והפעם אחד על אחד עם אור פיאלקוב – אושיית פייסבוק ובעלים של חברת פיאלקוב דיגיטל, מהמובילות בתחום של שיווק בפייסבוק בארץ.
שלום אור, כהרגלי אשמח שתפתח קצת עם הכרות – מי אתה, איך הגעת לתחום, מה אתה עושה כיום וכו'
אני אור, בן 35 אוטוטו, נשוי לענבל ואב לאיתמר. הגעתי לתחום די בטעות, שחזרתי לארץ אחרי שגרתי בסין שנתיים וחצי התחלתי ללמוד קורס שיווק דיגיטלי במכללה לניו מדיה ומשם התגלגלתי לתחום של ה-PPC. אני בכלל רציתי ללמוד עיצוב גרפי, אבל הקורס היה מלא והיו מקומות רק לקורס בוקר ולא האמתי שאמצא עבודה.
היום יש לי סוכנות דיגיטל (פיאלקוב דיגיטל) שעושה קמפיינים ממומנים ללקוחות בארץ ובחו"ל ללקוחות בינוניים-גדולים.
מה אתה חושב על טראפיק בתשלום לעומת טראפיק אורגני?
בשני המקרים משלמים על הטראפיק, גם בטראפיק אורגני צריך להמשיך לתחזק את זה כל הזמן ולשלם כסף למקדם אתרים בשביל שהתוצאות ימשיכו להגיע (כמה בדיוק? עוד על מחירי קידום אתרים). בפרסום הממומן יש יתרון שהתוצאות מגיעות באופן מיידי ואתה לא נתון לקריזות של גוגל בכל מה שקשור לשינויים באלגוריתם.
וטראפיק ממומן בפייסבוק לעומת פרסום בגוגל?
בגוגל יש יתרון אדיר שאנחנו מוצאים אנשים שיש להם כוונת קנייה, אבל העלות הגבוהה לקליק ביחד עם נפח חיפושים נמוך בחלק מהמקרים גורמים לי לאהוב את הפרסום בפייסבוק, שם בעזרת פרסום מבוסס דמוגרפיה, ניתן להגיע לאנשים הנכונים ולעניין אותם במוצר שלא בטוח שהם בכלל חשבו לקנות אותו.
תוכל לעשות סקירה זריזה על השינויים שחלו במערכת הפרסום לאחרונה ואיזה עוד דברים מעניינים צפויים לנו בהמשך?
יש הרבה שינויים במערכת הפרסום, השינוי הכי גדול זה איחוד של האדס מנגר והפאוור אדיטור למערכת אחת, ובעיקר הרבה כלים חדשים לפרסם במסנג'ר, לבדיקת קראיטיב, וסוגי מודעות חדשות.
יש תחומים שלא מתאים להם פרסום בפייסבוק בכלל?
תחומים שהצורך בהם מיידי כמו מנעולן אם נתקעת מחוץ לדלת – אין לזה ערך בפייסבוק.
אני בעצמי מפרסם פה ושם בפייסבוק (בקטנה). תופעה שאני נתקל בה שוב ושוב: "עייפות" של מודעות. גם כשהקהל רחב יחסית, אני מגיע למיצוי די מהר של מודעות מבחינת התוצאות – זוהי תופעה מוכרת או שאני ממש גרוע וצריך לבוא אליך לסדנה נוספת? 🙂
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
התופעה מאוד מוכרת וזה באמת הבעיה הגדולה של פייסבוק, אתה מציג את המודעות שלך לאותו קהל ולרוב הקהל הוא לא ענק ולכן אחרי תקופת זמן יחסית קצרה המודעות מתעייפות, אני ממליץ להכין תמיד סט נוסף של קראיטיב שיעלה ישירות שהסט הקודם מתעייף ותמיד להיות עם האצבע על הדופק, אם 3 ימים הקמפיין לא מביא תוצאות טובות ישר להחליף את הקראייטיב
מעניין אותי לשמוע מה דעתך על קמפיין לידים בהשוואה לקמפיין קלאסי של דפי נחיתה חיצוניים: משתנה לפי תחום? יש משהו שעדיף באופן גורף מנסיונך או שתמיד צריך לנסות ולהסיק מסקנות?
בהמלצה כללית, אני תמיד ממליץ לנסות גם וגם – אבל שאתה פונה לקהל שלא מכיר אותך, לידים ממודעות לידים לרוב כשהם יקבלו פניה מהאיש מכירות הם או יתכחשו לפנייה או שהם יתלוננו על המחיר והאיכות של הלידים. ההמלצה שלי אם המותג הוא לא מוכר להפנות לדף נחיתה ורק ברימרקטינג להפנות למודעות לידים.
אופציה נוספת במודעות לידים זה לשים דף מקדים או שאלה שמחייבת את הגולש לבחור תשובה וככה הפנייה יותר איכותית – אך לרוב זה מעלה את המחיר לליד והופך את הכלי ללא ממש כדאי לעומת דף נחיתה.
איך אפשר בלי לדבר על צ'אטבוטים – הדבר הכי חם כיום. תובנות, טיפים למקסום הנושא הזה?
צ'אטבוטים זה כלי מעולה, אך חייבים לבנות אותם עם מחשב על כל התרחישים והשאלות האפשריות כדי שאנשים לא יתקעו מול רובוט שלא מבין מה הם רוצים. כי זה יוצר המון תסכול לגולשים. בנייה נכונה של צ'אטבוטים יכולה להביא המון מתעניינים בצורה מאוד חכמה. העלות לבנות בוט איכותי היא לא זולה וצריך לקחת את זה בחשבון.
לסיום, אם יש משהו נוסף שאתה רוצה להגיד – זה המקום
תמיד תנסו, התחום הזה מאוד דינאמי ואין נוסחאות קסמים, תנסו כל כלי חדש או אפשרות קראיטיב חדשה גם אם אתם חושבים שזה לא יעבוד.
תודה רבה אור 🙂
ראיונות נוספים: