תפריט
תפריט

אחד על אחד עם רוברט נחום

והפעם אני עם רוברט נחום, משווק אינטרנט ותיק עם נסיון רב בשיווק סטארטאפים בזירות בינלאומיות ובכלל.

אחד על אחד עם רוברט נחום

שלום רוברט, אשמח אם תספר קצת מה הביא אותך לתחום השיווק הדיגיטלי ומה אתה עושה היום?

מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד התעסקתי בשיווק, בין אם לספר לחבר שלי על מוסיקה שהוא חייב לשמוע ועד לנסות ולמכור דגלי ארץ ישראל ביום העצמאות. במהלך לימודיי עבדתי בכמה משרות שיווק, ולאט לאט התברגתי בכמה מסוכניות השיווק הטובות ביותר בארץ. כיום אני עושה בעיקר 2 דברים: אני CMO בחברת סטארטאפ בשם Pruvo וגם אני המייסד של סוכנות שיווק קטנה בשם Topanda. אני בדר״כ עובד עם חברות סטארטפ ומעניק שירותי שיווק וייעוץ שונים.

מה הנסיון עם עבודה מול סטארטאפים לימד אותך במהלך השנים?

העבודה עם סטארטפים (גם כחלק מסטארטאפ וגם בתור נותן שירות לסטארטאפים) לימדה אותי לחשוב באופן יצירתי ולדעת להסתגל לשינויים על בסיס יומיומי. עולם הסטארטאפים הוא עולם מהיר מאוד ודינמי כך שבכדי להצליח בו, יש צורך תמידי לחשוב מחוץ לקופסה. בנוסף, למדתי עם הזמן להסתכל על דברים ברמת המאקרו, דבר שהיה קשה לי נורא בעבר.

תוכל לתת קצת טיפים לשיווק אפליקציות (ובכלל) בשוק הגלובאלי? וכיצד זה שונה מהארץ?

ברמת המאקרו, לדעתי אין הבדלים של ממש בין שיווק בשוק הגלובאלי לבין השוק הישראלי. ברמת המיקרו, יש המון הבדלים ודקויות שתמיד צריך לשים לב אליהם כאשר ניגשים לשווקים מסוימים, כולל השוק הישראלי. בנוגע לטיפים, לתת עדיפות גבוהה לבדיקות בחנות, לא משנה אם האפליקציה שלכם נמצאת ב-Google Play או ב-App Store. בדיקות על בסיס קבוע בחנות עוזרות בעיקר להגדיל את יחס ההמרה בחנות ולקבל יותר הורדות בסופו של דבר. טיפ נוסף שלי הוא לבצע מחקר מתחרים מעמיק ולראות כיצד הם משווקים את האפליקציה שלהם, כך למשל אפשר לבצע בדיקות בחנות על בסיס מה שהמתחרים עושים ואפילו עשו בעבר.

מה אתה יכול לספר על Pruvo, הסטארטפ בו אתה עובד כיום?

מדובר בסטארטפ מתחום ה-Travel Tech אשר מנסה לשנות את הדרך שבה אנו מזמינים חדרי מלון ברחבי העולם. פיתחנו מערכת אוטומטית היכולה למצוא מחירים זולים יותר בעבור חדרי מלון שכבר הוזמנו. השירות, אשר הושק לפני מספר חודשים, לא בא להתחרות באתרים כמו Booking.com, hotels.com וכו׳, אלא להעניק למשתמשים את האפשרות לעקוב אחר שינויי המחירים עד יום ההגעה למלון , דבר שלא היה קיים. השירות הושק לפני מספר חודשים וכרגע אנחנו מתרחבים בעיקר באופן ויראלי דרך הרשתות החברתיות. בנוסף, פיתחנו גם תוסף כרום המעניקה למשתמש את האפשרות לעקוב אחר הזמנות המלון באופן אוטומטי כך שבכל פעם שמישהו יזמין בית מלון באינטרנט, ההזמנה תיכנס ישר למערכת שלנו וברגע שנמצא מחיר זול יותר, המשתמש יקבל התראה על כך.

באופן אישי מעניין אותי איך ניגשים לשיווק של מוצר שאין לו ממש ביקוש, כלומר שאנשים לא ממש יודעים שקיים כזה דבר. מאיפה מתחילים?

קודם כל, מתחילים מנסיון לשנות את התודעה של הציבור בכך שיש שינוי במחירי המלונות גם אחרי שהחדר הוזמן. זה בהחלט דבר לא פשוט אך ברגע ששומעים על מה ש-Pruvo עושה, אנשים פשוט לא מאמינים. דבר שני, פיתחנו מחשבה רבה בכל הקשור לנושא הויראלי. למשל, ברגע שהמשתמשים שלנו מסיימים להזמין מחדש את חדר המלון שאנו הצענו לו, יש לו אפשרות לשתף את חבריו בפייסבוק עם הסכום  ש-Prvuo הצליחו לחסוך לו. אני חושב שהאתגר העצום של להעניק שירות שחלק ניכר מהציבור לא שמע עליו מעולם גורם לי ולצוות שלי לנסות להגיע לאנשים בדרכים יצירתיות יותר, כמו כן, אנו כל הזמן מנסים לחדש וליצור את wow effect אחרי השימוש במוצר.

מתוך ערוצי השיווק הדיגיטליים העיקריים שקיימים, במה אתה מאמין יותר והאם משהו הולך להשתנות בעתיד הקרוב?

אני חושב שערוץ התוכן הוא ערוץ השיווק הדיגיטלי שאני הכי מאמין בו. כולם יודעים שתוכן איכותי יכול להביא איתו לקוחות פוטנציאליים חדשים, גם במידה והתוכן פורסם בעבר. תחשבו על זה, זה גאוני. בנוגע לשינויים הקרובים, אני חושב שעולם הסושיאל ימשיך להשתנות בעתיד הקרוב עם דגש עם פייסבוק, לינקאדין וטוויטר הן ברמת הפרסום והן ברמת הפרסולניזציה.

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תודה רוברט!

שיתוף ב facebook
לשתף 0
שיתוף ב twitter
לצייץ
שיתוף ב linkedin
לפרגן 0
שיתוף ב pinterest
לנעוץ 0
שיתוף ב email
לדוור
שיתוף ב print
להדפיס
שיתוף ב facebook
לשתף בפייס 0
שיתוף ב twitter
לצייץ בטוויטר
שיתוף ב linkedin
לפרגן בלינקדאין 0
שיתוף ב pinterest
לנעוץ בפינטרסט 0
שיתוף ב whatsapp
לשלוח בוואטספ
שיתוף ב email
לדוור במייל

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
דילוג לתוכן