דף הבית / רשתות חברתיות / איך לחבר פרופיל גוגל+ לאתר שלכם

איך לחבר פרופיל גוגל+ לאתר שלכם

הערה חשובה: החל מיוני 2014, גוגל כבר לא מציגים תמונת מחבר בתוצאות. באסה וזה. אבל היי, עדיין אפשר לחבר את האתר שלכם לפרופיל גוגל+. כאן אני מסביר איך…

בעקבות בקשה והתעניינות פופולארית של לקוחות, החלטתי לכתוב את הפוסט הבא.

מטרת הפוסט: מדריך קצר ופשוט שיסביר לכם כיצד לצרף את התמונה שלכם לתוצאות החיפוש בגוגל, בדומה לדוגמא כאן:

קודם כל: למה זה טוב?

מעבר לזה שזה מגניב לאללה שרואים תמונה שלנו בתוצאות, יש לכך כמה יתרונות נוספים:

  • בולטות: תמונה בתוצאות החיפוש אוטומטית יוצרת בולטות משמעותית לעומת המתחרים, במידה והם לא חיברו את האתר שלהם לגוגל+ (או שזה עדיין לא התעדכן בתוצאות). למרות שהאפשרות להציג תמונה בתוצאות היא די עתיקה במושגים של אינטרנט (קיימת לדעתי שנה פלוס מינוס), הרבה אתרים עדיין לא מנצלים זאת לטובתם וזה יתרון שאתם חייבים לנצל לטובתכם.
  • הגדלת כניסות לאתר: כן, במקרים רבים הוספת תמונה לתוצאות החיפוש יכולה להגדיל את הכניסות שלכם, אפילו אם אינכם ממוקמים בחמישיה הראשונה בגוגל. מדוע? בדיוק בגלל עניין הבולטות שהוזכר קודם. למעשה, מהנסיון שלי – בהרבה שאילתות שאחד מהאתרים שלי ממוקם בהן בתוצאות 2-4 – הוא מקבל CTR של 50% ואף יותר (שיעור הקלקות). מדובר במספר שנחשב גבוה אפילו לתוצאה ראשונה בגוגל, קל וחומר תוצאות 2-4.
    במילים אחרותאנשים נוטים ללחוץ יותר על תוצאות עם תמונה. אין להתייחס לזה ככלל ברזל וכמובן חשוב גם להשקיע בכותרת ותיאור מושכים.
  • סמכות: חיבור הפרופיל גוגל+ לאתר שלכם אומר לגוגל שיש כאן "אבא ואמא" מאחורי האתר. במידה ואתם פעילים גם בגוגל+, מעדכנים חומרים בנישה של האתר שלכם, מקבלים +1 ועושים מה שצריך על מנת לצבור פופולאריות וסמכות ברשת, ככה רוב הסיכויים שגם האתר שלכם יהנה מסמכות בעיני גוגל, מה שאומר תוצאות טובות יותר במנוע החיפוש. תהליך זה עדיין בחיתולו, לפחות בגוגל ישראל, אבל עושה רושם שהמגמה הזו רק הולכת להתחזק בעתיד הקרוב – לכן בהחלט שווה להשקיע בנכס הזה שנקרא גוגל+, למטרת העסק שלכם והאתרים שלכם.
  • מיתוג אישי: דומה לסעיף הקודם, אבל קצת שונה: צירוף הפרופיל שלכם לאתר שלכם יגרום לאנשים להכיר אתכם יותר ואת הנישה בה אתם פועלים (השם מוצג מתחת לכתובת האתר), ובכך יכול לתרום בעקיפין למיתוג שמכם ברשת.

לאחר שהבנו כיצד חיבור פרופיל גוגל+ לאתר שלנו יכול לסייע לנו, בואו נלמד כיצד עושים זאת בפועל. אז בתכלס, זה ממש פשוט. צריך מעט ידע טכני אבל לא ברמה מטורפת. מי שבכל זאת מתקשה יכול להיעזר בחבר שקצת מבין או בפרילאנסר לצורך העניין.

שלב 1: יש לכם פרופיל בגוגל+?

אם כבר יש לכם פרופיל בגוגל+ ואתם רוצים לשייך אותו לאתר, סבבה. אם יש לכם פרופיל אך אתם מעדיפים להפריד אותו מהאתר – גם סבבה, בשביל זה תצטרכו לפתוח פרופיל גוגל+ חדש (כלומר חשבון גוגל חדש). ניתן לפתוח חשבון גוגל חדש כאן.

באיזה שם לבחור?

לקוחות מסוימים לא רוצים להשתמש בשמם האמיתי על מנת לחבר את הפרופיל שלהם לאתר, מכל מיני סיבות שונות. רובם פשוט רוצים שתמונה תופיע לצד האתר שלהם בתוצאות "כי זה מגניב". למרות שאני מבין את הרציונל מאחורי זה, אני באופן אישי לא ממליץ לפתוח פרופיל פיקטיבי לטווח הרחוק, בין היתר מהסיבות שציינתי מקודם. פרופיל הגוגל+ שלכם אמור לשקף את פעילת העסק שלכם בזירה האינטרנטית, לכן עליכם לטפל אותו לצד השקעה באתר שלכם, מה שבהחלט יקדם אתכם בעתיד.
מלבד זאת, שמועה אומרת שגוגל נלחמים נגד פרופילים לא פעילים / מזויפים, כך שלא אתפלא עם יום אחד פשוט כל הפרופיל יימחק.

שלב 2: הוספת האתר שלנו בפרופיל גוגל+

לא משנה באיזו גישה החלטתם לנקוט, השלב הבא זה פשוט להוסיף את האתר שלכם, לתוך הפרופיל שלכם בגוגל+, על מנת שגוגל ידעו שאנחנו "תורמים" לתוכן שלו.

איך עושים זאת?

א. בתוך הפרופיל שלנו נכנסים ל- About.

ב. בקוביה שנקראת "Links" לוחצים על  "edit" (מתנצל בפני משתמשי העברית…)

ג. בשדה שנקרא "Contributor to" יש להוסיף את הלינק לאתר שלנו, עם תיאור קצר.

ד. לוחצים על  "Save". זה הכל.

שלב 3: מטמיעים קוד באתר שלנו

לאחר שהוספנו את האתר בפרופיל שלנו בגוגל+, עלינו לבצע הטמעה של הקוד באתר, על מנת לאמת את הפרופיל שלנו עם אתר האינטרנט שלנו. זהו השלב הכי טכני בכל התהליך, כך שאם מרגישים שלא תצליחו לבצע אותו, בקשו עזרה ממישהו שקצת מבין.

אז מה עושים?

השיטה המומלצת ביותר, לדעתי, היא פשוט להטמיע את הקוד ב header של האתר, מה שאומר שהוא ישתכפל בכל דפי האתר בצורה אוטומטית (בדומה לקוד של גוגל אנליטיקס) ומבטל את הצורך לערוך עמודים ספציפיים.

גישה לעריכת הקובץ משתנה מאתר לאתר – בהתאם למערכת ניהול.

אני אסביר איך לעשות זאת בוורדפרס, פשוט משום שזו מערכת מאד פופולארית. אבל כמובן שניתן להטמיע זאת כמעט בכל אתר עם מערכת ניהול תוכן.

איך להטמיע את הקוד בוורדפרס

א. בשלב הראשון נלך ל"עיצוב" -> "עורך".

ב. נחפש קובץ בשם "header.php" (אפשר גם באמצעות ctrl+f), ניכנס אליו. מומלץ לעשות גיבוי של הקובץ לפני ביצוע כל שינוי, אם אתם משתמשים לא מנוסים.

ג. בעריכה של הקובץ נחפש תגית בשם </head>.

ד. עכשיו, צריך ללכת קצת אחורה בקוד (כלומר למעלה), להתחיל שורה חדשה, לפני הסיומת של ה head. מאד חשוב: שימו לב שאתם לא שוברים קוד קיים, אלא מתחילים שורה חדשה של קוד.

ה. מדביקים את הקוד הבא, בהתאמה אישית* לפרטים שלכם:

<link rel="author" href="https://plus.google.com/xxxxxxxxxxxxxxxxx"/>

* מה שמחליף את כל האיקסים זה המספר פרופיל שלכם בגוגל+. איך מוצאים אותו? פשוט נכנסים לפרופיל שלכם, ומעתיקים את המספרים שבאים אחרי ה "/". אם יש משהו נוסף אחרי המספרים לא צריך אותו.

הפרופל שלי, לצורך העניין זה:

https://plus.google.com/112928641693286995908/

ו. שומרים את הקובץ ויוצאים מהאתר (או שלא, מה שבא לכם…)

שלב 4: האם עשיתם את זה כמו שצריך?

זה השלב לבדוק אם ביצענו הכל נכון. נכנסים לכאן:

http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets

עושים קופי פייסט לכתובת האתר שלכם. במידה והכל כשורה, אתם אמורים לראות את התמונה שלכם עם קצת כיתוב ירוק כזה ליד, משהו כזה. במידה ואתם רואים את זה – ברכות! הצלחתם. במידה ולא, עברו שוב על השלבים וודאו שלא פספסתם משהו ושהכל בוצע כמו שצריך. ניתן גם להשאיר כאן תגובות ואשתדל לעזור למי שצריך.

שלב 5: להמתין

זהו, מרגע שהטמעתם הכל והבדיקה יצאה חיובית :), מה שנותר זה להמתין. כמה בדיוק? זה מאד תלוי בקצב שגוגל מבקר באתר שלכם. באופן עקרוני, בפעם הבאה שהוא "יזחל" אצלכם באתר, וירענן אותו באינדקס, הוא אמור לעדכן את השינויים גם בתוצאות. מנסיון זה יכול לקחת בין כמה שעות לבין כמה שבועות – היו סבלניים!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

ביקורות להגדלת ההמרות באתר

שילוב ושימוש נכון בביקורות לטובת הגדלת המרות באתרים

המלצות מהוות את אחד הדרכים היעילות להגדלת אחוז ההמרות באתר. חלק מההמלצות מגיעות באופן טבעי ...

קידום ושיווק B2B

קידום אתרים B2B – איך עושים SEO לקהל עסקי

את מי אתם אוהבים יותר, את אמא או את אבא? השאלה הבלתי אפשרית הזו הוצגה ...

7 תגובות

  1. coupon.hanacha@gmail.com'

    בדיוק בזמן הנכון , הסבר מצוין ומדויק.

  2. תודה 🙂

  3. shira.rog@gmail.com'

    🙂
    נתקעתי בשלב 3…מזה וורדפרס?
    האתר שלי משוייך לcargocollective
    איך אני מטמיעה את הקוד שם?

  4. noa@seo-il.co.il'

    תודה רבה, באמת הסבר מעניין וברור וסוף סוף, הצליח לי

  5. yifshlom@gmail.com'

    תודה על ההסבר. האתר שלי נמצא במערכת ניהול של לייבסיטי ללא קוד פתוח. יש שם אפשרות להוסיף קוד html באיזור הhead אבל אין לי ממש גישה לקוד. בנתיים זה לא עבד… מה לעשות?

    • היי יפעת. אני מכיר את Livecity ואין בעיה לחבר שם את הפרופיל לאתר – עשיתי זאת כבר ב-3 אתרים במערכת. אכן יש אזור במערכת שבו ניתן להטמיע את הקוד בHEAD. את שאר השלבים יש לבצע כרגיל. אם אין לך גישה לקוד צריך לבקש ממי שכן יש לו – שיטמיע את הדבר הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה