אז החלטתם שאתם רוצים להתחיל למכור באמזון ומלאי מרץ אתם מפשילים שרוולים אלא שאז עולות וצצות שאלות רבות כמו
- איך מתחילים למכור באמזון?
- מה השלבים שצריך לעבור?
- כמה עולה ההרפתקאה הזאת?
- מה סכום ההשקעה הנדרש?
- כמה ניתן להרוויח כמוכר חדש באמזון?
- ועוד שאלות רבות שחשוב לקבל עליהן תשובה מקצועית ומדוייקת.
המדריך הזה – המדריך המלא למוכר המתחיל- בא לתת לכם את התשובות לשאלות הנפוצות ולהסביר לכם את האפשרויות, הסיכונים והסיכויים שבפתיחת חנות עצמאית באמזון.
מוכנים לצאת לדרך? קדימה ממריאים….✈️
איך למכור באמזון – הקדמה קצרה
השנים האחרונות עם דגש על תקופת הקורונה הביאה רבים מאיתנו להבין שתחום המכירות ברשת האינטרנט הולך וצובר תאוצה, חברות רבות שהתבססו רק על חנות פיסית מצאו את עצמן בתקופת הקורונה עם הפסדי הכנסות עצום כתוצאה מהמשבר העולמי, הסגרים והצורך בשמירת מרחק והגנה מהידבקות.
ניתן לומר שהקורונה שימשה כטריגר להבנת החשיבות של המכירה ברשת והרבה מאד מהעסקים שלא היתה להן זרוע אינטרנטית מיהרו ופתחו כזאת ונוכחו לדעת שהזרוע הזאת יכולה להניב הכנסה משמעותית נוספת.
אבל לא רק עסקים וחברות עשו שינוי תפישתי בנושא של עבודה ויצירת הכנסה באמצעות רשת האינטרנט, כל תחום "העבודה מהבית" שמשמעו אפשרות ליצירת הכנסה ללא תלות במקום, בזמן ובתנאים חיצוניים הפך להיות נגיש ומוכר למליוני אנשים.
מבין האפשרויות הרבות שנפתחו בעולם זה תחום המכירה באמזון הפך להיות אחד הפופולריים ביותר ואלפים רבים של מוכרים חדשים הצטרפו למעגל המכירה ברשת.
הגרף שלמטה מציג את היקפי המסחר האלקטרוני בין השנים 2018-2024 ( במליארדי דולרים ) וניתן לראות בבירור את מגמת העליה המתמשכת והעיקבית בסחר האינטרנטי שאמזון נימנית על המובילים שבה.
אמזון כקניון מסחר
אמזון הינה קניון האיקומרס ( מסחר אלקטרוני ) הגדול בעולם שבמסגרתו נימכרים מדי יום מליונים של מוצרים כמעט בכל תחום שתוכלו לדמיין.
השוק (מרקט פלייס) הגדול ביותר הוא כמובן amazon.com האתר האמריקאי המשרת ברובו את תושבי ארצות הברית אך גם רבים ממדינות אחרות ובינהן ישראל מבצעים בו רכישות בסכומים אדירים.
בנוסף לאמזון ארצות הברית, ישנם קניוני אמזון נוספים במדינות שונות ברחבי העולם וכל אחד מהם הינו למעשה פלטפורמת מסחר עצמאית.
להלן חלוקת קניוני אמזון בעולם:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אירופה: כוללת קניוני אמזון בבריטניה, איטליה, צרפת, ספרד, גרמניה ,הולנד, פולין, שוודיה צפון אמריקה: מקסיקו,קנדה
דרום אמריקה: ברזיל
אסיה: יפן, סינגפור, טורקיה, הודו וסין
המזרח התיכון: ערב הסעודית, איחוד האמירויות
אוסטרליה: אוסטרליה
מה המשמעות של לפתוח חנות באמזון?
אמזון כקניון ענק מאפשרת לכל אחד לפתוח חנות עצמאית משלו בתוך הקניון הזה ולמנף את ההכח והעוצמה שלה לטובת החנות הפרטית של אותו המוכר.
המוכרים העצמאיים באמזון ניקראים סלרים והם משתמשים בפלטפורמת ניהול החנות שאמזון מעמידה לרשותם ונקראית seller central
באמזון יש 2 שיטות עיקריות למכירת המוצרים:
- FBA – משמעו שהמוכר משלח את הסחורה לאיחסון במחסני אמזון ואמזון בעצמה אחראית לביצוע ההזמנות ושילוחם לקונים. למעשה באפשרות זאת אמזון אחראית לכל הצד הלוגיסטי ואף אחראית לשירות הלקוחות במקרה של בעיה במוצר או בשילוח ולכן שיטת מכירה זאת זוכה לפופולריות רבה בקרב מוכרי אמזון.
- FBM – ביצוע ההזמנות נעשה על ידי המוכר ובאחריותו, כלומר ברגע שמישהו רכש מוצר המוכר צריך לדאוג באחריותו לאריזת המוצר ושילוח ללקוח שקנה בתוך פרק זמן קצוב.
במקרה הזה המוכר יהיה גם אחראי לכל שירות הלקוחות ולטיפול אישי במקרים של החזרות או תלונות על המוצר.
נוהל פתיחת חשבון מוכר באמזון
בכדי להתחיל למכור באמזון אנחנו צריכים לפתוח באמזון חשבון מוכר (להבדיל מחשבון הקונה הרגיל שלרבים יש).
תהליך פתיחת חשבון המוכר באמזון אינו פשוט כלל וכלל. במהלכו נידרש למילוי פרטים מדוייק וקפדני ולאחריו שלב של אימות הפרטים. במקרים מסויימים ומסיבות שונות קורה ואמזון לא מאשרים את פתיחת החשבון ובכך מסבים מפח נפש גדול למבקשי הבקשה.
מה צריך להכין לצורך פתיחת חשבון באמזון?
להלן רשימה של כל הדברים שצריך להכין לפני שניגשים לפתיחת החשבון:
- כתובת אימייל ( רצוי אימייל חדש רק לצורך הזה)
- פרטים מלאים שלנו
- מספר טלפון
- תעודה מזהה – דרכון או רשיון נהיגה סרוקים ברזולוציה גבוהה.
- כרטיס אשראי בנקאי רגיל
- שם לחנות
- טופס הצהרת בנק – אמזון דורשת טופס הצהרה מבנק אמריקאי (פיוניר לדוגמא) ובו מפורטים פרטי חשבון הבנק.
לאחר סיום מילוי בקשת ההצטרפות לאמזון, יערך תהליך אימות קצר ( שיחת וידאו קצרה או קבלת גלויית קוד לכתובת שלנו ) ולאחר כמה ימים במידה והכל עבר חלק חשבון המוכר שלנו באמזון יאושר ובשעה טובה אנחנו יכולים להעלות לחנות שלנו מוצרים למכירה.
כמה עולה לפתוח חשבון באמזון?
עקרונית ניתן לפתוח חשבון באמזון ללא כל עלות פתיחה ולשלם עמלה לאמזון רק במידה וביצענו מכירה.
סוג חשבון כזה נקרא חשבון אינדיבידואל והוא מיועד בעיקר למתחילים בתחילת דרכם שלא רוצים להתחייב לתשלום חודשי קבוע בלי קשר לכמות המכירות.
חשבון מסוג זה הוא אמנם חינמי אך חשוב לזכור שזהו חשבון שמוגבל מבחינת האפשרויות שלו ולא מאפשר פעולות ותכונות מתקדמות.
כאמור הוא מצויין למוכר המתחיל שעדיין לא בטוח בעצמו ורוצה לחסוך בהוצאות הראשוניות.
סוג החשבון השני אותו ניתן לפתוח הוא חשבון פרופשיונאל pro)) וכשמו הוא מתאים למוכר המקצועי שרוצה למנף את כל היכולות והתכונות שאמזון מציעה ומוכן לשלם תמורת זה מחיר חודשי קבוע של 40$ לחודש למספר בלתי מוגבל של מוצרים.
התשלום הנ"ל הוא תשלום רק עבור שימוש בפלטפורמת אמזון ברמה המקצועית וללא קשר לעמלות המכירה הנוספות שיפורטו להלן.
עמלות אמזון – כמה, למה, מתי ואיך
מטרתה של אמזון כגוף עיסקי היא להרוויח כמה שיותר כסף וחלק גדול מהרווח של אמזון מגיע מעמלות המכירה שאמזון גובה מהמוכרים שלה.
אז בנוסף לתשלום החודשי הקבוע של 40$ דמי שימוש בפלטפורמה ( במסלול הפרו כמצויין למעלה ) אמזון גובה גם את העמלות הבאות:
- עמלת מכירה – עמלה הניגזרת ממחיר המכירה של המוצר . עמלה זאת משתנה בהתאם לקטגוריות השונות אך במרבית הקטגוריות היא בשיעור של 15% ממחיר המכירה של המוצר. כלומר אם מכרנו מוצר ב- 40$ העמלה תהיה 6$
- עמלת איחסון – (עמלת (FBA במידה ואנחנו מעוניינים להשתמש במחסני אמזון לאיחסון המוצרים שלנו ושילוח הסחורה ללקוחות ( שירות FBA כאמור) אנו כמובן נשלם עמלה עבור השירות הזה.
גובה העמלה יגזר ויהיה בהתאם לכמות המוצרים שאנחנו מאחסנים, משקלם ונפחם.
ככל שהמוצרים שלנו יתפשו יותר שטח מדף במחסני אמזון כך נשלם לאמזון עמלת איחסון גבוהה יותר.
קטגוריות סגורות ופתוחות למוכר המתחיל
המוצרים באמזון נחלקים על פי קטגוריות ראשיות ותתי קטגוריות.
אמזון הגדירה חלק מהקטגוריות הראשיות כקטגוריות פתוחות ואת חלקן כקטגוריות סגורות.
קטגוריות פתוחות הן קטגוריות בהן ניתן להעלות מוצרים ולמכור באופן מידי ללא צורך באישור נוסף של אמזון.
קטגוריות פתוחות לדוגמא :
צעצועים ומשחקים, ספורט ונופש, כלי בית ומטבח, כלי גינה וחצר, ציוד משרדי ועוד.
קטגוריות סגורות אלו קטגוריות שעלינו לבקש מאמזון אישור מיוחד למכור בהן ולרוב נידרש לעמוד בכל מיני דרישות ולהציג מסמכים שונים המוכיחים שאנחנו מוכרים רציניים ומקצועיים ויש לנו את כל האישורים והתעודות הדרושים כמו אישורי תקינה, אישורי בטיחות ,אישורים של מנהל המזון והתרופות בארצות הברית ועוד.
קטגוריות סגורות לדוגמא: תכשיטים, שעונים, אביזרים לרכב ,מזון, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, תוספי מזון, מוצרים רפואיים ועוד.
בשל הסרבול הכרוך במכירה בקטגוריות הסגורות על פי רוב נמליץ למוכר החדש באמזון למכור בשלב הראשון רק בקטגוריות פתוחות.
מודלים עיסקיים בהם ניתן למכור באמזון
מוכרי אמזון יכולים למעשה לאמץ את אחת משלוש השיטות העיקריות למכירה באמזון והן:
- פרייבט לייבל private label
- ארביטראז' arbitrage
- דרופשיפינג dropshipping
פרייבט לייבל – בשיטה הזאת אנחנו יוצרים לעצמינו מותג אישי כלומר קונים מוצר מספק מסויים בדרך כלל בשוק הסיני, עושים בו כל מיני שיפורים ושינויים קטנים ושמים עליו את הלוגו שלנו ובכך למעשה יצרנו לנו מותג אישי משלנו.
כבעלי מותג יש לנו את כל הגמישות לקבוע את מחיר המוצר, לנסח את דף המוצר, להעלות את תמונות המוצר לאמזון, לעצב את האריזה ולמעשה לשלוט בכל פרמטר של המוצר.
ארביטראג' – ארביטראז משמעו פער מחירים בין שתי פלטפורמות או חנויות. פער זה מנוצל לטובתינו ע"י רכישה במחיר נמוך בפלטפורמה אחת ומכירתו במחיר גבוה יותר באמזון.
בפועל זה בדרך כלל נעשה ע"י רכישת מוצרים במקומות שונים במבצעי הנחה או הוזלה ומכירתם באמזון במחיר מלא.
את השיטה הזאת ניתן ליישם הן בקניה ומכירה אונליין ואז השיטה נקראית on line arbitrage או ממש ברכישה פיסית של מוצרים ואז השיטה ניקראית retail arbitrage
דרופשיפינג – שיטה בה אנחנו משמשים רק כמתווכים ביו חנות המספקת את המוצרים (לדוגמא עליבבה) לבין הצרכן הסופי הרוכש את המוצר באמזון ונהנים מהרווח שנותר מפער המחירים הזה.
היתרון בשיטה הזאת הוא שאנחנו לא נידרשים להוציא כסף מכיסינו ולהחזיק מלאי כי רק ברגע שמישהו רכש מאיתנו את המוצר באמזון, אנחנו נרכוש בעצמינו את המוצר אצל הספק שלנו ( עליבבה או ספק אחר) ונבקש מהספק לשלוח אותו לכתובת הלקוח.
בשיטה זאת אנחנו בכלל לא זוכים "לראות" את המוצר בעיניים שלנו פיסית אלא רק משמשים כמתווכים. נכון להיום כל התהליך הזה יכול להעשות באוטומטיזציה מלאה מה שמייעל מאד את השיטה הזו.
מבין 3 השיטות שיטת הפרייבט לייבל היא השיטה המעודפת על ידי רוב מוכרי אמזון משום שהיא מייצגת יצירת עסק אמיתי, ממותג עם שליטה מלאה שלנו בכל שלבי המכירה ואפשרות להתרחבות כמעט בלתי מוגבלת.
איך מוכרי אמזון מרוויחים כסף?
הרווח הכספי למוכרי אמזון נוצר עקב ההפרש שבין עלויות הרכישה והתפעול למחיר המכירה, אם ניקח דוגמא מייצגת במספרים אז מוכר אמזון רוכש מוצר במחיר של כ-10$ ומוכר אותו באמזון במחיר של כ-35$ ויוצר לעצמו רווח לאחר ניקוי עמלות אמזון.
ככלל אצבע אפשר לומר כי מכל מכירה תהיה חלוקה של שליש עבור עלות המוצר, שליש עבור עמלת אמזון ושליש ישאר כרווח למוכר, כך שממכירה של מוצר במחיר 35$ באמזון הרווח שישאר למוכר הוא באיזור ה 12$.
איך בוחרים את המוצר המתאים למכירה באמזון ?
אחת מהפעולות הכי חשובות ומורכבות היא למצוא את המוצר המתאים למכירה באמזון כך שבסבירות גבוהה יספק לנו רווח לאורך זמן.
בכדי למצוא מוצר שכזה עלינו לעשות חקר מעמיק בין מאות ואלפי מוצרים ולבחון אותם אל מול קריטריונים ברורים שעוזרים לנו למצוא את המחט בערימת השחת ולאתר את אותו המוצר החמקמק שעליו נבסס את העסק שלנו.
להלן חלק מהקריטריונים אותם נבדוק בתהליך בחירת המוצר:
# מהי רמת הביקוש למוצר
# מהו גודל התחרות איתה נאלץ להתמודד
# האם יש אפשרות לבדל את המוצר ולתת לקונה ערך מוסף שהמתחרים לא נותנים
# האם המוצר יהיה ריווחי לאחר ביצוע פעולות שיווק וקידום
# האם המוצר הוא לא מסוכן, שביר, נוטה להתקלקל
# האם המוצר הוא קטן וקל משקל
# האם המוצר הוא מקטגוריה פתוחה
# האם המוצר לא עונתי או טרנדי
ועוד ועוד…
כמה ניתן להרוויח באמזון?
ניתן להרוויח באמזון סכומי עתק, ישנם מוכרים שמרוויחים באמזון גם סכומים של 50,000 $ ויותר ליום , אבל אלו הם כמובן מוכרים ותיקים עם מספר מוצרים גדול.
יחד עם זאת גם מוכרים מתחילים באמזון יכולים להרוויח סכומים משמעותיים אבל בכדי להיות זהירים נוכל לומר שיעד הרווח שאני מציב לכל מוכר חדש באמזון הוא רווח חודשי של 2,000-5000$ וזאת לאחר כ-3 חודשים מתחילת הפעילות ועם מוצר אחד בלבד.
איזה סכום אנחנו צריכים כהשקעה ראשונית בכדי להתחיל לסחור באמזון?
הסכום הדרוש לצורך התחלת פעילות באמזון משתנה בתלות במספר גורמים:
# כמות המוצרים שנרצה לרכוש בפעם הראשונה ועלותם
# מחיר השילוח למחסני אמזון
# מחיר עבור יצירת דף מוצר מעולה- קופירייטינג ותמונות מקצועיות
# עלויות קידום ושיווק של המוצר בתוך אמזון
# עלויות שונות נוספות כמו עיצוב גרפי,אריזות, לוגו והפקת חומרים שיווקיים.
מתוך נסיוני ניתן לומר כי הטווח מבחינת גודל ההשקעה הראשונית למוכר המתחיל נע בין 8,000$ בגישה הזהירה לבין 15,000 דולר בגישה האגרסיבית יותר.
אמזון כהשקעה כספית ליצירת רווח
אם ניקח את סכום ההשקעה הראשונית שלעיל ונעמיד למולו את גודל הרווח האפשרי כתוצאה מהשקעה זאת שהינו 3,000-5,000 דולר לחודש ( ממוצר אחד) אנחנו מבינים שלפנינו מודל השקעה מעולה כמעט ללא תחרות.
רק בכדי לשים את הדברים בפרופורציה, בכדי לייצר הכנסה חודשית של 2,000$ מנדל"ן גובה ההשקעה צריך להיות כ- 2 מליון שקל ! ( יחי ההבדל הקטן…)
אופציה נוספת לממש את החנות הריווחית שלנו באמזון הוא מודל האקזיט שצובר תאוצה גדולה בקרב מוכרי אמזון.
בכדי להמחיש את גודל הפוטנציאל במודל זה, ניתן למכור חנות פעילה באמזון שמרוויחה 5,000$ לחודש בסכום של כ- 700,000 ₪ והקופצים על עיסקאות מהסוג הזה הם רבים.
רגע לפני שנסכם את הנושא, הנה עוד כמה טיפים איך עושים כסף מהבית מהאינטרנט או מכל מקום?
לסיכום – מכירות באמזון
מכירה באמזון הינה עסק לכל דבר וכך צריך להתייחס אליה, עקרונות ההצלחה באמזון היו וישארו תמיד אותם העקרונות והם:
- לבחור מוצר איכותי
- לבדל את המוצר ולתת ערך מוסף ללקוח
- לשווק ולקדם את המוצר באופן שיטתי ולאורך זמן.
אלו שיישמו את העקרונות הללו, לא יבהלו מכל מהמורה קטנה בדרך ( ויש כאלה …) ואכן יתייחסו למכירה באמזון כעסק אמיתי,רציני שצריך להקדיש לו בהתחלה משאבים של זמן וכסף יצליחו בסופו של דבר למנף את העוצמה האדירה של הענק האמזוני וליצור לעצמם מקור פרנסה מכובד, יציב הניתן להגדלה לאורך זמן.
קצת על הכותב:
אלי סלע, מוותיקי המוכרים באמזון ( 12 שנה) ובעל כ-20 מותגי פרייבט לייבל הנמכרים בהצלחה באמזון.
במהלך השנים האחרונות אלי הכשיר מאות מוכרים חדשים לפתיחת חנויות ריווחיות באמזון.
בנוסף אלי נותן שירותי הדרכה, קורסים וליווי אישי לחברות ואנשים פרטיים הרוצים לפרוץ את דרכם לאמזון ולייצר עבורם ערוץ הכנסה משמעותי נוסף.