עוד ראיון יוצא לדרך. והפעם – יוסי לוי, איש שיווק ותיק עם נסיון עשיר וראייה רחבה על כל תחומי הדיגיטל.
שלום יוסי, ספר קצת על עצמך: איך הגעת לתחום ומה מעסיק אותך בימים אלו 🙂
אני בן 30 (-: מנהל את חברת הפרסום הדיגיטלי קומי טו גו שיווק ופרסום באינטרנט שנותנת פתרונות שיווק 360 לעסקים וחברות בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט. אני מרצה בתחום השיווק ב-6 השנים האחרונות במספר מכללות בכירות בארץ ובין היתר: מכללת ג'ון ברייס, האקר יו, מכללת תל חי, מכללת רופין ועוד.
לתחום הגעתי די בטבעיות אחרי שבתור ילד ונער כבר התחלתי להתעסק ולהתעניין בשיווק מסורתי ובעולם האינטרנט כשעוד היה בחיתוליו. כבר בשירות הצבאי שלי התחלתי לשווק בזמני הפנוי עסקים מקומיים קטנים באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות שהיו ממש ממש בתחילת דרכן. משם הדרך שלי כבר הייתה די ברורה וגייסתי עוד ועוד לקוחות עסקיים שכיום מנוהלים על ידי צוות עובדים מיומנים ומקצועי שיושב במשרד שלנו ב.. עפולה 🙂
בימים אלו אני מנהל את מגמת הדיגיטל במכללת רופין בה אנו מקימים קורסים שונים לשיווק דיגיטלי כאשר בראש המגמה עומד הקורס המלא לשיווק דיגיטלי שאני מנהל אותו. בנוסף לכך אני עובד על פרויקט חדש ומסקרן בתחום דפי הנחיתה וקמפיינים של PPC שעתיד לעלות לאוויר בחודשים הקרובים.
בתור מי שיש לו ראייה רחבה על תחום השיווק האינטרנטי ועוסק בכמה ערוצי שיווק, איך אתה מכוון בעלי עסקים לאפיקי השיווק שהכי נכונים להם?
כשאני מקבל עסק חדש לסוכנות שלנו, הדבר הראשון שאנחנו עושים הוא מחקר שוק מקיף לגבי קהל היעד הרלוונטי שלו, הפוטנציאל הגלום בשוק ובשירות שהוא מציע ובעיקר מה התקציב הפרסומי שלו.
בהתאם למסקנות שהגענו אליהן מהמחקר אנו מחליטים מה הפוטנציאל בכל פלטפורמה כאשר אנחנו מדברים בעיקר על קידום אורגני / SEO (במידה ויש לו אתר פעיל), קידום ממומן בפייסבוק וקידום ממומן בגוגל.
בעל העסק מקבל את תמונות המצב המלאה יחד עם המלצה שלנו לגבי האפיק הנכון. כלל האצבע שמנחה אותנו והטיפ שאני יכול לתת לבעל העסק הוא לקבל כמה שיותר תועלת מהפרסום בדמות חשיפות, לידים וטראפיק לאתר בכמה שפחות כסף ולא פחות חשוב מכך, בכמה שפחות התעסקות ותשומת לב מבעל העסק שכידוע זמן הוא המשאב הכי חשוב בארסנל שלו.
חשוב לציין כי עולם הפרסום כיום משתנה ודינמי כך שהפלטפורמות מתעדכנות ומשתנות כל הזמן, המלצה שניתן היום עלולה להיות לא רלוונטית בעוד מספר חודשים ולכן חשוב שגם בעלי העסקים יישארו מעודכנים בדבר החידושים והשינויים בפלטפורמות הפרסום והמשמעויות שלהם.
האם יש תחומים ספציפיים שאתה יותר אוהב להעביר בהם הרצאות, ומדוע?
אני מאוד אוהב להרצות בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט אבל במיוחד אוהב להרצות בתחום ה-PPC.
PPC זה תחום שניתן לראות בו תוצאות די מהר (במידה ועובדים נכון ומדויק) ותמיד מרגש אותי לראות תלמיד חדש בקורס שאחרי מספר שבועות של הכשרה מתחיל לקבל תוצאות טובות בקמפיינים בניהולו ואפילו מצליח לגייס לקוחות אליו לעסק כבר בזמן ההכשרה בזכות עבודה נכונה ב-PPC.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
טיפים למי שרוצה להיכנס לתחום הזה בתור פרילנסר?
יש לי מאמר שלם שכתבתי בבלוג שלי על טיפים לפרילנסר המתחיל בתחום הדיגיטל
הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת הוא לא לבזבז זמן בתחילת הדרך על תהיות והתלבטויות מיותרות, להתחיל לעבוד בתחום (גם אם זה בשכר נמוך), להשתפשף, ללמוד המון ולהבין שהלגיטימציה שלכם כפרילנסרים להגיע לרמות הגבוהות מתחילה מעבודה סיזיפית ולא הכי כיפית שבסופו של דבר תשתלם בהמשך הדרך.
טיפ נוסף וחשוב הוא תשקיעו בכלי העבודה שלכם, בין אם זה תוכנות לניתוח קמפיינים, מערכות לדיוור ובנייה של דפי נחיתה ועוד. ככל שכלי העבודה שבהם תעשו שימוש יהיו חדישים ויעילים, כך תוכלו לתת ערך ללקוחות שלכם ולשמור על פער תחרותי מול המתחרים (שכנראה חלק לא מבוטל מהם עדיין לא אימץ לחיקו את כל הכלים שאתם משתמשים בהם). לרשימה של מעל 120 כלים לשיווק וקידום באינטרנט ליחצו כאן.
אשמח אם תוכל לשתף קייס סטאדי אחד או שניים מעורר השראה מהתחום.
קמפיין שבנינו יחד עם חברת הנדל"ן גלעד מאי וחברת המיתוג אלפסי קונטקט.
מדובר בקמפיין משולב ואגרסיבי שהפקנו אשר כלל קמפיניים ממומנים בגוגל ובפייסבוק, מספר דפי נחיתה, מודעות לידים, באנרים בגוגל, וסרטוני יוטיוב מקודמים.
המסר המרכזי בקמפיין היה בשורה לתושבי האזור בדמות מתחמי מגורים פרטיים ואיכותיים ברמה שלא נראתה כמותה בעבר באותו אזור.
המסרים שהכנו פנו בצורה מדויקת לקהלי יעד שונים כאשר חילקנו את השוק לזוגות צעירים המעוניינים בבית חדש ואיכותי בסביבה צעירה, משפרי דיור מבוגרים יותר ומשקיעי נדל"ן המחפשים לקבל תשואה גבוהה על השקעתם בדירה בפרויקט.
כל קהל יעד הופנה לדף נחיתה שונה וזכה למסרים ובאנרים מותאמים באופן ספציפי עבורו. בזכות המסרים המדוייקים הצלחנו להגיע ל-40% המרה בדפי הנחיתה השונים ולעלות נמוכה מאוד לליד.
הקמפיין שהיה באוויר סך הכל למשך חודש אחד ובעלות מינימלית הצליח לייצר כמות לידים גדולה שמתוכם נמכרו עשרות דירות בפרויקט נדל"ן באזור פריפריאלי ולא קל לפיצוח.
מהמם 🙂. אחותך היא הסדנאפיסטית הדר לוי. מעוניין לשתף קצת תובנות מקידום ושיווק של אישיות מוכרת באינטרנט?
את דף הפייסבוק של הדר הקמנו כשאמנים עדיין לא ידעו מה זה פייסבוק ולא חשבו אפילו להתחיל את הפעילות שלהם שם.
היינו מהאמנים הראשונים בישראל שקיבלו את הV הכחול והתחילו לשדר לייב בפייסבוק מהופעות באמצעות אפליקציית Mentions.
בשנתיים האחרונות הדף של הדר הפך להיות אחד הפופולאריים בישראל ומונה כמעט 70 אלף עוקבים כל זאת ללא קידום ממומן ורק באמצעות תוכן של הדר.
רוב העבודה של הדר היום מגיעה בעיקר מפייסבוק בדמות של עשרות טלפונים בשבוע ישירות מהדף ועשרות פניות דרך המסנג'ר בעמוד הפייסבוק שלה.
לאמנים חדשים שמעוניינים לגדול ולהתקדם באמצעות רשתות חברתיות אני ממליץ לייצר תוכן מעניין ומקורי והרבה ממנו! לא פחות חשוב מכך יש חובה לפלח את קהל היעד שלכם ולמקד את המסרים אליו.
אצל הדר לדוגמא קהל היעד הפעיל ביותר בעמוד הוא נשים בגילאי 25-40 ולכן אנו מייצרים תכנים ומסרים מותאמים וממוקדים לקהל הזה ולמה שמעניין אותו מה שיוצר אחוז מעורבות גבוה ופידבק חיובי מהגולשות והגולשים.
עוד טיפ נוסף הוא לייצר תוכן ונוכחות באופו קבוע ולא להידבק במחלה שרווחת בהרבה דפי פייסבוק שסובלים מ"פיקים" ומפרסומים לא תדירים בעמוד. הקפידו על תוכן איכותי ומקורי לפחות 2-3 פעמים בשבוע ומקדו אותו לקהל היעד המרכזי שלכם. עוד טיפים לקידום ושיווק בפייסבוק.
עוד משהו שאתה מעוניין לשתף עם הקהילה?
האמת שיש משהו שאנחנו בתור אנשי שיווק נתקלים בו יום יום בקבוצות הפייסבוק וגם בעבודה השוטפת והוא רמת המחירים הלא יציבה בשוק שלנו.
הרבה חברות ומשווקים (כמו בכל תעשייה) בוחרים להוזיל את השירותים השונים שלהם לרמת מחירים מטורפת ונמוכה עד כדי הפסד ואי יכולת לתת שירות ברמה סבירה. בקבוצות הפייסבוק השונות ניתן לראות לעתים קרובות ביקורות על אותם משווקים "זולים", שיימינג ואפילו מתקפות על רקע אישי.
אני בטח לא תומך ברמת המחירים הנמוכה ובמשווקים שהחליטו "לשבור את השוק" אבל השיימינג והמתקפות האישיות על אותם משווקים הן לא ראויות ולא ענייניות.
אנחנו חיים בשוק תחרותי בו כל עסק מציע את שירותיו במחיר הנראה לו כדאי עבורו, זכותו של כל עסק ומשווק למכור את השירות שלו במחיר שהוא חושב לנכון.
אני תמיד לוקח כדוגמא את קופיקס בתחילת דרכה והמתקפות של היחצנים ורשתות הקפה הגדולות עליה. אם עסק או משווק מצליח ליצור מודל בו הוא מוכר את שירותיו ומוצריו במחיר נמוך, מצליח להרוויח וגם לתת תוצאות ללקוחות שלו אז כנראה שהוא עושה משהו נכון וזו זכותו המלאה.
אנחנו חיים בשוק שבו הבידול והיכולת המקצועית הגבוהה משחקים את התפקיד החשוב ביותר ולכן משווק או סוכנות שייצרו ערך ויביאו תוצאות טובות ללקוחות שלהם, יצליחו ויצמחו בסופו של דבר ללא קשר ישיר למחירים שהם גובים.
תנו לכל המשווקים בתעשייה את הזכות לקבוע את המחירים שלהם בעצמם ולשאת בתוצאות של ההתנהלות שלהם, לטוב ולרע.
לסיום…
לסיום אני יכול לומר שתחום השיווק הדיגיטלי בארץ נמצא בצמיחה ובפריחה וכיף לי באופן אישי לראות את עשרות הכנסים המקצועיים שנערכים בארץ כמעט בכל חודש ובמגוון רחב של נושאים ותחומי התמחות.
אני תמיד אומר לתלמידים בקורסים שאני מלמד כי עולם השיווק הדיגיטלי מזמן לנו כל הזמן אפשרויות ואתגרים חדשים ולמעשה כל אחד שיש לו את היכולת והכישרון בתחום השיווק יכול להצליח עם עבודה קשה והשקעה נכונה. לראיה לכך אני רואה כל הזמן בוגרים מהקורסים שבהם לימדתי עושים חיל בחברות פרסום כשכירים או פורצים דרך כעסקים עצמאיים בתחום.
בהזדמנות הזו אני אאחל הצלחה רבה לכל הבוגרים, התלמידים ובעלי העסקים שנמצאים בקורסים השונים שלנו 🙂
תודה יוסי!
ראיונות נוספים באתר: