אם לוקחים בחשבון את מגוון שיטות השיווק הדיגיטלי הקיימות היום בשוק והכלים השונים שצצים כל יום ברחבי הרשת, קשה להאמין שדיוור אלקטרוני עדיין רלוונטי אחרי כל הרבה שנים.
עם זאת, שיווק באמצעות אימייל מרקטינג עדיין אחד הכלים הכי טובים לשמור על קשר עם הלקוחות שלנו, במיוחד בבניית מערכת יחסים ארוכת טווח איתם.
בנוסף, העלויות בתחזוקת ניוזלטר (שבועי או חודשי – זה כבר תלוי במותג) הן מינימליות, לאחר השקעה הראשונית בעיצוב נראות הניוזלטר – כל מה שעליכם לעשות זה לצבור קהל נמענים רשומים מאושרי דיוור ולייצר תוכן איכותי עם מידע שהנמענים ירצו לקבל.
במאמר הנוכחי:
- נחזור קצת לבסיס – סקירה קצרה על מהו ניוזלטר ולמה זה טוב לכם כבעלי עסקים
- ניתן סקירה זריזה על סוגי ניוזלטרים נפוצים
- נעבור על כמה יתרונות מרכזיים של ניוזלטרים
נתחיל מהבסיס – מהו בעצם ניוזלטר ולמה כדאי לדוור אותו?
אימייל מרקטינג זו הדרך הטובה ביותר ליצור מערכת יחסים עם קהל הנמענים והלקוחות הפוטנציאלים שלכם, זו הדרך שלכם לשלוח מסרים מדויקים שילמדו אותם למה דווקא אתם והמותג שלכם הם הבחירה המתאימה.
בין אם אתם מספקים מוצרים וירטואליים או פיזיים, נותני שירות או יועצים בתחום כלשהו, המסע שהלקוחות שלכם עוברים יהיה זהה ושימוש בניוזלטרים תהיה דרך נהדרת לספק להם את כל המידע שהם צריכים לדעת כדי לבחור בכם.
יום אחר יום או שבוע אחר שבוע, הנמענים שלכם יזכו "להתבשל" ולשקול את הבחירה בכם בעזרת הסיפור שתספרו להם עם אותם ניוזלטרים.
הנה סוגים של ניוזלטרים שאפשר לדוור למגוון הלקוחות והנמענים:
1. ניוזלטרים פרסומיים – כמובן שזה הברור מאליו אבל הרבה חברות מדלגות על השלב הזה.
אין שום סיבה שאם אתם מקדמים מבצע כלשהו במגוון הכלים הדיגיטליים שלכם, שהלקוחות והנמענים שלכם לא יקבלו ניוזלטר המעדכן על כך גם כן.
להבדיל מהקמפיין דיגיטלי בגוגל או בפייסבוק, הניוזלטר נשאר בתיבת המייל של הנמענים שלכם ומאפשר להם לחזור אליו גם בזמן נוח יותר.
תהיו קריאייטיבים! אם המבצע שלכם כולל קודי קופון – דוורו אותם גם באמצעות קמפיין SMS במקביל למייל.
2. וובינרים, סדנאות והדרכות – ידע הוא כוח וכל חברה רוצה שהלקוחות שלה ייראו בה כאוטוריטה בתחומה, לכן כמעט כל חברה היום מוצאת דרכים להעביר את הידע הלאה.
בין אם זה מיט-אפים, ימי סדנאות עיוניים, הרצאות מומחים, הדרכות מוצר או וובינרים אונליין.
יש אינסוף דרכים להעביר ידע הלאה אבל מה שהכי חשוב זה כיצד מיידעים את הנמענים. ניוזלטר זו אחלה דרך לסכם את ההיילייטס של האירוע, הזמן, המקום והשעה ואפילו להוסיף לינק לעמוד נחיתה בעל טופס הרשמה במידה ומדובר באירוע עם מקומות מוגבלים.
גם באוטומציה! בעזרת יצירת אוטומציית מיילים לנרשמים ניתן לחסוך המון זמן עבודה.
3. חדש בבלוג – תוכן הוא המלך וכמעט כל חברה, בעל עסק או נותן שירות יודעים לתחזק היום בלוג תוכן מקצועי ואיכותי. דוורו לנמענים שלכם את ההיילייטס מהבלוג אחת לחודש לפחות כדי לתת להם את ההרגשה שאתם לא רק ביזנס, גם הרבה ערך מוסף.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
4. חדשות ועדכונים – מונה סמנכ"ל חדש בחברה? המוצר התעדכן? הוספתם פיצ'ר חדש ומעניין? כתבו עליכם במגזין בינלאומי חשוב? הנמענים שלכם נרשמו לניוזלטר שלכם מסיבה, הם התחברו למותג שלכם והם רוצים לשמוע עוד.
ספרו להם על הדברים החשובים שקורים בחברה שלכם, כתבו על התקדמויות עסקיות, על התחדשויות המערכת. זו דרך מצוינת לשמור על מערכת יחסים ארוכת טווח עם הנמענים שלכם.
5. עדכוני כנסים – אם כבר דיברנו על הזמנה לסדנאות והדרכות, אימייל מרקטינג זו דרך מעולה להזמין נמענים לכנסים שלכם או לכנסים בהם אתם מתארחים כדוברים.
בין כל המינגלינג, הנשנושים וכרטיסי הביקור, הנמענים שלכם יזכו להכיר חלק מהצוות שלכם מקרוב ולשייך פנים לדמויות ברשת. זו דרך מעולה להרחיב את החשיפה למותג שלכם ולייצר מודעות חיובים בנוגע לידע שיש לכם לתת.
6. סקרים ומשובים – אם לא תדעו מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם, איך תלמדו להשתפר?
ויתרה מכך, אם לא תדעו למה הנמענים שלכם לא הופכים ללקוחות, איך תדעו מה אתם מפספסים בתהליך השיווק?
דוורו ללקוחות ולנמענים שלכם סקרים ושאלוני משוב, זה נותן את התחושה שאכפת לכם מהתהליך שהם עוברים ולא רק מהרווח הכספי שיוצא לכם מזה.
זכרו! מטרת הסקרים היא לא רק לצבור דאטה אלא גם לפעול לפי המסקנות הנובעות מהם.
ולסיכום, מהו היתרון הגדול של דיוור ניוזלטרים?
אין בעיית חשיפה, שלא כמו בכל תחום אחר בעולם הדיוור האלקטרוני, בעולם האימייל מרקטינג אין חשש מחשיפה לקהל הלקוחות, למעשה יש בידיכם הזדמנות לחשוף את המסרים שלכם ל-100% מקהל הנמענים (אחוזי הפתיחה בפועל עומדים בממוצע על 20-40%, כתלות בגורמים רבים) – כל זה ללא עלויות מלבד החבילה שרכשתם במערכת הדיוור האלקטרוני שלכם.