מנהלים מסעות פרסום בגוגל? ייתכן שאתם עושים כמה מן הטעויות המצוינות פה. שמח לארח כאן שוב את טל זולברג שמציין ומרחיב על 14 טעויות PPC נפוצות.
1. אל תאגדו יותר מדי מילות מפתח יחד
פיצול מילות מפתח מאפשר להנחית לדף רלוונטי יותר לפי אותה קבוצה של מילות מפתח. יש אפשרות ליצור מודעות רלוונטיות יותר מאשר מודעה כללית.
הדבר הזה מאפשר לכם להוריד משמעותית את המחיר לקליק, לקבל יחס המרה לקליקים ולידים הרבה יותר גבוה ממה שאתם יכולים להשיג באיגוד כל המילות מפתח יחד.
תחשבו על זה שאתם מוכרים כלי בית, מישהו חיפש סיר לחץ, האם מודעה על סיר לחץ תביא הרבה יותר המרות מאשר מודעה על כלי בית? הגיוני שכן, האם הנחתה לעמוד של סירי לחץ תמיר הרבה יותר מהנחתה לעמוד הבית של כל כלי הבית? שוב, הגיוני שכן. אז למה אתם מאגדים את כל מילות המפתח יחד? בשביל לחסוך עבודה?
2. הסרת מילות מפתח בעלות ביצועים נמוכים
אם אתם מחזיקים מילות מפתח בעלות יחס הקלקה (CTR) נמוך, ציון איכות נמוך או מחיר המרה גבוה אל תהססו להשהות אותם עוד היום, הם יותר עושים לכם נזק מתועלת. וכנראה אפילו יותר ממה שאתם חושבים, זה עוד דרך להוריד את המחיר לקליק ולשפר את כל ביצועי הקמפיין
3. שימוש בהתאמה לא מתאימה
כשאנחנו מרימים קמפיין ממומן אנחנו יכולים לבחור לפחות ב-4 סוגי התאמות:
- רחבה (שלא מומלצת בשום צורה)
- ביטוי שמכיל את הביטוי שקבעתם עם או בלי תוספת של מילים לפני או אחרי
- ביטוי מדויק שזה הביטוי שקבעתם בלבד ללא תוספת
- אופרטור נוסף הוא + שבעצם משלב את התצורה של ביטוי אבל עם סדר מילים שונה גם כן.
חשוב מאוד לבחור את ההתאמה המתאימה, התאמה שלא מתאימה יכולה להביא הרבה מאוד קליקים והופעות במילות מפתח לא רלוונטיות ולהוריד את כל המספרים של הקמפיין למטה, שלא נדבר על בזבוז כסף על לחיצות מיותרות.
4. מילות מפתח וביטויים אינפורמטיביים
גולשים שרושמים בחיפוש מילים אינפורמטיביות (כמו לדוגמא, איך לעצב את הבית, טיפים לאחסון וכדומה) כנראה לא יקנו ממכם כלום, כנראה שהם גם לא ישאירו ליד. במידה והם לוחצים הם יבזבזו לכם חלק מהתקציב סתם וחבל. תכניסו מילים אינפורמטיביות למילים שליליות בשביל לחסוך כסף כמה שיותר.
5. בדיקת מילות מפתח עם שגיאות כתיב
מאוד מומלץ לעקוב אחרי ביטויים שקבעתם וגולשים שמחפשים אותם עם שגיאות כתיב ומקבלים את המודעה שלכם. אין בזה משהו רע ובדרך כלל גוגל די פוגעים בשגיאות כתיב הנקודות, אבל חשוב להיות עם היד על הדופק בשביל לוודא שאנחנו לא מופיעים במילות מפתח בעלות שגיאות כתיב שמקבלות משמעות שונה ועדיין הגולשים רואים את המודעה ולוחצים עליה.
איך בודקים את זה? לפי התמונה המצורפת:
6. אי הוספת תוספים למודעות
אוי ואבוי אם אתם לא עושים את זה עד עכשיו. תוספי מודעות מאפשרות לנו להוסיף עוד דברים למודעה בתצורות שונות.
תוספי מודעות מאפשרות לנו להשיג עוד "נדל"ן" למודעה, עוד אפשרות ליצירת קשר (דוגמת טלפון להתקשרות ישירות ממובייל), קריאה לפעולה ועוד. אי שימוש בתוספים האלה הוא פשוט ניצול לא נכון של אפשרויות המודעה ובסופו של דבר איבוד לידים ויחס המרה נמוך יותר.
אם ברצונכם לראות איזה תוספים יש למודעות לחצו כאן
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
7. כתיבת מודעה בצורה לא נכונה
אל תתביישו לכתוב מודעה אישית (אתם יכולים לקבל מאיתנו… אנחנו כאן בשבילך…. וכו)
זה מוסיף הרבה ערך למודעה והמשתמש רואה אותך בתור הפתרון לבעיה שלו, תרשמו מה המוצר/שירות יכול לעשות ללקוח ולמה הם צריכים אותו בלי לפאר יותר מדי את המוצר/שירות, לרשום המוצר שלנו הוא המוצר המושלם כולם יכולים לכתוב, מבטיח לכם שאף אחד כבר לא מאמין לדברים האלה כמעט.
אל תשכחו להשתמש בהנעה לפעולה – לחצו כאן, הזמינו עכשיו, מהרו להזמין וכן הלאה.
8. האם הכי טוב להיות במקום 1? לא בהכרח…
זה מאוד טוב להיות מקום ראשון, זה עוד יותר טוב להיות מקום 2 – בהרבה מהקמפיינים שלי ראיתי שמקום 2 מביא פחות לידים ומכירות ממקום 1. אבל כאן ציפתה לי הפתעה קטנה, הלידים והמכירות היו איכותיים הרבה יותר במקום 2 מאשר במקום 1, והוצאתי על זה הרבה פחות כסף. אז אחרי פיילוט יכול בהחלט לקרות מצב שאני אשאף למקום 2 ולא להתחרות באין סוף כסף על המקום ה-1.
9. יומן שעות להצגת מודעה
אתם מוכרים שירות? יש מצב טוב שהופעה מתי שהעסק שלכם סגור או בשבת לדוגמא הוא בזבוז כסף, לפעמים אנשים רוצים להתקשר באותה שנייה ואין להם למי… אז שילמתם על קליק ומה התוצאה של זה? הרבה פעמים זה נגמר שם וחבל. כנסו לניהול זמנים של המודעה ובחרו מתי אתם רוצים שהמודעה שלכם תופיע
הנה תמונה למתקשים:
10. התאמת רוטציה של קמפיין
אל תתביישו להשתמש בזה, זה דבר שיכול לעבוד נהדר. במיוחד באתרי מכירות או באתרי לידים שמאפשרים לעשות אופטימיזציה לפי המרות. במידה ויש לכם מספר מודעות אל תתביישו לעשות בינהם רוטציה של 90 יום בתקציב נכבד בשביל ללמוד מה עובד טוב יותר ולמה. לאחר מכן תוכלו להשהות את המודעות שמבזבזות לכם כסף ולעשות רוטציה לפי המרות. ההגדרות נמצאות תחת הגדרות מתקדמות בהקמת הקמפיין:
11. התעלמות מכתובת האיפי שלך
במידה ויש לך איפי קבוע תרצה להגדיר לגוגל להתעלם מכתובת ה-IP שלך, ככה שאם בטעות תלחצו על המודעה של הלקוח שלכם זה לא באמת יחייב אותו.
את המדריך לאיך לעשות את זה ניתן למצוא כאן ובהצלחה עם זה.
12. אל תשלחו גולשים לעמוד הבית שלכם
תשתדלו להפנות את הגולש לעמוד הרלוונטי, תקבלו ציון איכות הרבה יותר גבוה, תשלמו הרבה פחות, תקבלו הרבה יותר המרות בהרבה פחות כסף. תודו לי אחר כך אבל אחת הטעויות הכי גדולות זה לבנות קמפיין אחד עם מודעה אחת ו-200 מילות מפתח שכולם מפנות לעמוד הבית שהוא כללי ולא נוח בעליל ושם איבדתם עוד לקוח פוטנציאלי לא מרוצה.
13. התעלמות מציון איכות
שזה לא יקרה לכם, ציון איכות מביע הרבה מהרבה בחינות אפשרוית, יש לכם ציון איכות נמוך? תמהרו למצוא את הסיבה ולעלות את הציון בכל דרך אפשרית. זה יכול להיות על ידי הוספת תוכן אם הסיבה היא רלוונטיות, בניית עמוד נחיתה טוב יותר במידה והחוויה שלו היא זוועתית וכן הלאה.
את ציון מילות המפתח ניתן לראות במילות המפתח עצמם, לפי אותה מילת מפתח בלבד.
14. Serve או הגשה
אפשרות נחמדה מצד גוגל לדעת לכמה התקציב שלכם מספיק, נגיד שקבעתם תקציב של 1,000 ₪ ליום, ייתכן שכל האנשים שמחפשים את מילות המפתח שלכם רואים אתכם 24/7 ויכול להיות שרק 5% מכלל הגולשים רואים אתכם. למה זה מאוד חשוב? כי אם אתם מקבלים לידים איכותיים ומכניסים כסף אין סיבה לא להופיע 24/7 (אלא אם כן זה נוגד את סעיף 9).
זהו, בהצלחה לכם ומקווה שחסכתי לכם קצת כסף (באהבה לצדיקים בלבד)