כמעט כל לקוח שפונה אל מקדם אתרים מבקש להיות במקום הראשון בחיפושים בגוגל.
כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו יעשה הכול כדי להשיג ללקוחות שלו (וגם לעצמו) את המקום הנכסף הזה ולהגדיל את התנועה הרלוונטית לאתר – אבל איך באמת עושים את זה בדרך היעילה ביותר?
פרסום מאמרים באינטרנט – האם כל הקידום מסתכם בזה?
אנשים חושבים שמסובך להבין איך גוגל בוחרת להציג את האתרים בשורות החיפוש שלה, אבל האמת היא שענקית החיפוש מתבססת על עיקרון מאוד הגיוני – ככל שהתוכן איכותי ורלוונטי יותר לקורא – כך הוא יקבל דירוג גבוה יותר ומיקום בולט יותר בתוצאות החיפוש.
העקרון הוא פשוט – אבל בפועל השיטה למדידת הרלוונטיות היא מאד מורכבת.
כדי להעריך את מידת הרלוונטיות של האתר שלכם, גוגל משתמשת במגוון רחב של פרמטרים, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא הפניות, או בשפה פשוטה – קישורים מאתרים אחרים.
אז נכון, אם עבדתם קשה על מאמר או ששילמתם לכותב מקצועי שיכין אותו בשבילכם, כנראה ש"לתת" אותו לאתר אחר ללא שום תמורה זה לא הדבר הראשון שתרצו לעשות כרגע, אבל האמת היא שהתמורה שאתם מקבלים מפרסום מאמר כזה דווקא יכולה להיות שווה לכם לא מעט כסף – אם רק תדעו לעשות את זה בחוכמה.
בסרטון הזה אני מסביר על חשיבות של פרסום מאמרים באתרים וקישורים לקידום אתרים:
לפני הכל – איך תכתבו מאמר שיגביר את החשיפה במנועי החיפוש?
אז למה פרסום מאמרים באינטרנט? כדי להשיג מיקום גבוה יותר בגוגל – לא מספיק רק לכתוב מאמרים ולהפיץ לכל מי שיסכים לקבל אותם.
אם אתם רוצים להשקיע את האנרגיות שלכם בחוכמה – חשוב לוודא שאתם מכירים את כללי הקידום בגוגל ועובדים לפיהם כדי למקסם את ההצלחה.
הנה כמה נקודות שחשוב לזכור לפני שמתחילים עם פרסום מאמרים באתרי תוכן:
- שימו דגש על תוכן איכותי – אם התוכן שלכם לא מעניין או מחדש – הגולשים לא יתעכבו עליו. אם הגולשים לא יתעכבו על התוכן שלכם – גוגל "תסמן" את המאמר כתוכן שאינו אפקטיבי ולכן מידת התרומה שלו למאמצי השיווק שלכם תרד באופן משמעותי.
כדאי להיזהר בהיבט הזה ממאמרי SEO "קלאסיים" שנכתבו רק כדי לכתוב – על בסיס מילות מפתח בלבד, ולא על בסיס מידע עם "בשר". השתדלו להציע תוכן עם ערך אמיתי – כזה שגם אתם הייתם שמחים לקרוא.
- אל תפרסמו בכל אתר – לפני שאתם שולחים את המאמרים שלכם לכל דורש, כדאי שתבינו דבר אחד חשוב: גוגל קובעת את הציון של האתר שלכם גם על פי איכות האתר שבו נמצא הלינק שמפנה אליו – ככל שהאתר הזה יהיה יותר גדול, פופולרי, רלוונטי ואמין – כך גם היעילות של הלינק ממנו תהיה עוצמתית יותר. לכן, כדאי להשתדל לפרסם מאמרים באתרים מוכרים וגדולים ככל שתוכלו. למידע מורחב על קישורים ומעל 40 דרכים להשיג אותם.
- תעשו מחקר מילות מפתח – נכון, המאמרים לא צריכים להיכתב רק כדי לשלב מילות מפתח, אלא כדי לייצר תוכן מעניין, אבל עדיין חשוב שהם יהיו מבוססים על מחקר מילות מפתח כדי שתבינו מה באמת מעניין את קהל היעד שלכם – ואיך לייצר תוכן שיוכוון להצגה על פי מילות המפתח האלו. מחקר מעמיק של מילות מפתח בגוגל לפני תחילת העבודה יעזור לכם לכווננן את המאמר שלכם להצגה בחיפושים שחשובים לכם באמת.
- אל תינעלו על אתר אחד – אף פעם לא כדאי לשים את כל הביצים שלכם בסל אחד. פרסמו את המאמרים שלכם בכמה אתרי הפצה כדי להגביר את היעילות הפוטנציאלית שלהם.
- אל תגזימו עם הלינקים – כן, הלינקים הם הדבר החשוב ביותר במאמר שלכם, אבל גם אם יהיו בו יותר מדי לינקים – גוגל לא תראה את זה בעין יפה.
המלצתי היא לשלב לכל היותר 2 קישורים חיצוניים לאתר שלכם ועוד לינקים פנימיים באותו אתם בו אתם מתארחים ו/או קישורים לאתרים אחרים – למשל רפרנס למחקרים, ויקיפדיה וכו'.
פרסום מאמרים באתרים: איפה לפרסם מאמרים כדי לשפר את הדירוג בגוגל?
אם אתם כותבים בעברית, ישנם לא מעט אתרים שיאפשרו לכם לפרסם את המאמרים שלכם בחינם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לפני שאזכיר כמה מהמוכרים שבהם – יש לי משהו חשוב להגיד…
פרסום מאמרים חינם – האם עדיין מפרסמים מאמרים באתרי מאמרים?
נכון לכתיבת שורות אלו (סוף 2019), יש עדיין חברות קידום אתרים לא מעטות שעושות בהם שימוש.
האם זה דבר חכם לעשות? לדעתי לא ממש.
יחד עם זאת, יש עדיין כמה שימושים שאפשר לעשות באתרי מאמרים:
- פרסום תוכן לצורך אזכור בלבד (mentions) – ללא קישור חיצוני. גוגל מסתכל גם על אזכורים כסיגנל שיכול להשפיע על הקידום.
- עדיין יש אנשים שנכנסים לאתרים האלו ואשכרה צורכים שם חלק מהתכנים – מה שאומר עוד חשיפה פוטנציאלית על השם שלכם ושם העסק.
- יכול להיות יעיל במידה מסוימת לקידום אתרים חדשים מהניילון, או כאלו שלא עברו קידום לעולם – זה כנראה עדיין עדיף מלא לעשות קישורים בכלל.
- דרך קלה להשיג קישורים ו/או אזכורים למי שאין שום רקע או ידע בתחום.
בקיצור – אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בתחום הקידום, זה בסדר לפרסם קצת באתרי מאמרים בתור התחלה, אבל לא לבנות על זה שזה יביא לאימפקט משמעותי. בהמשך, כדאי לנצל את האנרגיה לפרסום באתרים משמעותיים יותר – כמו למשל אתרים של קולגות מהתחום שלכם, רצוי כאלה שמקודמים טוב.
אופציה נוספת שמפחיתה את ההתעסקות והכאב ראש היא קניית קישורים (גילוי נאות – זהו שירות שגם אני מספק אותו לעשרות חברות קידום ובעלי עסקים) או פרסום מאמרים בתשלום בכל מיני פורטלים, אתרי חדשות וכדומה.
לפני שאמשיך לרשימה עצמה, אני מזמין אתכם לצפות בוידאו בו אני מסביר על קניית קישורים ולמה זה טוב:
פרסום מאמרים באתרי תוכן: רשימת אתרי מאמרים בישראל
עד לפני כמה שנים היו לפחות כמה עשרות אתרים כאלה, שאיפשרו פרסום מאמרים לכל דיכפן.
רבים מהם לא שרדו את מבחן הזמן ואלו שכן נשארו ויש הצדקה עוד לתחזק אותם (דומיין, אחסון, ניהול וכו') כנראה עדיין שווים משהו.
אלו אתרי המאמרים המוכרים יותר בארץ:
Articles – זהו האתר הישראלי הפופולרי ביותר לפרסום מאמרים, ובין הוותיקים שבהם. לאתר דרישות יחסית נוקשות לפרסום – מאמרים באורך של יותר מ-350 מילים בלבד, שמעניקים ערך כלשהו לקורא – ולא כתובים רק למטרת SEO. במאמרים האלו גם לא ניתן לפרסם הנעה לפעולה בסוף הטקסט.
Maker – אתר וותיק נוסף שאני זוכר עוד מימי הראשונים בעולם ה-SEO, עוד בשנת 2009.
Reader – עוד דינוזאור ותיק בתחום שגם עבר מהפכה עיצובית משמעותית מאז שהוקם. המאמרים באתר עוברים את אישור המנהלים שמקפידים לשלב בו תוכן איכותי בלבד ומעניקים לאתר שלהם תחושה של מגזין ולא של סתם מאגר מאמרים אקראיים.
Academics – באתר הזה תוכלו לפרסם מאמרים ללא צורך באישור. האתר נראה בדיוק כמו שאני זוכר אותו מלפני 5-6 שנים, ונראה שלא מתוחזק יותר מדי.
פורטל עסקים – גם האתר הזה לא מצריך אישור למאמרים, אך הוא נראה ומרגיש מעט יותר מקצועי. יש בו מגוון רחב של תחומים – המכסים כמעט כל נושא שתוכלו לחשוב עליו והוא מוכוון למאמרים עסקיים ומקצועיים.
סלונה – סלונה, למי שלא מכיר, זה פורטל נשים המכיל המון כתבות, בלוגים ותכנים באופן כללי – המאפשר גם לכל אחת (ואחד) לפתוח בלוג במגוון רחב של נושאים.
הקאץ'?
יש כאן בקרה (שזה טוב לנו). הם לא מאשרים כל בלוג ובעיקר לא כאלה מוספמים ששייכים באופן מובהק למקדמי אתרים. כבר מחקו לי כמה וכמה בלוגים בסלונה ולכן כדאי להיות זהירים ולהקפיד לפרסם שם תכנים ברמה סבירה++. בגלל שמדובר בדומיין חזק, שווה להשקיע בתוכן ראוי ולקבל קישור לא רע בכלל, ובחינם.
My Pen – זה וסלונה אלו האתרים היחידים מהרשימה הזו שאני אשכרה עושה בהם שימוש עד היום. מדובר באתר חזק בגוגל שגם מדורג על אלפי מונחים שונים ובחלקם במקומות הראשונים. הממשק שלו לא הכי נוח בעולם אבל הוא מצוין לצורך קישורים וגם לצרכי ניהול מוניטין והסרת תוצאות שליליות מגוגל.
אפשרויות נוספות שלא יזיק להכיר:
- נענע בלוגים
- תפוז
- Blogger.com (של גוגל)
- medium.com – פלטפורמה בינלאומית ותומכת גם בעברית
יש גם חסרונות לפרסום מאמרים בחינם
כפי שציינתי מקודם, פרסום מאמרים חינם זה נחמד וטוב להתחלה, אבל פרסום מאמרים באינטרנט טובן בחובו מספר חסרונות:
- חשוב לזכור שכל מקום המאפשר פרסום מאמרים בחינם – הוא כזה שלכל אחד יש גישה אליו. לא בהכרח דבר טוב כאשר מדובר במתחרים שלכם.
- מתוקף היותם אתרים חינמיים ופותחים לכל, כוחם בגוגל יורד משמעותית
- לא ממש יעיל לקידום תחומים עם תחרות בינונית ומעלה
לסיכום – השתמשו בכך רק בתור התחלה אם בכלל, ולא כאסטרטגיה לטווח ארוך.
בהצלחה 🙂
לא רק פרסום מאמרים באינטרנט! מדריכים נוספים: