052-9095200

אחד על אחד עם משה גרימברג

והפעם שוב אחד על אחד – עם משה גרימברג.

אחד על אחד עם משה גרימברג

 

שלום משה, אשמח שתיתן קצת רקע עליך ואיך הגעת לתחום הייעוץ?

לעולם הייעוץ הגעתי בשנת 2006 אחרי קריירה ארוכה של ניהול, פיתוח עסקי, שיווק ומכירות במגוון רחב של תחומים תחרותיים ומורכבים ביותר בשוק הישראלי.

16 ויותר שנים גדלתי בתחום העיתונות והתקשורת הן המקומית תחילה והן בתקשורת הארצית.

את הידע המקצועי והניהולי רכשתי דרך הרגליים. כאיש מכירות, מנהל מסחרי, מנהל עיתון, מנכ"ל חברה שהגיע לפלחי שוק של 96% מול ידיעות אחרונות ומעריב ארצי. מנהל שיווק ופיתוח עסקי ברשת שוקן צפון, ולאחר מכן הייתי מנהל מחלקת המודעות והמנהל המסחרי של עיתון מעריב הארצי ובמלחמה העקובה מול ידיעות אחרונות.

בכל אחד מהתפקידים האלה הייתי מאותו סוג של מנהלים אשר קידם, פיתח והעצים עובדים ומנהלים לצידו.

הייתי מסוג המנהלים שלא ישן בלילה, מתוך הבנה שהעסק או החברה אותה אני מנהל שייכת לי, והאחריות כולה עלי!! בשנת 1998 הייתי מהראשונים שהיו בצוות ההקמה של חברת פרטנר תקשורת. 7 שנים מדהימות בשני תפקידים.

הראשון אחד מ- 4 מנהלי מכירות לעסקים גדולים למשך 3 ומשהו שנים. התקופה השנייה והמאתגרת לא פחות הייתה כמנהל ה- M קומרס בחטיבת התוכן של Orange. שם לקחתי על עצמי אחריות לייצר הכנסות לחברה שלא במסגרת זמן אוויר והודעות SMS.

דניאל, הייתה לי הזכות להיות בקרבתם של מנהלים טובים ומקצועיים, ללמוד מהם ולאמץ תרבות ניהול ומנהיגות המעריכה את אלה שמקבלים החלטות ומובילים עשייה ופחות מעריכה את האלה שיותר מדברים ונותנים עצות. בכל תהליך שאני לוקח בו חלק כיועץ ארגוני – הדבר היחיד המניע אותי – מתמקד באמירה הבאה: היה והעסק הזה היה שייך לי .. מה באמת הייתי עושה?" דניאל, זהו סטייט אוף מיינד חריג בעולמות הייעוץ הארגוני – פיתוח עסקי והובלת תהליכי שינוי וצמיחה.

מה הסיבה שלדעתך הרבה עסקים נכשלים בישראל?

הסיבה המרכזית לאי הצלחתם של עסקים וחברות לשרוד את השנה הראשונה מתמקדת בחוסר הלימה בין היכולות הניהולית והפיננסיות של היזמים לבין קריאה לא מעמיקה מספיק של השוק והמתחרים.

אין זה סוד כי למעלה מ- 96% מהעסקים הקטנים שנפתחים לא שורדים את 12 החודשים הראשונים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מאלה שנשארים, למעלה מ- 80% ויותר לא שורדים 3 שנים. הנתונים היבשים מפחידים.

הכיצד ניתן להקטין עד למינימום את סיכויי הכישלון? הכיצד ניתן למנוע טעויות קריטיות בשלבי התכנון וההקמה הראשוניים של חברה או עסק?

דניאל, התשובה היותר ממוקדת לשאלתך מתמקדת בהבנה שרבים מאלה הנכשלים בפעם הראשונה – מרימים ידיים ופורשים מהמרוץ.

העולם מלא במצליחנים שפעם אחר פעם נכשלו ולא הרימו ידיים.

מתברר כי גם מי שנכשל הוא עדיין מצליחן בפוטנציה, הכישלון הוא רק "מכה בכנף" במסלול הטיסה, ולא נותר לנו אלא "לנסות עד שנצליח או לא להשאיר חותם". מתברר כי המנהלים והמנהיגים העסקיים המוצלחים ביותר הגיעו לאן שהגיעו אחרי אין ספור כישלונות ולמידה בדרך. הם בניגוד לאחרים "לא הרימו ידיים" והמשיכו אל עבר היעד שאותו חשקו לכבוש. אנחנו בתהליכי הליווי העסקי מגדילים את אחוזי ההצלחה ובעיקר מלמדים כי הצלחה היא עוד צעד בדרך שכללה לא מעט כישלונות.

עד כמה מיתוג הוא חשוב לדעתך, אם בכלל?

דניאל, אין זה סוד כי מותגים חזקים יוצרים צבא מאמינים – צרכנים נאמנים.

לכן מיתוג ובידול עסקי ומקצועי חשוב ביותר לחברות, עסקים המבקשים להמשיך לגדול ולצמוח.

האמרה הוותיקה האומרת כי "שם טוב" טוב יותר משמן טוב נכונה גם למאה ה- 21.

כיועץ ארגוני ומוביל תוכניות אסטרטגיה ומערכות שיווק ומכירות אני מתמודד עם הצורך לשפר את המיתוג והבידול העסקי של חברות ועסקים שלהם יש "שם טוב". אני מוביל תהליך בו  אני משפר את האמינות והמקצועיות שנבנתה לאורך שנים וממנף אותם אל מול השינויים בשוק ואל מול הלקוחות המתחרים והלקוחות הפוטנציאליים.

דניאל, מותג חזק זקוק לפרטנרים המאמינים כי באמצעותו הם יזכו לתועלות מוחשיות ומדידות. מומלץ כי תמיד תמצאו את הדרך ליצור תועלות מוחשיות ללקוחות שלכם. היה נכון כי תגרמו להם להבין עד כמה התמורה שהם מקבלים יוצרת ערך גדול יותר מההשקעה הנדרשת מהם.

בעולם המושלם היה נכון כי הלקוחות שלכם יבינו ולא ירצו לוותר על מערכת היחסים שיש להם אתכם.

זאת ועוד, מיתוג ובידול מביא לתוצאות בשורת הרווח ולכן תמיד אני ממליץ לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות. לקוחות מרוצים יוצרים צמיחה. אנו עוסקים בשיפור מערכי שירות ומכירות.

בכדי ליצור אמפתיה בין נראות המותג לערכיו היה נכון כי יהיו לכם הגדרות ערכים שמשקפים את צרכיהם של הלקוחות בשוק המטרה שלכם.

חובה כי תהיה נאמן להם ולא "תזגזג" בהם. כמו לישות אנושית היה נכון כי גם למותג שלכם יהיה אופי וערכים ראויים.

עבודה בתחום אינה עבודה פשוטה כלל. יש להקפיד על נראות עקבית כדי שהלקוח יבין שמדובר במותג שלך, בדרך כלל, לא נכון לבצע שינויים כלל. מעטים המקרים שחברות נכנסות לתהליך כולל של מיתוג מחדש.

בין ערוצי השיווק הקיימים היום, בדגש על הדיגיטל – במה אתה הכי מאמין?

התשובה לשאלה כאן הרבה יותר מורכבת מאשר לבחור ערוץ כזה או אחר.

בדרך כלל יש לבצע התאמה של ערוצי השיווק והפרסום היותר נכונים לחברה או לעסק על פי מספר מחקרים מעמיקים של אפיון חתך הלקוחות בחברה, אפיון הלקוחות של המתחרים ואיתור הערוצים שהלקוחות הקיימים ואו הפוטנציאליים נמצאים.

לפילוח מעמיק של שוק הלקוחות הקיים והלקוחות העתידיים יש משמעות גדולה בבחירת ערוצי השיווק הפרסום. כיום יש תזוזה אל עבר השיווק והפרסום בעולמות המדיה הדיגיטלית, הרשתות החברתיות ופרסום ממומן.

הפרינט, העיתונות, נעלמו כמעט מהשוק, הפרסום בטלוויזיה וברדיו הולך וקטן ובחלל שנוצר גוגל נכנסה ושולטת. דניאל, אתה יודע זאת טוב ממני.

אני מאמין גדול באיכות התוכן שחברות ועסקים חייבים ואמורים לתת ללקוחות שלהם במסגרת אתר הבית, או בכל ערוץ אחר.

תוכן איכותי הנותן מענה לצרכים מביא לערך. לכן אני מאמין בנושא של קידום אורגני הרבה יותר מאשר בקידום ממומן. אני כעיקרון מעדיף להסביר לחברות ועסקים להשקיע בשיפור איכות התוכן וביצירת ערך קבוע ומדיד ללקוחות ואו ללקוחות העתידיים.

כיום ד"ר גוגל קובע לנו כמעט את כל סדר היום הניהולי.

מה תעדיפו: מידע מאתר המקודם על ידי גוגל כי בגוגל הבינו שהוא מביא ערך אמיתי למחפשים? או אתר ממומן שבא "לדוג" פעמים לקוחות?

לסיכום, אני מאמין גדול בקידום אורגני, הכולל יצירת תכנים וערך המופץ ברשתות החברתיות באמצעות אתרי החברות והעסקים. אני פחות ממליץ ללקוחות שלי על קידום ופרסום ממומן. מהניסיון שצברתי תמיד נכון לא לבזבז ולמקד את המשאבים במקומות היותר נכונים.

שאלה אקטואלית: נראה שמשבר הקורונה לא הולך להיעלם בזמן הקרוב. איך לדעתך זה ישפיע על העסקים קטנים ובכלל?

משבר הקורנה, עשוי להיות אחד מהמשברים הכי קשים שעולם העסקים הקטנים והעסקים בכלל יתמודדו בשנה הקרובה.

רבים מהעסקים הקטנים, הבינוניים והחברות הגדולות ימצאו בעמדה שבחיים לא חוו אותה. עמדה שעשויה לכלול החלטות עסקיות קשות של סגירה, פשיטת רגל, או צמצום דרסטי של כוח האדם.

אלפי עסקים קטנים ונותני שירותים יקרסו, חברות ענק עשויות להיעלם. אנו מכירים את המשבר בענף התעופה. אל על, ארקיע, וישראייר עשויות להיעלם היה והמשבר לא יסתיים בטווח הקצר.

חברות תיירות ותחום המלונאות והנופש עשוי ללכת אחריהם. אנו מתמקדים בייעוץ פיתוח עסקי וניהול תהליכי הבראה שינוי וצמיחה במצבי משבר.

יחד עם זאת משברים יוצרים הזדמנויות חדשות.

חברות, עסקים ויזמים ימצאו מהר מאד דרכים ליצור ולהיכנס דווקא בתוך הכאוס הכללי ולקחת הובלה על תהליכים עסקיים חדשים.

עסקים קטנים וגם חברות בינוניות שידעו להתאים את עצמם לשינוים בטווח הקצר – יורידו את הראש מטה, ישאירו רק את האף מחוץ למים עשויים להיות אלה שממציאות את עצמן מחדש על פי מודל עסקי ואסטרטגי עדכני הרבה יותר שאלמלא המשבר היו נשארות במקום, נשחקות ונעלמות מהשוק אט אט.

ליבי עם אותם אלפי עסקים קטנים ולכן החלטתי לעשות מעשה: בצל המשבר של הקורונה החלטתי לתרום בחזרה לקהילה העסקית – "סיעור מוחות" ופגישת ייעוץ עסקי מתנה לאיתור דרכים וכלים עסקיים להתמודדות והערכות עם משבר הקורונה.

בואו יחד דווקא בתקופת המשבר הנוכחי נתרווח לשעה במשרד אצלך. תקשיב ונבחן יחד חשיבה אחרת להתמודדות עם המשבר? נעלה מספר רעיונות וכיווני חשיבה חדשים ועדכניים לעסק שלך שעשויים לגרום לפעילות העסקית שלך לבצע קפיצת מדרגה קדימה דווקא עכשיו במשבר הקורונה? אנחנו מעניקים לך מפגש "סיעור מוחות" וחשיבה משותפת בתחום הייעוץ העסקי לחברה שאת/ה מנהלים.

ללא תשלום וללא התחייבות! צור קשר עם משה גרימברג [email protected] או צלצלו ישירות אלי ונתאם פגישה 0544-814332

מהם הטיפים הכי טובים שאתה יכול לתת למי שרוצה לפתוח עסק חדש?

דניאל, לאורך השנים זיהיתי כי חברות ועסקים קטנים שהוקמו וכבר מהתחלה נעזרו ביועצים עסקיים – יועצים ארגוניים האמונים על בנייה נכונה של תשתית ארגונית עסקית וניהולית – – שרדו ושגשגו לאורך זמן.

כיום, קיימת מודעות עולה לחשיבותו של ליווי צמוד של יועץ עסקי  האמון על בניית האסטרטגיה ועל התוכנית העסקית אחרי ניתוח ומיפוי שוק ומתחרים.

המלצה נוספת מתמקדת בתובנה שאסור להרים ידיים מקשיים וכשלנות שבדרך. עסקים וחברות שהצליחו לאורך השנים, תמיד ידעו להתאושש ולקום מנקודות כשל ומשבר. לבעלי הניסיון יש את ההבנה שפעמים חסרה ליזמים צעירים – "בכדי לחוות הצלחה עלינו כיזמים לעבור לא מעט כישלונות בדרך. אלה שלא מרים ידיים ומצליחים לאסוף את עצמם ולהמשיך לחתור אל עבר המטרות – יצליחו בסופו של דבר".

דבר נוסף שאני יכול להמליץ לכאלה המבקשים לעבור לעולם העצמאי ולפתוח עסק או חברה קטנה מתמקד בהמלצה לא לאמץ את "תרבות הסמוך" הכל כך מוכרת, אצלנו הישראלים. ניהול זה מקצוע. אבל לא נעים לציין כי ברוב המקרים של עסקים וחברות שמגיעות למצבי משבר קיצוניים – זה נובע בעיקר בגלל ניהול המבוצע בצורה רשלנית מבלי לעבוד על פי תוכנית עסקית ומדדים.

היעזרו תמיד באנשי מקצוע מתחום הייעוץ הארגוני, פיתוח עסקי ובניית אסטרטגיות שוק עדכניות.

בתהליכים שאנו מובילים באמצעות תוכנית מיפוי וראיונות עומק שפיתחנו, אנו מזהים את מירב הכשלים והבעיות שטיפול בהם עשוי להציל את החברה או העסק מקריסה. עשוי להתניע תהליכים לשינוי המגמה ומעבר לרווחיות. לכן מומלץ להיעזר בשירותי חברת ייעוץ עסקי.

למותר לציין כי משה גרימברג – כיועץ עסקי מיומן והצוות שלו יכולים להגדיל בעבורכם את סיכויי השרידות העסקית.

תודה משה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו