אתמול, כמו 800 אנשים אחרים, נכחתי בכנס Next Case שארגן פבל ישראלסקי מהבלוג AskPavel. להלן סיכום קצרצר…
פבל ביקש ממני לכתוב סקירה על הכנס אבל לצערי זה כבר לא ייצא לפועל, פשוט כי לא הייתי בכל ההרצאות ואני לא יכול לכתוב סקירה בחצי קלאץ' (סליחה פבל).
יחד עם זאת, באופן אישי מאד נהניתי – גם מחלק מההרצאות, אבל בעיקר מהאווירה הכללית והעובדה שפגשתי כמה אנשי מקצוע שאני מכיר כבר שנים באופן וירטואלי.
הופתעתי גם מכמות האנשים שניגשו אליי ופירגנו לי על הבלוג הזה, במיוחד על המאמר שפרסמתי לא מזמן "מעל 100 גורמים המשפיעים על דירוגים בגוגל". את חלקם לא הכרתי בכלל. זה רק מוכיח את כוחה של הרשת והעובדה שהפצת התוכן בערוצים הנכונים עושה פלאים. אני יודע שרק אחוז קטן מהגולשים עושים לייק / שיתוף / סיגנל חברתי כלשהו לפוסטים, אפילו אם הם אהבו מאד, ואחוז עוד יותר קטן טורח להגיב. זה בסדר ואין מה לעשות – חוק המספרים.
בכל זאת אנצל את העובדה שההרצאות עדיין טריות בראש ואכתוב על כך כמה מילים:
- ההרצאה של עופר לנגר מאלפיניסט 301 (חברת קידום אתרים של פבל) הייתה סיפתח נחמד. השיטה של חמשת ה-W's למחקר מילות מפתח הייתה רעיון נחמד ובהחלט שימושי למקרים מסוימים.
- ההרצאה של אור עופר מSimilarWeb הייתה אחת החביבות עליי (מאלו שראיתי) למרות שאני לא מתעסק כמעט בE-commerce. אבל הבנאדם רהוט ויודע להעביר הרצאה כמו שצריך.
- ההרצאה של איריס שור הייתה בעיניי הכי פרקטית והכי רלוונטית למה שאני עושה ביום יום והיו שם כמה רעיונות נחמדים, למרות שזה יותר רלוונטי לחו"ל ולא לישראל.
- ההרצאה של הילה פז הייתה מאד מעניינת ברמת הקונספט (להשתמש בחוקי מתמטיקה על מנת לבצע אופטימיזציה למודעות) למרות שאני לא מתעסק בתחום הזה בכלל.
היו עוד כמה הרצאות שאמנם היו נחמדות אבל לא לקחתי מהן שום דבר. בשאר הזמן הסתובבתי בחוץ או מצאתי את עצמי על איזה פוף.
סה"כ היה אחלה והייתי שמח לעוד הזדמנויות כלו לפגוש קולגות ואנשים מהתחום באופן כללי.
שתהיה לכולנו שנת 2015 מוצלחת!