דף הבית / בניית אתרים / מדוע צריך לשדרג אתר כל 3 שנים?

מדוע צריך לשדרג אתר כל 3 שנים?

טל זולברג, איתו עשיתי ראיון לא מזמן טוען שצריך לשדרג אתר אינטרנט כל 3 שנים. את הסיבות לכך הוא מסביר במאמר הבא.

זה מצחיק שהתחלתי לכתוב את המאמר, אני מסביר את הנושא הזה ללקוחות שלי כבר שנים מספר אבל אף פעם לא חשבתי לעלות את זה על כתב, בשעה טובה דניאל דחף אותי לכך ועכשיו אתם יכולים להנות מהמאמר שלי.

מעט הקדמה

אתר אינטרנט הוא כמובן משהו שמאוד שימושי לעסק, וזה תלוי בעיקר בהחלטת העסק עד כמה להפוך לדיגיטלי. ראיתי כבר עסקים מקומיים שעשו באתר שלהם מערכות מורכבות (לדוגמא יומן הזמנות אונליין לצימר) וראיתי עסקים שהאתר שלהם, בשנת 2016 בנוי על HTML בסיסי בדומה לאתרים שבניתי בשנת 2002 לערך.

מדוע אני חושב שצריך לבנות אתר חדש בכל 3 שנים?

היום כשעסק קונה מחשבים הוא מקבל זיכוי ממס הכנסה לאורך 3 שנים, כלומר את סכום המחשבים בפריסה ל-36 חודשים. זה קורה מאחר שמחשב ממוצע נהיה מיושן לאחר 3 שנים לערך. בעקרון הוא יכול להחזיק גם עשור אבל אחרי 3 שנים הוא נחשב כמיושן.

הדבר מאוד דומה לתחום של בניית אתרים.

אתר אינטרנט טוב, מרשים ואיכותי שנבנה בשנת 2016, נהיה מיושן לאחר פרק זמן דומה לזה של מחשב. אמנם ניתן להחזיק אתר שנבנה למעלה מ-3 שנים אבל אז הוא מתחיל להראות לא עדכני ואינו משרת את העסק למטרה שלשמה הוא נועד, ואף יכול לגרום לו הרבה יותר נזק מתועלת.

האינטרנט היום משתנה ומתקדם במהירות מדהימה. כמעט בכל יום מתפתחת שיטת עיצוב חדשה, שפת תכנות חדשה (לדוגמא HTML5) ועוד מגוון אפשרויות ושינויים שהופכים את האתר שלנו לתוך מספר שנים למיושן.

יש בעלי עסקים שיגידו שאם כך הדבר, האתר הוא נטל עבורם ולא תועלת – כמו שאני אומר תמיד הכל תלוי בדרך השימוש של בעל העסק באתר.

אתר אינטרנט יכול להכניס לעסק מסוים עשרות אלפי שקלים בחודש, או עשרות שקלים בחודש.

ברגע שבעל עסק מסוים מחליט שהוא משתמש באינטרנט כמדיום להשגת לקוחות הוא יכול להשתמש בשיטות פרסום השונות בשביל להביא לקוחות וברגע שהאתר נראה מרשים ומאפשר הזמנות אונליין או יצירת לידים על ידי קופירייטר איכותי, כך כמות הלקוחות שרוכשת או פונה לבעל העסק גדלה בהתאם.

בניית אתר חדש

בואו ניקח דוגמא מתמטית פשוטה:

עלות המוצר של בעל העסק היא 1,000 ₪ כולל כל ההוצאות (פרט לאתר ולפרסום של האתר)

לשם הדוגמא בעל העסק בנה אתר מרשים בשנת 2016 בסכום כולל של 10,000 ₪

והוא מוציא 5,000 ₪ בחודש על פרסום ובתמורה הוא מקבל 50 לקוחות.

העלות הסופית ללקוח שבעל העסק מוכר היא: 2,000 ₪

בשביל הדוגמא ניקח אתר שעלותו 10,000 ₪ בפריסה ל-36 חודשים (למרות שבעל העסק משלם על האתר בתשלום אחד, שניים או שלושה) מדובר על 277 ₪ בחודש בלבד, גם אם נוסיף לכך 30-50 ₪ אחסון בחודש ועוד מספר שקלים בודדים על הדומיין. מדובר על סך הוצאות דיגיטליות של פחות מ-400 ₪ לחודש.

את המחיר הזה בעל העסק מגלם עם שאר ההוצאות ומגלגל אותו למחיר המוצר הסופי שהלקוח רוכש, כלומר באופן תאורטי בעל העסק מרוויח "רק" 600 ₪ ממכירה במקום 1,000 ₪ שהיה מרוויח במידה ולא היה לו אתר אינטרנט. אבל כאן יש טוויסט בעלילה.

המטרה היא להגדיל את כמות המכירות על ידי נגישות אתר האינטרנט, הרבה אנשים היום מזמינים דברים מהאינטרנט ולאו דווקא בהליכה פיזית לחנות.

זה נוח, קל להשוות מחירים וניתן להזמין את המוצר גם כשהלקוח נמצא בבית, בעבודה או בכל מקום אחר. אה נכון וגם המוצר מגיע עד פתח הבית או סניף הדואר הקרוב.

אתר אינטרנט הופך עסק לוקאלי שנמצא בעיר מסוימת לכלל ארצי, כמות הלקוחות הפוטנציאלים גדלה בהתאם ובעזרת פרסום נכון ניתן להגיע למאות אלפי לקוחות פוטנציאלים במקום להסתפק בכמה עשרות או מאות בודדות בסביבה הפיזית של העסק.

חנות וירטואלית

כיצד זה מגדיל משמעותית את ההכנסות של העסק

כך לדוגמא אם בעל עסק לוקאלי מצליח להרוויח חמשת אלפים ₪ בחודש מעשרות לקוחות הוא יכול להרוויח פי כמה וכמה מהשגת לקוחות שאינם קרובים פיזית. לשם כך צריך לשחוק מעט במחיר מאחר שהזירה האינטרנטית תחרותית יותר מחנות פיזית (שם המחירים בסביבת החנות די דומים ברוב המקרים).

לעיתים מדובר פשוט על שיטת קופיקס – המכירה פר מכירה היא ברווח נמוך יותר, אבל ברגע שהכמויות הם פי אלף יותר הרווח הסופי גדול הרבה יותר.

אם נסתכל היום על אתר שנבנה בשנת 2013, יש סיכוי טוב שהוא אינו מתאים למובייל וכך הוא למעשה מפסיד למעלה מ-50% מהגולשים היום שגולשים בסלולר. מי שבונה אתר היום, כנראה יצטרך אתר שמתאים למציאות רבודה בשנת 2019 (אולי הדוגמא קצת קיצונית…). כך האינטרנט שלנו מתקדם וכך בעלי העסקים צריכים להתקדם יחד איתו.

לסיכום

במידה ובניתם את האתר שלכם לפני 3 שנים או יותר, סיכוי טוב שהגיע הזמן לשדרג אותו.

במידה ואתם מעוניינים לבנות אתר חדש כדאי לכם לעבור בין מספר רב של חברות בניית אתרים (אני ממליץ על לפחות 10) כאשר כל חברת בניית אתרים צריכה להראות לכם את היכולות שלה.

לא משנה באיזה נושא העסק שלכם, תעשו סקר שוק בעיקר בקרב אתרים בחו"ל ותראו מה השדרוגים שיש בתחום שלכם בכל הקשור לאתרי אינטרנט.

אם לדוגמא יש לכם בית מלון, מומלץ להכנס לבתי מלון בארה"ב ואירופה ולראות אם יש להם פיצ'רים מיוחדים שהייתם רוצים שיהיו לכם בתור מתארחים במלון. הדוגמא הזאת מתאימה לכל תחום, ומאחר שאינכם בונים אתר בכל שנה – מומלץ לבנות תוכנית מתאימה עם חשיבה קדימה ולהמנע מטעויות שיכולות להיות קריטיות ולהפוך את האתר שלכם מאתר שמטרתו להיות מכונה משומנת שמוכרת בשבילכם, למערכת חסרת כל תועלת ושימוש.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות טל זולברג

טל זולברג הינו מייסד סרב ישראל, מאחסן, בונה ומקדם אתרים 13 שנה (בשנה וחצי האחרונות גם אפליקציות). נשוי למורן ואב למאי ונדב.

שווה לקרוא גם את

תוספי וורדפרס

מעל 30 תוספי וורדפרס שחייבים להכיר

כל מי שמשתמש בוורדפרס יודע שלמרות שהגרסאות האחרונות של המערכת מציעות אינספור אפשרויות, קשה מאוד ...

כמה עולה לבנות אתר

מחיר בניית אתרים: כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?

מכירים את האתרים האלה שמזמינים את הגולש להיכנס אליהם על ידי כותרת משכנעת כמו "כמה ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה