיטלי שיאפשר לכם לפרסם לעולם את כל מה שיש לכם לשתף, היא להקים אותו על מערכת ניהול התוכן של האתר שלכם.

הקמת בלוג מאתר משלכם היא בטוחה יותר לטווח ארוך, ומאפשרת לכת לשמור ולגבות את התוכן שלכם לעתיד.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם האתר שלכם מבוסס על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס, תוכלו בקלות ובפשטות לנהל בלוג באתר.

בניגוד לניהול בלוג בפלטפורמות מארחות שונות, כאן הבלוג הוא שלכם, באחריותכם ובשליטתכם המלאה.

תוכלו להעביר אותו לכל פלטפורמה שתירצו בעתיד, להחלט כיצד הוא יראה, מה יהיו כללי העיצוב שלו, ולא תהיו נתונים למרות הכללים של פלטפורמת ניהול התוכן.

בוידאו הבא אני מדגים איך עובדים עם וורדפרס, הפלטפורמה הכי פופולארית לבלוגים כיום:

מה היתרון שבלוג יכול לייצר?

אחרי שהבנו באילו דרכים שונות ניתן להקים בלוג ולנהל אותו באופן שוטף, בואו ננסה להבין למה בכלל שאדם ירצה לקחת על עצמו פרויקט כזה ולפתוח בלוג.

הנה כמה סיבות שאולי תשכנענה אתכם לפתוח בלוג:

פתיחת בלוג כחלק מניהול תחביב

לא מעט אנשים אוהבים מאוד לכתוב.

הם מרגישים שאם הייתה ניתנת להם הבמה, הם היו מאוד רוצים לשתף את העולם בסיפורים ובשירים שהם כותבים, לקבל עליהם פידבק ולהזין את הנפש.

בדרך כלל, בלוגים מסוג אלו לא מייצרים הכנסה לבעלים שלהם, אולם אם הם הופכים להיות פופולריים במיוחד, הם יכולים לייצר הכנסה כזאת באמצעות סוגים שונים של מודלים עסקיים, החל משילוב פרסומות ובאנרים באתר, דרך אפיליאציה (שיווק שותפים) ועד לייצור לידים של ממש לעסקים אחרים. אבל, מאחר שמוניטיזציה לאתרים לא נושא המאמר הזה, נמשיך הלאה.

יצירת שם

לפעמים, מנהל הבלוג עושה זאת על מנת לייצר לעצמו שם בנישה שבה הוא פועל.

אם, למשל, מדובר בבונה אתרים, ייתכן שאנשים שיחשפו לתכנים שונים שהוא כותב, שמלווים בטיפים שונים הקשורים לבניה נכונה ואפקטיבית, עיצוב מודרני, התייחסות לסוגיות כמו רספונסיביות של האתר וזמן טעינת התמונות באתר ועוד, יחשיבו אותו לגורם מקצועי בתחום ולא יהססו לפנות אליו לכשיזדקקו לשירותים שלו. למידע נוסף על מיתוג באינטרנט.

יצירת אינטראקציה עם קהל

לא מעט פעמים, הבחירה להקים ולנהל בלוג נובעת מן הצורך לייצר אינטראקציה עם קהל היעד הפוטנציאלי.

למשל, חברת סטארטאפ שמנסה לקדם רעיון חדשני ומעוניינת לבדוק אותו עם קהל היעד, יכולה לנהל בלוג ולהיות קשובה לרחשי הלב של ציבור הרוכשים הפוטנציאליים, באמצעות מעקב אחר התגובות שלהם לפוסטים השונים המתפרסמים בבלוג.

סקירה של מוצר או שירות

בלוגרים רבים יכולים לייצר לא מעט ערך לקהל הקוראים שלהם באמצעות סקירה של מוצרים חדשים בנישה שבה הם פועלים.

לדוגמה: בלוגר מתחום הספורט יכול לסקור שעוני ריצה חדשים, ולהרחיב על חווית השימוש בהם, רמת האמינות שלהם, הנוחות שלהם ומדדים אובייקטיבים שונים כמו משך הזמן עד להתרוקנות הסוללה ועוד.

בדרך כלל, בלוגרים מובילים בתחומים כאלו יקבלו מן החברות היצרניות שעונים להתנסות כדי שאלו יסקרו אותם בבלוג ויפיצו את התכנים לקהל היעד שעוקב אחר הבלוג.

קידום אתר

אחד השימושים הנפוצים בהקמה וניהול שוטף של בלוג באתר, היא קידום האתר בצורה אורגנית – כלומר, שיפור הנראות של דפי האתר בתוצאות החיפוש. בלוג יכול לסייע לבעל האתר לדרג את האתר על ביטויי זנב ארוך, וכן לשדר לגוגל שלאתר קיימים הסמכות והידע הנדרש כדי לעסוק בנישה שבה האתר פועל. למידע נוסף על קידום אתרים.

ניהול מוניטין

שימוש נוסף שניתן לבצע באמצעות בלוג הוא תהליך של ניהול מוניטין – תהליך שבו לצד הרחבת האזכורים החיוביים אודות מותג, מנסים לדחוק, באמצעים שונים וביניהם כתיבת פוסטים בבלוג, תוצאות שליליות המאזכרות את שם המותג הרחק אל תוצאות החיפוש בעמוד השלישי ומעלה.

טיפים חשובים בהיבט של ניהול בלוג

לפני סיום, הנה כמה טיפים שמניסיוני יכולים לסייע לכל מי שבוחר לפתוח בלוג ולנהל אותו באופן שוטף:

טיפ מספר 1: התמדה

אם אתם מתכוונים להקים בלוג ולכתוב בו באופן חד פעמי או זמני – ותרו על העניין מראש. הסוד בהצלחה של כל בלוג הוא התמדה. בלוג משמש לא רק להעברת ידע, אלא גם ובעיקר על מנת להזכיר לקהל היעד שאתם קיימים.

מי שבאמת מתמיד בכתיבת בלוג (ויצירת תכנים באופן כללי) יוכל להנות מאד מהמדריך שלי על פרסום אוטומטי של תכנים רנדומליים באמצעות זאפייר (Zapier).

נשמע מעניין? כל הפרטים בוידאו הבא:

טיפ מספר 2: יצירת ערך אמיתי

אל תכתבו רק לשם הכתיבה. צרו ערך אמיתי לקהל הקוראים בבלוג.

זוכרים את הדוגמה שציינתי מקודם, על הבלוגר בתחום הספורט? ובכן, סקירה של שעון ספורט חדש בהחלט מייצרת ערך לספורטאים שמתלבטים מהו דגם השעון הבא שהם ירצו לרכוש לעצם.

טיפ מספר 3: למצוא מה מעניין את הקהל

לכתוב על נושאים שמעניינים אתכם זה חשוב, אולם לכתוב על נושאים שמעניינים את קהל היעד שלכם זה חשוב כפליים.

מדוע? משום שאז קהל היעד שלכם יגיע, ייצר לאינטראקציה עם התכנים בבלוג, יגיב, ישתף, ויאותת גם למנועי החיפוש שיש כאן סוג של נכס דיגיטלי עם רלוונטיות לתחומי העניין של לא מעט גולשים.

צריכים השראה לתכנים שלכם? תבדקו את המדריכים האלו:

מעדיפים לצפות ולא לקרוא? בבקשה:

טיפ מספר 4: לכתוב פוסטים ארוכים ומושקעים

נכון. האיכות חשובה הרבה יותר מן הכמות, אולם אין הדבר אומר שאתם יכולים להזניח את אורך הפוסטים כאילו לא היה פקטור משמעותי. כדי שמנועי החיפוש השונים וגם קהל היעד יתרשמו שמדובר בתכנים איכותיים ומקיפים, הקפידו לייצר תכנים ארוכים ומושקעים.

טיפ מספר 5: לחדש

מידי פעם, נסו לייצר בבלוג תוכן שמחדש באופן אמיתי לקוראים שלכם. צרו תוכן שלא נכתב בשום מקום אחר ושיש לו ערך מוסף לקהל יעד.

טיפ מספר 6: הכל כבר נכתב – השאלה איך אורזים…

עם כל הכבוד לרצון לחדש – לפעמים באמת לא תעמוד לכם האפשרות לעשות זאת, משום שתקבלו את התחושה המוצדקת שבתחום שלכם – הכל כבר נכתב.

הסוד, במקרה הזה, הוא אריזה נכונה של החומר. לעיתים, הצגת אותו מידע בצורה קצת יותר מסודרת, קריאה ובהירה, יכולה לחולל פלאים באינטראקציה מול הקהל.

עוד מדריכים שווים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו