קידום אתרי מתכונים – איך עושים זאת נכון?

אין ספק שלאט לאט אתרי המתכונים והאפליקציות תופסים את מקומם של ספרי הבישול הקלאסיים.

אפילו אם אין לכם מדפסת, לפעמים הרבה יותר קל לשים את הטלפון במקום בטוח ולקרוא ממנו מאשר להפוך דפים בספר ענקי.

אני הולך להטיל פה פצצה…

קידום אתרי מתכונים

קידום אתרי מתכונים זה אחד מהתחומים הקשים ביותר שיש.

בום!

ולמה אני חושב ככה?

הסיבה פשוטה: כולם כותבים מתכונים – החל מאתרי מפלצת כמו וואלה, הארץ, ynet, מאקו וכו’, גם אתרים ייעודיים למתכונים, וגם סתם אתרים של מסעדות, חובבי בישול ועוד.

הרי אוכל זה לא משהו נישתי – כולנו אוכלים ביום יום, הרבה מאיתנו אוהבים גם להכין אוכל, וגם להשתמש במתכונים..ולכן זה תחום מאד פופולאי, וגם מאד תחרותי.

אז איך לקדם אתרי מתכונים? להלן כמה דברים שחשוב לדעת:

1. למצוא את המתכון המנצח

אין ספק שהדבר הכי חשוב באתרי מתכונים הם המתכונים עצמם, ויכול מאוד להיות שאתם בעצמכם לוקחים מתכונים מאתרים אחרים מדי פעם.

מצד שני, אם אתם מבשלים על בסיס קבוע או אפילו מזדמן, סביר מאוד להניח שיש לכם אלתורים משלכם ואתם לא בדיוק עושים את המתכון באותה צורה כמו המקור.

לדוגמה, אפשר להחליף חומרים בחומרים בריאים יותר, לשנות את צורת ההכנה (אפייה במקום טיגון), להחליף כמה מספר רכיבים של הרוטב ברוטב מוכן (דווקא פחות בריא, אבל כולנו קצת עצלנים) וכו’.

אופציה אחרת ואפילו יותר חביבה היא לבקש מתכונים שאהבתם (תמיד כדאי לתת קרדיט גם אם קיבלתם את המתכון מדודה שרה).

אלו אמנם מתכונים פשוטים יחסית שבדרך כלל משחזרים מהראש ורחוקים מהקטגוריה של מתכוני גורמה, אבל זה לא אומר בהכרח שהם פחות מתאימים לאתר: אפשר לכתוב מתכון פשוט בצורה ארוכה ומנגד לכתוב מתכון מאוד מורכב בקצרה. 

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עוד תוכן שיכול ללכת טוב ולפעמים חסר באתרי מתכונים הוא אוסף של מדריכים כללים: החל ממדריך להכנת סוגים שונים של בצק (ויש הרבה) ועד למדריך לצליית בשר על פי מידות עשייה והמלצות על מכשירי מטבח קומפקטיים עם כמה פונקציות בילט-אין.

2. לשחק עם הזנב הארוך

קידום אתרים וזנב ארוך הולכים יפה מאד ביחד.

יתרון נחמד של אתרי מתכונים הוא שאפשר לשחק המון עם הזנב הארוך וליצור קטגוריות שונות של מתכונים עם תגיות: זמן בישול, חלבי או בשרי, רמת קושי, חגים וכך הלאה.

כמובן שצריך לוודא שיש מספיק מתכונים ייחודים בכל קטגוריה בשביל לא לחטוף ענישה אלגוריתמית בגלל תוכן דל, אבל בגדול תגיות הן משהו שאפשר לבנות בצורה מדורגת בלי לחשוש יותר מדי.

ואגב זנב ארוך, אל תקפאו על השמרים😊.

שימו לב מהם הטרנדים האחרונים, אפילו מאכלי ראש השנה של 2011 הם לא המאכלים של 2018.

לכן, מלבד כלי מילות המפתח המסורתיים ותחושת הבטן שלכם, שווה להציץ גם במדורי האוכל באתרים הגדולים ואפילו בעיתונים.

לפעמים מדובר בסתם גחמה של מישהו, אבל במקרים אחרים יכול להיות שהוא חזה את הטרנד הנכון…

עוד פרטים על קידום אתרים וזנב ארוך תמצאו בסרטון הבא:

3. נוחות שימוש

כדי לשמור על המשתמשים של גוגל (כלומר: המבקרים שלכם באתר) מרוצים – יש לתת דגש על נוחות שימוש וחווית המשתמש..

נוחות השימוש בהקשר של קידום אתרים בגוגל היא חשובה מאד.

כאשר מדברים על קידום אורגני של אתרים עם מתכונים באתרי מתכונים – החשיבות עוד יותר גבוהה.

למעשה, יש צורך לקחת בחשבון כאן בשני מקרי קיצון:

  1. המקרה הראשון הוא של מי שרוצה לראות את שלבי ההכנה תמונה אחרי תמונה (במיוחד אם זה מתכון שצריך בשבילו הרבה עבודה עדינה).
  2. המקרה השני הוא של גולש שרוצה להדפיס את המתכון מול העיניים ולקרוא ממנו בזמן הבישול.

יש היום הרבה תוספים שיוצרים גרסאות הדפסה שאפשר להדפיס בלי כל התגובות מסביב.

אסור גם לשכוח את הניידים: לא בטוח שמספיק אנשים ישמחו להטביע את הסמארטפון שלהם בתוך גוש קמח, אבל יש כלים שיכולים לעזור כמו שמירה לצפייה מאוחרת יותר (בעזרת שימוש בעוגיות), שיתוף כהודעה וכו’.

להרחבה בנושאים האלה:

4. ציטוטים

שימו לב שאני מתייחס כאן לציטוטים ולא קישורים, ואני מתכוון לאותם Widgets שנותנים לאחרים להטמיע קטעי קוד בבלוגים או באתרים.

נקודת ההנחה כאן היא שמתכונים טובים הם משהו שאנשים באמת ירצו לקשר אליו, ולכן כפתור של הטמעה או שיתוף שגם יעתיק את התמונה עם שם המתכון ויכלול קישור יכול להיות מאוד שימושי.

ליד הכפתור ימוקמו מן הסתם כפתורי השיתוף הרגילים.

5. קישורים חיצוניים

“קישורים חזקים” תמיד יכולים לעזור (עוד של שירות בניית קישורים), אבל דווקא כאן אתם עשויים להיתקל בבעיה לא צפויה: רוב אתרי המסעדות היום יושבים בתוך פורטלים עם כוח מאוד חזק, ולכן זה יכול להיות די קשה לקבל קישור טוב כשכל המקדמים רוצים לקבל קישורים מאותם אתרים.

מצד שני, אתר של מסעדה פרטית לא בהכרח יהיה מעוניין להוציא קישור כי המטרה שלו היא מן הסתם שהגולש יגיע אליו ולא שהוא יבשל בבית.

האתרים שנשארו הם בעיקר אתרים כללים של חברות קייטרינג, סושי, מגשי אירוח וכו’.

אלו אולי לא האתרים האופטימליים לקשר מהם, אבל אם אתם יכולים לשתול בהם מאמר טוב (לרובם יש בלוגים), הטקטיקה הזו בהחלט יכולה לעבוד לכם.

גם אתרים של קצביות או מעדניות יכולים להיות מקום טוב, למרות שסביר להניח שתצטרכו לשנות קצת את המתכונים ו”למתג” אותם עם חומרי הגלם.

6. שימוש במידע מובנה / סכמה של מתכונים

לסיום, לגוגל יש נתונים מובנים, הידועים גם כסכמה (Schema) או Structured Data שתומך במתכונים ויוצג הישר בתוצאות החיפוש.

ככה זה נראה:

תצוגה עשירה של מתכונים בגוגל

יפה, נכון? זה גם בהחלט בולט בתוצאות.

הבעיה, שרוב אתרי המתכונים והאתרים הגדולים עושים את זה – כך שזה לא כזה בולט ביחס לאחרים.

כך או כך,

פיסת המידע הזו לא תשפיע באופן ישיר על הדירוגים, אבל בהחלט יכולה להשפיע על אחוז הלחיצות (ה-CTR) ולהעלות אותו.

המידע הכי בסיסי שמוצג ליד כל מתכון הוא התמונה שלו, דירוג וזמן הכנה, וכמובן שיש תוספים לוורדפרס שעושים בדיוק את זה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו