ריקוד גוגל היה אחד המושגים הכי מדובר כשכל הנושא של קידום אתרים רק התחיל להתגבש בחו"ל (ובפיגור מסוים גם בארץ). היום לעומת זאת תשמעו אותו הרבה פחות. אז למה זה קורה והאם הוא עדיין חשוב? בפוסט הזה אני אתן את כל התשובות.
אז קודם כל – מה זה בכלל גוגל דאנס?
כשאנחנו רואים קפיצות קיצוניות במיקומים של אתר מסוים בטווח של יום – יום וחצי או אפילו כמה שעות, אנחנו מכנים את התופעה הזו בשם "ריקוד גוגל". אגב, התופעה הזו יכולה להתרחש באתר או אתרים ספציפיים ולא בהכרח בכל הסט של התוצאות.
מלבד שינויים באלגוריתם עצמו, ישנה גם תופעה שקשורה ל"ריקוד גוגל" 💃 בשם "ארגז החול".
ארגז החול מתייחס לאתרים חדשים שגוגל לא תמיד יודע איך לאכול אותם כי הם משתנים במהירות (מקבלים כמות גדולה של קישורים או מעבים את התכנים שלהם בזמן קצר) ועדיין אין לו אמון בהם.
ארגז החול עשוי לגרום לאתר להיות במיקומים מאוד נמוכים לאורך תקופה ארוכה, אבל גם להקפיץ אותו פתאום ממיקום 20 למיקום 6 או 7 ולראות איך הגולשים מתייחסים אליו: האם הם נכנסים אליו ונשארים בו, או שהם נכנסים וישר יוצאים? או שאולי הם בקושי נכנסים אליו מלכתחילה (CTR מאוד נמוך)?!
בקיצור, ארגז החול וריקוד גוגל הם שני הצדדים של אותו המטבע.
אם אתם רוצים להבין לעומק של גוגל דאנס, הנה סרטון הסבר שלי בנושא 👇
למה היום כל העניין של גוגל דאנס פחות רלוונטי?
זה לא סוד שגוגל נעשה חכם יותר עם השנים ולכן גם קל לו יותר למדוד את האיכות של אתרים חדשים. מלבד זאת, גם האינדקס שלו מתעדכן יותר מהר, כך שהאלגוריתם שלו פחות רגיש לכמות גדולה של תכנים שעולה בבת אחת (חשבו על כל האתרים החדשים שעולים כל יום, ואני לא מדבר רק על רשתות PBN…).
עוד סיבה לכך שגוגל דאנס פחות רלוונטי היום היא שגוגל מציג המון סוגים של תוצאות והתצוגה משתנה אפילו בין ה-Desktop למובייל.
גוגל מנסה כל הזמן פורמטים חדשים ואם יש לכם חיפושים קבועים שאתם מבצעים, אתם בטח שמים לב לזה. כל פורמט חדש משנה קצת את הסדר של התוצאות, גם אם לא היה עדכון אלגוריתם גדול.
כל זה כמובן מבלי שהתחלתי לדבר על התאמה אישית של התוצאות על פי היסטורית החיפושים והמיקום וכל השינויים שהמתחרים שלכם מבצעים, בעיקר כשמדובר בחיפושים תחרותיים.
ריקוד גוגל או שינויים ב"מזג האוויר"?
כאמור, ריקוד גוגל מסיבי שבו הרבה תוצאות משתנות בבת אחת (ולא רק של כמה אתרים ספציפיים) יכול לקרות גם בגלל עדכוני גוגל.
לגוגל יש עדכון גדול (Core Update) בערך פעם ברבעון, אבל גם עדכונים קטנים יותר יכולים ליצור שינויים גדולים בתוצאות החיפוש.
בסופו של דבר, על כל אתר שעולה חייב להיות אתר שיורד…
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כדי לעלות על העדכונים האלו, מקדמי אתרים עושים שימוש בכלים שעוקבים אחרי התנודתיות בתוצאות החיפוש.
תנודות רבות דומות למזג אוויר סוער ולכן חלק מהכלים האלו מתייגים את עצמם ככלים למדידת התחזית בגוגל (Google Whether).
לפעמים במקום תחזית, מתייחסים אל כל הנושא הזה פשוט כ-Google ,Flux שהיא מידת התנודתיות בגוגל.
אחד הכלים הכי מפורסמים בתחום הזה הוא ה-Moz Cast של Moz, אבל כמעט לכל שירות SEO יש כלי דומה. חלק מהם נותנים למשתמשים בתשלום לחבר את הכלי עם Google Analytics כך שהם יוכלו לראות מתי עדכון מסוים השפיע עליהם.
ה"בעיה" מתחילה כשיש כמה ימים רצופים עם תזוזות חדות, מה שמוביל לכל מיני ספקולציות על שינויי אלגוריתם בפורומים ואתרים שעוסקים בגוגל (בארץ למרבה המזל כבר פחות חופרים על זה).
אני אישית ממליץ לא להסתמך יותר מדי על הספקולציות האלו. אם יהיה עדכון עם השפעה יוצאת דופן (אפילו לא רשמי), אתם כבר תדעו עליו.
זה גם בטח לא הזמן להתחיל לבצע שינויים מסיבים באתר, בדיוק כמו שלא מומלץ למכור את כל המניות שלכם ביום של ירידות חדות בבורסה… מזג האוויר תמיד מתייצב בסוף.
והעיקר לא לפחד כלל
לסיום, אני באמת לא רוצה לחפור לכם יתר על המידה, אבל מה שחשוב לי להדגיש בשורה התחתונה הוא שכדאי להתרכז בשיפור של האתר שלכם ולא להיבהל מתופעות כמו Google Dance.
כמו שכתבתי בעבר, מיקומים זה לא הכול, בטח לא אם נעשים אובססיביים לגבי מילת מפתח אחת ספציפית והזנבות הארוכים שלה.
הרבה יותר חשוב לבדוק את המגמה הכללית ולעקוב לפחות אחרי 10 מילות מפתח לאורך מספר חודשים.
אם אתם בכל זאת רואים ירידה חדה במיקומים, סביר להניח שהסיבה היא לא Google Dance. יש המון סיבות אחרות שיכולות לגרום לפגיעה במיקומי האתר.
אז בהצלחה, ותתמקדו במה שחשוב באמת!