כמו הרבה פיצ'רים ברשת של פייסבוק, גם הרילס של אינסטגרם (Reels) התחילו כניסיון לחקות את הסרטונים הקצרים של טיקטוק.
אינסטגרם אולי לא הצליחה להכות את טיקטוק (עוד על שיווק בטיקטוק) כפי שציפתה, אבל אין ספק שהרילס הם בכל זאת תוספת מרעננת לרשת החברתית שגם כך לא סובלת מחוסר במשתמשים. 😒
כמו בטיקטוק, הרעיון של הרילס הוא מאוד פשוט: מדובר בסרטונים שהאורך שלהם הוא בין 15 ל-90 שניות והמשתמשים יכולים להעלות אותם לפיד שלהם ממש כמו כל פוסט אחר.
הרילס באינסטגרם (Instagram Reels) יכולים גם לעבוד עם המגוון הקיים של פילטרים ואפקטים, כולל חיבור של כמה סרטונים לסרטון אחד.
כיום Reels הם חלק בלתי נפרד מאינסטגרם ואפשר להגיע למסך ה-Discover של הרילס מכל נקודה באפליקציה.
במדריך הבא נדבר על איך יוצרים רילס באינסטגרם ואיל לקדם אותם.
Reels ופייסבוק
אם החיבור בין רילס לאינסטגרם נראה עדיין טבעי ומתבקש, החיבור בין רילס לפייסבוק הוא קצת פחות ברור: כבר כיום יש מגוון די גדול של סוגי פוסטים שאפשר להעלות לפלטפורמה, כולל סרטונים רגילים, סרטונים מוטמעים מפלטפורמות אחרות כמו Youtube, סרטונים בלייב ו"מסיבות צפייה", שבהן הרבה גולשים ביחד מוזמנים לצפות כולם באותו הסרטון ולהגיב עליו בזמן אמת…
אבל גם כאן לא נראה שפייסבוק הולכת לוותר על הפ'יצר "החדש" הזה בקרוב ואם אתם עוקבים אחרי כל השינויים הקטנים שהיא מבצעת, סביר להניח שכבר יצא לכם לראות שהיא שמרה מקום מיוחד לרילס ליד הסטוריס, בהתחלה באפליקציה 📱 וכעת גם במחשב 💻.
ישנם מספר הבדלים בין רילס בפייסבוק לבין רילס באינסטגרם שנובעים יותר מהאופן בו פייסבוק עובדת מאשר הרילס עצמם:
- ההבדל המרכזי הוא שברילס בפייסבוק אפשר לצרף קישור לכתובת URL חיצונית ובאינסטגרם לא.
- הבדל נוסף שכנראה נובע מההבדל הראשון הוא שלא ניתן לשתף רילס שיצרתם בפייסבוק גם באינסטגרם, אבל אפשר לעשות את ההפך ולמעשה זה קורה אוטומטית ברגע שמחברים בין שני החשבונות.
- בנוסף לזאת, פייסבוק תציע לכם מגוון גדול יותר של רילס גם ממי שאתם לא עוקבים אחריו. זאת בניגוד לסטוריס, שרובם עדיין מוצעים ישירות מרשימת החברים שלכם. עם זאת, יכול להיות שעם הזמן גם זה ישתנה, במיוחד אם מטא באמת תצליח לדחוף את הרילס גם כאן.
מנגד, כרגע לא נראה שיש דרך לצפות ברצף ה-Reels של משתמש מסוים בפייסבוק (גם אם הוא חבר שלכם) והם גם לא מופיעים בחיפוש, אלא אם כן הוא החליט להעלות אותו כסרטון רגיל (מה שלא מעט גולשים אכן עושים).
אם אתם צריכים עזרה בהעלאת סרטונים לפייסבוק הנה מדריך איך להעלות וידאו בפייסבוק ומה היתרונות של זה 👇
אז איך בכלל מקדמים רילס?
לא נתעכב יותר מדי על איך יוצרים רילס באינסטגרם – כי זה נושא למאמר אחר.
כרגע הדרך הכי קלה לקדם רילס באופן אורגני (בניגוד לקמפיין רילס ממומן), במיוחד לקהלים חדשים, היא עדיין דרך אינסטגרם. כאמור, כפתור הרילס בדף הבית בולט מאוד וקשה להתעלם ממנו.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
יש כמה וכמה פקטורים ידועים שיכולים להשפיע לטובה על האטרקטיביות של הרילס:
1.שימוש בצלילים ואפקטים
כמו בטיקטוק, גם אינסטגרם מציעה לכם מאגר של שירים ואפקטים טרנדים מהזמן האחרון. ליד כל אחד מהם תוכלו לראות כמה רילס אחרים כבר השתמשו בו.
כדאי לשלב בין כאלו שרק עכשיו התחילו לצבור תאוצה לבין כאלו שכבר השתמשו בהם כמה אלפי פעמים.
⚠️ אבל שימו לב שיש קאצ! – מסתבר שאינסטגרם מגבילה חשבונות עסקיים ומצמצמת מאוד את מבחר השירים שהם יכולים להשתמש בהם בגלל ענייני זכויות יוצרים ובעיקר על מנת שאמן מסוים לא יזוהה בטעות עם מותג או עסק שהוא לא שייך אליו.
אפשר "לפתור" את העניין הזה אם משתמשים בחשבון יוצר, אבל לחשבון יוצר יש חסרונות משלו לעומת חשבון עסקי סטנדרטי.
לדוגמה, לא ניתן לבחור קטגוריות עסקיות כמו "חנויות" ולא כל הכלים לתזמון של פוסטים מצד שלישי עובדים עם חשבונות יוצרים.
2.שימוש חכם ב-Hashtags
לא ציפיתם למשהו אחר, נכון? אל תשכחו שאתם יכולים לחפש בתוך מאגר ה# העצום של אינסטגרם דרך החיפוש הרגיל ואז מעבר ל"תיוגים".
גם כאן כדאי לשלב בין תגיות עם רמות פופולאריות שונות.
לא יזיק לשלב מדי פעם גם תיוגים מקוריים שלכם. תיוג מקורי כמו למשל כזה עם מיתוג העסק שלכם יכול לעורר סביבכם שיח וסרטוני Reels שיתייחסו לאלו שלכם (כולל רמיקס).
3.העלאת רילס על בסיס קבוע ושימוש בתובנות
רצוי להעלות רילס על בסיס קבוע כדי לדעת מה עובד ומה לא, אסור להפסיק לנסות. לכן העלו רילס על בסיס קבוע גם אם בהתחלה נראה שזה לא ממש הולך…
אם יש לכם חשבון עסקי או חשבון יוצר אתם יכולים לראות תובנות מסוימים על מי שצפה ברילס שלכם. בעיקר מאפיינים דמוגרפים כמו גיל, מגדר ואזור מגורים. כל אלו יכולים לעזור לכם למקד טוב יותר את הרילס.
עוד מדד שיכול לעזור הוא השעות הכי פופולאריות שבהן העוקבים שלכם נמצאים באינסטגרם או בפייסבוק, במיוחד אחרי שכבר צברתם מספר גדול של עוקבים.
4.שימוש חכם בטקסט
אומנם מה שרואים בסרטון הרילס זה העיקר, אבל גם לכתוביות יש משמעות, במיוחד מבחינת האלגוריתם. בהחלט אפשר לשלב גם לשלב מילות מפתח מדי פעם.
אל תשכחו שכדי לראות את כל הטקסט צריך ללחוץ על המשפט הראשון שבו, כך שאין באמת טעם לרשום סיפורים יותר מדי ארוכים (גם יחסית לפוסט ממוצע באינסטגרם).
הרבה יותר חשוב שאנשים יבינו את הקונטקסט שבו צולם הסרטון.
מהם הנושאים הכי פופולאריים ברילס?
ככל שהמדיה החברתית מתבגרת, כך גם הנושאים הכי אהובים ופופולאריים הולכים ומשתנים. בשנים האחרונות יש מגמה ברורה של מעבר מאתגרים פשוטים לסרטונים מקצועיים ואותנטיים יותר.
לדוגמה, סרטונים שמציגים חוויות יום יומיות וסרטוני Do It Yourself פופולאריים יותר מאשר פעם.
עבור בעלי עסקים אלו חדשות מצוינות מכיוון שבסופו של דבר הם לא חייבים להמציא את עצמם מחדש ולנסות להשתלב בטרנדים חולפים או כל מיני אתגרים מוזרים "בכוח". (למרות שזו עדיין הנישה הכי מתאימה לעסקים בתחום האופנה, הטיפוח העצמי וכו').
השאלה היא איך עושים את זה ב-30 שניות? דרך אחת היא פשוט לתת טיפים מול המצלמה (אפשר גם בסדרה של כמה סרטונים).
שיטה שניה היא לערוך את הסרטון מראש בהילוך מהיר כשמדגימים מוצרים או מראים איך לבצע דברים מסוימים.
דרך יותר יצירתית היא באמת לנסות ולתפוס רגעים יוצאי דופן במהלך שגרת העבודה שלכם ולא בהכרח לנסות לביים כל מיני סיטואציות של מאחורי הקלעים (למרות שזה גם יכול לעבוד טוב אם עושים את זה בצורה אותנטית).
לסיכום – רילס באינסטגרם ובפייסבוק
למרות שרילס באינסטגרם ואפילו בפייסבוק היא לא תוספת חדשה במונחים של עולם הטכנולוגיה, אין עדיין ממש נוסחה אחת כיצד לגרום להם לעבוד. לכן כדאי להתנסות בנושאים וטכניקות צילום שונות ופשוט לראות מה עובד בצורה הטובה ביותר עבורכם.
מלבד זאת אל תשכחו להסתכל בנתונים הפרטניים של החשבון שלכם, הם יכולים לספר לכם לא מעט על מה שעובד ומה לא עובד עבורכם.
יכול להיות שזה ייקח כמה שבועות או אפילו חודש וחודשיים, אבל עם מספיק מוטיבציה סביר להניח שלא ייקח יותר מדי זמן עד שתוכלו לעלות על הגל הנכון.
רגע לפני סיום – אם אתם בכל מקרה יוצרי תוכן בוידאו (אם מתכוונים להתחיל עם זה), כדאי שתראו את הסרטון הבא:
עוד מדריכים שכנראה יעניינו אותך: