מי שעוסק בקידום אתרים יודע שבתחומים מסוימים, לא די בתוכן, קישורים ואופטימיזציה טובה כדי לקדם את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.
בחלק מן הנישות נדרש המקדם לספק הוכחות חברתיות לנוכחות של העסק המקודם, להגביר את המודעות של הגולשים למותג, ולהתמודד עם משובים שליליים של גולשים ולקוחות.
היום נעסוק בקידום אתרים למי שעוסקים בכל תחום האימון / קואוצ'ינג.
מדובר בתחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות.
אחת הסיבות לכך, היא המעבר המואץ של עסקים לזירה הדיגיטלית, שיצר ואקום בחלק מן התחומים בהם מסופקים שירותים ללקוחות, ושינה את דרך ההתנהלות בעסקים עצמם.
מאמן אישי בתחום העסקי אמור להכווין את המתאמן, וליצור עבורו מסגרת שתסייע לו למקד את הפעילות שלו שמה שיסייע לעסק להצליח.
אם אתם מעוניינים לקדם עמודי אתר של מאמן אישי בדפי תוצאות החיפוש, כדאי יהיה מאוד שתשימו דגש, לצד פעילות ה – SEO (בין עם לבד, בעזרת מקדם אתרים או בעזרת חברה של קידום אתרים) הרגילה, גם להיבטים הבאים:
הסברים מעשיים וברורים על השירותים המסופקים ללקוחות
הגישות באימון אישי משתנות ממאמן למאמן.
יש כאלו שמעורבים בצורה משמעותית ביותר בהחלטות העסקיות שצריך העסק לקבל, ויש כאלו שמפרידים עצמם ממה שלא נחשב תחום ההתמחות שלהם, ומספקים את המסגרת לפעילות השוטפת של בעל העסק.
כך או כך, הגישה שבה פועלים מאמנים עסקיים חייבת להיות כתובה שחור על גבי לבן באתר האינטרנט עצמו.
ככל שההסברים יהיו בהירים יותר ומובנים יותר באשר לחלקו של המאמן והמתאמן בתהליך, כך רמת המעורבות של הגולשים תהיה גבוהה יותר, וזהו בהחלט אחד הפקטורים שיכולים להשפיע לטובה על פעילות הקידום.
שימוש בעדויות של לקוחות מרוצים באתר
אחד המרכיבים החשובים ביותר שיש לדאוג להם בתהליך הקידום הוא שידור סמכות למנועי החיפוש השונים.
דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות שילוב עדויות של לקוחות מרוצים שקיבלו את השירות בעבר.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
גולש שנכנס לאתר של מאמן, בו מופיעות המלצות של לא מעט לקוחות, יכול להתרשם שהמאמן הזה צבר ניסיון עסקי רב, מול לקוחות בתחומים שונים, והוא בעל הידע הנדרש לספק את השירות.
כדאי יהיה מאוד שעדויות הלקוחות תלוונה בתמונות של הלקוחות המרוצים, וגם כמה מילים עליהם.
באופן כללי, ככל שהלקוח של השירות הוא פיגורה מוכרת יותר ומפורסמת יותר, כך לעדות ישנה חשיבות גדולה יותר בקידום האתר.
משהו נוסף שחשוב יהיה לשים אליו לב הוא הטמעת קישור באתר לאתרי הלקוחות השונים.
בצורה כזו, אפשר יהיה גם לאותת למנוע החיפוש על הקשר בין שני הגופים העסקיים, וגם לאפשר לגולשים באתר להתרשם באמת ממהימנות הממליץ על השירות.
קבלת קישורים מלקוחות עסקיים
דרך פעולה נוספת שבה יכול לנקוט בעל אתר אינטרנט של מאמן עסקי היא בניה מדורגת ושיטתית של פרופיל הקישורים באמצעות אתרי האינטרנט של הלקוחות. לרוב, מאמן עסקי מספק שירותים לעסקים ולא לאנשים פרטיים (עם זאת, יש גם לא מעט אנשים פרטיים שצורכים שירותי אימון עסקי), וככזה, עומדות בפניו באופן שוטף הזדמנויות לקבלת קישורים מן הגופים העסקיים שהוא מספק להם שירות.
הקמת ערוץ יוטיוב
אימון אישי או עסקי, בניגוד לשירותים רבים אחרים, הוא שירות שנסמך באופן כמעט מלא על זהות המאמן.
כאמור, ישנם לא מעט מאמנים עסקיים בשוק, ולכל אחד גישה שונה ותורת אימון אחרת. החיבור האישי למאמן העסקי הספציפי שמולו מתקשרים, הוא המרכיב הכי קריטי בהצלחת התהליך.
כדי לוודא שאכן יש חיבור כזה, לא די לקרוא את האני מאמין של המאמן העסקי. זאת הסיבה, שלא מעט מאמנים בוחרים להקים ערוץ יוטיוב שבו הם מטמיעים סרטונים שונים המייצרים ערך ללקוחות. שיווק ביוטיוב הוא אחד הערוצי שיווק החזקים ביותר שיש – ובטח בתחום האימון.
סרטון איכותי מאפשר, לצד העברת המידע הבסיסי, גם העברת המטא דאטה על המאמן:
- מה הסגנון שלו?
- האם הוא קליל או רציני?
- האם הוא נחמד או קשוח?
- האם הוא משרה עליכם אוירה של רוגע או מתח ועצבנות?
אין ספק, באמצעות סרטון שמופק בצורה איכותית קל יותר לשכנע לקוחות להתקשר מול המאמן העסקי הספציפי.
איך מעלים סרטון ליוטיוב? קבלו מדריך מצולם:
איך מקדמים סרטון ביוטיוב? גם על זה יש מדריך כמובן 🙂
ניהול מוניטין למאמן אישי או עסקי
אולי הפקטור הכי חשוב בהתקשרות מול מאמן העסקי זה הרקורד שלו.
לפני ההחלטה של הלקוח ללכת על התקשרות מסוג זה, הוא בדרך כלל מבצע חיפוש על שם המותג של המאמן העסקי, כדי לבדוק שלא מסתובב שם משהו ברשת שאמור להדאיג אותו.
ברוב המוחלט של המקרים, יסתפק הלקוח בעמוד הראשון והשני של תוצאות החיפוש.
נחזור רגע למאמן.
במהלך קריירה של אימון יהיו, מן הסתם, לקוחות מרוצים ולקוחות מרוצים פחות.
חלק מן הלקוחות המרוצים פחות פשוט ישלימו עם העובדה שלא קיבלו את השירות שחשבו שיקבלו, ואילו אחרים יטרחו לפעול בצורה אקטיבית, ויכתבו ביקורת שלילית אחת או שתיים.
כאן בדיוק נכנס לתמונה תהליך של ניהול מוניטין.
בתהליך הזה, ינסה מקדם האתרים או חברת ניהול המוניטין, להסיר תוצאות שליליות ממנועי החיפוש באשר לשם המותג, או לכל הפחות לדחוק אותן אל תחתית דפי תוצאות החיפוש, באמצעות טכניקות שונות ומגוונות.
למידע נוסף על ניהול מוניטין:
מענה לתגובות
כדי שמנועי החיפוש יתרשמו שמדובר בעסק חי, שלם ובועט, כדאי יהיה למאמן אישי לשלב מענה לתגובות המתפרסמות ברשת, בכרטיס העסק בגוגל, בפורומים שונים ועוד.
לתגובות ישנה השפעה, מעבר לחיזוק הנראות של המותג, גם להעברת המסר באשר לדרך ההתמודדות של המאמן עם התגובה השלילית: האם הוא מתלהם? מאבד את העשתונות? או שאולי הוא מתנהל בצורה שקולה ורגוע המקרינה ביטחון?
הקמה וניהול של בלוג
תוכן הוא אחת הרגליים החשובות ביותר בעולם קידום האתרים. אם אתם מנהלים אתר שעוסק בתחום האימון האישי, כדאי יהיה מאוד שתטמיעו באתר בלוג איכותי, שיסקור טיפים חשובים למתאמנים, עצות לשינויי הרגלים, וטעויות שכדאי להימנע מהן.
תוכן איכותי שמועלה לאתר בצורה תדירה, יסייע למאמן האישי לדרג את עמודי האתר עבור ביטויי זנב ארוך רלוונטיים, ולבצע אופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש ביתר קלות.
עיצוב מקצועי של האתר
כמאמנים אישיים של עסקים, שאמורים לדחוף אותם למצויינות, לא תוכלו לספק את השירותים שלכם באמצעות אתר אינטרנט שנראה חובבני ולא מקצועי.
רמת האמון שיתנו בכם הלקוחות לא תהיה גבוהה עוד טרם ההתקשרות, ואתם עלולים להפסיד לא מעט לקוחות שיתרשמו כי את העבודה אתם לא מבצעים עד הסוף. לכן, בצעו את ההשקעה הדרושה כדי להפוך את האתר שלכם לאתר מכובד, שמשדר סמכות, ומשכנע את הגולשים שהם הגיעו למקום יציב ועובד היטב.
למידע נוסף על עיצוב אתרים.
פעילות
כדי לסחוף אחריכם קהל גולשים איכותי, ולחזק את שם המותג, חשוב יהיה שכמאמנים עסקיים תפעלו גם ברשתות החברתיות השונות. ניהול קהילה, למשל באמצעות קבוצת פייסבוק, היא אחת הדרכים לעשות זאת. בקהילה תוכלו לפרסם תכנים מקצועיים, להשיב לשאלות גולשים, ולספק לקולגות הזדמנות לסייע לאסטרטגיית התוכן בקהילה גם הם.
פעילות נכונה ברשתות החברתיות תוכל להפוך את התכנים השונים שתייצרו לויראליים, ולאפשר לכם להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד.
קידום לוקאלי
כמאמנים אישיים, אתם ודאי תספקו שירות באזורים גיאוגרפיים מתוחמים. זאת הסיבה, שכדאי יהיה לכם לשקול ביצוע קידום לוקאלי לעסק.
במסגרת זאת, כדאי יהיה לכם להקים ולנהל באופן שוטף כרטיס לעסק בשירות גוגל לעסק שלי, שישפר את הנראות שלכם במנועי החיפוש השונים, לדאוג שהכרטיס יהיה מעודכן בכל עת, עם מידע רב ככל האפשר, לרשום את העסק באינדקסים מקומיים, לוודא עקביות של אזכורים שונים אודות העסק שלכם ברחבי הרשת, ולפעול לבניה מדורגת אך שיטתית של קישורים בעלי מאפיינים מקומיים.
הסבר נוסף על קידום בגוגל מפות:
בהצלחה!