אוטומציה עסקית זהו תהליך שבו מייעלים תהליכים עסקיים ושיווקיים על מנת לחסוך זמן, כסף ואפילו כח אדם. אוטומציה לעסקים ניתן לבצע בעזרת כלים רבים שעולים סכום סמלי ויכולים לחסוך הרבה יותר מכך.
אם העסק שלך מתנהל כבר זמן מה בזירה הדיגיטלית, ודאי כבר יצא לך לזהות את היתרונות המשמעותיים שמגיעים עם קידום העסק בפלטפורמה הזו.
אוטומציה לעסקים – רקע
צרכנים רבים בישראל, בשיעור הולך וגובר, מעדיפים כיום את חנויות הסחר האלקטרוני על אפיקי הרכישה האחרים ומבינים עד כמה השימוש באינטרנט לצרכנות מאפשר להם להשוות מחירים ולהיחשף למגוון מוצרים שלא בטוח שיוכלו להשיג בשום מקום אחר.
אחד הדברים המרכזיים שהלקוח מחפש, אמנם, הוא את הזמינות הגבוהה שלך.
אחרי הכול, הלקוח מעוניין בחוויית משתמש גבוהה שתדמה לו ככל האפשר את הרכישה "בעולם האמיתי". לחוות את המוצר, לקבל עליו מידע רב ככל הניתן ולקבל מענה לכל שאלה שעשויה לעלות.
המענה המהיר, הקמת פלטפורמות התקשורת והשימוש בהן ופנייה אל לקוחות עבר בתכנים שיווקיים נוספים על מנת לשמר את נאמנותם ו"לחזר" אחריהם עשויה לגבות ממך זמן ומשאבים רבים. נראה שלעולם אין די זמן כדי לכסות את כל מה שנדרש על מנת שהעסק ישגשג.
פעמים רבות עלול להיחוות הדבר כמו שימוש בשמיכה קצרה מדי אשר אף פעם לא מצליחה לכסות הכול. כדי לצלוח את האתגר ולספק ללקוחותיך את השירותים האיכותיים ביותר ועדיין לשמור זמן לדברים החשובים באמת, נדרשים כלים מתקדמים.
מה זה אוטומציה עסקית?
אוטומציה עסקית היא למעשה גישה מתקדמת ופורצת דרך, שעוד נמצאת בחיתוליה. יחד עם זאת, יותר ויותר ארגונים – קטנים כגדולים, מגלים את היתרונות האדירים בשימוש באוטומציה עסקית וטכנולוגיה שמסייעת לייעל תהליכים בארגונים ובכך לחסוך פוטנציאלית לא מעט כסף ו/או כח אדם.
האם יצא לך לחשוב לעצמך עד כמה משימות רבות בתהליך העבודה מפריעות לקידום וניהול העסק? אין ספק, משימות אלו הן חיוניות ובלעדיהן העסק לא יכול להתקיים, אך כמות משאבי האנוש והכספים שהן גובות והזמן היקר שמושקע בטיפול בהן עשוי לתסכל מאוד.
יש המון דברים כמעט בכל עסק שניתן לבצע בהם אוטומציה, אם לא מלאה אז לפחות חלקית:
- גבייה ותשלומים
- רשימת תפוצה
- עדכונים שוטפים (דוחות וכו')
- שירות לקוחות (חלקית…)
- ועוד
מערכות אוטומציה חכמות יספקו מענה ייעודי לכל פעולה או צורך שיעלה בתוך המערכת ויאפשרו לתהליכים רבים בעסק לעבוד בכוחות עצמם.
אוטומציה לעסקים מאפשרת לך להישאר צעד אחד לפני המתחרים
הצרכן הווירטואלי הוא קצר רוח.
הוא מודע לכך שיש לו שפע רב של בחירה בקצות אצבעותיו ועל ידי לחיצת כפתור יעמוד לרשותו כל שיבקש. לכן, אין שום דבר המאלץ אותו לשמור על נאמנות לעסק כזה או אחר מלבד נוחות שימוש אופטימלית ושירות שיפתה אותו לחזור שוב ושוב וליהנות ממוצריך.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לכן, שימור לקוחות חכם, חוויית משתמש גבוהה ומענה מהיר וזמין ללקוחותיך יאפשר לך לעמוד תמיד בתחרות ולשמור על לקוחותיך נאמנים. היכולת של מערכות אוטומציה עסקית להסתנכרן אלו עם אלו ולהיטמע בכל מערכת, תאפשר לך לייעד אותן לכל צורך שיעלה בעסק שלך על מנת לשמור על קשר עם לקוחותיך.
מסרים שיווקיים בהודעות טקסט, בדוא"ל ובעדכונים ברשתות השיווקיות יימסרו אוטומטית והמסר השיווקי יותאם באופן מדויק לאופי הלקוח.
למשל, לקוח קבוע שלא ביצע רכישה הרבה זמן יקבל מסר כמו: "הרבה זמן לא ראינו אותך, התגעגענו". לקוח שהביע עניין במוצר מסוים יוכל לקבל מסר שמזמין אותו לצפות בדגמים חדשים של המוצר אותו חיפש שהגיעו לחנות.
מערכות אוטומציה מתקדמות אלה מעלים באופן משמעותי ביותר את שיעור יחס ההמרה שלך ותוריד את כמות הנוטשים באתר שלך בצורה חסרת תקדים. במובן הזה, מערכות אוטומציה עסקית הן מוקדי שימור הלקוחות של המאה ה-21 והתוצאות שייראו מהרגע הראשון יהיו בהתאמה.
בהקשר הזה, גם יישום נכון של רימרקטינג דינמי או רימרקינג בכלל, זה סוג של אוטומציה שיווקית שיכולה להגדיל את מספר המכירות / לידים מהאתר.
מגוון רחב של שימושים בהתאמה אישית
כלי אוטומציה עסקית משמשים למטרות רבות שיכולות לייעל את פעילות העסק שלך באופן משמעותי. אלו רק כמה מהשימושים העיקריים והחשובים ביותר שאוטומציה עסקית יכולה לספק לעסק שלך, אך מדובר באמת רק בקצה הקרחון.
Zapier – תן לאינטרנט לעבוד בשבילך
זאפייר, עליהם כתבתי כבר, היא מערכת אוטומציה מתקדמת הפועלת באינטראקציה עם אפליקציות שונות דרך REST API, אשר מעביר למערכת את הבקשה שלך ומבקש ממנה תגובה ראויה לפי התנאים שהגדרנו לה.
העקרון שעומד מאחורי Zapier פשוט: תנאי -> פעולה.
בגלל שזאפייר תומכים במאות ואולי אף אלפי יישומים שונים בצורה מובנית, ועוד אינספור יישומים אחרים שניתן לחבר בעזרת API וקצת ידע טכני – כמעט שאין גבול לאפשרויות והתהליכים שניתן לייעל בעזרת הכלי האדיר הזה.
מדובר במעין גרסה משודרגת של IFTTT למי שמכיר.
הכלי החשוב והמשמעותי הזה יכול לשמש למטרות רבות:
- נוכל למשל לספק התראות ללקוחות במייל ממגוון סוגים – הגיעו מוצרים חדשים, ההזמנה שלך מוכנה, חברים שלך מחוברים עכשיו לפלטפורמה, עלה מאמר חדש לבלוג ועוד מסרים רבים אחרים.
- פרסמת תוכן חדש באתר? המערכת תפרסם עבורך פוסטים המתריעים על כך בפייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם וכל הרשתות החברתיות השונות.
- כל לקוח רשום חדש או לידים שצפו בך ברשתות החברתיות יירשמו במערכת הרישום שלך עמה ZAPIER מסתנכרנת. אין כל חשיבות אם העבודה נעשית ב-CRM בדרייב או פשוט בהודעות מיילים, כל נתוני הלידים שלך יהיו מוכנים עבורך תמיד בזמן אמת.
- ועוד המון
המערכת היא רב תחומית ורב שימושית ומגיעה עם המון תבניות מוכנות (זאפים) אשר יכולות להקל על צעדיך הראשונים בשימוש במערכת. לא כולם בהכרח שימושיים אך כמה מהם ממש הכרחיים לפעילות השוטפת שלך. נציין כאן כמה מהטובים שבהם.
מצרף סרטון בו אני מדגים שימוש במערכת Zapier:
שמירת תוכן אוטומטית בענן
כל קובץ שיתקבל בתיבת הדוא"ל שלך יסונכרן באופן מידי עם הדרופבוקס שלך ויאפשר לך גישה נוחה אליו מכל מקום ובכל עת.
רישום לידים לרשימות דיוור
המאפיין הזה מאפשר לך להגדיר כי כל ליד חדש שיירשם לאתר או יביע עניין במוצר יירשם באופן אוטומטי (מותנה בהסכמתו כמובן) לרשימת הדיוור שלך ויקבל עדכונים קבועים ומסרים שיווקיים שישמרו אותו בלופ.
הודעת "ברוכים הבאים"
מאפשר לך לייעד מסר מיוחד למצטרפים חדשים ולהציג בפנים הצעות חדשות ושונות מאלו שמופיעות ברשימת הדיוור הסטנדרטית.
רישום ועדכון מסודר של לידים חדשים
כל קליק על מודעה או צפייה בתוכן שלך ברשתות החברתיות יירשם בצורה מסודרת ויאפשר לך לייעד מסרים שיווקיים וקידומיים שיסייעו לך להמיר את הלידים השונים שלך ללקוחות מתעניינים ולרוכשים בפועל וכל זאת מבלי באופן אוטומטי מבלי לבזבז זמן יקר.
עם זאת, כאשר נדרשות עבורך פעולות אוטומציה הפועלות באפיקים רבים בו זמנית ובתיאום מתקדם, ייתכן שיידרש השימוש בכלי חכם יותר.
מצרף פה ראיון מעניין שעשו אייל גרשון ודוד ציסנר עם מנכ"ל זאפייר – וויד פוסטר:
Buffer – פוסטים מתוזמנים ונוחות שימוש
מערכת Buffer מציעה לך פלטפורמה נוחה לשימוש דרכה ניתן לתזמן פוסטים ברשתות החברתיות ובוורדפרס ולקבל נתונים על היקף הביצועים והחשיפה שלהם בכל עת על מנת להתאים את האסטרטגיה העסקית שלך בו ברגע.
המערכת לא רק תקל על פרסום הפוסטים ועל תזמונם על ידי אוטומציה של התהליך כולו, אלא גם תנתח את הנתונים ותספק לך המלצות על הזמן המתאים ביותר לפרסם את הפוסט ולחשוף אותו לכמות הגדולה ביותר של קוראים ונכנסים. את הממשק הידידותי למשתמש סביר להניח שיהיה לך קל מאוד ללמוד והוא יאפשר לך לעבוד על כל הקמפיינים השיווקיים שלך במקביל ובאופן ישיר על ממשק המערכת.
יש עוד מערכות דומות בשוק – לדוגמא Hootsuite.
Integromat – אינטראקטיבי ומאפשר פעולות רבות במקביל
Integromat זה כוכב עולה בעולם האוטומציה. סוג של זאפייר למתקדמים. אנשי האוטומציה מוכנים להישבע שמדובר בכלי הרבה יותר טוב ואפילו יותר נוח גם למשתמש ההדיוט.
הכלי המתקדם והמורכב מאפשר לך לנהל פעולות רבות במקביל וליצור תהליכים חכמים ומורכבים. ניתן לשמור מספר רב של תהליכים ולייעדם ולנהלם באופן כזה שיפעלו באופן הדדי וישפיעו אלו על אלו. ניתן לקבוע אם יפעלו רק פעם אחת, במועדים ספציפיים או במרווחי זמן קבועים.
בניית התהליך ב-INTEGROMAT מחולקת למספר מרכיבים:
- Scenario – כלומר, תרחיש מסוים עליו חל תהליך האוטומציה הרצוי.
- Operation – פעולה, המשימה שאנו רוצים שהמערכת תבצע בתגובה לתרחיש מסוים.
- Minimum Interval – פרק הזמן המינימלי שיחלוף בין מספר החזרות על התהליך באותו התרחיש.
- Data Transfer – היקף המידע שיועבר דרך התרחיש על ידי המשימה.
הגדולה של אינגרומט היא שניתן לייעד לכל תרחיש מספר אינסופי של פעולות ולפצל עוד ועוד תרחישים ואפשרויות כדי לדייק את התהליכים האוטומטיים שלך באופן שיתאים באופן אישי את כל משימות העסק שלך ויוריד לך מהראש יותר ויותר טרדות, מה שיאפשר לך להתמקד בדברים החשובים באמת.
כמו כן, הוא מאפשר לך להחיל פילטרים מתקדמים ומורכבים מאוד.
על ידי מערכת מפורטת של התניות, ניתן לספק פקודות מדויקות מאוד למערכת באילו תנאים תוחל איזו פעולה.
במידה ותנאי מסוים מתקיים, הוא יפנה לפעולה חלופית וכן הלאה.
כמות הפרמטרים שניתן להכניס ולהתנות בתוך המערכת היא אינסופית ומאפשרת לך לתת מענה לכל תרחיש שרק ניתן להעלות על הדעת ולספק ללקוחות שלך זמינות ואינטראקציה ברמה שטרם הכירו באתרי אינטרנט בארץ.
אוטומציה עסקית: לסיכום
אם היקף החשיפה ואיכות השירות הם ערכים היקרים לך בניהול העסק, אוטומציה עסקית היא אחד הכלים המשמעותיים ביותר שמבשרים את העתיד בניהול עסקים בזירה הדיגיטלית.
כלי ייעוד מסרים ומענה על תרחישים שונים באופן אוטומטי יאפשרו לך לעדכן באופן תדיר את לקוחותיך על תכנים או על מוצרים חדשים, לבצע מעקב על לידים ולייעד להם מסרים ייחודיים לאופיים על מנת להשאירם באתר שלך ולספק להם תהליכי ביצוע חכמים ונוחים לשימוש באתר שלך.
על מנת לחסוך כסף רב, משאבי אנוש וזמן יקר שראוי להשקיע בפיתוח העסק ולרווחת עובדיך, מערכות אוטומציה עסקית פותחות בפני העסק המקוון שלך את שערי המאה ה-21 ויזניקו אותו אל הישגים חדשים ומרגשים.
המלצתי – לבדוק את נושא האוטומציה בעסק ברצינות – מדובר בתהליכים שיכולים לחסוך מאות, ואלפי שקלים בשנה ואף יותר – תלוי בגודל הארגון והפעילות.
כיום מדובר בתחום שהוא עוד בחיתוליו אבל אני בהחלט צופה שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר מומחים לאוטומציה שיודעים גם ליישם את התהליכים בעסק.
בהצלחה 🙂
מדריכים נוספים: