איך להופיע בפור יו בטיקטוק? שאלה די נפוצה למי שעוסק בטיקטוק.
טיקטוק היא עדיין רשת די מסתורית בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט ולפעמיים קשה לדעת איך "לאכול אותה": אנחנו יודעים שחוץ מבני נוער שאוהבים לחקות בני נוער אחרים יש שם גם לא מעט אנשים שכבר עברו את גיל ה-20 ואפילו את גיל ה-30.
מלבד הצורך להבין איך עושים שיווק נכון בטיקטוק כדי להשיג את המטרות העסקיות שלנו, חשוב לא פחות לדעת איך להגדיל את מספר הצפיות באופן כללי, ואחת הדרכים הכי טובות לעשות את זה היא דרך מסך ה-"For You".
פיד ה"פור יו" מראה לנו סרטונים מומלצים עבורנו באופן אישי, אבל לא בהכרח את אלו של מי שאנחנו עוקבים אחריהם (בניגוד לפיד ה"במעקב").
אם כבר התחלתם להשתמש בTikTok, בוודאי שמתם לב שבמסך הראשון של האפליקציה אתם מתבקשים לבחור מספר תחומי עניין.
תחומי העניין האלו משמשים כמעין אינדיקציה ראשונית לסוגי הסרטונים שאתם אוהבים.
לאחר מכן האלגוריתם של טיקטוק ממשיך לעקוב אחרי הרגלי הצפייה שלכם, לדוגמה:
- על אילו סרטונים אתם מדלגים ועל אילו לא
- לאילו סרטונים עשיתם לייק (לב בטיקטוק)
- האם יש תגיות משותפות לסרטונים שאתם עוקבים אחריהם
לפני שנתקדם, אם אתם לא מבינים את עולם ה Tiktok הנה מדריך טיקטוק למתחילים 👇
זה לא הגיל, זה התרגיל!
בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, דווקא בטיקטוק התאריך שבו עלה הסרטון הוא לא פקטור מאוד חשוב בדירוג. זו הסיבה שלפעמיים גם סרטונים שלא זכו להרבה צפיות ודשדשו במקום פתאום מתחילים לצבור תאוצה.
וכשחושבים על זה, יש הרבה היגיון בשיטת הדירוג הזו: סרטון מקורי ומעניין לא הופך לפחות טוב אם עבר שבוע מאז שהוא עלה. וגם אם כן, אתם בדרך כלל מבזבזים עליו פחות מדקה ולא קוראים גוש ענקי של טקסט שהיה אפשר לסכם במשפט וחצי…
למעשה, TikTok מגבילה את כמות הטקסט שאתם יכולים לצרף לכל סרטון לאורך של עד 300 תווים. זה נשמע הרבה, אבל קחו בחשבון שזה כולל גם האשטאגס…
בדרך כלל סרטונים יכולים להישאר בפיד ה"פור יו" במשך תקופת זמן של עד שלושה חודשים!
האם באמת צריך מספר צפיות מסוים כדי להגיע ל"For You"?
קראתי לא מעט בלוגים ואתרים של "משווקים בטיקטוק" שטוענים בתוקף שאתם חייבים להגיע למספר צפיות מסוים כדי להגיע למסך ה"פור יו".
אחרי שבדקתי את העניין קצת יותר לעומק, אני בספק גדול אם זה נכון…
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
על פי ההיגיון הזה, על מנת שסרטון יגיע מלכתחילה למספר צפיות מסוים, החשבון חייב לצבור קודם כל עוקבים, והיכולת של חשבון חדש לצבור עוקבים היא בסך הכול מוגבלת אם אף אחד לא מכיר אותו… סוג של פרדוקס.
בקיצור, לדעתי מדובר בספק שמועה ספק חוסר הבנה של האופן בו האלגוריתם עובד, או פשוט עוד דרך לנסות לגרום לכם לקנות עוקבים וצפיות…
עוד שטות שיצא לי לקרוא ולא שווה אפילו סעיף בפני עצמה היא ששימוש בתגית #foryou ידחוף את הסרטון שלכם לשם… מקרה קלאסי של "אם כולם עושים את זה, אז זה בטוח עובד…".
אז איך באמת תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם להגיע למספר חשיפות גבוה ב-"פור יו"?
קודם כל כדאי להסתכל על מה שיש לטיקטוק עצמה להגיד על הפקטורים השונים:
- אינטראקציות – מלבד תחומי עניין, גם לאינטראקציות כמו תגובות וכמובן שיתופים יש חשיבות גבוהה בקביעת הסרטונים שיוצגו בפיד
- טרנדים – אם אתם מעלים סרטונים מסוימים בעצמכם, TikTok מסיקה מכך באילו סרטונים אתם גם מתעניינים. לכן, סביר להניח שזה לא רעיון רע להשתמש בטרנדים וכל מיני אתגרים שאחרים עושים. פשוט אל תנהלו את כל הפעילות שלכם סביב טרנדים…
- מוזיקה ואפקטים – סרטונים עם צליל זוכים להעדפה. אתם לא צריכים להתחיל לחרוש את הרשת ולמצוא סמפלים חופשים, לטיקטוק יש ספריה גדולה משלה של האפקטים והמנגינות / שירים הכי פופולאריים.
- מיקום ושפת המשתמש – קיימת גם חשיבות מסוימת (אבל לא גדולה מאוד) לשפה והאזור בו נמצא המשתמש וגם למכשיר בו הוא עושה שימוש. הסיבה לכך שלא מדובר בפקטור חשוב מדי היא שאלו מאפיינים שבסופו של דבר המשתמש לא שולט בהם.
- כותרות ו# – די ברור מאליו. זכרו רק שיש לכם מגבלת מקום ואל תשתמשו רק ב# הכי פופולאריים שהסרטון שלכם עשוי להיבלע בהם. (סביר להניח שדחיפת יתר של # גם לא תעזור במיוחד לדירוג שלו).
אם הגעתם עד לפה ואתם עדיין לא בטוחים מה עדיף שיווק ביוטיוב או בטיקטוק, אני אנסה לעשות לכם סדר 👇
מה עוד יכול לעבוד?
- מילות מפתח ולא רק # – גם אם האלגוריתם של טיקטוק הוא לא גוגל, בסופו של דבר סביר להניח שהוא מנתח את הטקסט ליד כל סרטון ברמה כזו או אחרת ולכן שווה להשתמש לפחות במילת מפתח אחת שרלוונטית אליכם.
רעיון טוב אחר הוא להשתמש במילות שאלה כמו "למה" או "איך" שיוצרות סקרנות טבעית. - שמרו על זה קצר (כל המוסיף גורע) – האורך המקסימלי של סרטון טיקטוק עשוי להשתנות בעתיד (כרגע הוא 10 דקות, וזה לגמרי מוגזם בסטנדרטים של הפלטפורמה…), אבל בכל מקרה, האורך האופטימאלי לסרטון הוא משהו באזור ה-30 שניות. גם אם טיקטוק לא לוקח בחשבון את אורך הסרטון כפקטור, יותר אנשים יצפו בסרטון שלכם עד הסוף אם הוא קצר ולעניין, זה כן משנה.
דבר נוסף: מכיוון שמדובר בסך הכול על חצי דקה, כל שנייה מתחילת הסרטון חשובה. אם הסרטון משודר בלייב, וודאו שאתם בפוזיציה הנכונה לפני שאתם לוחצים על המצלמה. אל תבזבזו שניות קריטיות. - התוכן הוא המלך, לא הקישוטים – לטיקטוק יש אפקטים ומעברונים שאתם יכולים להשתמש בהם ויש השערה שהאלגוריתם עשוי לתעדף שימוש בהם בתנאים מסוימים, אבל העיקר הוא הרעיון או הקונספט של הווידאו. זה לא אומר שאי אפשר לאלתר, פשוט כדאי שקודם כל יהיה לכם איזה תסריט בראש.
- גם לדעת איך לצלם זה חשוב – בסמארטפון הממוצע היום יש שלוש מצלמות שונות וכל אחת מהן מיועדת לצילום מעט שונה, אבל גם המצלמה הכי טובה לא תעזור לכם אם לא תצלמו בתנאים מספיק טובים.
אם אתם מתחילים לצבור ניסיון ומצלמים מספר גדול של סרטונים בכל יום, השקעה בתאורה איכותית וחצובה בהחלט עשויה להשתלם לכם (וזה לא שצריך הון עתק).
אגב, הפורמט המועדף על TikTok הוא 1080×1920 (9:16), שזה בעצם Full HD סטנדרטי, רק לאורך ולא לרוחב. - אל תפחדו להתנסות עם סטוריס – סטוריס היא תכונה יחסית חדשה שנכנסה לטיקטוק (ויש כאלו שיגידו שהיא די מיותרת כשהכול מסביב הוא אינסטנט), אבל בהחלט אפשר לנסות ולהשתמש בה מדי פעם, במיוחד אם לכם זמן לערוך את הסרטון או להשקיע בו יותר מדי (גם זה בסדר).
לסיכום
נכון להיום טיקטוק עדיין מתנהלת קצת כמו המערב הפרוע, ואני לא אומר את זה בהקשר השלילי, אלא להפך: כל אחד יכול לנסות דברים אחרים ולראות מה עובד עבורו ומה לא כשאין חוקים לגבי מה נכון או מה לא נכון לעשות.
מצד שני, לא כדאי להקשיב לכל מיני "נוסחאות קסם", אלא לעבוד על פי ההיגיון הבריא ופשוט ליצור את התוכן הכי טוב שאתם יכולים במסגרת הזמן המוגבלת שיש לכל סרטון.