מכירים את זה שאין לכם השראה לכתיבת תכנים?
זוהי בהחלט תופעה מוכרת ונפוצה בקרב בעלי אתרים.
גם אם יש לכם הרבה ידע ונסיון בתחום שלכם, לא תמיד יש לכם את הזמן, היכולת או הרצון לתרגם את הידע הזה למילים ותוכן באתר שלכם.
בתור בעל סוכנות של קידום אתרים, אני מתעסק רבות בנושא התוכן, ואחד מתחומי ההתמחות שצברתי לאורך השנים – זה היכולת למצוא נושאים לכתיבת תוכן, כמעט בכל תחום שקיים בעולם, גם אם יש לי אפס הבנה בו (האמת שכיום, אחרי נסיון מצטבר של מעל 1000 אתרים במאות תחומים שונים, קשה לחדש לי…).
בפוסט הבא אני אנסה לעזור ולתת כמה רעיונות לייצור תוכן באתר שלכם, שנתחיל?
לפני הכל, אתם מוזמנים לצפון בסרטון שלי מסביר על יצירת תוכן לעסקים (ובכלל) בשיטה טבעית:
יצירת תוכן לעסקים: אסטרטגיית תוכן לאתרים שתעבוד לאורך זמן
החלק החשוב ביצירת תוכן לאתר שלכם, היא לנסות לייצר תוכן לאתר בקצב שניתן לעמוד בו לאורך זמן, על מנת לאותת הן לגוגל והן לקהל הקוראים שלכם, שיש לכם אתר פעיל ובועט.
לכן, חשוב לתכנן אסטרטגיה של תוכן שתוכלו לתחזק באופן קבוע, גם אם יהיו סטיות פה ושם.
האסטרטגיה משלבת תכנים ארוכים לצד תכנים קצרים, על מנת לגוון בסוג הפוסטים מצד אחד ומצד שני להקל עליכם לשמור על הביצוע למשך זמן ארוך.
1. כיתבו פוסט מושקע בתחום שלכם, אחת לחודש
פוסט מושקע הוא כזה הנותן ערך רב בנושא מסוים, רצוי נושא שיש לכם הבנה מעמיקה בו.
זה יכול להיות כמה טיפים בתחום מקצועי, זה יכול להיות סקירה מעמיקה על מוצר או שירות מסוימים, זה יכול להיות חוות דעת או אייטם על אירוע/סיפור חדשותי כלשהו וכו'. דוגמא לפוסט מושקע במיוחד שכתבתי באתר הזה.
2. העלו טיפים קצרים לאתר, לפחות פעם בשבוע
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כתיבת טיפים קצרים זוהי שיטה מצוינת "לתחזק" את כתיבת התוכן שלכם לאורך זמן.
טיפים יכולים להיות באורך פסקה או אפילו משפט ושניים, אך השתדלו להתמקד בטיפים באמת שימושיים ויעילים ולא סתמיים – שיהיו קצרים, אבל חדים. טיפ יכול להיות המלצה על כלי או תוכנה מגניבה במיוחד, טיפ מקצועי כלשהו וכו'.
3. יש ניוזלטר? השתמשו בו גם לתוכן באתר
במידה ויש לכם רשימת תפוצה פעילה, או שאתם מתכננים להתחיל אחת כזו, ניתן בהחלט לפרסם את תוכן הרשימה גם באתר (נניח, בדיליי של כמה ימים לאחר שזה נשלח במייל) ובכך לעדכן את האתר בעוד תוכן שגם ככה השקעתם מאמצים ו/או כסף בכתיבה שלו.
כמובן, ניתן למנף את כתיבת התוכן הזה לצורך קישורים פנימיים וחיזוק עמודים קיימים, תפיסת ביטויי לונגטייל (זנב ארוך) על ידי שילובם בטקסט וכו'.
גם כאן – יש לדאוג קודם כל לאיכות ולא לפרסם רק לשם הפרסום. התדירות תלויה כמובן בתדירות הפרסום של הניוזלטר שלכם, אם בכלל.
בסרטון הבא אני מזכיר ומפרט על כמה סוגי תוכן שאפשר לכדאי לייצר למטרות שיווק וקידום אתרים:
דרכים נוספות לייצר תוכן
עד כאן ציינתי כמה דרכים בסיסיות לייצור תוכן לאתר, שכל בעל אתר יכול ליישם במידה כזו או אחרת. עכשיו נדבר על דרכים נוספות לייצור תוכן לאתר.
4. לייצר רשימה של "X הדברים שהכי…"
מי לא מכיר את המאמרים האלה שמתפרסמים ברשת וצוברים פופולאריות רבה? מאמרים בסגנון "10 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם טסים לחו"ל" או "9 דברים שאסור לכם להגיד לבן זוג בזמן סקס".
יש כמובן עוד אינספור דוגמאות אבל מה שמאפיין את המאמרים מסוג הזה זאת כותרת מוצלחת ומסקרנת במיוחד מצד אחד ומצד שני האלמנט של שימוש במספרים נותן לקורא הפוטנציאלי תחושה שהוא יודע למה הוא נכנס שהוא לוחץ על הלינק, ובשילוב עם יצר הסקרנות שיש לכולנו במידה כזו או אחרת קיבלתם מתכון מנצח לנושא מסקרן – עכשיו רק צריך לספק את הסחורה ולכתוב בצורה טובה 🙂
כמה רעיונות לכתיבת מאמרים מסוג זה:
- X הבלוגים/פוסטים שהכי אהבתם בשנה האחרונה בתחום שלכם
- X דרכים להצליח בתור X
- X שיטות להעלות את הצפיות באתר ב50% תוך X ימים
- וכו'…
מאמרים מסוג זה גם מתאימים מאד לפרסום בתשלום – כך שתקבלו גם אפקט יח"צ וגם קישור חזק.
5. סקרים
כן, סקרים!
במידה ויש לכם רשימת תפוצה, זוהי דרך מצוינת לברר מה הקהל שלכם אוהב ובאיזה תוכן הוא מתעניין.
פשוט שולחים סקר לרשימת התפוצה (ככל שהיא גדולה יותר, כך יותר טוב) ודואגים לייצר תכנים בהתאם.
לא חייבים רשימת תפוצה – ואפשר לעשות סקר לגבי תוכן עתידי גם בעמוד פייסבוק או בכל מקום שיש לכם בו קהילה.
6. ריגול תעשייתי
רובנו לא עובדים בסביבה סטרילית ולכולנו יש מתחרים עסקיים – גם בעולם האינטרנט וגם מחוצה לו.
אחת הדרכים להשיג רעיונות לתוכן היא פשוט להיכנס לאתר המתחרה ולבדוק מהם התכנים הפופולאריים ביותר באתר שלו – רצוי במיוחד לשים לב לכמות הסיגנלים החברתיים במידה ויש (לייקים, שיתופים, גוגל+ תגובות במאמר), כמות צפיות במאמר (ומידה וקיימות) וכו'.
כמובן אין להעתיק בצרוה בוטה תוכן מהמתחרים אלא לקבל השראה ולתת את האינפוט שלנו על הנושאים או נושאים דומים.
7. ראיון
ראיון היא דרך מצוינת לייצר תוכן כי יש מישהו שעוזר לכם לייצר אותו 🙂
ניתן לקיים ראיון עם איש מקצוע/קולגה מהתחום שלכם ולשאול שאלות מקצועיות. הראיון יכול להתקיים דרך מייל (שולחים סט שאלות מוכן מראש ומקבלים שאלון מלא) או אם בא לכם ממש להשקיע – להכין ראיון מצולם. כמובן שהאופציה השנייה מאפשרת לכם לקבל גם טראפיק מיוטיוב ואתרים דומים.
8. להכין סרטון
בהמשך לסעיף הקודם, הכנת סרטון תדמית או סרטון שיווקי היא דרך מצוינת לייצר תוכן לאתר שלכם, במיוחד אם אתם פחות אנשים של כתיבה אלא יותר אנשים של דיבור – גם אם זה אל מול מצלמה. אנחנו נמצאים בשלב שעדיין הרבה מהמתחרים לא פעילים בזירת הוידאו לכן מומלץ לנצל זאת לטובתנו. יש המון יתרונות לשימוש בוידאו ולא ארחיב עליהן כעת. מי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו בנושא מוזמן להיכנס למאמר שכתבתי באתר Start Israel.
ראיונות כתובים וגם מצולמים שעשיתי עם קולגות מעולם ה-SEO תוכלו למצוא כאן.
9. להשתמש בסרטון קיים
לא בא לכם לצלם סרטון? גם סבבה, ניתן להשתמש בסרטונים קיימים ברשת – רצוי כאלה שלא מזוהים עם חברה או מותג כלשהו (למרות שיותר קשה למצוא כאלה, אבל אפשרי).
מה שחשוב זה לא רק להטמיע את הסרטון באתר אלא להוסיף את הזווית והאימרה שלכם לסרטון. תחשבו תמיד כיצד אתם מעניקים את הערך המוסף שלכם, בכל פיסת תוכן שאתם משלבים אצלכם באתר.
10. להציע שיכתבו לכם
תתפלאו, אבל יש לא מעט אנשים שיהיו מוכנים לשלוח לכם מאמר, ובחינם. במידה ויש לכם אתר חזק ומעניין מספיק, עם קהילת גולשים פעילה – תוכלו להציע שיכתבו לכם פוסטים אורחים (בדרך כלל, תמורת קישור קרדיט) בתחום בו עוסק האתר שלכם.
11. לייצר מצגת
במידה ויצא לכם פעם להכין מצגת בתחום בו הינכם עוסקים, או שכתבתם מאמר כלשהו שלא נעשה בו שימוש וניתן "להמיר" אותו למצגת – הרווחתם עוד דרך לייצור ושיתוף תוכן.
את המצגת ניתן להעלות לאתרים כמו Slideshare ולהטמיע אותה באתר שלכם (בדומה לדרך בה מטמיעים סרטונים מיוטיוב).
12. לכתוב ביקורת על מוצר או שירות
כתיבת ביקורת יכולה להתאים כמעט לכל תחום. ביקורת יכולה להיות על מוצר או על שירות, ורצוי שתהיה מעמיקה ככל הניתן. ביקורת יכולה להיכנס לקטגוריה של "פוסט מושקע אחת לחודש" כפי שציינתי לעיל.
מה צריך שתכיל ביקורת טובה?
- הקדמה על המוצר או השירות
- שתהיה אובייקטיבית ככל הניתן (ואם לא – לציין גילוי נאות!)
- כל היתרונות של המוצר/שירות
- כל החסרונות של המוצר/שירות
- מחיר, ודרך לקבל הנחה במידה ויש
- תמונות, וידאו או אמצעים ויזואליים נוספים שיכולים לעזור
זה המקום גם לציין שיש לי ערוץ יוטיוב שכדאי לכם לעקוב אחריו 🙂
13. להכין פוסט בנושא אקטואלי כלשהו
לכתוב בנושאים אקטואליים זאת שיטה שיכולה להתאים גם למבחר תחומים, במיוחד אם אתם עוסקים בנושאים חמים כמו כלכלה/משכנתאות/נדל"ן וכו'.
הפוסט יכול להיות ביקורת על הצעת חוק של ח"כ כזה או אחר, חוות דעת על נושא חדשותי ועוד. כך אתם מנצלים גם את המומנטום ויכולים לצבור כמות מכובדת של קוראים בכך שאתם "רוכבים" על הטרנד.
הערה חשובה לגבי זה – בתור מקדם אתרים ומי שמתחזק בלוג קידום אתרים כבר שנים רבות, בכל מה שקשור ליצירת תוכן – אני בגישה של Evergreen או "ירוק עד" – כלומר תוכן שהוא כמה שיותר "על זמני" ופחות אקטואלי. אני מעדיף להשאיר תוכן כזה לאתרי חדשות ולהתרכז יותר במדריכים העוסקים בקונספט, אסטרטגיות ודברים שעובדים לאורך זמן.
יחד עם זאת – אציין שאני לא חושש "להתלכלך" ולעדכן את המדריכים שלי ככל שנדרש – ועשיתי זאת לא מעט פעמים (גוגל יכול להעיד…).
14. להכין Case Study
חווית הצלחה גדולה עם לקוח מסוים, הצלחת להוציא לקוח מהבוץ? למה לא לשתף זאת עם כולם? גם זאת דרך טובה לייצר תוכן וגם כאן מומלץ מאד להשתמש באמצעים ויזואליים כמו גרפים, תמונות וכו'. כמובן שיש לשאול את הלקוח אם הוא מסכים לפרסם את שמו/פרטיו ובמידה ולא – יש לעשות זאת בצורה אנונימית. דוגמאות של מקרי בוחן.
מלבד שיטות שציינתי כאן, אני בטוח שישנן שיטות נוספות לייצור תוכן. אשמח לשמוע על השיטות שלכם וכמובן לקבל תגובות והערות!
מוזמנים לקרוא גם: כתיבת מאמרים לקידום אתרים.
מדריכים נוספים? בבקשה:
- איך עובד האלגוריתם של גוגל?
- תפקידה של חברת קידום אתרים
- איך בוחרים מומחה קידום אתרים