דף הבית / כתיבת תוכן / הכל על סינדיקציה של תוכן

הכל על סינדיקציה של תוכן

בואו נבהיר כבר מההתחלה, סינדיקציה של תוכן, באם מבוצעת כהלכה, בתזמון הנכון ובידיעה כיצד היא יכולה לעזור לאתר שלכם, היא דבר מעולה, היא יכולה לפתח את המוניטין שלכם ולהגביר את הנראות שלכם ברחבי הרשת.

סינדיקציה (Syndication) עבור רבים, היא נושא המצוי במחלוקת אבל זה ממש לא אמור או צריך להיות ככה וכל עוד תשכילו ותדעו כיצד לבצע אותה נכון, רק תפיקו ממנה תועלות ולא מעט.

בכתבה זו, נתמקד בהבנת סינדיקציה מהי. נאמר מראש שישנן בעיות SEO פוטנציאליות בכל הקשור לסינדיקציה ועליהן נדון בנוסף ונחשוף את הדרכים למנוע את בעיות ה SEO והתוכן המשוכפל.

סינדיקציה של תוכן

למה סינדיקציה?

יש מספר סיבות למדוע הסינדיקציה כדאית אך העיקרית מבין אלו היא שהסינדיקציה, מעניקה חשיפה לקהל של אתר אחר משלך.

בעגה המקצועית זה נקרא OPA (ראשי תיבות לקהלים של אנשים אחרים). כל עסק, כאשר הוא בתהליכי צמיחה וגדילה, צריך לחשוב על החשיפה שלו ולנסות להגדיל אותה כמה שאפשר וקהלים של אחרים היא חשיפה לא מבוטלת. העניין כאן הוא לדעת לאיזה קהל חושפים ונחשפים, שכן קהל שאינו רלוונטי עבורכם, הוא פשוט לא רלוונטי ואין בו תועלת של ממש.

סינדיקציה נכונה היא סינדיקציה עם אתר הנחשב לסמכותי יותר משלכם וחשיפה לקהל של אתר כזה היא חשיפה שתעזור, לבנות גם את המוניטין שלכם. אגב, הסמכות של האתר הזה תדבוק גם באתר שלכם קצת אז אין באמת מה להפסיד כשחושבים על זה.

סינדיקציית תוכן אל מול פוסטים אורחים

הבה נבהיר מה זה סינדיקציה ומה הם פוסטים שנכתבו על ידי כותבים אורחים;

סינדיקציה – ברמה הפשוטה ביותר של הבנת סינדיקציה מהי, נסביר שמדובר באישור של בעל אתר, לאתר או אתרים אחרים, להעתיק תכנים מהאתר שלו. ניתן להעתיק את כל תוכן האתר או חלק ממנו – תלוי בסיכום בין הצדדים ובצורך.

פוסטים אורחיםפוסטים אורחים, או מאמרי אורח, אלו הם פוסטים שנכתבו ופורסמו באתר אחד בלבד שהוא לא האתר של המפרסם, בדרך כלל (מכאן המילה "אורחים").

מתי לעשות סינדיקציה?

זוכרים שאמרנו שסינדיקציה יכולה להיות לכל תוכן האתר או רק לחלקים ממנו? ובכן, אתם בהחלט לא רוצים לעשות זאת לכל התוכן כי תאבדו כל מומנטום מבחינת מקוריות ואותנטיות כי לא יישאר למבקרים באתר שלכם, תוכן חדש לצרוך. מעבר לכך, כאן גם עלולות להיכנס הבעיות הפוטנציאליות של SEO שהזכרנו (נרחיב עוד ממש בקרוב על כך).

בעקבות שני נושאים אלו, יש לשקול היטב מתי ואיך כדאי לעשות את הסינדיקציה.

הנה כמה שאלות שכדאי לשאול על מנת להבין לעומק האם הסינדיקציה תורמת וכיצד:

  • איזה תוכן רוצים לעשות עבורו סינדיקציה?

כלל האצבע, על פיו אתם צריכים לעבוד הוא האם מדובר בתוכן, שיש בו עניין או ערך עבור הגולשים. תוכן שאינו בעל ערך עבור הגולשים הוא תוכן לא רלוונטי וסביר ולא תהנו מיתרונות הסינדיקציה. בנוסף, העלאת תוכן שאינו רלוונטי הוא בסופו של דבר החמצת ההזדמנות לבניית המוניטין באתר בעל סמכות גבוהה יותר משלכם. היו אמיצים ותעשו סינדיקציה רק לחלק מהתכנים הכי טובים שיש לכם באתר.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

  • כמה תוכן?

כמו כל דבר חיים, צריך למצוא את האיזון הנכון וכך גם לאיזה חלק מהתוכן כדאי לעשות סינדיקציה. כדאי תמיד לשקול לעשות סינדיקציה רק לחלק מהתכנים הטובים, שיש לכם באתר תודות לעובדה שזה עוזר לבנות את המוניטין שלכם עם קהל גדול יותר אבל אסור לשתף את כל התוכן באתר שלכם. חשוב להשאיר לגולשים סיבה להיכנס לאתר שלכם וליהנות בו מהתוכן שלכם שיישאר ונשאר רק שלכם.

  • סטטוס המוניטין

פקטור נוסף שראוי וישפיע על כמות הסינדיקציה שאתם עושים, הוא הסטטוס הפרטי שלכם, האם אתם בהתחלה שלכם\הדומיין חדש או שמא אתם באמצע תהליך בניית המוניטין שלכם וכבר יש לכם קהל מבוסס. אם אתם בהתחלה, לבטח תרצו להפיץ את שמכם ולהתחיל לבנות את המוניטין ולכם תהיו קצת יותר אגרסיביים בכמויות אך אם אינכם בהתחלה, הכמות שעליה תעשו סינדיקציה ראוי ותפחת.

איך עושים סינדיקציה של תוכן

אז איך לעשות סינדיקציה מבלי סיכונים מיותרים?

והנה הגענו לאותן סכנות SEO במהלך הסינדיקציה… אז לבטח כל מה שעובר לכם בראש הוא העובדה, שהתוכן בסינדיקציה הוא תוכן משוכפל וזה כידוע big no no. אז בואו כולם נרגע ונבין דבר אחד, סינדיקציה שמבוצעת נכון, לא תתריע על תוכן משוכפל ולמנועי החיפוש לא תהייה כל בעיה עם תוכן שעבר סינדיקציה באם בוצעו הפעולות המתאימות.

אז איך מתמודדים עם הבעיות הללו ועושים את הסינדיקציה באופן בטוח וכזה שרק יתרום ויעזור לאתר שלכם? להלן ההמלצות שלנו:

  1. Canonical – נתחיל כבר מהפתרון היעיל ביותר והוא הצבת תג קנוניקל על התוכן, שעבר סינדיקציה ושהוא יפנה אל עבר העמוד המקורי באתר שלכם. פעולה זו, תיידע את מנועי החיפוש, שמדובר רק בעותק של התוכן והאתר שלכם הוא המקור האמיתי. יתרה מכך, כל לינק לתוכן שעבר סינדיקציה, יטיב עם התוכן המקורי המוצב אצלכם.
  2. NoIndex – פתרון נוסף, שיעזור לכם להימנע מכל בעיית SEO כזו או אחרת ובעיקרה תוכן משוכפל, הוא הצבת NoIndex על התוכן, שעבר סינדיקציה. מנועי החיפוש, לא יאנדקסו את התוכן שהוצב ובעיית התוכן המשוכפל סולקה מהשולחן. בל נשכח את הלינקים של התוכן שעבר סינדיקציה – הם יעברו את דירוג העמוד.

חשוב להדגיש, הפתרון הראשון הוא יעיל יותר ומכסה עבורכם באופן כמעט מלא את היתרונות הנלווים מבחינת SEO ולכן נמליץ לבחור בו בכל פעם.

  1. קישור למאמר – אם לא הצלחתם להציב תג Canonical או NoIndex, השתמשו באופציה זו אך דאגו לקבל לינק ישיר לאתר שלכם (ומוטב שלא לעמוד הבית). הלינק הזה, סביר ויצליח ליידע את מנועי החיפוש על הגרסה המקורית של התוכן הנמצאת אצלכם באתר אך תמיד יש סיכוי שמנועי החיפוש לא יעבדו זאת נכון – סיכוי נמוך אבל קיים ועליכם לקחת זאת בחשבון.
  2. לפעמים צריך לעשות למרות הכל – אנחנו בטוחים, שיהיו פעמים בהם האתר איתו תרצו לעשות סינדיקציה של התוכן, לא יסכים לאף אחת מהאופציות אותן הזכרנו מעלה והתוכן המקורי שאצלכם באתר, עלול להיות תוכן משוכפל בעיני מנועי החיפוש.
    בחלק ממקרים אלו, עדיין יהיה הגיוני לעשות את הסינדיקציה מכיוון, שהתרומה שלה תגבר על החיסרון שלה. יחד עם זאת, נמליץ לכם לעשות זאת רק במקרים הנדירים בהם התנועה לאתר שלכם פחות חשובה לכם ולהשתדל שלא לעשות זאת באופן קבוע.

מדריכים נוספים על תוכן ששווה לכם לקרוא:


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות שי בנקהלטר

shay@emojo.co.il'
מייסד ומנכ"ל אימוג'ו. עוסק בנושאי ייעוץ בשיווק דיגיטלי וSEO. מתעניין בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם וחי את השיווק באינטרנט. בשנת 2013 הקים את חברת אימוג'ו שיווק דיגיטלי אשר מציעה שירותי שיווק דיגיטלי למגוון עסקים וחברות.

שווה לקרוא גם את

קידום אתרי מכירות

קידום אתרי מכירות: 11 סעיפים שחייבים להכיר

זהו מאמר אורח מאת איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה קידום אתרים, העוסק בקידום אתרי מסחר ובכלל ...

שיווק כנסים ואירועים

שיווק כנסים בעזרת מערכות שיווק אוטומטיות

המטרה: להפיק כנס מושלם. הדרך: שיווק וארגון מעולים. שיווק כנס או אירוע עסקי, לא דורש ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider