יש ויכוח מתמשך על איזו אסטרטגיה שיווקית עדיפה – קידום האתר בגוגל אורגני או שיווק במדיה החברתית? האם יש בכלל קשר בין קידום אתרים לבין קידום עסקים במדיה חברתית? מדובר ב-2 ערוצי שיווק שונים לחלוטין, כאשר לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו.
פונים אליי לעיתים בתור יועץ המבין ב-SEO ובשיווק בכלל, באילו אפיקים כדאי לבחור. אז האמת שזה משתנה ותלוי בנישה, בתקציב וגם באורך רוח ובחזון של בעל העסק. אל דאגה, מיד נרחיב על הכל.
שיווק במדיה חברתית / קידום אורגני: מה יותר טוב ובאיזה מהן כדאי להשתמש? כל התשובות בפוסט הבא, בואו נתחיל 😊
קידום אתרים ומדיה חברתית – מה חשוב לדעת?
המדיה החברתית וקידום אתרים אורגני אלה שתי דרכים לקידום תוכן באינטרנט – שניהם נחשבים לערוצים חזקים, אבל כאמור הם מאוד שונים זה מזה.
למעשה, אפשר לומר שהם אפילו הפכים מכמה בחינות, יחד עם זאת – אלה ערוצים שמשלימים את אחד השני ובהמשך תגלו גם למה.
לפני שנצלול לעומק, מה זה בדיוק קידום אורגני (SEO)?
קידום אתרים אורגני, או בתרגום חופשי – אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש, זה למעשה אוסף פעולות שמבצעים כדי להביא את האתר שלנו לדירוגים גבוהים יותר בגוגל בביטויי חיפוש רלוונטיים.
תוכלו לקרוא על זה בהרחבה על מה זה קידום אורגני ממש כאן.
תהליך קידום אורגני בגוגל מבוצע לרוב על ידי מומחה של SEO בגוגל או חברת קידום אתרי אינטרנט המעניקות שירותי SEO על בסיס חודשי, ברוב המקרים.
קידום במדיה חברתית או שיווק במדיה חברתית: מהו שיווק ברשתות חברתיות?
המדיה חברתית, עוסקת בחיבור, בבניית מערכות יחסים וקבלת תנועה אורגנית או ממומנת של משתמשים.
שיווק במדיה חברתית או קידום עסקים במדיה חברתית כולל לרוב עבודת שיווק ו/או פרסום ברשתות הבאות:
👍 פייסבוק
👍 אינסטגרם
👍 טוויטר
👍 פינטרסט
👍 טיקטוק ועוד.
המטרה העיקרית היא להגביר את המודעות למותג וכן לייצר מעורבות ועניין סביב התכנים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אז איך אפשר לדעת אם עדיף לי קידום אורגני או שיווק במדיה חברתית?
השאלה היא לאו דווקא איזה פלטפורמה עדיפה, אלא איזה תוכן כדאי לכם לקדם באיזה ערוץ, איך לתעל את הפרסום לטובתכם ולמה תוכלו לצפות בכל אחד מהם?
בוא נבחן את ההבדלים העיקריים ביניהם, וננסה לחדד את ההבדל בין קידום אתרים ומדיה חברתית.
#1 קהל וכוונה – הלך הרוח של המבקרים הפוטנציאלים שלכם
זהו ההבדל המהותי בין שני הערוצים הללו. קבוצה אחת אוחזת בעכבר או מקישה על המסך, השנייה בעיקר מקלידה שאלות.
מדיה חברתית
אתם יודעים הרבה על מי האנשים האלה, אבל מעט מאוד על מה שהם חושבים. הם מסתובבים, גולשים – אבל פחות נוטים לפעול.
סביר להניח שהם טיילו ברשת החברתית כשמצאו אותכם, ממש בטעות. לרוב תהיה להם כוונה חלשה, אך הם נוטים יותר לשתף ולהפיץ פוסטים/מודעות.
קידום אורגני
אתם יודעים הרבה על מה הם חושבים, אבל מעט מאוד על מי הם. הם פשוט חיפשו משהו. לכן מבקרים בקידום אורגני, בשלים הרבה יותר לבצע רכישה, אך סיכויים נמוכים שישתפו תכנים שלכם – או שיתקשרו איתכם.
מבקרים אלה נכנסים לרוב עם מטרה אחת, לקבל מענה על צורך או על שאלה ספציפית.
#2 נושאים – מה עובד ואיפה?
אילו נושאים עובדים טוב באיזה ערוץ? ברגע שתבינו את ההבדלים בניהם, תדעו היכן לקדם כל סוג של תוכן.
מדיה חברתית
תכנים שמעוררים תגובה רגשית לעיתים קרובות עושים הכי טוב, במיוחד רגשות כמו הפתעה, פחד, כעס וכמובן – היצמדות לטרנדים רלוונטיים שרצים.
קידום אורגני
במקרה הזה, תכנים שמבוססים על מחקר מילים יתפקדו בצורה הטובה ביותר, זה יכלול מאמרים אינפורמטיביים, מדריכים מפורטים ומאמרים שעונים על שאלות נפוצות.
פוסטים קצרים, מגניבים ככל שיהיו – לא עובדים בקידום אורגני. כאן אתם צריכים לחשוב על איך אתם נותנים ערך אמיתי לגולש – ועל הדרכים שתוכלו לענות על התשובה שהוא מחפש.
#3 סוג תוכן
טקסטים ארוכים או קצרים? סרטונים? אולי בכלל תמונות? איזה סוג תוכן יהיה הטוב ביותר לכל ערוץ? 🤔
מדיה חברתית
במדיה החברתית אפשר לומר שתמונות וסרטונים עובדים הכי טוב כיוון שאלה עוזרים ללכוד את תשומת הלב של הגולש שנע במהירות במרחב הדיגיטלי.
אם נדייק בעובדות – סרטונים 🎥, נחשבים לסוג התוכן המשותף ביותר באינטרנט.
פוסטים עם תמונות מייצרים יותר מעורבות בהשוואה לכאלה שרק עם טקסט.
יחד עם זאת, שימו לב – הסרטונים שעובדים הכי טוב במדיה החברתית יהיו קצרים משמעותית (בין 30 שניות לדקה) ואם אתם בוחרים לשתף יותר תמונות, אז קחו בחשבון שכדאי שאלה יהיו צילומים אותנטיים ובאיכות גבוהה, כלומר…פחות תמונות סטוק אפרוריות.
קידום אורגני
בקידום אתרים, תוכן ארוך שכתוב בצורה מרתקת יעבוד הכי טוב. נכון להיום, בעיני גוגל תוכן שמכיל 1500+ מילים נחשב למשובח (כל עוד אתם באמת מספקים ערך לגולשים).
בנוסף, גם כאן מומלץ לשלב תמונות שקשורות לנושא וסרטונים – שבניגוד למדיה החברתית, תוכלו לעלות גם סרטונים שארוכים יותר מדקה.
ממליץ לצפות בסרטון הזה 👈 11 דרכים לייצר תוכן לאתר – רעיונות לתוכן מקורי לאתרי אינטרנט
#4 תוך כמה זמן רואים תוצאות?
כמה זמן וסבלנות נדרשים? תוך כמה זמן עד שתראו תוצאות מקידום אורגני ומהמדיה החברתית?
מדיה חברתית
למרות שגידול עוקבים דורש זמן ועבודה – פוסטים ברשתות חברתיות מופיעים באופן מידי והתוצאות יכולות לבוא לידי ביטוי תוך דקות עד ימים בודדים (בין אם אתם מקדמים אורגנית או משלבים יחד עם פרסום ממומן).
לדוגמה, בטיקטוק יש פוטנציאל עצום לתכנים להפוך להיות וויראליים, גם אם אין לכם כמות גבוה של עוקבים.
באינסטגרם, אם תקפידו לעלות הרבה רילס, לשלב האשטגים ולפרסם תוכן בתדירות גבוהה – תוכלו להיחשף בקלות לקהלים חדשים תוך זמן קצר.
קידום אתרים
קידום אתרים, הוא תהליך הרבה יותר איטי שמביא תוצאות בטוחות לטווח הרחוק. לוקח זמן עד שגוגל מאנדקס את הדפים ומדרג אותם ולעיתים קרובות יכול לקחת גם כמה חודשים כדי לבנות מספיק אמינות ולהתחרות על הביטויים השווים ביותר.
#5 "גבולות ההצלחה"
גבולות הצלחה – או…מה המקסימום שניתן להפיק מכל ערוץ?
מדיה חברתית
אין כמעט הגבלה על כמות התנועה שדף עסקי יכול לקבל במדיה החברתית. מספר עצום של אנשים יכולים להגיב ולשתף פוסט מסוים. אם אי פעם יצא לכם לראות אנליטיקס לתוכן שהפך להיות וויראלי, אתם בטח יודעים כמה רחוק דברים יכולים להתפשט.
קידום אתרים
יש תקרה לכמות התעבורה שדף יקבל ממנוע החיפוש, ומה הכוונה? התנועה לעולם לא תעלה על מספר האנשים שמחפשים ביטוי מסוים מדי יום.
הביקוש הכולל לנושא (נפח החיפוש) זה כמות התנועה המרבית שתקבלו עבור ביטוי מסוים. יחד עם זאת – עם אסטרטגיית קידום נכונה ובחירת הביטויים המדויקים ביותר לקידום, יש אפשרויות רבות להביא תנועה הרבה יותר ממוקדת.
#6 כמה זמן תימשך ההצלחה?
מדיה חברתית
רוב הנראות והתנועה תתרחש תוך מספר דקות מרגע הפרסום, לכל היותר ימים. למרות שהתגובה עשויה להיות מהירה, המדיה החברתית תדרוש מכם מאמץ מתמשך ותצטרכו כל פעם "להמציא את עצמכם" מחדש.
קידום אורגני
לאחר שתגיעו לדירוג גבוה בביטויים הנחשקים, אתם תיצרו מקור כניסה פסיבי ומתמשך של גולשים. מנקודת הנחה שתמשיכו לתחזק את האתר שלכם, להעשיר אותו בתכנים ולבצע פעולות אופטימיזציה – התוצאות יכולות להישמר למשך חודשים ואף שנים.
#7 מדדי ביצוע – אותם מטרות קטנות בדרך להצלחה
איך אתם מתקדמים? אחר אילו יעדים ומדדי ביצוע עליכם לעקוב בדרך?
מדיה חברתית
עוקבים הם הדרך הברורה והגלויה ביותר למדוד צמיחה. אבל תכלס, יש דברים יותר חשובים מאשר עוקבים…בנו איתם מערכות יחסים, הגדילו את המעורבות הרגשית שלהם ותבנו קהילה סביב המותג שלכם.
חברות אמיתית עם הלקוחות שלכם תהיה התוצאה טובה ביותר במדיה החברתית, אל תתעסקו רק במספרים.
קידום אורגני
דירוג גבוה זה ללא ספק אחת המטרות החשובות בקידום אורגני, יחד עם זאת – זו לא המטרה הסופית שלכם. אתם מחפשים תנועה, זרם קבוע של מבקרים ממוקדים שיתחברו לתוכן שאתם מספקים וייהנו מהגלישה באתר שלכם.
רגע לפני שנסיים הנה התובנות שלי בנושא הקשר שבין קידום אתרים ורשתות חברתיות 👇
שיווק במדיה חברתית או SEO – אז מה בשורה תחתונה?
גם קידום אתרים וגם קידום במדיה חברתית עוסקים בקשר עם אנשים, אומנם הם מגיעים מכיוונים שונים, אך בסופו של דבר המטרה היא דומה – לפתח מערכת יחסים משמעותית עם קהל היעד.
קשה לומר מה מבניהם עדיף – לכל אסטרטגיה יש את נקודות חוזקה וחולשה, אך רוב המשווקים והמקדמים מסכימים שחיוני להשתמש בשתיהן בחוכמה.
בעוד שב SEO תוכלו לקדם תוכן עשיר עם ערך ולהביא תנועה יציבה וממוקדת, במדיה החברתית תוכלו לעבוד יותר על מיתוג העסק שלכם והגעה לקהלים חדשים בטווח זמן קצר יחסית.
בסופו של דבר, זה אף לא חכם לשים את כל הביצים בסל אחד, לכן, מצאו את הדרך האידאלית עבורכם לשלב את 2 הפלטפורמות הללו יחד באסטרטגיית השיווק הכוללת שלכם.
מדריכים נוספים: