מהם מאמרי אורח / Guest Blogging ואיך תעשו את זה כמו מקצוענים?

פרסום מאמרי אורח, או Guest Blogging בעגה המקצועית, הוא פרקטיקה מקובלת בעולם קידום האתרים ושיתופי הפעולה בין עסקים שונים.

בשנים האחרונות כתבתי לא מעט על העקרונות החשובים בקידום אורגני של אתרים, ומאמרי אורח שכתובים היטב נותנים מענה לשניים מן העקרונות האלו: שיפור הסמכות של כותב המאמר באמצעות תוכן מקצועי, ושיפור הסמכות של האתר המקודם באמצעות קישור רלוונטי ואיכותי.

פרסום מאמרי אורח

אז מה זה בתכלס פרסום מאמר אורח?

אם אתם מומחים בתחום כלשהו, ומסוגלים לייצר תוכן איכותי בדמות מאמר שסוקר נישה מסויימת, יתרונות וחסרונות במוצר או שירות מסויים, טעויות שמבצעים אנשים בתחום שבו אתם מתמחים, ועוד, תוכלו להציע למנהל אתר שעוסק בנישה שאתם פועלים בה לפרסם את המאמר שכתבתם באתר שלו.

בדרך כלל, בתוך המאמר, תקפידו להטמיע קישור עם טקסט עוגן ייחודי, שיוביל לאתר שלכם.

אז אם הבנו למה הכוונה בפרסום מאמרי אורח, בואו ננסה להבין מדוע כשהדבר מבוצע בצורה נכונה, הוא יכול להועיל לשני הצדדים.

סרטון בו אני מסביר על מאמרי אורח:

היתרונות מבחינת בעל האתר המארח

אתר שפועל בנישה מסויימת חייב כל העת לייצר תוכן איכותי כדי להישאר רלוונטי.

קשה יהיה לייצר טראפיק אורגני איכותי עם אותם פוסטים שוב ושוב. מעבר לכך, כדי לשפר את הסמכות של האתר בתחום שבו הוא מתמחה, חשוב יהיה להציג למנועי החיפוש מגוון רב של תכנים שונים שמקיפים את התחום בצורה טובה.

מאמר אורח של איש מקצוע מקביל מן התחום הוא הזדמנות מצויינת מבחינת בעל האתר המארח להעשיר את עמודי האתר בתוכן איכותי וחדש, שכתוב מזוית ראיה של איש מקצוע אחר בתחום.

תוכן כזה יכול לאפשר לקהל היעד של האתר המארח להרחיב אופקים, לשפוך אור על שירותים משלימים שיוכלו לקבל, ואפילו לסייע לעמודי האתר להיות מדורגים גבוה יותר על מילות מפתח חדשות.

היתרונות מבחינת בעל האתר המתארח

בעל האתר המתארח מקבל הזדמנות לשפר את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר, ולצייד אותו בקישור רלוונטי, איכותי, שישפר את הסמכות שלו בתחום. מעבר לכך, מאחר שהוא בעצמו בונה את הקישור באמצעות הטקסט שהוא מייצר, יש לבעל האתר שליטה על טקסט העוגן של הקישור, על מיקומו בטקסט, על ההקשר שלו וכו'.

כתבתי בעבר לא מעט גם על מדדים המשפיעים על איכות הקישורים, וברגע שיש לבעל אתר שליטה באשר למדדים האלו לגבי קישור הנכנס אליו לאתר, מדובר ביתרון משמעותי.

היתרונות המשותפים לשני הצדדים

לעיתים, אתרים שמתחרים זה בזה נוטים לקשר זה אל זה, כדי לסייע לשני הצדדים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כיצד זה קורה? מדוע בית עסק מחליט שיהיה לו נכון יותר לקשר לבית העסק המתחרה? האם אין חשש שבעקבות הקישור לקוחות פוטנציאליים יחצו את הקווים ויעברו לאתר המתחרה?

אז ככה – היתרון הגדול בקישורים כאלו בין מתחרים הוא חיזוק ההבנה של מנוע החיפוש שמוצא את הקישורים האלו באשר להשתייכותם של שני העסקים שעומדים מאחורי האתרים לתחום.

קישור בין אתרים מתחרים מסמן לגוגל היטב שמדובר בשני אתרים שיש להם סמכות לעסוק בתחום, ויכול לסייע להם לבלוט מעל למתחרים האחרים.

איך עושים זאת נכון?

אם השתכנעתם עד כאן שקישור ממאמר אורח שיפורסם באתר של קולגה מן התחום יוכל לסייע לכם, אתם בטח שואלים את עצמכם איפה מתחילים.

אז הנה השלבים שכדאי יהיה לכם לתת עליהם דגש:

1. מציאת אתרים רלוונטיים בנישה

כמעט כל עסק מכיר את המתחרים הישירים שלו.

כל אחד מהם יכול להיות פוטנציאל לפרסום עתידי של מאמר אורח.

עם זאת, הפוטנציאל האמיתי שהסיכוי לממש אותו גבוה הרבה יותר, הוא דווקא הלקוחות של העסק, הספקים של העסק, ועסקים משלימים.

כדי למצוא את כל אותם אתרים תצרכו להתחקות אחרי התנועה של הלקוחות: חפשו אותם בקבוצות הפייסבוק, בקישורים היוצאים מן האתרים עצמם, באינדקסים נישתיים של אתרים מהתחום, בקשרים היומיומיים שלכם מול ספקים ולקוחות ועוד.

2. סיווג האתרים למתחרים ישירים ולספקים משלימים

כאמור, קל הרבה יותר יהיה לכם לממש את הפוטנציאל של הטמעת מאמר אורח, דווקא בעסקים שלא מתחרים בכם בצורה ישירה.

הדוגמה הקלאסית לכך היא עסקים המספקים שירותים משלימים. עסקים כאלו, ירצו בוודאי להעשיר את עולם התוכן של הגולשים המגיעים אליהם לאתר והתוכן שאתם תייצרו יכול להיות רלוונטי עבורם.

בואו ניקח דוגמה: אתר של עסק המייצר הזמנות לחתונה יכול לפרסם מאמר על הדרך לבחור את שירות ההזמנות הנכון באתר של מעצבת שמלות כלה. מדוע? משום שמי שמגיעה לבחור שמלת כלה יכולה להיות מועמדת פונטציאלית די טובה כדי ליהנות מן התוכן הקשור בהזמנות לחתונה. בצורה כזו, כאמור, שני העסקים מרוויחים וקישור של אתר אחד לאחר לא פוגע ביכולת ההשתכרות של העסק המקשר, ואולי אף להפך.

3. מי יכתוב את המאמר?

אם אתם עושים מאמר אורח פעם ב…ויש לכם יכולת כתיבה – אז כנראה זה יהיה הרעיון הכי טוב אם תכתבו את המאמר בעצמכם. במיוחד זה הולך להתפרסם באתר שבו נמצא קהל יעד פוטנציאלי שאשכרה ייחשף לתוכן הזה ואולי גם יעשה פעולה בעקבות זה.

אך במידה והמאמר האורח נעשה בעיקר משיקולי SEO, אפשר להוציא את זה לכותב חיצוני או מישהו מטעמכם שיכול לייצר פיסת תוכן ראויה.

4. איך להוציא את הקישור?

יש 2 דרכים עיקריות להוציא קישור במסגרת פוסט אורח:

  • מתוך חתימת המחבר
  • מגוף המאמר

המארחים הקפדניים יותר בדרך כלל יתעקשו להוציא קישור בודד היוצר מחתימת המחבר במאמר.

מה זה חתימת מחבר (מכונה גם Author Bio) מעין בוקסה כזאת שמופיעה בראש או בתחתית המאמר, עם מידע על מחבר המאמר.

אצלי באתר זה נראה ככה:

דוגמא לחתימת מחבר

לרוב, קישור מתוך אזור חתימת המחבר יהיה שווה פחות מקישור היוצא מגוף המאמר.

הסיבה לכך היא כפולה: חתימת המחבר לרוב תופיע בסוף המאמר, ועל כן החשיפה שלה פחותה וכך גם משקל הקישור.

בנוסף, בהרבה אתרים אזור המחבר הוא עמוד בפני עצמו שנסרק ומאונדקס בגוגל – ולכן הקישור מהחתימה יופיע גם שם ואז הוא מאבד מהייחודיות ומהערך שלו.

לכן – השאיפה היא להשיג קישור אחד (או יותר) דווקא מגוף הכתבה, שישתלב בצורה טבעית יותר במאמר.

יותר מזה – אני ממליץ בחום גם לשלב קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים אל אתרים אחרים במאמר שאתם שולחים במסגרת השת"פ, כדי לא לגרום למאמר להראות שיווקי נטו וכזה שנוצר במטרה לקדם אתכם באופן מובהק.

5. ומה לגבי האנקור טקסט?

לגבי האנקור טקסט – (טקסט העוגן ממנו יוצר הקישור), כאן אני ממליץ לגוון ולהיזהר משימוש מוגזם בביטויים מדויקים, אבל זה כבר תלוי בפרופיל הקישורים הנוכחי שלכם.

במקרים רבים של מאמרי אורח, אני משתמש בתמהיל של קישורי מותג ("דניאל זריהן" במקרה שלי) ולפעמים שילוב של קישורי מותג וקישורים מדויקים (לדוגמא "דניאל זריהן קידום אתרים").

אך אני גם לא חושש להשתמש באנקורים מדויקים מדי פעם ("קידום אתרים"), במיוחד באתרים עם סמכות גבוהה – שכן אז, לפחות בעיניי, שימוש באנקורים כאלה הוא לגיטימי יותר.

למידע נוסף על פרמטרים של קישורים שיש להסתכל עליהם.

עוד על אנקור טקסט? בבקשה:

איך מתחילים לפרסם מאמרי אורח?

ההמלצה שלי להתחיל מהקל.

כלומר, נצלו את הקישורים הקיימים שלכם ופנו אל:

  • קולגות מהתחום שיש להם אתר
  • ספקים שלכם
  • לקוחות שלכם
  • אנשים שיש לכם היכרות מסוימת איתם ונראה לכם שיזרמו עם הרעיון
  • כנסים מקצועיים – חלק מהקישורים היותר שווים שלי השגתי דרך networking אקראי בכנסים מקצועים 🙂

בשלב הבא, ועל מנת להרחיב את מעגל הקישורים, אין מנוס מלבצע פניות יזומות לבעלי אתרים שמעניינים אתכם, וזאת לאחר שבדקתם את חוזק האתר, הרלוונטיות שלו והערכתם שהוא באמת יכול לתרום לקידום ולחשיפה שלכם.

בסרטון הבא אני מסביר איך אני מבצע את הבדיקות האלה:

כמה טיפים לפני שמבצעים פניות קרות לאתרים:

  • נסו לגרום לפנייה להיראות כמה שיותר אישית (לציין את שם הבנאדם, לתת מילה או 2 על האתר וכו')
  • אל תגרמו לפנייה שלכם להראות כמו אחת מ-1000, תשקיעו דקה או 2 ותנו איזה קומפלימנט או משהו נחמד לצד השני
  • תעשו רשימה מסודרת של אתרים שפניתם אליהם, כך שלא תפנו פעמיים לאותו אתר בפרק זמן קצר מדי – אתם לא רוצים שיצא לכם שם של ספאמרים ומציקנים

בהצלחה!

מדריכים נוספים שכדאי להכיר:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו