דף הבית / כללי / הכירו את עולם קידום האפליקציות (ASO)

הכירו את עולם קידום האפליקציות (ASO)

מהפכת הטלפונים החכמים שהתחילה אי שם ב – 2007 הביאה לעולם בין היתר את האפליקציות. בהתחלה מגוון האפליקציות היה מצומצם יחסית ולא הייתה תחרות גדולה ביניהן, אך ככל שיותר ויותר אנשים אימצו את הטכנולוגיה החדשה והבינו שהטלפון שלהם יכול לעשות קצת יותר מאשר לגלוש באינטרנט, כך התחרות בין האפליקציות השונות הפכה להיות יותר ויותר אגרסיבית.

כך נוצר תחום חדש שמטרתו היא לקדם ולהבליט אפליקציות מסוימות בחנות ה – Appstore. תחום זה ידוע בתור Appstore Optimization או בקיצור ASO. כמובן שמאז דברים השתנו קצת, והיום מדובר גם על אופטימיזציה בחנות המתחרה של גוגל, Google Play.

אין ספק שככל שהתחרות תגבר, בעתיד ה – ASO יהפוך להיות חלק בלתי נפרד מתהליך פיתוח האפליקציה וחברות הרוצות לתת ללקוח שלהן חבילה שלמה של פתרונות פיתוח אפליקציות, יצטרכו להפנים את העקרונות של התחום.

באופן די צפוי, אלגוריתם הדירוג של גוגל ואפל לא ממש ידוע, וכמו בעולם קידום האתרים הקלאסי – רוב המשווקים מתבססים על הנחות והשערות. יחד עם זאת, ניתן לבצע אופטימיזציה שאינה קשורה ישירה לאלגוריתם באמצעות יצירת עמודים אטרקטיביים יותר לגולש, אשר יביאו למספר גדול יותר של הורדות. (במאמר זה נתייחס לשתי סוגי האופטימיזציות).

קידום ושיווק אפליקציות (ASO)

יצירת עמודים אטרקטיביים לאפליקציות

עמוד האפליקציות הקלאסי מורכב מתמונה, תיאור ולוגו של האפליקציה. לכן חשוב להשקיע בכל אחד מהם, לקחת תמונות כמה שיותר אטרקטיביות, ליצור לוגו מושך ולכתוב תיאור שיגרום למשתמשים לרצות להוריד את האפליקציה כבר לאחר שקראו את השורות הראשונות שלו (לאחר כמה שורות, יש ללחוץ על קישור כדי להמשיך ולקרוא את התיאור). מלבד התיאור, אתם יכולים לכתוב מה חדש בעדכון האחרון, וכך לאותת למשתמשים שאתם לא זונחים אותם ועובדים על שיפור האפליקציה באופן רציף.

אם אתם עדיין לא בטוחים איזה שילוב עובד בצורה הטובה ביותר, שנו כל פעם אלמנט אחר בעמוד וכך תדעו איזה שילוב מביא להכי הרבה הורדות (מודל שידוע גם כ – A/B Testing).

שימוש במילות מפתח בצורה מושכלת

למרות שמשתמשים רבים מסתכלים בעיקר על האפליקציות הפופולאריות לפי קטגוריות, יש גם לא מעט משתמשים שמחפשים בתוך מנוע החיפוש הפנימי של חנות האפליקציות. לכן, יש להתחשב בכך ולבחור את מילות המפתח הנכונות. בחנות של אפל יש לכך שדה מיוחד בשם Keywords ואילו ב – Google Play אין שדה כזה וההנחה היא שהאלגוריתם מסתמך בין היתר על מילות המפתח המופיעות בתיאור האפליקציה.

בשתי החנויות, יש גם חשיבות למילות המפתח בכותרת של האפליקציה – ולכן בהחלט אפשר להרכיב את הכותרת משם האפליקציה עצמה ומילת מפתח אחת או מילת מפתח שהיא זנב ארוך.

שלא כמו בעולם ה – SEO, אין ממש דירוגים ומיקומים של מילות מפתח, ובכל זאת יש מספר תוכנות עזר שמסוגלות להעריך את המיקום של האפליקציה. אחת מהפופולאריות ביותר מבניהן היא Mobile Action.

עיבוי הביקורות על האפליקציה

מעבר לכך שהאלגוריתם של גוגל ואפל כנראה בוחן את הדירוג של האפליקציה ומספר הביקורות שיש לה, אין ספק שביקורות חיוביות משפיעות לטובה על כמות ההורדות. לכן, כדאי לנצל את ההזדמנות ולבקש מן המשתמשים שלכם בנימוס לדרג אתכם לטובה אם הם נהנו מן האפליקציה. ניתן לעשות זאת בקלות בתוך האפליקציה עצמה לאחר שהמשתמש התנסה באפליקציה במשך מספר ימים או ביצע פעולה מסוימת (לדוגמה, עבר שלב מתקדם במשחק כלשהו)

קישורי ווב אל חנות האפליקציות

מלבד שיפור הדירוג של האפליקציה בתוך החנות, אנחנו יכולים להגדיל מאוד את מספר ההורדות של האפליקציה אם נקשר אליה בצורות שונות מרשת האינטרנט עצמה, לדוגמה, באמצעות אתרים פופולאריים כגון אתרים טכנולוגים או בלוגים העוסקים באפליקציות. דרך אחרת לעשות זאת היא באמצעות מודעות ממומנות המקשרות ישירות לעמוד הרלוונטי בחנות האפליקציות (לפייסבוק יש אפילו מודעות ייעודיות לכך).

דרך שלישית שכרגע נתמכת רק באנדרואיד היא deferred deep linking. בשיטה זו ניתן לקשר לתוכן מסוים בתוך האפליקציה גם אם האפליקציה עצמה אינה מותקנת אצל המשתמש :  לאחר שהמשתמש לחץ על קישור מיוחד הידוע בתור Deep Link (לדוגמה, קישור למתכון מסוים באפליקציית מתכונים) או אפילו סורק ברקוד, הוא מועבר ל – Google Play ומוריד את האפליקציה (או מעדכן אותה). לאחר הורדת האפליקציה, המכשיר "זוכר" את הקישור המקורי ומפנה את המשתמש לתוכן הרלוונטי בתוך האפליקציה.

בחירה במודל התמחור הנכון

תמחור נכון של האפליקציה יכול לעשות הבדל של שמיים וארץ במספר ההורדות של האפליקציה ולכן גם בדירוג שלה. הטקטיקה הנפוצה ביותר היא לאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות שהן בעיקרון בתשלום בחינם לזמן מוגבל או בהנחה משמעותית. באופן זה, האפליקציה עשויה לקבל יותר חשיפה מכיוון שהמשתמשים לא ירצו לצאת "פראיירים" ולשלם על האפליקציה מחיר מלא. כמו כן, יש לא מעט אתרים שעוקבים אחרי אפליקציות שנמצאות במבצע, ולכן יש סיכוי גדול יותר שתקבלו קישור מאחד מן האתרים הללו.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות dooble

dooble הוקמה בשנת 2007 בקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל. בחברה 35 עובדים צעירים, מקסימים ומוכשרים שמשרתים בהנאה למעלה מ 1,000 לקוחות מרוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה