גוגל סייטס, הפלטפורמה של גוגל לבניה של אתרי אינטרנט בצורה קלה, חינמית ופשוטה – היא בשורה של ממש עבור עסקים שלא מעוניינים להשקיע זמן ומאמץ בבניה של אתר לעסק.
כל אדם שמעוניין בכך יכול להתחבר לפלטפורמה הזאת מכל מקום, להקים, לערוך ולעדכן אתר באופן פשוט ונוח.
הבעיה העיקרית בחיים האלה (ואני לא חלילה ממורמר, רק שם את הדברים על השולחן) היא שבעלי עסקים לא יכולים להסתפק בבניה של אתר אינטרנט שנראה סביר – הם גם צריכים לדאוג שאל האתר הזה יגיעו גולשים, שניתן יהיה להמיר ללקוחות משלמים.
יש כמובן כל מיני שיטות לעשות זאת, וקידום אורגני, תהליך שמטרתו לשפר את הנוכחות של דפי האתר בדפי תוצאות החיפוש, הוא בהחלט אחת מן האפשרויות האלו.
בפוסט של היום אני ארצה לדבר על האפשרויות שעומדות בפניכם לקידום האתר שלכם על פלטפורמת Google Sites. רוצים אמלו"ק?
אז ככה: אם אתם בעלי עסקים רציניים שמעוניינים להשקיע במותג שלכם, ומעוניינים להפוך לאוטוריטה בתחום שבו אתם פועלים – לא הייתי ממליץ לכם לבחור בפלטפורמה הזאת, בטח ובטח אם אתם מעוניינים לקדם את האתר בצורה אורגנית.
אם, לעומת זאת, אתם מתניעים עסק חדש, ואין לכם זמן ומשאבים להתעסק עם האתר ועם הקידום האורגני שלו, ואתם פועלים בסביבת תחרות לא מאוד מאתגרת – לא הייתי מתנגד שתתנו לסיפור הזה ניסיון קל.
רוצים תשובה קצת יותר מנומקת? בשמחה…
מה כן טוב ב Google Sites עבור קידום אתרים?
רגע לפני שנצלול אל הפונקציות שגוגל סייטס מאפשרת לנו להטמיע באתר, חשוב יהיה להדגיש שחלק גדול מן הפעולות שצריכים בעלי אתרים לבצע בכלל לא קשורות לפלטפורמה עליה רץ האתר:
✔️ כיווץ תמונות לפני העלאה לאתר
✔️ כתיבת תוכן איכותי
✔️ תכנון נכון של ההיררכיה של האתר
✔️ הימנעות משימוש בתוכן משוכפל או רזה מידי
כל אלו פעולות נחמדות מאוד שמשותפות בערך לכל פרוייקט קידום אתרים על כדור הארץ, בין אם האתר מנוהל על גוגל סייטס ובין אם הוא מנוהל על כל פלטפורמה אחרת…
מה כן קשור בחיים האלה לגוגל סייטס? בואו נראה…
בניה מהירה של האתר עם פוקוס על תוכן
גוגל סייטס היא בהחלט פלטפורמה שמאפשרת בניה מהירה מאוד של אתר אינטרנט. למה זה קשור ל – SEO וקידום אתרים?
בעיקר משום שהמשאבים של כל בעל עסק הם מוגבלים, וככל שבעל עסק נדרש להשקיע פחות זמן בבניה של האתר, כך סביר יהיה להניח שיהיה לו זמן פנוי יותר לפנות לטובת אספקטים אחרים של קידום האתר, כמו יצירת תוכן איכותי באמת, או מתן שירות טוב יותר ללקוח, שיחזור אליו בדמות המלצות והפניות.
הגשת מפת אתר
גוגל סייטס מאפשרת לכם להגיש לגוגל מפת אתר בצורה קלה ופשוטה, ולעדכן את המפה הזאת באופן דינמי בכל פעם שתוכן מתוסף או מוסר מן האתר.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
מפת אתר היא אמנם לא מרכיב חובה כדי לגרום לאתר להיות קריא מבחינת הזחלנים של גוגל, אבל היא בהחלט יכולה לזרז עניינים, בטח ובטח כאשר אתם מנסים לאנדקס עמודים חדשים שנוספו לאתר.
הגדרת תגיות מטא
תגיות מטא – אותן תגיות שבאמצעותן ניתן להציג מידע לגולש בדפי תוצאות החיפוש, ולאו דווקא בעת הגלישה לאתר עצמו, הן ללא ספק מרכיב חשוב מאוד בקידום אתרים ובראיית עלות תועלת אחד הפקטורים שמשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על הקידום.
Google Sites מאפשרת לכם לערוך תגיות מטא בפשטות ובקלות.
הגדרת תגיות אלט לתמונות
אחת השיטות שבאמצעותן ניתן להנגיש תמונות לגוגל, אבל לא רק, אלא גם לבעלי לקויות ראיה שונות, היא באמצעות הטמעת תגית אלט לתמונות באתר.
תגית האלט למעשה מספרת למנוע החיפוש מה, בעצם, רואה הגולש בתמונה, ומספקת מידע משלים ותומך שמסייע לגוגל להבין טוב יותר את התוכן באתר.
גוגל סייטס מאפשרת לכם כמובן הטמעת תגיות אלט לתמונות (אחרת הסעיף הזה לא היה מופיע כאן, כן?)
הטמעת קישורים פנימיים
עוד פקטור שיש לו השפעה ניכרת על תהליך הקידום הוא הטמעת קישורים פנימיים באתר.
לקישורים פנימיים יש מספר תפקידים חשובים, כמו לעזור לגולש להכיר עמודים חדשים באתר, לאפשר לו לנווט בין תכנים שונים ביתר קלות, לסייע למנוע החיפוש להכיר עמודים חדשים ולאנדקס אותם, לבצע דיפרנציאציה בין עמודים שונים באתר מבחינת החשיבות וההיררכיה ועוד.
גוגל סייטס מאפשרת לכם כמובן להטמיע קישורים פנימיים כאלו באתר, ומסייעת לכם לקדם את העמודים החשובים לכם ביותר.
הנה המדריך המעשי שלי בנושא קישורים פנימיים
הטמעת תגית קנוניקל
במקרים מסוימים, תוכן מסוים שתטמיעו באתר עלול להיות חשוד כתוכן משוכפל. זה קורה כאשר ישנם עמודים שונים בהם מוטמע תוכן זהה, למשל בגלל הצורך למיין את אותה קבוצת מוצרים לפי בחירת המשתמש, או הצורך לייצר עמוד מועמד להדפסה.
במקרים כאלו, חשוב שנסמן למנוע החיפוש מהו עמוד התוכן המקורי באתר שאנו ממליצים לאנדקס, וכך להימנע מכפילות מיותרת.
באמצעות הפלטפורמה של גוגל סייטס תוכלו להטמיע בקלות תגית קנוניקל בכלל העמודים הדורשים זאת, ולשמור על האתר שלכם מפני עונשים של גוגל בגין שימוש בתוכן משוכפל.
התאמה למובייל
התאמה של אתר אינטרנט כיום לתצוגה ושימוש במכשירים ניידים היא כבר מזמן לא מותרות שרק מי שיכול להרשות לעצמו מיישם באתר.
התאמה למובייל הפכה להיות חובה של ממש, אם אתם מעוניינים לקדם את האתר בגוגל, ובטח אם אתם מעוניינים לספק לגולשים שלכם, שרובם אגב מגיע מן המובייל לאתר שלכם, חוויה לכל הפחות סבירה.
גוגל סייטס מאפשר לכם לבחור תבניות עיצוב מותאמות למובייל, כך שכל שתצטרכו לדאוג לו לאחר עיצוב האתר הוא לוודא כי האלמנטים אכן מסודרים בהתאם לצרכים שלכם, מבלי לבצע עריכות אינטנסיביות באתר.
בחירת תבנית קלה
יתרון נוסף שמספקת Google Sites בהקשר של קידום האתר הוא היכולת לבחור בתבנית קלה ורזה, כזו שעמוד הבית שלה לכל הפחות נטען באופן מהיר וחלק.
לזמני הטעינה יש בשנים האחרונות משקל חשוב מבחינת גוגל בכל הקשור לדירוג אתרים.
מה לא טוב ב Google Sites עבור קידום אתרים?
אז למה בכל זאת אני ממליץ ממי שיכול להרשות לעצמו להימנע מבניית האתר על גוגל סייטס? הנה כמה וכמה סיבות:
פונקציונליות מוגבלת שיכולה להשפיע על חווית המשתמש
בסופו של יום, חשוב לזכור שהפלטפורמה החינמית הזאת מבית גוגל היא מוגבלת מאוד בפונקציונליות שלה.
אם אתם מעוניינים לבנות אתרים מודרניים עם לוגיקה מתוחכמת, ולייצר בה אתרי מסחר שבהם ניתן לממש מבצעים, הנחות, ממשקים לשירות הפקת חשבוניות אוטומטיות, סליקה ועוד – יהיה לכם הרבה יותר מורכב לעשות זאת, מאשר פלטפורמות שנבנו מראש עם יכולות מובנות כאלו.
באיזה מערכת לבחור כאשר מדובר על בניית חנות וירטואלית? הנה דעתי
כתובת url ארוכה כברירת מחדל
גוגל סייטס מציעה לכם כברירת מחד כתובות url לא מאוד ידידותיות. מה הבעיה עם זה? הבעיה הזאת באה לידי ביטוי בעיקר כאשר אתם מעוניינים לשתף את התכנים השונים באתר באמצעות הרשתות החברתיות. אז שילוב של url ארוך ולא ממותג, עלול להראות לא מקצועי ולא אסתטי מאוד.
היכולת לנהל אתרים גדולים ומורכבים
גוגל סייטס תאפשר לכם בהחלט לנהל אתרי תדמית קטנים, בלוגים ואתרים עם מספר מצומצם של עמודים.
לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לחלוש על תחום גדול מאוד ולפרסם תכנים רבים ומגוונים, תוך ביצוע שינויים גורפים בקלות ובפשטות – גוגל סייטס היא לא בדיוק הפלטפורמה בשבילכם.