בטח שמתם לב שלאחרונה רואים יותר ויותר מעולמות האוטומציה בתחום השיווק הדיגיטלי והאימייל-מרקטינג בפרט.
לפני מספר שבועות, אקטיב טרייל, חברת האימייל מרקטינג מהמובילות בארץ, השיקה את מערכת ה Visual Automations שלה.
מערכת האוטומציות של אקטיב טרייל נכנסת לשוק יחסית תחרותי בעולם, שכולל שמות כמו Marketo, Acto On, Hubspot ונוספים. בעוד השמות הללו מכוונים בעיקר לחברות וארגונים גדולים, אקטיב טרייל מסמנת גם את העסקים הקטנים והבינוניים כקהל יעד למערכת האוטומציות שלה.
לפני שנצלול לעומק הדברים ונפרט על היתרונות של המערכת, בואו נדבר קצת באופן כללי על אוטומציה והיתרונות שלה בשיווק באינטרנט.
מהי מערכת אוטומציות, ומה הקשר אל שיווק בדואר אלקטרוני?
מערכת אוטומציות או Marketing Automation מתייחסת לתוכנות ומערכות טכנולוגיות המעוצבות לטובת יצירת מערכי שיווק יעילים ומקיפים, הכוללים מגוון ערוצים.
במקור, מערכות Marketing automations מתמקדות בשיווק באמצעות דיוור אלקטרוני אך גם נפרשות למגוון רחב של כלים אוטומטיים שיכולים לכלול כלים לניהול הלקוחות של החברה, כלים לשיווק Inbound, לניהול פעילות תוכן ברשת וברשתות החברתיות, כלים אנליטיים ועוד.
כשמדברים על מערכת אוטומציה שיווקית, מתכוונים בד"כ למערכת שמאפשרת למשווקים לתכנן, ליצור אינטגרציות ולנהל את הקמפיינים השיווקיים שלהם במקום אחד.
במאמר זה אתמקד בעיקר באוטומציות המתבססות על דיוור אלקטרוני (Email Marketing) ובתהליכים (funnels) שיווקיים ואוטומטיים.
שיווק במייל הוא ערוץ שיווק עם פוטנציאל רווח עצום והאוטומציות בתחום הזה הופכות את הדיוור האלקטרוני ליעיל ומוצלח עוד יותר. אוטומציות חכמות מאפשרות לשלוח מיילים מדויקים בתזמון שלהם ורלוונטיים, בהתאם להעדפות ולפעולות של נמענים. מערכת האוטומציה מאפשרת ליצור סדרות שלמות קבועות מראש של אימיילים והודעות שיווקיות בפאנלים אוטומטיים ולתזמן אותם מראש כך שיישלחו באופן אוטומטי.
יש מלא, אבל אספתי עבורכם 5 מהיתרונות הבולטים שאני חושבת שיש למערכת אוטומציות בכל הנוגע לדיוור אלקטרוני.
טייס אוטומטי- If you built it, they will come
לשימוש במערכת האוטומציה יש את הכוח לשנות את כל מערך הדיוורים שלכם.
הכוונה בטייס אוטומטי היא שבמערכת אוטומציות אתם משקיעים בבנייה חד פעמית של משפך (funnel) שיווקי שאחר כך עובד בשבילכם באופן אוטומטי על פי המאפיינים שהגדרתם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
הטייס האוטומטי הוא מערכת נוחה ליצירת אוטורספונדרים, סדרות אוטומטיות של אימיילים הנשלחים בהתבסס על טריגרים במרווחי זמן קבועים מראש. המערכת הופכת את יצירת הדיוור האלקטרוניים למלאכה הרבה יותר יעילה, שכן היא מאפשרת לכם ליצור מראש מערך שיווק שלם, שמטפל בכל השלבים במסע הלקוח (Customer Journey) בצורה אוטומטית.
אתם יכולים ליצור סדרות אוטורספונדרים לכל מיני מצבים שונים ואירועים שונים ולקבוע באיזה סיטואציה הלקוחות שלכם יהפכו לנמענים של לסדרה כזאת או אחרת.
לאחר בניית האוטומציה, כל מה שישאר לכם לעשות זה להישאר עם יד על הדופק באמצעות הדוחות, על מנת לבדוק איזה אימיילים שלכם עובדים יותר טוב ולהכניס שיפורים ושדרוגים במקומות הנדרשים, כמו למשל לעצב מחדש את כפתור הקריאה לפעולה במיילים שלפי הדוחות פחות מקליקים עליו או לשנות את שורת הנושא אם יש מייל בתוך מערך האוטומציה שאחוז הפתיחות שלו נמוך.
עוד על כלים לביצוע אוטומציות שונות תמצאו במאמר מעל 120 כלים לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.
2. פעולות שמבוססות על טריגרים
מערכת האוטומציה מבוססת על טריגרים שונים שמפעילים אותה.
באקטיב טרייל אפשר לעבוד עם תבניות אוטורספונדרים שמבוססות כל אחת על טריגר אחר שמתחיל אותה.
כשמדברים על שיווק בדואר אלקטרוני, בדגש על אימייל מרקטינג אוטומטי – הטריגרים יכולים להיות פעולות לקוח, כמו:
- פתיחת אימייל
- הקלקה על אימייל
- הרשמה לרשימת תפוצה מסוימת (בדף נחיתה, בטופס הרשמה או בפופ-אפ ששמתם באתר שלכם)
- ועוד…
בנוסף, הטריגרים יכולים להיות מופעלים על ידי מידע מסוים שיש לכם על הלקוח.
המידע הזה יכול להיות מועד מסוים כמו תאריך, למשל אם ביקשתם מהנרשמים שלכם לשים את תאריך הלידה שלהם בטופס הרשמה לרשימת התפוצה, אתם יכולים ליצור אוטומציה לכבוד יום הולדת של לקוחות.
בנוסף, המידע הזה גם יכול להיות מידע שהשגתם על הלקוחות שלכם, למשל דרך ההקלקות שלהם על דיוורים קודמים ששלחתם אליהם.
הטריגר שמתחיל את האוטומציה גם יכול להיות למשל השתייכות לקבוצת נמענים מסוימת- אם אתם משתמשים בסגמנטציה ומחלקים את הנמענים שלכם לקבוצות תפוצה בהתבסס על מאפיינים מסוימים שלהם.
הטריגרים האלה הם מה שמאפשר בעצם ליצור תוכן דינאמי בהתאם להעדפות המשתמשים שלכם ועל פי המאפיינים שלהם ועליהן מבוססות מערכות האוטומציה.
3. קביעת If rules (התניות) לקמפיין – לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
את הטריגרים אפשר גם להכניס בתוך מערכת האוטומציה עצמה ככלי לבניית “If Rule”, התניות לקמפיין.
כך אתם יכולים לנתב את הנמען בתוך האוטומציה לנתיב הרלוונטי שלו, בהתאם לפעולה שהוא ביצע ולמאפיינים שלו.
ה-IF RULES מאפשרים לכם לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, ולסגור מעגל שיווקי עם האוטומציה. אתם יכולים לקבוע שמי שלא פתח קמפיין ששלחתם לו, יקבל אותו אחר כך בהודעת סמס או בקמפיין נוסף עם שורת נושא אחרת.
בעצם כל פעולה ניתן לבצע פעם נוספת בדרך שיותר מתאימה לנמענים מסוימים בהתאם להתניות וכך להגיע לכוווווולם.
היתרון הגדול של ההתניות הוא שהן מאפשרות לקבל מידע על הלקוח באותו רגע ולבצע פעולה בהתאם למידע זה.
דוגמה נוספת לכך היא יצירת אוטומציה עם שורה של אימיילים שיישלחו ללקוחות שלכם פעם בשבוע, כאשר כל אימייל עוסק בתחום אחר מהתחומים שאתם עוסקים בו והכנסה של לקוח לאוטומציה בהתאם לאימייל עליו הוא לחץ.
למשל, תחשבו על פורטל לחיפוש עבודה. הוא יכול להוציא מיילים עם משרות ב 3 תחומים שונים: תעשייה, הייטק ועבודות לסטודנטים. הקלקת הנמען על כל מייל כזה תכניס את הנמען לקבוצת דיוור שעוסקת באותו הנושא, מי שלחץ על לינק במייל על משרות בהייטק ייכנס לאוטומציה של משרות הייטק וכיו"ב. [
נמענים שלא לחצו לא יקבלו מיילים בתחום זה וכך, כל אחד יקבל בצורה אוטומטית רק מיילים וסמסים בתחום שמעניין אותו. מי שלחץ על מייל בתחום הסטודנטים יקבל מיילים בנושא זה וכך, אף אחד לא נופל בין הכסאות.
הכל מתבצע בזמן אמת ודרך ההקלקות אתם מקבלים מידע על העדפות הלקוח וישר פועלים בהתאם למידע זה.
4. שליחת התראות "על חם" – ברגע שהנמען מגיע לשלב כלשהו באוטומציה
אפשר להישאר מעודכנים על כל שלב שקורה באוטומציה!
אחת האפשרויות המגניבות באקטיב טרייל היא האפשרות לשלוח לעצמכם, או למישהו בארגון שלכם, איש שירות לקוחות או איש מכירות למשל, התראה, בכל שלב במהלך האוטומציה.
אתם יכולים לקבוע שתישלח התראה אחרי שנמען פתח אימייל מיוחד ששלחתם לו או פשוט אחרי שעברו שבועיים מאז שהוא התחיל את האוטומציה. אחרי ההתראה איש המכירות או שירות הלקוחות יכול לבחור אם הוא רוצה ליצור קשר עם אותו לקוח ואיך.
זו אחלה דרך לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות או הקהל שלכם ולהיות עם היד על הדופק לגבי כל מה שקורה לנמענים שלכם.
5. שילוב פיצ'רים נוספים: סקר, תזכורת, סמסים ודפי נחיתה
יש עוד כמה אפשרויות ושטיקים נחמדים שהופכים את האוטומציה לרב-ערוצית ויעילה; אפשרויות לשלוח סקרים, בסוף או במהלך האוטומציה, שליחת תזכורות חוזרים על אירועים או על הזמנות לאירועים, קישורים לדפי נחיתה וכמובן, שליחת סמסים לאלו שמעדיפים שיווק בצורה הזו.
גם סוגי פעולות אלה עוזרים לכם לשמור על הקשר עם הלקוח והם הופכים את העבודה בתוך מערכת האוטומציה להרבה יותר קלה, כי המערכת חושבת עבורכם בעצם איך לשווק ומקשרת עבורכם בין ערוצי השיווק השונים.
הפעולות הללו מזכירות לכם על האפשרויות המתקדמות והמגוונות מאד שיש לכם וכך גם מסייעות למשווקים להיות יותר חכמים ויעילים, על ידי אינטגרציות בין ערוצי השיווק.
אין ספק שבאופן הזה, שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני מגיע לרמות אחרות בכלל, שלא רואים כאלה הרבה היום בארץ.
כדי שתוכלו לסבר את העין, הנה 2 דוגמאות לאוטומציות שניתן לבנות במערכת הדיוור והשיווק של אקטיב טרייל כדי להתנסות בה:
יש פה לדוגמא סדרה של אימיילים שכוללת מאמרים שיישלחו לנרשמים חדשים לרשימת תפוצה (של הבלוג הזה, לצורך העניין) אחד אחרי השני פעם בשבוע:
לפי תרשים האוטומציה הזה, אחר כך כל נרשם חדש שפותח אימייל מסוים, הוא מצורף לקבוצה שנקראת "בלוג" שממשיכה לקבל מאמרים שלי כל שבוע.
אחרי זה עושים ניסוי איזה תוכן עובד יותר טוב בין שני מאמרים שנשלחים:
כך ניתן לבדוק איזה מאמר משני מאמרים עובד יותר טוב.
מהנקודה הזו אפשר לבנות אוטומציה להסרה מרשימת התפוצה, כדי שבמקרה שמישהו לוחץ הסרה, תהיה לו את האופציה לקבל פחות דיוורים ולא בהכרח לעזוב לגמרי את רשימת התפוצה:
שיווק בדואר אלקטרוני באמצעות אוטומציה – לסיכום
ניסיתי להציג לכם את היתרונות המרכזיים של מערכת אוטומציה.
כיום, לכל מי שרוצה להיות מומחה בדיוור אלקטרוני, כדאי להתחיל להשתמש במערכת אוטומציות.
האוטומציות הופכות להיות פשוטות וידידותיות. אחרי שמתחילים להתעסק בנושא ואין ספק שיש פה כל כך הרבה אפשרויות לדיוור אלקטרוני, לשיווק באמצעות תוכן ובכלל לשיווק חכם שבאמת יכול לשנות את כל מערך הדיוור האלקטרוני כמו שרובנו משתמשים בו כיום.
עם קצת התמקצעות אפשר לבנות במערכת האוטומציות דברים מדהימים ולהפוך להיות מדוורים מאד מאד רלוונטיים, עם השקעה שהיא לא גדולה בכלל. חוץ מזה שרוב מערכות האוטומציה הקיימות בשוק כיום, וזאת של אקטיב טרייל במיוחד, הם נוחות וכיפיות לשימוש.
בהצלחה!
מדריכים נוספים: